Rok výroby:1999Typ motoru:1800 / 7AFE / 81 kWStav km při koupi:82 000 kmStav km nyní:91 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:22. 8. 2005
Zatím žádné :-), jen jsem po koupi vyměnil olej a všechny filtry. Kontrola oleje v převodovce a diferenciálech - krásně čistý, pravděpodobně vyměněn těsně před prodejem.
Motor - převodovka - diferenciály suché, nikde žádný únik, či prolínání. Dále jsem nechal vyměnit náplň v klimatizaci a koupil sadu nových pneu. Pro jistotu jsem nechal seřídit geometrii - jen tak mimochodem, díky konstrukci zavěšení kol, lze seřídit sbíhavost i odklony kol na obou nápravách!
Později jsem pořídil ještě novou baterii - ty originál japonské nejsou nic moc.
Takže nic zvláštního, pouze běžná údržba, jako každé jiné auto.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nejen díky konstrukci náprav, ale především díky stálému pohonu 4x4 se dvěma nápravovými a jedním středovým diferenciálem, dokáže vůz docela suverénně projíždět zatáčky i na limitu. Aby člověk utrhl záď vozu do přetáčivého smyku, tak se musí už docela snažit. Co ztratíte na rovině a suchém asfaltu, doženete na mokru, v zimních břečkách a na sněhu, kdy se běžně bez jakýchkoli problémů pohybujete o 20 - 40 rychleji než ostatní, tzn., jedete si svých stálých 80 - 110 Km/h. Ale auto dokáže jet i 190. Ovšem pak už je spotřeba asi hodně vysoká, a trvale vysoká rychlost také není vhodná pro tento vůz. Já běžně jezdím za 8 - 8,5 l/100km (město i mimoměsto, léto, zima), na čtyřkolku prostě super. Je to hlavně díky nízko položenému max. točivého momentu při 2800 ot/min, takže nemusíte vytáčet a přesto jezdíte svižně. A když vytočíte, tak má svých 110 koní pořád v záloze :-). Rekord mám 7,2 l při jízdě mimo město, bez předjíždění. Protější extrém je 9,7 l, když byla v zimě dvakrát zdolána menší sjezdovka :-) (a to mám verzi bez uzávěrky středového diferenciálu). Spotřebu snižuje i fakt, že vůz má vemi rychle zahřátý motor díky malému množství chladící kapaliny v oběhu, takže i v zimě je max. po dvou kilometrech na provozní teplotě.
Jěště k podvozku: kvality podvozku se projevují především na špatných cestách, kdy v interiéru nic nedrnčí a nevrže, karoserie se nekroutí a vůz působí velmi bytelně. Špatný povrch prostě vyžehlí jako vozy o třídu výše, ne-li lépe. Přesto, že je stavba vozu vyšší, v zatáčkách se díky docela tuhým stabilizátorům nijak výrazně nenaklání.
Pravda, zavazadlový prostor má jen 308 litrů, ale zato je slušně využitelný, i na výšku. Nakládací hrana je snížená a je stejně vysoko jako dno kufru, které má i úchyty pro popruhy. Po bocích a pod podlahou jsou malé schránky. Zadní opěradlo i sedadlo jsou dělené. Velikost kufru není pohonem 4x4 nijak omezena, je stejná jako u verzí s pohonem jen předních kol. Stejně je na tom prostor pro cestující.
Dá se říct, že je to velmi všestranný vůz, se kterým člověk prostě nemůže být nespokojen a říká si: Co víc si přát? Ano, něco by se našlo, snad jen lepší design a pro delší cesty nastavitelnou bederní opěrku. Ale tato verze je prostě pracant a nezmar, která člověka nenechá ve štychu. Snad :-)
Je to skutečně vůz, který slouží vám, a ne obráceně. Dnes se jeho cena pohybuje kolem 250 tis. Kč.
Výbava: 4x airbag, ABS, klima, tažné na 1400 kg, hagusy, centrál, el. př. okna, servo, velurové sedačky.
Tak se čtyřkolkou jsem se rozloučil v srpnu 2006. Sloužila skvěle, spousta automobilek by si mohla vzít z jednoduchosti, funkčnosti a spolehlivosti příklad. Momentálně jsem zpět mezi Alfisty, ten požitek z jízdy a zvuk motoru jsou prostě mmmmmňam
Souhlas, cena ložiska byla cca. 1000 Kč/kus. Nechal jsem je vyměnit všech 5. Ale ty by sis troufnul svěřit opravu převodovky nějakému garážistovi, zvlášť když je potřeba kvůli tomu demontovat celou přední nápravu?
No, když si z té ceny 25000, kterou uvádíš, odečtu cenu za práci ve značkovém servisu, tak samotné ložisko do převodovky třeba nakonec nebude ani tak drahé :-). Co jsem jen tak mimochodem pátral po ceně ložisek do zadních kol, tak na 4WD je podstatně levnější (do 1000 Kč) oproti předokolkám (značkové 12000!, aftermarket 6-7000). Ale auto má teď najeto asi 93000, tak předpokládám, že ho žádná větší oprava, aspoň v blízké budoucnosti, nečeká :-).
Mám sice klasiku pouze s předním náhonem a 1.6l, nicméně s hodnocením podvozku souhlasím, stejně jako s motorem (mám odzkoušeno na vlastní kůži, že rozdíl mezi 1.6 a 1.8 4x4 je při normálních podmínkách takřka neznatelný). Jen sem zvědavý, jestli budete taky tak nadšeni, až vám odejde nějaké to ložisko v převodovce = oprava 25.000 Kč. No a v servisu mě uklidnili, že to je skutečně jediná slabina těhle Coroll se "silnějším" motorem. Dost drahá slabina... nicméně, jinak na ní nedám dopustit, kam se hrabe Golf, Astra atd.
Nikde jsem se nedočetl, že by ten mezinápravový diferenciál ve verzi bez uzávěrky byl samosvorný, ale chová se tak. V zimě se mi nikdy nestalo, že by se ze všech 4 kol protáčelo jen jedno, nebo jen přední, vždycky mě to pohodilo dál a nezůstal jsem stát. Sranda je, jen tak zastavit v kopci na uhlazeném sněhu a zírat, jak se auto bez váhání rozjede téměř jak na asfaltu
S touhle recenzí souhlasím tento vůz mám již přes dva roky a jsem s ním plně spokojený akorát moje spotřeba nejde pod 8,5l v a zimě se drží kolem 10l.Co se týká pohonu všech kol tak ten mezinápravový diferenciál je samosvor nebo alespoň u mého auta.Jinak na toto auto nedám dopustit jezdím s ním hodně vůbec ho nešetřím a zatím bez poruchy.Takže vřele doporučuji.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Corolla
Tak se čtyřkolkou jsem se rozloučil v srpnu 2006. Sloužila skvěle, spousta automobilek by si mohla vzít z jednoduchosti, funkčnosti a spolehlivosti příklad. Momentálně jsem zpět mezi Alfisty, ten požitek z jízdy a zvuk motoru jsou prostě mmmmmňam
27.10.2006 | 23:25:40 | Radek Reagovat
to Radek
Souhlas, cena ložiska byla cca. 1000 Kč/kus. Nechal jsem je vyměnit všech 5. Ale ty by sis troufnul svěřit opravu převodovky nějakému garážistovi, zvlášť když je potřeba kvůli tomu demontovat celou přední nápravu?
05.10.2005 | 12:26:19 | Petr Reagovat
To Petr
No, když si z té ceny 25000, kterou uvádíš, odečtu cenu za práci ve značkovém servisu, tak samotné ložisko do převodovky třeba nakonec nebude ani tak drahé :-). Co jsem jen tak mimochodem pátral po ceně ložisek do zadních kol, tak na 4WD je podstatně levnější (do 1000 Kč) oproti předokolkám (značkové 12000!, aftermarket 6-7000). Ale auto má teď najeto asi 93000, tak předpokládám, že ho žádná větší oprava, aspoň v blízké budoucnosti, nečeká :-).
01.10.2005 | 22:07:31 | Radek Reagovat
Mám sice klasiku pouze s předním náhonem a 1.6l, nicméně s hodnocením podvozku souhlasím, stejně jako s motorem (mám odzkoušeno na vlastní kůži, že rozdíl mezi 1.6 a 1.8 4x4 je při normálních podmínkách takřka neznatelný). Jen sem zvědavý, jestli budete taky tak nadšeni, až vám odejde nějaké to ložisko v převodovce = oprava 25.000 Kč. No a v servisu mě uklidnili, že to je skutečně jediná slabina těhle Coroll se "silnějším" motorem. Dost drahá slabina... nicméně, jinak na ní nedám dopustit, kam se hrabe Golf, Astra atd.
20.09.2005 | 08:55:06 | Petr Reagovat
Nikde jsem se nedočetl, že by ten mezinápravový diferenciál ve verzi bez uzávěrky byl samosvorný, ale chová se tak. V zimě se mi nikdy nestalo, že by se ze všech 4 kol protáčelo jen jedno, nebo jen přední, vždycky mě to pohodilo dál a nezůstal jsem stát. Sranda je, jen tak zastavit v kopci na uhlazeném sněhu a zírat, jak se auto bez váhání rozjede téměř jak na asfaltu
26.08.2005 | 12:20:16 | Radek Reagovat
S touhle recenzí souhlasím tento vůz mám již přes dva roky a jsem s ním plně spokojený akorát moje spotřeba nejde pod 8,5l v a zimě se drží kolem 10l.Co se týká pohonu všech kol tak ten mezinápravový diferenciál je samosvor nebo alespoň u mého auta.Jinak na toto auto nedám dopustit jezdím s ním hodně vůbec ho nešetřím a zatím bez poruchy.Takže vřele doporučuji.
26.08.2005 | 09:33:53 | konik Reagovat