Rok výroby:2005Typ motoru:Stav km při koupi:145 584 kmStav km nyní:164 351 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:6. 10. 2017
skvělé vlastnosti při jízdě mimo silnici skvělé vlastnosti při snížené adhezi slušný výkon bez turba skvělý až návikový zvuk perfektní design
Slabé stránky
velká ztráta oleje spotřeba vetší poruchovost pohonu 4x4 větší poruchovost motoru poruchovost PP
Závady a opravy na autě
Po měsíci závada na automatické převodovce( GO v autorizáku cca 80-130tis)- řešeno výměnou z vrakáče cca 25tis i s prací, dále asi2 měsíce po výměně převodovky mi odešel motor(ulomil se píst ) motor na GO cca 35tis.Repase všech brzdičů (4tis).Výměna levé žárovky H7, nefunkční PP(palubní počítač) oprava svépomocí(studené spoje).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo ze začátku super, motorově skvělý, velký kufr akorát pro rodinu na výlet(potíž vše nacpat do náhradního vozu od pojištovny :-D ) v zimě jsem jel o něco rychleji než ostatní ale za tu spotřebu a problémy to nestojí.Olej byl dáván Mobil 1 5W40 a 5W50 (olej unikal-spotřeba oleje cca 5litrů na 1tis km- vadné kroužky)- problémy většiny subar jak jsem poznal. Image je nádherný ale ta spolehlivost je na štýru. Dostupnost náhradních dílů taky mizerná
Podle r.v. 2005 by se mělo jednat o 4 generaci a obsah 2.5i / 121kW SOHC, ten obsah 2.6 je totiž nesmysl. Ono zlikvidovat ještě klasický hydroměnič u Subaru, to už se musí umět a očividně jsi koupil vyrezlej a vylítanej vrak. Pokud se u této AT převodovky mění pravidelně co 60tkm správný typ oleje, neustále se nekvedlá s voličem převodovky, což je velmi častý nešvar všech, co přejdou na automat z manuálu a netahá se tím často těžkej přívěs, tak ta převodovka je nezničitelná. Už to, že motor ti žral šílené množství oleje znamenalo, že je něco hodně špatně, běžně olej nežere. vadné kroužky - problémy většiny subar, jak jsem poznal. Tuhle blbost ti nakukal kdo? :-) Recenzi na moje Subaru 4G tady taky najdeš a je to to nejspolehlivější auto, co jsem kdy měl, prostě Japonec. Cena N.D. je vyšší, to je pravda, ale vzhledem k tomu, že tyhle auta, pokud se nekoupí doslova vylítanej střep bez údržby, tak tě to ani nemusí trápit. Repase všech brzdičů? A co jsi na nich repasoval? Ve 165tkm jsem měnil pouze sjeté na minimálku přední brzdové kotouče (zadní ještě ok) a všechny brzdové desky. Brzdiče, tedy třmeny stále v bezvadném stavu. Ze závad jsem řešil pouze po ránu chvilku vynechávající posilovač (stačil důkladný průplach serva a nový olej) a nechával dělat s předstihem ventilové sedla v obou hlavách, protože mám tovární zástavbu LPG, což by mohlo vést později k podpálení ventilů. Ale tohle je problém všech Japonců jezdících na LPG, Subaru nevyjímaje. Jo a nyní jsem nechával generálkovat přední nápravu, sice to nebylo nutné, protože i když měli čepy už vůle a silenbloky v ramenech taky, tak se nic z nápravy na rozdíl od většiny evropských aut neozývalo a v ničem to neomezovalo, takže by to ještě vydrželo. Na druhou stranu, chápu tvé rozčarování, ale problém bych hledal spíše v údržbě a zacházení předchozího majitele s autem. Ty jsi byl spíše ten hejl, který to koupil -)
Ano bohužel jsem se upsal jedná se o 2.5, jinak brzdiče jsem musel nechat zrepasovat protože mi přední kola przdili samovolně- zasekle neboli zrezlé pístky třmenu)o tom oleji jsem se dočetl v mnoha forech a diskuzích o tomto modelu a kubatuře.Ano byl to můj první automat, ale zařadil jsem D a víc jsem na to nešahal maximálně když jsem se otáčel tak jsem dal R :-), a ano uznávám naleteěl jsem bazarníkovi a od té doby si dávám bacha co kupuji.
09.10.2017 | 07:43:25 | Driver family
| 78.156.40.*Reagovat
RE: Legacy
Pro tebe poněkud drahé poučení. Měl jsi jít auto kupovat nejlépe s nějakým mechošem, pokud sám nepoznáš některé náznaky budoucích oprav, natož některé specifické u Subaru. Proč sis aspoň neprošel před koupí fóra o Subaru, kde je mnohokrát uvedeno na co si dát před koupí pozor a na co se zaměřit. Motor boxer jako takový má sice větší předpoklady ke žravosti oleje, nicméně není to automaticky pravidlo. Mě třeba nežere žádný a sousedovi taky ne, není to na měrce oleje od výměny do výměny vůbec znát, i když za tu měrku oleje v motoru bych konstruktéry nakopal do zadnice, jak je blbě řešena. Moje Lego byl dovoz z Itálie a nezná slovo rez. Auto provozované v ČR nebo DE bych nekoupil, už jenom po otevření motorové části u nich více než často vidíš rez, právě působením solanky v zimě. Další věc je najít dobrý servis, který to neodrbe a ještě tě finančně nezruinuje. Značkový není zárukou vůbec ničeho. Jinak si omrkni, jestli ti servis při výměně oleje v AT převodovce vyměnil i hydraulický filtr automatické převodovky, což servisáci ani ve značkovém servise netuší, že to nějaký takový filtr má, vlastní zkušenost. Pokud byli pístky ve třmenech zarezlé, tak buď auto dlouho stálo a nebo bylo právě provozováno tam, kde se hojně používá solanka. Tipuji, že zespodu má tvé auto už také barvu lišky. Pokud se ti podaří dát auto dohromady, doporučuji jej profesně té lišky zbavit a nastříkat Antikorem z kartuší. Nic jiného tam nepatlat, protože to může narušit původní ochranný nátěr, z důvodu chemického působení nového nátěru a začít vytvářet kapsy, ve kterých se pak drží voda, což platí u všech aut. Tuhle zásadní chybu někteří dělají, aby rádoby ušetřili, ale nadělají pak více škody než užitku.
Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Legacy
Legacy
Podle r.v. 2005 by se mělo jednat o 4 generaci a obsah 2.5i / 121kW SOHC, ten obsah 2.6 je totiž nesmysl. Ono zlikvidovat ještě klasický hydroměnič u Subaru, to už se musí umět a očividně jsi koupil vyrezlej a vylítanej vrak. Pokud se u této AT převodovky mění pravidelně co 60tkm správný typ oleje, neustále se nekvedlá s voličem převodovky, což je velmi častý nešvar všech, co přejdou na automat z manuálu a netahá se tím často těžkej přívěs, tak ta převodovka je nezničitelná. Už to, že motor ti žral šílené množství oleje znamenalo, že je něco hodně špatně, běžně olej nežere. vadné kroužky - problémy většiny subar, jak jsem poznal. Tuhle blbost ti nakukal kdo? :-)
Recenzi na moje Subaru 4G tady taky najdeš a je to to nejspolehlivější auto, co jsem kdy měl, prostě Japonec. Cena N.D. je vyšší, to je pravda, ale vzhledem k tomu, že tyhle auta, pokud se nekoupí doslova vylítanej střep bez údržby, tak tě to ani nemusí trápit. Repase všech brzdičů? A co jsi na nich repasoval? Ve 165tkm jsem měnil pouze sjeté na minimálku přední brzdové kotouče (zadní ještě ok) a všechny brzdové desky. Brzdiče, tedy třmeny stále v bezvadném stavu.
Ze závad jsem řešil pouze po ránu chvilku vynechávající posilovač (stačil důkladný průplach serva a nový olej) a nechával dělat s předstihem ventilové sedla v obou hlavách, protože mám tovární zástavbu LPG, což by mohlo vést později k podpálení ventilů. Ale tohle je problém všech Japonců jezdících na LPG, Subaru nevyjímaje. Jo a nyní jsem nechával generálkovat přední nápravu, sice to nebylo nutné, protože i když měli čepy už vůle a silenbloky v ramenech taky, tak se nic z nápravy na rozdíl od většiny evropských aut neozývalo a v ničem to neomezovalo, takže by to ještě vydrželo. Na druhou stranu, chápu tvé rozčarování, ale problém bych hledal spíše v údržbě a zacházení předchozího majitele s autem. Ty jsi byl spíše ten hejl, který to koupil -)
07.10.2017 | 03:04:28 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE: Legacy
Ano bohužel jsem se upsal jedná se o 2.5, jinak brzdiče jsem musel nechat zrepasovat protože mi přední kola przdili samovolně- zasekle neboli zrezlé pístky třmenu)o tom oleji jsem se dočetl v mnoha forech a diskuzích o tomto modelu a kubatuře.Ano byl to můj první automat, ale zařadil jsem D a víc jsem na to nešahal maximálně když jsem se otáčel tak jsem dal R :-), a ano uznávám naleteěl jsem bazarníkovi a od té doby si dávám bacha co kupuji.
09.10.2017 | 07:43:25 | Driver family | 78.156.40.* Reagovat
RE: Legacy
Pro tebe poněkud drahé poučení. Měl jsi jít auto kupovat nejlépe s nějakým mechošem, pokud sám nepoznáš některé náznaky budoucích oprav, natož některé specifické u Subaru. Proč sis aspoň neprošel před koupí fóra o Subaru, kde je mnohokrát uvedeno na co si dát před koupí pozor a na co se zaměřit. Motor boxer jako takový má sice větší předpoklady ke žravosti oleje, nicméně není to automaticky pravidlo. Mě třeba nežere žádný a sousedovi taky ne, není to na měrce oleje od výměny do výměny vůbec znát, i když za tu měrku oleje v motoru bych konstruktéry nakopal do zadnice, jak je blbě řešena. Moje Lego byl dovoz z Itálie a nezná slovo rez. Auto provozované v ČR nebo DE bych nekoupil, už jenom po otevření motorové části u nich více než často vidíš rez, právě působením solanky v zimě. Další věc je najít dobrý servis, který to neodrbe a ještě tě finančně nezruinuje. Značkový není zárukou vůbec ničeho. Jinak si omrkni, jestli ti servis při výměně oleje v AT převodovce vyměnil i hydraulický filtr automatické převodovky, což servisáci ani ve značkovém servise netuší, že to nějaký takový filtr má, vlastní zkušenost. Pokud byli pístky ve třmenech zarezlé, tak buď auto dlouho stálo a nebo bylo právě provozováno tam, kde se hojně používá solanka. Tipuji, že zespodu má tvé auto už také barvu lišky.
Pokud se ti podaří dát auto dohromady, doporučuji jej profesně té lišky zbavit a nastříkat Antikorem z kartuší. Nic jiného tam nepatlat, protože to může narušit původní ochranný nátěr, z důvodu chemického působení nového nátěru a začít vytvářet kapsy, ve kterých se pak drží voda, což platí u všech aut. Tuhle zásadní chybu někteří dělají, aby rádoby ušetřili, ale nadělají pak více škody než užitku.
09.10.2017 | 14:51:34 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat