Rok výroby:2008Typ motoru:1300Stav km při koupi:1 kmStav km nyní:28 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:17. 9. 2010
Zpočátku drobná závada na páčce ovládající otvírání záklopky palivové nádrže. V servisu odstraněno během provní prohlídky, od té doby absolutně bez závad (2 roky).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je pohodlné, sedí se o trochu výše než např. ve Felicii, řazení perfektní, vynikající jízní vlastnosti při vysokých otáčkách. Spotřeba (kombinovaná) - zhruba 7,5l/100km, údaj je zkreslen faktem, že často mám puštěnou klimatizaci a v zimě topení. Je třeba si zvyknout na poděkud robustnější sloupky a počítat s tím, že je při (např.) vjezdu na křižovatku pohlédnout na terén z obou stran sloupku. Jinak zatím ty nejlepší zkušenosti.
Všechny recenze jsem prošel a až budu mít více najeto, napíšu svoji vlastní. Mám zánovního Swifta 1,2 GLX a mám zkušenosti dost odlišné. Jednak je to absulutní odhlučnění kabiny, kde na světlech občas ani nevím, zda-li mi motor jede. Při jízdě slyšet v podstatě není až tak do té stovky, pak trochu začíná. Spotřeba po městě, tedy častá světla, rozjezdy, kolony a pomalá jízda je skutečně podle papírů, tedy kolem 6 litrů. Běžně ranní špičku dělám za 6,3 litru, rekord je prázdné město za 4,9 l. Což je super. Dále jsem nevypozoroval žádnou závislost spotřeby na klimatizaci ani zátěži auta. Občas mi tam podle palubáku spadne 6,4 l, ale tomu nevěnuji pozornost. Otáčky neřeším, ve městě 1800 - 2500 bohatě stačí na normální jízdu, někdy mimo město kolem 4000 je zatím moje maximum. Je zajímavé, že čím se jezdí agresivněji, tím je spotřeba nižší. Jinak výbava slušná, klimatizace skoro povinná, protože se brzo zadýchá. Chladná rána a nebo deštivo. Jinak 17" kola a tuhý podvozek je ideální do města. Rázy minimální, skoro je necítím. Skvělé auto, bohužel trochu dražší.
co pořád amjí všichni s těmi vysokými otáčkami? Při normálních otáčkách jede Swift "normálně" , při vysokých jede jako auto s motorem o objemu 1600 ccm. Jak prosté. Taková Fabka HTP jede při nizkých otáčkách stejně jen při těch vysokých řve jak tur ale NEJEDE! Běžnš jezdím ve Swiftu při cca 2000-3000 ot/min a stačím všem na okreskách. Na dálnici točím 3500 a jedu 130, Oktávka nebo Focus nebo Golf (1600ccm) točí při 130 3800-4000 ot /min. Když má prostě Swift max. krouťák při 4200ot /min tak to neznamená, že při 3000 otáčkách mý výrazně méně. Říka se tomu křivka točivého momentu.
No mezi námi klimatizace taky ne o tolik, jak si každý myslí. Je to prostě další spotřebič. Rozsvícená světla (celkem asi 130W, ale i víc) nikdo neřeší, ale klimatizace je podle každého žroutem. Je to blbost. Jestli mi klima vezme o 0,2 litru na 100 km víc, tak je to maximum.
škoda že ty jízdní vlastnosti jsou jen při vysokých otáčkách. Tím je také dána zřejmě vyšší spotřeba (7,5 litrů je na takto moderní auto tohoto objemu motoru opravdu hodně). V zimě topíme asi všichni :-)) S těmi sloupky mám podobné zkušenosti i u jiné značky auta, je to daň za bezpečnost a tuhost karosérie. Jinak myslím, že jste koupil dobře, přeju hodně šťastných km. Doufám, že časem přidáte další zkušenosti, bylo to moc stručné a krátké.
Myslím,že ten předchozí pán má pravdu,že i u menších otáček Svišť jede.Mám Sv.1,3 GL/AC 4roky a spotřebu:5-6l,a můžu potvdit že, dynamika na ten malý objem 1328 je fantastycká na 2 převodový stupeň 90kmh.
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Swift
Mno...
Všechny recenze jsem prošel a až budu mít více najeto, napíšu svoji vlastní. Mám zánovního Swifta 1,2 GLX a mám zkušenosti dost odlišné. Jednak je to absulutní odhlučnění kabiny, kde na světlech občas ani nevím, zda-li mi motor jede. Při jízdě slyšet v podstatě není až tak do té stovky, pak trochu začíná. Spotřeba po městě, tedy častá světla, rozjezdy, kolony a pomalá jízda je skutečně podle papírů, tedy kolem 6 litrů. Běžně ranní špičku dělám za 6,3 litru, rekord je prázdné město za 4,9 l. Což je super. Dále jsem nevypozoroval žádnou závislost spotřeby na klimatizaci ani zátěži auta. Občas mi tam podle palubáku spadne 6,4 l, ale tomu nevěnuji pozornost. Otáčky neřeším, ve městě 1800 - 2500 bohatě stačí na normální jízdu, někdy mimo město kolem 4000 je zatím moje maximum. Je zajímavé, že čím se jezdí agresivněji, tím je spotřeba nižší. Jinak výbava slušná, klimatizace skoro povinná, protože se brzo zadýchá. Chladná rána a nebo deštivo. Jinak 17" kola a tuhý podvozek je ideální do města. Rázy minimální, skoro je necítím. Skvělé auto, bohužel trochu dražší.
09.07.2011 | 01:36:21 | Pavel Reagovat
Vysoké otáčky
co pořád amjí všichni s těmi vysokými otáčkami? Při normálních otáčkách jede Swift "normálně" , při vysokých jede jako auto s motorem o objemu 1600 ccm. Jak prosté. Taková Fabka HTP jede při nizkých otáčkách stejně jen při těch vysokých řve jak tur ale NEJEDE!
Běžnš jezdím ve Swiftu při cca 2000-3000 ot/min a stačím všem na okreskách. Na dálnici točím 3500 a jedu 130, Oktávka nebo Focus nebo Golf (1600ccm) točí při 130 3800-4000 ot /min.
Když má prostě Swift max. krouťák při 4200ot /min tak to neznamená, že při 3000 otáčkách mý výrazně méně. Říka se tomu křivka točivého momentu.
24.09.2010 | 00:17:31 | Reagovat
No mezi námi klimatizace taky ne o tolik, jak si každý myslí. Je to prostě další spotřebič. Rozsvícená světla (celkem asi 130W, ale i víc) nikdo neřeší, ale klimatizace je podle každého žroutem. Je to blbost. Jestli mi klima vezme o 0,2 litru na 100 km víc, tak je to maximum.
18.09.2010 | 12:23:00 | Reagovat
Páni, topení snad spotřebu nezvyšuje, ne? Jak by ji zvyšovalo? Tam se jen vpustí chladicí kapalina do nějakého výměníku.
17.09.2010 | 16:36:24 | Itall Reagovat
autorovi recenze
škoda že ty jízdní vlastnosti jsou jen při vysokých otáčkách. Tím je také dána zřejmě vyšší spotřeba (7,5 litrů je na takto moderní auto tohoto objemu motoru opravdu hodně). V zimě topíme asi všichni :-)) S těmi sloupky mám podobné zkušenosti i u jiné značky auta, je to daň za bezpečnost a tuhost karosérie. Jinak myslím, že jste koupil dobře, přeju hodně šťastných km. Doufám, že časem přidáte další zkušenosti, bylo to moc stručné a krátké.
17.09.2010 | 16:03:30 | Reagovat
RE: autorovi recenze
Myslím,že ten předchozí pán
má pravdu,že i u menších otáček Svišť jede.Mám Sv.1,3 GL/AC 4roky a spotřebu:5-6l,a můžu potvdit že, dynamika na ten malý objem 1328 je fantastycká na 2 převodový stupeň 90kmh.
16.12.2012 | 17:34:41 | pito | 62.84.150.* Reagovat