Recenze Subaru Legacy
“Špatná koupě špatného auta.”

Autor recenze: Merlin (49 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:2,0l Stav km při koupi:101 000 km Stav km nyní:102 500 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 11 l/100 km Vloženo: 19. 1. 2006

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.6

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Chrysler Chevrolet

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Jen po 100 000 km.

Opraveno:
Automatická převodovka, vylámané planetové soukolí, ale to jsem věděl při koupi. Studený motor klepe, vůle ve válcích 0,04-0,07 měl jsem ho rozpůlený. Výměna ložisek zadních kol . Výměna čidla teploty vody. Poškozený zadní nárazník po jemném ťuknutí při parkování se ulámaly plastové příchytky.

Ještě mě čeká:
oprava přední poloosy asi pravé. Bouchá při větší akceleraci bude to nejspíš u převodovky. Hučí diferenciál pokusím se zvětšit vůli mezi talířem a hruškou nebo naopak. U hadice od servořízení prolíná olej u zalisování trubky. Špatně těsní levé přední dveře a při jízdě kolem 100km/h fičí do kabiny.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Dobré:
Jízdní vlastnosti (4x4) jen při přejíždění podélných nerovností je potřeba dát větší pozor. Rychle topí a má dobře vyřešenou cirkulaci vzduchu (ofuky čelního a bočního okna). Dobře fungující světomety. Dobrá antikorozní odolnost karoserie.

Špatné:
Slabší výkon motoru při plném obsazení. Neskutečná spotřeba na 2,0l motor 11l/100km (Chevrolet 6V motor 3,4l spotřeba 11,5-12l/100km to je nesrovnatelné). Klimatizace bere citelně motoru výkon. Jen tři polohy stěračů. Plasty při topení na čelní sklo se hodně roztahují a vydávají praskající zvuky. Nekvalitní odhlučnění. Absence palubního počítače a ovládání rádia z volantu.

Jednoznačně špatná koupě. Auto je pro méně náročné řidiče. Je to moje osmé auto. Horší auto byl jen Chrysler Grand Voyager 3,3l. Další Subaru si již nekoupím.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Legacy

Vložit komentář

Nespokojenost

Někdo si koupí pelešinu s výbavou socka a napíše že je to pr nenároční uživatele, mám Legacy 2,2 100kw z roku 1994. Výbavu a stav by mi mohlo kde jaké dnešní auto závidět...

25.06.2015 | 16:41:45 | johyyy  | 176.12.115.* Reagovat

klepaní motoru

motor silne klepal,po zakoupení.rad bylo moc.tu správnou me dali ve značkové opravně v brně na vranovské.dali me plechovku pul litra,kterou jsem nalil do zahřatéhé motoru,ujel asi sto kilometru,vypustil olej dal nový olej. filtr,kvalitní olej.12 let nevím co je to klepání.obal od přípravku mam skovanou.

07.10.2009 | 15:49:49 |  Reagovat

Ctu to zde se smisenymi pocity a vidim, ze kazdy ma kus sve pravdy. Kdyz jsem zacatkem devadesatych let zacal s dovozem a opravami Subaru, divali se na ne lide s neduverou-nebylo to "nemecke"... ;) Dnes u nas na horach tvori tak polovinu vozoveho parku...Ale k veci - Merlin evidentne koupil kus, se kterym si uzival "terenni jizdy" nejaky dabel s tezkou nohou (klouby, prevodovka, stabilizator,...) Dvoulitr z sestadevadesateho roku s vadnou prevodovkou poridil tak za 35-40 tisic, cela prevodovka z vraku se prodava 5-6tis., motor do deseti. Vymena celych agregatu neni nic pracneho ani sloziteho, takze se da rict - "za malo penez hodne muziky" :)To, ze Merlin sel cestou opravy agregatu svedci o tom, ze mu jsou auta konickem a nyni ma za odmenu jistotu stoprocentni funkcnosti (navic oprava a pretesneni prevodovky neni zase tak uplne jednoducha zalezitost a ani lacina-pokud se meni i loziska a pod., rozpuleni motoru taktez...)
Takze rozhodne zde neslo o recenzi Subaru jako takoveho ale jen jednoho urciteho kusu. A jednotlive kusy "ojetin" se (u vsech znacek) od sebe dost podstatne lisi !
Jeste bych se rad zeptal : -snizila se po oprave motoru podstatnym zpusobem spotreba ?- jaka znacka neoriginalniho THM "tekla" ? Sel do valcu nebo do oleje ?- chova se ten diferak stejne pri jizde rovne i do zatacek ?
Preji mnoho stastnych tisic kilometru se Subiky a radost z dokonale jizdy !!! ;)
L.

08.04.2008 | 20:31:42 | Liborr Reagovat

no nic

pán si dal rok na rozmyšlenou a naučil si co a jak má napsat a reaguje ,teť se zdá jako by to psal úplně někdo jiný a ne ten co psal loni.

06.05.2007 | 19:01:25 |  Reagovat

na Subaru nedám dopustit

Mé první Subaru byl kombík Leone 1,8.Vyrobeno v roce 1988 a to už pár roků vyráběli.Mělo čtyřbodové vstřikování,redukci,digitální autorádio s přípojkou pro CD,vše v elektrice.Co v té době vyráběli ostatní,třeba Škoda auto,nebo Škoda auta?

06.05.2007 | 18:35:41 | Luděk Reagovat

To: Harry Ventil
Nevidím důvod proč bych si nekoupil auto s porouchaným automatem, když cena auta je zhruba o 70 000 až 80 000Kč nižší než je obvyklá. To, že by jste to neudělal vy je jenom Váš názor . Já vím, že si automat dokážu opravit sám, takže náklady na opravu jsou jen materiál. Jo kdybych ho musel dát do servisu nebo k nějakému opraváři co se tím zabývá celý život, tak to bych si ho nekoupil. Auto v té době i jelo, ale jen dopředu. Dozadu nejelo a ani se nedalo odtlačit. Rozlámané planetové soukolí blokovalo zpětný chod. Motor začal klepat až když teplota klesla k bodu mrazu. Pro Vaši informaci standardní vůle píst –válec u Subaru je 0,01 až 0,03mm. To je jak hřebík do dřeva i bez pístních kruhů. Servisní limit je 0,05mm. To je ten limit, kdy začíná být motor zralý na GO. Klapání jsem odstranil. Písty klapaly v horní úvrati při překlápění. Podělím se o zkušenost. Kupujte těsnění pod hlavy jen orig. i když je drahý jako sv..ě. Druhovýroba teče i když jsem hlavy srovnal na fréze. Ušetříte si práci i peníze. Dvoutakty bych sem už netahal a pochybuji, že moderní motory mají montážní vůli 0,04-0,07mm. Klapání u dieselu způsobuje úplně něco jiného. Je to přidání většího předstřiku při startování studeného motoru. Jestli se pletu tak mě opravte. Opravdu si pane Harry Ventile myslíte, že šťoural nebo zhýčkaný nedouk by byl schopen si opravit automatickou převodovku, vyndat, rozpůlit motor a opravené a funkční znovu namontovat? Velký mikrometr ani subito na změření vůle válec-píst u šťouralů budete asi těžko hledat.
Jo ještě něco, to nemůžete myslet vážně, Subaru Legasy 2.0l pro sportovce?
32 aut ani nebudu komentovat. Je-li Vám 50 roků tak jste měl každý rok jiné auto. Jestli vlastníte autobazar, tak se tomu dá věřit. Já si nechávám auto v průměru 4-5 roků.
Jinak máte pravdu, jezdil jsem od roku 92 jenom šestiválce a Subaru jsem koupil jako druhé auto. Bylo to napsané po pár kilometrech a přesednutí do čtyřválce, to je kruté. Jinak na původní recenzi nemám co bych změnil.
Teď už je Subaru bez poruch.
Merlin

25.01.2007 | 18:34:55 | Merlin Reagovat


Po roce se vracím k recenzi vozu Subaru Legasy 2.0. Ano ještě ho mám. Najeto 117 000km. Tak snad mohu? Přední poloosy jsem vyměnil obě. Měnil jsem na stabilizátoru ještě ty krátký tyčky. S diferenciálem jsem se smířil je to jen při ubrání plynu z větší rychlosti a je to jemné svištění.
Další co se porouchalo byl hydraulický napínák rozvodového řemene. Samozřejmě přeskočil řemen a motor se zastavil. No trvalo mi docela dlouho než jsem na to přišel. V servise jsem sehnal použitý, ale jinak dobrý. Pak se mi to po měsíci stalo ještě jednou a to v sobotu kolem 5té ráno někde na 70km D1 při 140km/h. Odtahovka mi auto odvezla z dálnice. Bezpečnost především. Opravil jsem si to na dvoře té odtahovky. Největší problém byl zmáčknout napínák. Doma jsem už namontoval nový a je klid. Doufám, že na dost dlouho. Nebojte se nic přidřeného tam nebylo, opravdu jen a jen napínák. No „Golfis“ to psal „vyjímka potvrzuje pravidlo.
Jinak Subaru jsem si vybral z důvodu, že je to 4x4, a v testech spolehlivosti starších aut je na předních místech.
Když kupuji auto tak měřím digitálním měřičem tloušťku laku na autě. Tím zjistím i to když je tam přelakovaný škrábanec. Nebylo nikdy bourané a o hromadě šrotu nebo poskládaném autě nelze mluvit. Dále měřím rozvor kol, zákryt kol vůle v nápravě, olejový okraj ve vyrovnávací nádržce, samozřejmě zvednutí víčka motoru kolik to fouká zpátky …. atd. vždyť to znáte. Nekupuji housku na krámě.

Falco 70: Asi jsem to špatně napsal, že plasty vrzají, je to jen když se pustí teplý ofuk jen na čelní sklo, tak v plastu několikrát silně zapraská, ale pak už je klid. Na Chrysleru jsem najel 240 000km motor bez problému. Opravoval jsem na něm jen sytič, odešel ten el. přepínač na sání, motorek ABS, zaseknutý zadní stěrač, snímač rychloměru. Nic dramatického. Ale čtyřrychlostní automat !! 100 000 km a je KO. Oprava v servise cca 40 000Kč a záruka na 30 000km v té době, doma do 20 000Kč a práce jak na kostele. Druhý hodně častý problém je simerink na krátké poloose a je jedno jaký tam dám. Pouští třeba i po 3 000km. To pro mě je důvod proč Chrysler už nikdy.
K Harrymu opraváři se vyjádřím později.

Subaru je určitě dobré auto, ale někdy se nezadaří.
Merlin

25.01.2007 | 17:14:40 | Merlin Reagovat

Musím kroutit hlavou!

Tato recense se mi zdá divná....Autor si koupil auto, které mělo vadnou aut. převodovku, to bych neudělal, přestože jsem celý život ztrávil opravováním aut. Pak si rozpůlí motor, protože klepou písty za studena!?! To klepou na každé druhé značce (na každém Fordu, na každém dvoutaktu, skoro na každém dieslu!) Vůle 0,04 až 0,07 jsou běžné montážní vůle většiny moderních motorů! Klepání motoru za studena mohou také způsobovat pístní čepy před zahřátím těsné v ojničních pouzdrech v momentě přechodu v úvratích (Ford). To je běžné....Slabší výkon motoru při plném obsazení je u 85Kw(115Hp) a váze vozu cca 1500 kg logické, a kritika tohoto svědčí o Vaší malé řidičské praxi. Totéž klimatisace! Ta přidává na spotřebě zhruba 1,5l/100km! Proč? Právě proto, že odebírá tomu adekvátní výkon, který ke své funkci potřebuje.
Absence palubního počítače (na co by Vám byl dobrý?) a ovládání rádia z volantu, byla v Evropě (a Vaše auto bylo pro Evropu vyrobeno) v r. 1996 u automobilů střední třídy naprosto normální!!! Opět Váš požadavek svědčí o Vaší neznalosti(!).
Vy jste měl před Subaru auta s většími motory, výkony a kroutícími momenty. Patrně jste chtěl ušetřit na benzinu, a koupil jste si něco, o čem jste dopředu nic nevěděl. Nyní se v 9 let starém autu šťouráte (1.500km za rok), hledáte de facto výmluvy pro svoji neuváženou volbu a výběr.
Díky tomu, že mi Policie ČR svojí 100% vinou před třemi týdny zdemolovala moje Mondeo 1,8 T (aut.) koupil jsem si Subaru Legacy 2,5 SW A/T jako svoje 32. auto v životě. Moc jsem na něm nenajel (, asi 900 km), nebudu jej tedy komentovat, pouze jen tolik, že si nemám na co stěžovat (zatím).
Subaru je auto pro znalce, milovníky techniky a sportovce! Nikoliv pro zhýčkané nedouky!
(Můžete mi klidně vynadat, mail je pravý!)

22.12.2006 | 23:37:25 | Harry Ventil Reagovat

Pane, pokud jste uvedl vsechny udaje spravne, tak za 1 rok najetych 1500 km? a hned delate recenci? Si delate srandu ne? to ujedu za den, samozrejme ze ne pravidelne, ale projedte se nekdy z vychodu nasi republiky na nemeckou hranici a zpatky za den, resp. pracovni dobu. A az najedete s tim autem nejake km tak o tom neco napiste. Vzhledem k tomu ze subaru je skladacka ze stejnych dilu, kdovi co jste si koupil za poskladane "auto" z nejakeho vraku.

04.10.2006 | 00:06:52 | Bob Reagovat

..... ono když si kupuješ ojetý auto jak chleba na krámě, tak se potom nediv že se ti sype .... kdybys to pořádně prohlíd před koupí .... nikdy bys to nemohl koupit

30.06.2006 | 21:51:17 |  Reagovat

Vlastním již cca pátý vůz značky Subaru, z toho třetí Subaru Legacy. Z finančnách důvodů jsem se vždy orientoval na hodně staré modely. Nyní vlastním Subaru Legacy 1.8GL r.v. 1991. Již při koupi jsem pečlivě vybíral, abych nedostal vůz po někom, kdo se o něj nestaral (pravděpodobně případ recenzenta). Takže krom odešlého motorku stahování zadního okna (na což jsem byl upozorněn) nemám vůbec žádný problém.
Slabší výkon motoru? Má 1.8 není žádný závodník a tím že "honí" dvě nápravy a navíc u takhle velkého a těžkého auta, je trošku línější. Ale výkon přinejmenším odpovídající.
Neskutečná spotřeba? No, také dokáži jezdit za 11-12l/100km, ale i pod 9, takže záleží na řidiči a stavu vozu.

Klimatizace bere citelně na výkonu? No jasně a kde nebere?
Plasty se roztahují a vrzají? No, v mém Legacy se jistě také roztahují, ale nevrže mi v něm nic.

Chybějící palubní počítač a další blbinky - no, tak proč jste si to auto kupoval, když tuto výbavu evidentně postrádalo již při koupi a vyžadoval jste ji?

Tato recenze je značně neobjektivní. Je patrné, že pan majitel zakoupil vrak bez výbavy a pak si stěžuje že vůz je vrak a nemá výbavu. Legacy má své drobné mouchy (jako každý jiný vůz), ale rozhodně se nejedná o vůz nekvalitní. Spíše naopak - Subaru Legacy bych hodnotil v segmentu silničních 4x4 jako jeden z nejlepších.

Stejně tak kritizovaný Chrysler GrandVoyager je velice slušný vůz, bohužel se slabinou v automatické převodovce, která ráda odchází, ale takovéto odsouzení nechápu.
Doporučil bych recenzentovi obrátit se při příštím nákupu staršího vozu 4x4 na skutečného odborníka z této oblasti a řídit se jeho doporučením. Pak zde nebude popisovat zkušenosti s vrakem, ale objektivní recenze.

Ze své zkušenosti bych doporučil obrátit se např. na mého "dvorního" dodavatele 4x4 p. Navrátila.

18.06.2006 | 04:02:06 | Falco Reagovat

Psát komentář po 1500 km mi přijde divný. Majitel zřejmně nekoupil auto, ale balík šrotu a nazývá jej SUBARU.

25.02.2006 | 19:24:47 |  Reagovat

spotreba

Dobry den, ta spotreba se mi nejak nezda.Ja vlastnim outback.To je 2.5l a jedu za 9 litru.Neni to divny?

20.02.2006 | 20:49:11 | Kesi Reagovat

Ohledně té poruchovosti to bude asi vyjímka, ne? A navíc bylo zřejmě bourané!

22.01.2006 | 15:20:03 | golfis Reagovat