Recenze Subaru Legacy 2.0 GL Wagon
“Cestou necestou, polem nepolem, se Subaru vše vyjedem.”

Autor recenze: SpaceMan (24 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:2000ccm / EJ20 Stav km při koupi:141 000 km Stav km nyní:153 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 23. 12. 2010

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Ka 1.3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Před koupí bylo opraveno / vyměněno:
- kompletní brzdy
- pravá přední ramena (po skoku do pole - bohužel byl tam betonový patník)
- vyvařené zadní lemy a vystříkaný podvozek a dutiny antikorozním přípravkem
- opravený jeden ráfek po skoku do pole

Před zimou v roce 2009 opraveno / vyměněno:
- vyměněny všechny "hydroštely" (údajně to nejsou přímo hydroštely - vypadají jako Y-vahadla)

Před zimou v roce 2010 opraveno / vyměněno:
- opravena kosmetika (odřené nárazníky, dveře)
- obroušené a vystříkané vnitřky lemů zadních blatníků
- vyměněné přední i zadní tyčky stabilizátorů (po zimě ještě budu měnit přední spodní čepy)
- výměna kompletních náplní (motor, převodovka, diferenciál)
- opravený koncový díl výfuku
- výměna vnějších manžet na předních poloosách


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vzhled a design
- Vzhled přední části vozu vypadá starší než ve skutečnosti je. Úzké šikmé oči dávají jednoznačně najevo, kde má Subaru kořeny. Zadní lampy jsou propracované a mají skvělou viditelnost za jakýchkoliv podmínek. Nehrozí tedy, že by vás někdo přehlédl. Z bočního pohledu působí Subaru Legacy Wagon opravdu robustnim dojmem.

Komfort a pohodlý
- Po usednutí za volant vás bude očekávat příjemné překvapení. Obrovský prostor do všech stran zajišťuje nejen příjemný pocit bezpečí, ale hlavně dodává pocit, že vás řízení nebude nějak "ničit". Co se týče místa pro cestující na zadních sedačkách, mají i vyšši postavy maximální pohodlý. Ještě se mi nestalo v žádném autě, že se svými 190cm by se za mě dokázal pohodlně vejít další člověk s podobnými proporcemi a to bez nutnosti nějak přenastavovat sedačku řidiče. Sedačky jsou kvalitně zpracované. Bohužel ty mé jsou již prosezelé a tudíž nemůžu přinést úplně přesné zhodnocení kvalit. Jen mohu konstatovat, že mají skvělé boční vedení a řidičova je výškově stavitelná. Výhodou jsou airbagy pro řidiče i spolujezdce, 4× el. okna, loketní opěrka, spousta odkládacího prostoru a nastavitelná výška volantu a podsvětlení budíků. Ovládání všech komponentů je ideálně rozmístěno. Absence palubního počítače a ovládání rádia z volantu mi absolutně nevadí.

Zavazadlový prostor
- To je kapitola sama pro sebe. Majitel z Něměcka v něm nejspíš vozil dřevo a následující majitel v Česku ho využíval k převozu materiálu na stavby. Co z toho lze usoudit? S plně obsazeným místem v autě naložíte do kufru ještě kompletní bagáž a není problém vydat se na super dovolenou. Pokud jedete jen ve dvou nebo sám, stačí skloupit zadní sedačky a hle, místo k přespání jako tady.

Brzdy
- Brzdy jsou na všech čtyřech kolech samozřejmě kotoučové, v mém případě opatřené ABS, které i po 14 letech funguje bez chyby. Brzdy by mohli být citlivější, což by se dalo nejspíš vyřešit pancéřovými hadicemi. Doporučuji nakupovat kvalitni prověřené značky vzhledem k váze vozu. Při nutnosti rychle zastavit je potřeba vyvinout na pedál větší sílu.

Motor
- Dvoulitrový motor o výkonu 85kW / 116 koní není rozhodně nějakým supermanem, který by trhal asfalt. Je to však spolehlivý pracant, který vás nezklame. Do 3000 ot./min. je to takový línější a vy si říkáte, že tenhle motor je nuda. Když ale necháte ručičku dál pádit k hranici 6000 ot./min. tak budete mile překvapení. Oněch 116 koní dokáže cca 1600kg rozpohybovat docela svižně. Daní za toto vytáčení motoru je zvýšená spotřeba. V zimě doporučuji auto nejdříve nastartovat a pak si teprve oškrábat okna. Plochý čtyřválec se dostane do provozní teploty, než si očistíte okna a odměnou za trochu spotřebovaného paliva vám bude rychlé vyhřátí interiéru. Dělám to, protože 4. válec je nejdále od olejového čerpadla a myslím si (dokonce mi to bylo doporučeno zkušenějšími majiteli), že je lepší nechat motor chvilku točit bez zátěže, aby se olej dostal tam, kam má.

Převodovka
- Převodové poměry jsou přizpůsobené tak akorát výkonu motoru. Výhodou u tohoto uspořádání je bezpochyby redukce, kterou se mění převodový poměr (při zapnuté redukci je motor "víc do pomala" = vyšší otáčky při nižších rychlostech). Pernamentní pohon 4×4 s rovnoměrným rozložením sil na nápravy je k nezaplacení a nedělá mu problém jakýkoliv povrch. Na dálnici chybí 6°, který by snížil hluk i spotřebu. Při 130km/h točí motor cca 3700 ot./min.

Jízdní vlastnosti
- Přiměřeně nastavený podvozek váze vozidla vás osloví především skvělým držením stopy a poměrně malými náklony. Občas bych bral větší rejd. Posilovač řízení není "přeposilovaný" a nechává poměrně dobrou odezvu od kol, takže vždy víte, jak na tom zrovna jste. Pokud je potřeba měnit tlumiče či celý podvozek, rozhodně bych volil kvalitní prověřené značky typu Kayaba. Nemá ani moc smysl dávat méně kvalitní tyčky stabilizátorů. Já jsem zvolil kvalitní tyčky stabilizátorů přímo z Japonska. Od té doby mám klid a i náklony karoserie se zmenšili - nemluvě o tom, že mi zmizeli rány.

Spotřeba
- Spotřeba se pohybuje v mém případě od 8,3 do 10,5 litru na 100km. Především záleží na jízdním stylu. Když jsem šel blbnout na hodinku na zasněžené letiště, tak se spotřeba vyšplhala i k 14 litrům. To je ovšem vyjímka. Při jízdě dle předpisů jsem v létě na 15" pneu origo rozměrů dostal na průměrnou hodnotu 8,4l/100km. V zimě je to pak díky většímu odporu zimních gum o cca 1l/100km víc.

Spolehlivost
- K autu se snažím přistupovat svědomitě. Výše uvedené opravy nebyly nějak akutní či vyloženě nutné, ale protože jsem puntičkář, tak jsem je provedl. Se Subaru nikdy nebyl problém a nikdy mě nikde nenechalo. Tam, kde ostatní v zimě nazouvají řetězy, se já začínám teprve dobře bavit.

Cena
- Subaru jsem získal výměnou za přechozí vozidlo s doplatkem z mé strany. Odhadem si troufám říct, že mě vyšlo na 25 - 30 000,-. Kupoval jsem ho v listopadu 2009.

Resumé
- Subaru jsem koupil kvůli pohonu 4×4, který je na Vysočině a na Šumavě k nezaplacení. Doporučuji pravidelnou servisni údržbu klidně i dříve než doporučených servisních intervalech (olej v motoru po 12500km, olej v převodovce a diferenciál po 25000km). Pokud se budete chovat k potřebám vašeho Subaru dobře, vrátí vám to stonásobně na pocitu z jízdy. Subaru mohu jen a jen doporučit, protože mě nikdy nezklamalo a věřím, že ani nezklame.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Legacy

Vložit komentář

157 000km

Ahoj,

chtěl bych jen doplnit informace k mé recenci:
- aktuálně najeto 157000km
- po další opravě výfuku jsem se rozhodl zakoupit nový s tím, že autu by to mělo prospět jako po "zvukové", tak po "spotřebové" stránce
- původní olej při koupi byl 5W-40, na který první zimu motors dost "klapal" (možná způsobeno "hydroštely)
- po přesedlání na 10W-40 naprosto v pořádku a motor přede jako kočička v nejlepších letech.
- po zimě opět vykoukla trochu rez a nejspíš bude potřeba zase udělat nějakou drobnou kosmetiku jako před zimou
- v zimě jsem zažil spousty zábavy a dokonce i jeden případ, kdy jsem zajel do závěje a díky 4WD jsem neměl problém se dostat sám zpět na silnici.
- letos mě nejspíš nemine ještě výměna kotoučů, destiček a na přes rok to vypadá i na tlumiče

Závěr je tedy jasný, po letech, které auto slouží se začínají pomalinku ozývat "spotřební" věci, s kterými se dá počítat. Opět mi další zima potvrdila, že jsem zatím nenašel nic lepšího, co by mi Subo dokázalo náhradit.

27.04.2011 | 16:09:22 | SpaceMan Reagovat

Prostor

Ano, souhlasím jak s Kvíčalou, tak Marne. Po přesednutí z Fordu Ka jsem opravdu nevěděl, co budu dělat s prostorem. V passatu combi (rv. 1999) jsem jel také, ale nepřišlo mi, že by tam bylo víc místa. Teď jsem převážel větší množství věcí a musím uznat, že mě Subaru opět překvapilo. Tím nechci rozporovat, že by bylo něco lepšího či nikoliv, ale já jsem s prostorem v spokojený. Jediné co bych ocenil, kdyby mezi zadními sedačkami byl uprostřed sklopný otvor na protažení delších předmětů (např. lyží atd.)

28.12.2010 | 14:56:53 | SpaceMan Reagovat

Je to skvělý auto, ale ten vnitřní prostor není fakt žádná sláva, pro dlouhány to není, třeba s Passatem se to nedá vůbecsrovnat.

26.12.2010 | 19:18:39 | marne Reagovat

Obrovský prostor...

Nic proti subaru, ale chápu, že pán je ohromen prostorovými poměry na palubě - po přesednutí z Káčka je to celkem logické! :)))

26.12.2010 | 19:11:56 | Kvíčala Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Subaru Legacy