Rok výroby:1993Typ motoru:1.6 16v - 71kWStav km při koupi:1 500 kmStav km nyní:13 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:8.5 l/100 kmVloženo:3. 4. 2008
kromě běžné údržby spočívající v koupi ojetého vozidla, žádné problémy ani závady. Zatím jsem pouze vyměnil zadní díl výfuku, koupil nové pneumatiky a vyměnil chladič a větrák s visko spojkou za chladič s eletrickou vrtulí.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je třeba si uvědomit, ze se bavime o offroadu a ještě k tomu malém offroadu, takže jízdní vlastnosti na silnici jsou řekněme ubohé, byť auto solidně drží stopu v zatáčkách a na pěkné silnici jede tiše a pohodlně, vše se rapidně změní s horší kvalitou silnice, kde auto různě poskakuje, kroutí se, vrže..... nic pro změkčilé povahy, které při prvním vrznutí v interiéru odsuzují celou automobilku jako neschopnou vyrobit kvalitní vůz.
S Vitarou si totiž užijete legraci hlavně při cestě mimo silnic, kde na plno vystupují její výhody: robustní jednoduchá konstrukce, zadní tuhá náprava, relativně nízká hmotnost, solidní motor.... je třeba taky pochválit spotřebu, protože se s ní dá jezdit kolem 8 litrů a je zajímavé, že ani výlety mimo silnici, se zapnutým náhonem 4x4 a redukcí o moc nestoupne... vyjímkou je situace, kdy se brodítev 15 cm blata a redukovaná dvojka má s autem co dělat.
KOROZE - auto má nosný rám, pokud ten je v pořádku, není třeba se jí v zásadě zabývat, teda pokud vám nekoukaj nohy ven. Na Vitaře korodují lemy, prahy, podlaha.......... UŽITNÉ VLASTNOSTI - do pěti dvéřové varianty naskládám kočárek, aniž bych sundával kolečka, malého v sedačce, tchána, ženu........ vše při zachování pohodlí - ;-) INTERIÉR - levné plasty - co víc. Kupodivu má Vitara má v eletrice přední zadní okna, zrcátka a dokonce i centrál.
EXTERIÉR - dost tenké plechy, design jako krabice od bot na kolečkách MOTOR - 1.6 16v, vícebodé vstřikování, 71 kW - no není to úplně hodně pro 1400kg těžké auto, ale dynamika je dostačující a překvapen jsem velkým rozsahem otáček motoru. Spotřeba do deseti - nekecám.
PŘEVODOVKA - jde trošku ztuha, ale žena s Vitarou běžně jezdí a rozdíl mezi MB A 140 a tím nepoznala, nebo aspoň nic neříkala. Je zajímavé jak na 15 let starém autě funguje příkladně všechna eletrika, jediný problém co mám, je nefukční ohřev zadního skla. Vitara má ještě jednu skvělou vlastnost - topí do pěti minut i v tom největším mrazu.
Vitara nemá uzávěru diferenciálů, automatické volnoběžky na přední nápravě fungují celkem spolehlivě, jen nesmíte zapomenout na couvnutí pro jejich odemčení. VITARU jsem si kupoval, abych si užil trochu legrace a to si užívám, takže jsem spokojen a to velmi.
19měsícu jsem vlastnil 1,6 59kw porucha žádná , jen jsem měnil brzdové destičky a 1 žárovku na parkovačky. Potvrzuji jízdní vlastnosti na pěkné silnici jede pěkně a tiše , v terenu je to taky v pohodě , horší je to na nerovnostech na silnici a vyjetých kolejích zvlášť když jsou širší pneu mněl jsem tam šířku 255 na origo pneu je to o mnoho lepší hlavně na komfort jízdy. Spotřeba se pohybovala do 9,7 l kombinace silnice terén, je to hodně spolehlivé auto na to stáří stejně jako samurai ,oproti němu má víc komfortu a posilovač řízení.
No ja myslim ze je to nejaka blbost aby auto z roku 93 malo najazdenych iba 1500 km. Cize pretacany tachometer. S ostatnym suhlasim snad iba napisem ze na vitarach je uboha elektroinstalacia
Ahoj pekna recenze ja mam Vitaru rok a najel sem 15 tkm jezdim na LPG a spotreba pri normalni jizde do 10l a to i ve meste a kdyz to obcas hodne vytocim tak pres 11 nejde coz je na takove auto myslim slusne favorit me zral 9 l LPG a jaky je to auto proti Vitare.... jinak zalezi na pneu kde s ni pak muzes jezdit ale AT staci co se tyce spolehlivosti mam rok 93 a akorat mi praskla mala hadicka na vodu bo byla zpuchrela ale to se nelze divit jinak si myslim ze to auto je hodne velky drzak a vevnitr mi absolutne nic nevrze i kdyz dostava bomby na vlnach nekde a ma male provoznimi naklady az se divim jak me kazdy odrazoval ze to auto bude hodne zrat a udrzbu neutahnu no ted si myslim svoje:-) brzo napisu taky recenzi
Vitara byla skutečně jedním z mých faforitů, zvláště ta ve 3-Dv verzi, která má dle mě charakter až kultovního vozu,její design je vynikající a kupodivu i vnitřní prostor velmi slušný. Váhal jsemnad motorickou verzí 1,6, neboť se mi zdá slabá. Ve verzi 1,9 Dci je o nečem jiném zase cena a navíc nemám moc důvěru ve Francouzský motor,mám totiž s francouzskými výrobky své zkušenosti. Za cenu 750 tis jsem nakonec volil praktičtější 5-dv verzi neméně zajímavého vozu s typickou tváří Jeepu, ato novinku Patriot. Jeho recenzi jsem jsem si již mohl na těchto stránkách přečíst a plně s ní souhlasím. Vitara je pravý Japonec s odpovídající kvalitou,dobrými schopnostmi i v lehčím terenu a hlavně spolehlivostí, která si myslím nezadá s Toyotou. Přeji Ti hodně radosti na cestách.
Vitara pozink nemela, a je to na ni videt, prakticky nema lemy blatniku, ktere jsou nastesti zakryty plastovyma lemama ;-), to stejny prahy, proste nejsou, trosku hnijou pate dvere v mistech spoju plechu a podlaha. S tou spotrebou nekecam, fakt, kdyz jsem na Vitare mel stare silnicni gumy (255/60 R15) tak se dalo jet i pod 8 - v lete. Ted na AT ale celkem hrubejch (225/70 R15) si vezme kolem 8.5 - 9.5, je pravda, ze jezdim cca 17 km denne do prace po okrskach, bez zastavovani..... do mesta moc nezabrousim. Motor je hodne zajimavej taky tim, ze nevyzaduje moc vysoke tocky, Solidne tahne uz od 2000 ot/min a 50km/h se da jet se zarazenou ctyrkou - akcelerace sice trosku trva. Srovnani s Ackem kulha na obe nohy, ale znas zensky, pokud to jede a aspon trosku brzdi tak to neresi.
4-kolky jsou jistě schopny majiteli udělat soustu radosti alei starostí, zvláště ojetiny používané předchozími majiteliv terénu.Recenze je zajímavá právě z pohledu ojetiny, i takto poznáme kvalitu značky a zde vidíme, že i 15 let stará ojetina šlape jako hodinky. Rozdíl v technice a designu u Vitary r 93 a r 08 nemá cenu rozebírat . Jen bych uvítal více informací o korozi,nejsem si jist,zda Vitara r 93 měla pozink karoserie,ale předpokládám, že dodatečný nástři spodku a dutin i u nového vozu nemůže uškodit. Ta spotřeba u 1400kg vozu s vysokootáčkovým 1,6 motorem se mi nezdá reálná, odhadoval bych aspoň 10 litrů , těch 8,5 snad jen na Super 100 a s velmi lehkou nohou mimo město a s lehčí 3-dv verzí. Vitara se mi velmi líbí, díky rámu jevelmi robustní, to vrzání interiéru se o současných verzí nevyskytuje, zřejmě to bude chtít odmontovat, vypodložit a znova sesadit-práce velmi nepříjemná.. To srovnání s MB A140,... to tedy je takový rozdíl...,věřím,že manželka ani nemohla srovnávat....
Ahojte, potřeboval bych radu, dá se do Vitary namontovat samosvor pro zadní nápravu? Nenašel jsem ho nikde v inzerci, můžete dát tip nebo informace kde se to dá sehnat?
Díky
09.04.2012 | 16:44:26 | Ales
| 80.188.67.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Vitara
vitara
19měsícu jsem vlastnil 1,6 59kw porucha žádná , jen jsem měnil brzdové destičky a 1 žárovku na parkovačky. Potvrzuji jízdní vlastnosti na pěkné silnici jede pěkně a tiše , v terenu je to taky v pohodě , horší je to na nerovnostech na silnici a vyjetých kolejích zvlášť když jsou širší pneu mněl jsem tam šířku 255 na origo pneu je to o mnoho lepší hlavně na komfort jízdy. Spotřeba se pohybovala do 9,7 l kombinace silnice terén, je to hodně spolehlivé auto na to stáří stejně jako samurai ,oproti němu má víc komfortu a posilovač řízení.
07.03.2010 | 12:46:49 | samurai Reagovat
1500km najazdenych? 93?
To je jasny Vitara ma tachometr pouze do 99 999 km tak predpokladam aspon dvakrat pretoceny....a vubec me to netrapi.
17.12.2008 | 13:22:58 | elanius Reagovat
1500km najazdenych? 93?
No ja myslim ze je to nejaka blbost aby auto z roku 93 malo najazdenych iba 1500 km. Cize pretacany tachometer. S ostatnym suhlasim snad iba napisem ze na vitarach je uboha elektroinstalacia
04.11.2008 | 18:12:46 | Reagovat
Vitara
Ahoj pekna recenze ja mam Vitaru rok a najel sem 15 tkm
jezdim na LPG a spotreba pri normalni jizde do 10l a to i ve meste a kdyz to obcas hodne vytocim tak pres 11 nejde
coz je na takove auto myslim slusne favorit me zral 9 l LPG a jaky je to auto proti Vitare.... jinak zalezi na pneu kde s ni pak muzes jezdit ale AT staci co se tyce spolehlivosti mam rok 93
a akorat mi praskla mala hadicka na vodu bo byla zpuchrela ale to se nelze divit jinak si myslim ze to auto je hodne velky drzak a vevnitr mi absolutne nic nevrze i kdyz dostava bomby
na vlnach nekde a ma male provoznimi naklady az se divim jak me kazdy odrazoval ze to auto bude hodne zrat a udrzbu neutahnu no ted si myslim svoje:-) brzo napisu taky recenzi
20.09.2008 | 19:40:17 | Roman Reagovat
to Elanius
Vitara byla skutečně jedním z mých faforitů, zvláště ta ve 3-Dv verzi, která má dle mě charakter až kultovního vozu,její design je vynikající a kupodivu i vnitřní prostor velmi slušný. Váhal jsemnad motorickou verzí 1,6, neboť se mi zdá slabá. Ve verzi 1,9 Dci je o nečem jiném zase cena a navíc nemám moc důvěru ve Francouzský motor,mám totiž s francouzskými výrobky své zkušenosti. Za cenu 750 tis jsem nakonec volil praktičtější 5-dv verzi neméně zajímavého vozu s typickou tváří Jeepu, ato novinku Patriot. Jeho recenzi jsem jsem si již mohl na těchto stránkách přečíst a plně s ní souhlasím.
Vitara je pravý Japonec s odpovídající kvalitou,dobrými schopnostmi i v lehčím terenu a hlavně spolehlivostí, která si myslím nezadá s Toyotou. Přeji Ti hodně radosti na cestách.
04.04.2008 | 14:50:43 | Žížala Reagovat
pro Žížalu
Vitara pozink nemela, a je to na ni videt, prakticky nema lemy blatniku, ktere jsou nastesti zakryty plastovyma lemama ;-), to stejny prahy, proste nejsou, trosku hnijou pate dvere v mistech spoju plechu a podlaha.
S tou spotrebou nekecam, fakt, kdyz jsem na Vitare mel stare silnicni gumy (255/60 R15) tak se dalo jet i pod 8 - v lete. Ted na AT ale celkem hrubejch (225/70 R15) si vezme kolem 8.5 - 9.5, je pravda, ze jezdim cca 17 km denne do prace po okrskach, bez zastavovani..... do mesta moc nezabrousim.
Motor je hodne zajimavej taky tim, ze nevyzaduje moc vysoke tocky, Solidne tahne uz od 2000 ot/min a 50km/h se da jet se zarazenou ctyrkou - akcelerace sice trosku trva.
Srovnani s Ackem kulha na obe nohy, ale znas zensky, pokud to jede a aspon trosku brzdi tak to neresi.
04.04.2008 | 09:33:57 | elanius Reagovat
4-kolky jsou jistě schopny majiteli udělat soustu radosti alei starostí, zvláště ojetiny používané předchozími majiteliv terénu.Recenze je zajímavá právě z pohledu ojetiny, i takto poznáme kvalitu značky a zde vidíme, že i 15 let stará ojetina šlape jako hodinky. Rozdíl v technice a designu u Vitary r 93 a r 08 nemá cenu rozebírat . Jen bych uvítal více informací o korozi,nejsem si jist,zda Vitara r 93 měla pozink karoserie,ale předpokládám, že dodatečný nástři spodku a dutin i u nového vozu nemůže uškodit. Ta spotřeba u 1400kg vozu s vysokootáčkovým 1,6 motorem se mi nezdá reálná, odhadoval bych aspoň 10 litrů , těch 8,5 snad jen na Super 100 a s velmi lehkou nohou mimo město a s lehčí 3-dv verzí.
Vitara se mi velmi líbí, díky rámu jevelmi robustní, to vrzání interiéru se o současných verzí nevyskytuje, zřejmě to bude chtít odmontovat, vypodložit a znova sesadit-práce velmi nepříjemná.. To srovnání s MB A140,... to tedy je takový rozdíl...,věřím,že manželka ani nemohla srovnávat....
03.04.2008 | 22:03:26 | ŹÍŽALA Reagovat
Samosvor
Ahojte,
potřeboval bych radu, dá se do Vitary namontovat samosvor pro zadní nápravu? Nenašel jsem ho nikde v inzerci, můžete dát tip nebo informace kde se to dá sehnat?
Díky
09.04.2012 | 16:44:26 | Ales | 80.188.67.* Reagovat