Rok výroby:1991Typ motoru:1296/G13BAStav km při koupi:11 800 kmStav km nyní:15 100 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 měsícePrůměrná spotřeba:5,9 l/100 kmVloženo:21. 9. 2005
Při koupi: nefunkční servo (chybějící řemínek a vadné ložisko napínáku), počínající koroze (prahy, dveře, ramena před. náprav, úchyt zad. stabilizátoru), nějaké nefunkční žárovky, do týdne upadl zadní výfuk (na to jsem byl upozorněn), Závady zatím nejsou žádné. Uvidíme.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Byl jsem před koupí celkem dobře obeznámen s vlastnostmi Swišťů, takže jsem vzhledem k ceně 25.000 Kč spokojen se stavem a výše popsanými závadami na vozidle.
S minimálními náklady (řemínek byl drahý -1203 Kč, ale ložisko jsem přelisoval za cca 60 Kč) jsem zprovoznil servo, což podstatně zvýšilo komfort jízdy. Výfuk jsem zatím opravil, nový dám až na STK a emise přístí rok. Zatím je mírně hlučnější.
Ke koupi swiště mne povzbudila jinými majiteli deklarovaná spotřeba benzínu, spolehlivost a jednoduchost vozidla. Vlastně jsem jiné vozidlo nechtěl, bylo to jednoznačné rozhodnutí, získat cenově dostupný vůz. Sedany jsou kromě toho designérsky zdařilé (což nelze říci o zádi třídveřového a pětidvéřového provedení). Počáteční nadšení z výkonu třináctistovky mne zatím neopustilo. Kluci i já jsme porvé ucítili, co to znamená při akceleraci zamáčknutí do opěradla. Při odstartování od křižovatky do silnice s velkým provozem mi kluci naměřili start z nuly na necelou devadesátku za 8 vteřin.
Co se týká spotřeby, nebyl jsem zklamán. Při delší jízdě se dostávám pod pět litrů na stovku. Při dovolenkovém rychlostním testu na dálnici jsem při rychlosti kolem 140 km/h na delší trase naměřil asi 5,8 l/100 km. Při ježdění do práce a po nákupech je to trochu horší, spotřeba stopá k sedmi litrům. I tak je to skvělé v zhledem ke zkušenostem s minulými auty, kdy nestačila desetilitrová hranice.
Po přesednutí z Toyoty mne nejdříve překvapilo velmi tvrdé pérování (Toyota je přeci jen Toyota), ale už jsem se naučil vyhýbat kritickým dírám v našich silnicích. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti je logické, že to tak musí být, což si dobře pamatuji z trabantů, které jsem kdysi měl postupně tři.
Rodina projevila nadšení. Synové si ho rádi půjčují (až moc, což nešlo říci o Toyotě). Ostaní se velmi rádi vozí. Sice mám swiště teprve několik měsíců, ale určitě jsem neprohloupil. Jen na benzínu jsem už ušetřil víc, než jsem investoval do počátečních oprav. Pokud se mi podaří přibrzdit korozi, těším se na další desetitisíce kilometrů.
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Swift