Rok výroby:1989Typ motoru:1.3Stav km při koupi:240 000 kmStav km nyní:267 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:19. 8. 2007
Za toyotu sem zaplatil 25tisíc. Auto za dobu mého užívání nemělo žádnou poruchu jako takovou.
Pouze výměna zadních tlumičů(cca 5000kč, což je dost, ale tlumiče nevydrží věčně) a asi před měsícem vyvařila voda z chladiče, ale to bylo zapříčiněno stálou vyskou rychostí na dálnici(150km/h) i přesto, že sem věděl, že chladič už má to nejlepší za sebou a byl hodně rezavý(dle mého názoru byl původní), takže výměna za chladič neoriginální( ze škody 120, terý sem měl zadarmo) mě stála asi 2 hodiny práce která se týkala hlavně řešení, jak chladič upevnit a přepojit okruh vody tak aby vše šlapalo tak jak má(pozn: chladič ze 120 mírně přechlazuje, protože má větší objem a výkonnější ventilátor).
No a 14 dní zpátky výměna brzd. destiček, což není porucha.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Za rok a půl co ji mám, tak už sem s ní vyzkoušel docela dost:) takže začnu třeba u podvozku: je velice stabilní, v zatáčce se nakloní jen mírně a dál už nejde...když tomu v půlce ostré zatáčky šlápnete, tak se nemusíte bát, že to ustřelí nebo dokonce vynese protože to drží jako přibité.
Nedá se říct, že je to sportovní podvozek, ale spíše perfektní kompromis mezi pohodlím a ostřejší jízdou. Brzdy(kotouče vepředu, bubny vzadu) mají stále stejnou účinnost, tada alespoň mi to tak připadá. Po těch letech a kilometrech co má toyotka naježděných není, žádný náznak výhradně škodovkářské nemoci "A" myslím tím nežádoucí odklon kol.
Dále motor: jak už sem psal, motor má nalítaných 267000km a pořád je ve slušné kondici. Zahřátí mu trvá cca 5 minut, po zahřátí není téměř slyšet a jen si ševelí. 4ervené pole otáčkoměru začíná na 6500ot. ale dá se točit i do 7000, ale proč bych to dělal.
Na obsah 1.3 má výkon dostačujíchích 75koní a na 1. rych stupeň zvládne 50km/h, 2. stupeň 90km/h, 3. stupeň 125-130km/h, 4.stupeň 160km/h a na 5-ku 180km/h, ale kdybych to držel při této rychlosti tak to uvařím a budou jen starosti. V techničáku mám psanou max. rychlost tuším 162km/h což sem tachometrově překonal, takže toyotka je svižná stařenka. A jakožto stařenka si taky ráda řekne o 1litr okleje na 2000km což mě docela mrzí.
Dále karoserie: odpovídá stáří, tudíž je jasné, že sem tam nějaká ta rez je, hlavě kolem zadního skla a potom lemy blatníku.
Na tu dobu je karoserie velice líbivá, myslím tím zaoblené tvary a mladistvou vizáž, hold japonci jsou vždycky vepředu.
Dostávám se k interiéru, který je hodně povedený, jsou v něm použité měkčené plasty tmavě modré barvy(celá palubní deska a části tapecírů dveří), kvalitní čalounění, které za ty roky nemá žádné thliny ani nic podobného, vyjímaje levé strany řičičovy sedačky, kde je jedna díra od častého nasedání a vysedání. Auto je jen třídvířko, ale nástup na zadní sedačky je usnadněný extra dlouhýmy dveřmi.
Auto je celkově dost prostorné(víc než se na první pohled zdá), i když budete mít něco přes 180 cm, tak ať sedít ekdekoliv tak pořád budete mít nad hlavou dostatek místa. Sedačky jsou pohodlné a mají i dostatečné boční vedení. Budíky jsou přehledné a myslím, že i vydařenější než v novějších autech a navíc japonci přidali vychytávku která vám ukazuje zda jedete ekonomicky, či ne. Funguje to tak, že když jedete ekonomicky tak svítí zelená kontrolka a když ne tak za vís svítí červená(vše zavisí na tom jak moc je sešlápnutý plynový pedál):)
S výbavou jako je el. stahování oken, klimatizace, ABS nebo posilovač řízení, nepočítejte, je to přeci jen starší kousek. No a ještě pár slov ke spotřebě: když sem si spočítal na kalkulačce za kolik se dá jezdit tak mě dlouhodbá spotřeba(spočítáno na 1000kilometrech, z čehož bylo asi půlka kilometrů najetá na dálnici a půlka ve městě) vyšla na 5,6l/100km, ale to jsem jezdil jako mílius, takže po dálnici asi tak do 110km/h a ve městě dle předpisů. Ale dá se s ní jezdit i za 8litrů, když se pořád někam spěchá.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Corolla