Recenze Suzuki Swift GLX AC
“Je to pekne auticko so svojimy chybami.”

Autor recenze: jozef (33 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.3 Stav km při koupi:9 km Stav km nyní:2 800 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 6.1 l/100 km Vloženo: 29. 6. 2007

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citroën ZX xsara 1.4

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Bohuzial ano.Zhruba pri 2500km zacal tiect vodny domcek termostatu.Vraj bolo zle zalozene tesnenie a este zle dotiahnute.Teraz nieco rezonuje od pristrojovej dosky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto som kupil v polovici aprila 2007.Prioritou bola cena ,dizajn a hlavne som chcel japonca,ked uz ich tak chvalia.Suzuki rozbiehalo akciu a vsetky modely Swifta GLX AC sa mali predavat za 364 000 sk co mi pripadalo ako celkom dobra ponuka vzhladom k vybave.2x airbag,predne okna v elektrike,vyhrievane spatne zrkadla,ABS,EBD,polohovatelny volant. Skoda ,ze len vyskovo,metaliza,ovladanie radia na volante atd.Samozrejme po mesiaci od kupi pridali za tu istu cenu este 15" disky,spojler hmlovky,ale co uz.

Auticko je dost male,aspon co sa tyka vonkajsich rozmerov,ale milo prekvapi vnutornym priestorom.Skutocne priestranny interier,ktory poskytne dostatok miesta pre styroch dospelých ludi.Posobi velmi vzdusne.Nad hlavou je vdaka vyssej streche dostatok miesta a ani v urovni ramien alebo laktov nebudete nijak obmedzovani.Sedadla su uz v najnizsej urovni dost vysoko na to,aby sa nasadalo bez nejakeho krcenia a pod.Kufor ja skutocne symbolicky,ale na bezne pouzitie staci.
Motor ma vykon 93 koni.Na tak male a lahke auto aj dost,ale silu a tah pocitite,iba ak ho podrzite pod plynom a minimalne na 4000otackach.Potom auto ozije,ale aj tak mam pocit,ze je nejake tazkopadne.V pohode sa da vytacat na 6500 ot.Cakal som viac.Mozno potrebuje este par km navyse a zacne sa prejavovat.Samotny chod motora na volnobehu je dost nekultivovany.Ma znacne vibracie.

Podvozok je na moj vkus dost hlucny.Skutocne hluk v kabine robi najma odvalovanie pneumatik a vseliake narazy kolies na nerovnosti.Je ladeny tvrdsie,co mu dava istotu pri ostrejsom prejazde zakrut.Auto sa sprava neutralne a dobre drzi stopu.
Este par slov k interieru.Kazdy,koho som viezol si pochvaluje priestor ktory mu auto ponuka.Paci sa aj dizajn.Pristrojovy panel posobi cistym dojmom.Vsetko ladi,nikde nic nevytrca,vsetko je pekne hladke ciste.Vstavane radio sa ovlada intuitivne,tak ziaden problem.Vsetky ovladace,kurenia ,klimy su po ruke.Netreba sa po nicom natahovat.Rychlostna paka tiez padne dobre do ruky.Radenie je presne a kratke.Spojka zabera dost vysoko,tak si treba zvyknut.Co sa tyka tychto veci spokojnost,ale co sa tyka samotneho spracovania,tak je vidiet,ze sa setrilo.Setrilo sa najma na kvalite pouzitych plastov.

Tie su naozaj velmi lacne.Pristrojovka si veselo praska pi kazdom prejazde nerovnostami a posobi nejak papierovo.Vsetko sa ohyba,diely nelicuju.Odkladacia skrinka pred spolujazdcom si nejak sadla a je o skoro centimeter nizsie ako bola povodne.Chcelo by to dostelovat,lebo vzniknuty rozdiel robi dost ramusu pri prechode nerovnostami.Plasty su ku vsetkemu nachylne na poskriabanie.Staci si nedat pozor a nechtom si spravite ryhu,ktora tam je na veky.
Audio je na slusnej urovni a aj pri pocuvani hudby na maximum hra cisto.

Celkovo mam z auta zmiesane pocity.Je to pekne vozidlo s mnozstvom nedotiahnutych veci.Najma dielenske spracovanie je dost mizerne.Hold je to sice japonec,ale made in Hungaria.Verim,ze sa casom vychytaju vsetky muchy a ak sa to podari o auticko bude este vacsi zaujem.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Swift

Vložit komentář

...

nechcem vyvolavat ziadny flame...swifta som mal pozicaneho cca 2 tyzdne a vo mne zanechal tiez rozporuplne pocity...aj ked z inych dovodov

na jednej strane motor je na musiu vahu skutocne fajn...ked sa toci...v nizkych otackach je to docela lenoch - hovori sa, objem nicim nenahradis - 2x pravda v tomto pripade

prevodovka ma kratke drahy, radi sa prijemne, presne...5tka velmi kratka, zisla by sa 6tka - na dialnici sa prcek meni na pazrave prasa...spiatocka asi neni synchronizovana alebo co, clovek vyzera ako debil ked parkuje - mozno vada kusu

podvozok mne osobne prisiel prilis makky...pri sviznych prejazdoch zakrutami sa swift neprijemne naklana - useky ktore poznam a jazdim s usmevom na tvari tachometrovych 80-90kmh, swiftik so smrtou v ociach 60kmh a uz sa mi pomalicky trhal cumak (15", akurat som bol dofukat na 300) - nevidim zmysel investovat do podvozku - je to Swift

najvacsi problem ale vidim v interiery - ergonom asi neratal s vyssim vzrastom priemerneho europana; mam 180cm, sedadlo na doraz a nohy podivne poskladane - po polhodinke jazdy ma desne rozboleli kolena - buchta alebo japoncik asi budu v poho, ja ne..okrem toho je z auta mizerny vyhlad na semafor - clovek si bud ide vykrutit krk, alebo stoji jak idiot 3 metre od krizovatky - toto vnimam ako vazny problem, ktory sa v podstate neda riesit a neskutocne ma sral - (jasne, vyhodim sedacku vodica a na pevno sa prifari dalej, tym padom, ale budem od krizovatky stat 5 metrov a za mna si sadne tak maximalne igelitka - lol

je to auto pre holky a pre ludi s nizsim vzrastom/kratsimy nohami...auto casom po matke podedim, ale z tak blbeho dovodu pojde prec

16.09.2009 | 01:48:56 | unived micindev Reagovat

swišť

Swifta z madarska by som asi ani nechcel.Mam rocnu skusenost zo servisu Suzuki a vypozoroval som a pocul ze Swifty su najmenej poruchove vozidla.A jednoznacne najlepsie su vyrobene v japonsku.Z madarska chodia neustale zvolavacky,vacsinou na rucne brzdy,zle zalozene lana atd. adt.Dokonca prisla seria s nedotiahnutymi pravymi blatnikmi.To sa na japonskom nestane.Ked swift tak jednoznacne sport 1.6 original japonec.

24.07.2007 | 01:01:10 | Probek Reagovat

Krouťák

Holt kdo chce výkon od nízkých otáček musí jít mimáně do V6 nad 2,5 l, nebo do dieselu. Dnešní moderní comonrailly dosahují maxima jíž někde od 1800 ot. a drží špičku do cca 4000, jsou, ale choulostivé na kvalitu oleje, paliva a správné zacházení. Měl jsem možnost dlouhodobě užívat 1,8 Octávii a do 3000 se taky nedělo celkem nic moc.

02.07.2007 | 15:00:13 | Hans Reagovat

Mám motor 2.2 a do 3.000ot mám co dělat i s pitomou 1.6 . :-(( Prostě když chceme výkony, tak na to musíme šlapat. Nehledě na objem 1.3, tam se opravdu nedají čekat zázraky. Má výkon, ale ne krouťák, který dělá 75% požitku z jízdy. Apropó, koukals jste se do TP, v jakých otáčkách má výkon 93PS? Tipuji tak kolem 6.000ot, takže nechápu podiv nad těžkopádností.

02.07.2007 | 13:43:41 | Radek Reagovat

VVT

Je to identický motor jako má Ignis 1,3 VVT (jen snížen výkon o 1 k). VVT nemá 1,5 SX 4. Jestli ho nemá Swift 1,3 si nejsem jistý (1,5 ano), ale stejně od nějakých 4000 stoupá strnuleji toč. monent což vyjde nastejno, jen VVT byde mít průběh lieárnější. Jinak vůbec netvrdím co mi podsouváš, ale reagaval jsem na slovo "těžkopádný", což mě celkem nadzvedlo. Suzuki mám třetí (od r. 99) a budu brát další, některé pazvuky v interiéru jsou příšerné, jinak super bezproblémové auta.

02.07.2007 | 10:23:25 | Hans Reagovat

To Hans

Podle toho co vím Swift 1,3 není VVTi, takže nevím kde jste byl na: od 3500-4000 se mění charakteristika načasování ventilů. Jinak je fakt, že je to super motor. Zdá se mi, že to že s eprobouzí 3500 -4000 ot. je velmi užitečné v kritických situacích a jinak se dá určitě sportovně jezdit i do těch 3500, ne? Zkrátka si myslím, že sportovní jízda není jen o vytáčení motoru.

02.07.2007 | 09:56:26 | Honza1982 Reagovat

Odpověď

Třeba lokomotivy se tam vyráběly už před cca130-120 lety v Rábu a v Miškolci, pak převodovky ,ruční zbraně, auttobusy, aj. Na druhou stanu to, ale byla většinou agrární země. A k tomu Swiftu, zhruba od 3500-4000 se mění charakteristika načasování ventilů (ostřejší plnění a vyplachování). A nevím o lepší 1?3 bez turba. Suzuki byly vždy tvrdé, proto taky sedí líp v zatáčkách. A ty plasty nic moc, ale seděl jsem v lepších a byl někdy hodně překvapen, že to může být i horší.

02.07.2007 | 06:43:05 | Hans Reagovat

to Hans

Prosím pekne akú strojárenskú tradíciu v Maďarsku máte na mysli? Lebo mňa totiž to žiaden maďarský stroj nenapadá. Ale zato autá z BAZ a stroje zo ZŤS áno.

01.07.2007 | 19:07:49 | Petrík Reagovat

Neviem preco by som mal byt nestastnik,alebo by som mal klamat!Na to aku ma Swift hmotnost a vykon motora,tak som skutocne cakal viac.Xsara je ina kategoria.Je to vacsie a tazsie auto a motor mal vykon 55Kw,takze tam sa nejake zazraky pochopitelne cakat nedaju.Tak netreba chytracit.Samozrejme,ze auto tocim,ale je na zamyslenie,ze druhy dych chyti az nad 4000ot.K tym plastom.Pri vyberani CD sa nechtom preslo po plaste a je tam skrabanec.Nieje to sice nieco strasne,ale je tam.Taktiez plast dveri je tiez poznaceny od topanok a to clovek dava pozor.P.S:Ak uz madari maju vacsiu strojarsku tradiciu ako slovaci,tak mi robime lepsie klobasy.

01.07.2007 | 15:40:39 | jozef Reagovat

Těžkopádné ????

Milý pane jestli jste měl předtím Xsaru 1,4 a teď říkáte, že je Swift těžkopádný tak buď lžete a nebo jste nešťasník (nechci vás urážet). Jinak se nejedná o žádné levné rodinné auto (od toho je např. Logan), ale o druhé, popř., třetí auto do rodiny, nebo relativně levné sportovní náčiní, které i v nejslabší verzi prožene 3/4 produkce VW, a že se dělá v maďarsku, které má o něco větší strojírenskou tradici než slovensko, na tom vúbec nesejde. Takže točit motor, užívat si zatáčky a nebo si koupi některý z umírněných sedanů.

01.07.2007 | 12:30:57 | Hans Reagovat

swift

celkom objektivny pohlad. Mam tiez swifta, vybava GLX v akcii s klimou, alu, elektrika, mp3 atd, kupil som ho v maji,najazdene mam len 1500 km takze nebudem robit nejake zavery, nieco vsak viem uz teraz. Podvozok je ozaj tvrdy a na zlej vozovke to je utrpenie. Kapitola sama o sebe su dlazdene kocky, vzdy ked cez ne idem cakam ze sa auto rozpadne... Interier sa mi zda vizualne celkom pekny, plasty lacne, ale to je v tejto triede normal. Nesuhlasim, ze sa daju lahko poskriabat, skor naopak. Motor milujem a tazkopadny mi nepripada, treba ho len tocit a ide ako raketa. Podla mna klady vysoko prevysuju minusi a kludne by som do Swifta isiel znova.

01.07.2007 | 11:32:37 | Laci Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Suzuki Swift