Rok výroby:1990Typ motoru:1.0Stav km při koupi:145 000 kmStav km nyní:155 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,8 l/100 kmVloženo:9. 1. 2007
Po zakoupení bylo nutné koupit nové pneu, protože v autobazaru na to navlíkli hrůzostrašný spuchřelý.. Koupil jsem je v hypermarketu za 600 kus. Vyměnil jsem rozvoďák, kterej měl 5 minut před smrtí a řemen od alternátoru. Víc řemenů tam neni :o) cca 400 peněz.
Pak filtry, olej, cca 1000kč.
Předchozí majitel udělal brzdy, takže bez starostí. Vejfuk byl kompletně shnilej - je to problém těchto vozů - po dojetí, při chladnutí uvnitř kondenzuje voda a reznou zevnitř. Koupil jsem nové potrubí od katu dozadu (cca 2700). Od svodů ke katu jsem potrubí svařil nové. Katalyzátor jsem vypreparoval a opravil (hrozná práce) - za novej se mi platit nechtělo - to bych ho radši nedával vůbec.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Předně, je to maličký auto, ale i při mojí výšce skoro 190cm nemám pocit nedostatku místa. Sedačky jsou hrozně nízko nad zemí, takže se do auta vejdou i velký lidi. Teda samozřejmě dopředu - vzadu je na nohy poměrně málo místa. Sedačky nejsou nic moc pohodlný, zcela nevhodný na delší cesty. Po 300km jízdy se člověk protáhne a záda křupou od shora dolů.
Co se týče zbytku interiéru, tak je velmi strohej, jednoduchej a účelnej. Žádný zbytečnosti, všechno po ruce. Ve srovnání třeba s favoritem je celkový zpracování o několik levelů dál. V kufru je málo místa - holt malý auto. Ale nákup na 14 dní pro dva lidi se tam vejde, náklad na kratší dovolenou v kempu taky.
Jízdní vlastnosti jsou více než solidní. Podvozek je snadno čitelnej, brzdy zcela dostačující, výkon akorát tak do města. Motor je 998ccm tříválec s jednobodovým vstřikováním - japonec s nulovou potřebou údržby nebo seřizování. Šlape jak má. Automatická převodovka je hydrodynamická třírychlostní. S rychlostí vyšší jak 130km/h nepočítejte, motor pak točí k 5000 a zvuk není uplně příjemnej. Na křižovatkách je hydrodynamika bezvadná, akceleruje bez prodlevy, takže opticky se auto jeví dravěji než ve skutečnosti je a ostatní řidiči si pak tolik nedovolují :o) Stinou stránkou je spotřeba, která se ve městě pohybuje mezi 7,5 až 8mi litry. Na dálnici pak kolem 5l.
Abych to shrnul - auto se báječně hodí na každodenní provoz, na dojíždění do práce a pohyb po městě. S automatem je zcela vhodné pro přítelkyně, které mají hrůzu z třetího pedálu. Údržba je zcela nenáročná, zručnější člověk to zvládne v průměrně vybavené garáži sám. Motor, brzdy a ostatní mechanická ústrojí jsou skvěle a jednoduše konstruované, drží a nekazí se - zkrátka : stačí lejt benzín, jezdit a dvakrát ročně se mu "podívat na zoubek" při přezouvání.
Zdravim te, ta recenze je moc poucna, chystam se koupit to same, ale prave kuli pohybu po Praze cca 100km denne chci prcka s malym obsahem a ta spotreba u tebe me celkem desi - pocital jsem tak do 6l mesto! Pujceny Getz 1.1i to umi do 6l svizne, ale moc penez za pracovni posouvatko.. Proto Swift nebo Civic A/T. Antikorozni uprava v Suzuki taky neprobehla (asi pred jejich inzenyry svet zatajoval prvek zvany zinek :-)) No kazdopadne je to konstrukcne jednoduche auticko a jak sam rikas - nenarocne na udrzbu. U auta za 20.000,- bych moc neresil vybavu, ale snad absenci servo rizeni nebudu proklinat, hned na vsechno davam veliky kola.. :-) HLAVNE AT DRZI PREVODOVKA. Spozdravem H.B. 24
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Swift
Premyslim o koupi...
Zdravim te, ta recenze je moc poucna, chystam se koupit to same, ale prave kuli pohybu po Praze cca 100km denne chci prcka s malym obsahem a ta spotreba u tebe me celkem desi - pocital jsem tak do 6l mesto! Pujceny Getz 1.1i to umi do 6l svizne, ale moc penez za pracovni posouvatko.. Proto Swift nebo Civic A/T. Antikorozni uprava v Suzuki taky neprobehla (asi pred jejich inzenyry svet zatajoval prvek zvany zinek :-)) No kazdopadne je to konstrukcne jednoduche auticko a jak sam rikas - nenarocne na udrzbu. U auta za 20.000,- bych moc neresil vybavu, ale snad absenci servo rizeni nebudu proklinat, hned na vsechno davam veliky kola.. :-) HLAVNE AT DRZI PREVODOVKA. Spozdravem H.B. 24
08.05.2008 | 03:05:48 | Bart Reagovat