Rok výroby:1997Typ motoru:1332Stav km při koupi:93 000 kmStav km nyní:100 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:3. 12. 2008
Když jsem se rozhodnul koupit své první auto, tak jsem se snažil najít nějaké slušné s cenou okolo 60000kč. Téměř nadlidský úkol. Nakonec jsem v jednom autobazaru narazil právě na třídveřovou Toyotu Corolla E11 dovezenou z Itálie. Na první pohled vypadala velice zachovale s velmi nízkým počtem kilometrů. I další zkoumání tohoto auto přineslo zjištění, že se jedná o velice zachovalý vůz. Cena byla vyšší než jsem původně chtěl, avšak úměrná nabízenému vozu. Neodolal jsem a koupil jsem ji.
Po koupi následovala preventivní výměna rozvodů (včetně kladek) + oleje (cena i s výměnou pod 5000kč) což byla jediná větší investice, kterou jsem za necelé dva roky musel vydat. Ve 105 000km jsem ještě měnil olej, jehož výměna vyšla v řádech stokorun.
S autem jsem absolvoval dvě delší cesty do Německa (2200km) a Rakouska (1350km) s plně naloženým vozem bez sebenších problému. I když se jedná o 1.4ku, tak lze z tohoto motoru dostat relativně vysoký výkon 63kW což se kladně projevuje na jízdě. Vůbec, motor mi v tomto autě připadá dosti povedený, jelikož je schopný si s relativně nízkým autem poradit. Po dálnici dokáže uhánět přes 170km/hod což se na Německých dálnicích hodilo. Vytknul bych vyšší hlučnost při vyšších rychlostech. Také při předjíždění nezklame. Stačí jej vyhnat do vyšších otáček a úspěch je zaručen. Platí však pouze při obsazení dvěma lidma s nějakýma bagážema. Při větším zatížení se již nejedná o tak živé auto. Výše zmíněné trasy jsem ujel s průměrnou spotřebou kolem 7,5l/100km.
Jízdní vlastnosti mi připadají dobré. Podvozek je tvrdší, brzdy mají dostatečný učinek. Nikdy jsem se nedostal do žádné záludné situace.
Pokud nahlédneme do interiéru, tak může působit skromnějším a menším dojmem. Pravdou však je, že v prostoru pro řidiče (s výškou 189cm) a spolujezdce je místa dost. Také místa vzadu je docela dost, ale je jasné že toto není auto dělané pro převoz čtyř baskbalistů. Na zadní sedadla je však dobrý přístup přes široké přední dveře. Vytknul bych však, že zde není pamět na polohu předních sedadel, takže je potřeba je pokaždé seřizovat. Na předních místech také může někomu vadit umístění bezpečnostních pásu, která jsou docela vzadu. To je však daň za třídveřovou konstrukci. Plasty a textílie v interiéru jsou příjemné na dotek a dle mého názoru působí důstojným dojmem. Také celkové zpracování je na jedničku, jelikož se neozývají žádné pazvuky, plasty se nekroutí a ovladače drží na svých místech. Kaplička na rádio umístěna v zorném ůhlu řidiče, či plastová loketní opěrka pak už je třešničkou na dortu. Také velikost kufru je vyhovující a lze do něho naložit náklad na týdenní dovolenou pro dva.
Jedná se o poměrně slušně vybavené auto: airbag řidiče, posilovač řízení, el. okna, el. zrcátka. Jediné co mi chybí je klimatizace.
Celkově vzato jsem s Corollou spokojen a jen tak bych neměnil. Jak již jsem zmiňoval, tak mě nepotkaly žádné vážnější poruchy. Jediné co toto auto potřebuje k životu jsou standardní výměny oleje, občasnou preventivní servisní prohlídku a benzín. Plusem však není jen vysoká spolehlivost, ale také pohodlí a výborný motor. Není zde nic závažnějšího co bych mohl vytknout. Koupi tohoto vozu můžu všem doporučit.
Počet ujetých km je 131000 a nějaké drobné. Na autě se po necelých 40000km nevyskytly žádné potíže, jen byly měněny drážkové řemeny v ceně necelých 500Kč. Tímto se potvrzuje spolehllivost tohoto auta.
Přesně jak říkáš mám japonce 6 let a měněny díly za 1500kč!Ale když japonce tak nejlépe přímo z Japonska ,máš pak opravdu ušetřeny starosti s autem. Ráno nasedneš a jedeš, jednou za rok vyměníš olej a filtry,za 3roky destičky a tak to jde rok co rok. To majitelé rencků ,fiatů, škodáren a jim podobných vozů nikdy nepochopí.
k tým náhradným dielom, na japonské autá sú vraj drahé..., mal som Mazdu 626 už v 1992, Nissan Primeru v 1995, potom v 1999, vždy tak 2-3 ročné.Vždy benzín a 2.0 l. Áno, diely nepatria k tým najlacnejším, ale na rozdiel od ostatnej produkcie ich potrebujete MINIMÁLNE, pri lepšom zaobchádzaní žiadne, okrem servisu... Interiér ako od úradníka, bez fantázie, samý plast, no, škoda hovoriť. Dizajn ako zdochnutý delfín, nafťáčik biedny, hrkotavý... Takže Japonca rozhodne ÁNO, ale už nie každého..., vlastne je už čím ďalej, tým menej tých naozajstných, nezopsutých európskou konkurenciou...Ak nejaký nájdete v dobrom stave, nejazdíte denne 300-400 km, jednoznačne áno, oplatí sa kúpiť.
Nechci nikomu brát jeho HTP, VW, francouze atd. Já jsem po 15 letech, a těch vozů bylo, skončil u japonského auta (Honda), a již nebudu měnit za evropské vozy, to auto je prostě džák. Mám skušenost prostě takovou.
auto pľuje, v rovnakom čase a okamihu pridá nejakú znevažujúcu poznámku. Jedno či je to japonské, al. iné auto.Nazývam ho pre seba zakomplexovaným Vševedkom, ale môže to byť pokojne aj niekto zo servera, chce tomu dodať "šťavu" a potrebujú návštevnosť kvôli reklame. Fakt neviem. Lebo ak takíto dostanú vodičák, bez psychotestov, tak " Potěš Pánbú", /asi sa píše nad ú s krúžkom, na klávesnici nič nemám, tak pardón/... Ale urobím mu radosť. ano, jedine škodovenka urobí mil. km bez popuchy.... len mi ukážte aspoň jednu, ktorá dožila aspoň 500-600.000 km v pôvodnom stave. Dík.
U vás to "uplatili", ale v Európskom aute roka nemohli. A je tam aj Škoda a VW : Európske Auto Roka 2009 - konečné poradie 1. Opel Insignia - 321 bodov 2. Ford Fiesta - 320 bodov 3. VW Golf - 223 bodov 4. Citroën C5 - 198 bodov 5. Alfa Romeo MiTo - 148 bodov 6. Škoda Superb - 144 bodov 7. Renault Mégane - 121 bodov :-))
Toyota a Honda, to jsou hrozný šunky...., Fabia combi s HTP, to je auto, milion kilometrů bez poruch a hlavně bez jakékoli údržby, pohodlí, megalomansky pojatý interiér svádí zapnout autopilota a proběhnout se ve voze i si čutnout míčem... . Ano, to je Vaše Škoda Fabia combi, bezkonkurenční rodinný křižník na modré planetě.... . Píííííp, píííp, pííííp...., táto, vstávej, musíš do práce.
Petrík:VW si rozvracet nenecháme,auto roku měla být fabia junior,ale Japonci to uplatili.Ty jejich křápy už kromě třetiny světa nikdo nekupuje ,tak špatnou mají pověst.
Zaujímam sa o všetko okolo áut už nejaké tie desaťročia, ale s názorom, že Toyota a Honda podplácajú, aby mali lepšie výsledky v štatistikách som sa ešte nestretol. Osobne si myslím, že sú to tí poslední, čo by boli na niečo také odkázaní.
Skôr stojí za povšimnutie umelé vyzdvihovanie áut koncernu VW v testoch istých časopisov, čírou náhodou patriacich Nemcom. Porovnávacie testy hovoria samé za seba. Objektívne merateľné hodnoty všetky horšie (brzdná dráha, spotreba, zrýchlenie, výbava, vnútorný priestor....), ale v závere nastúpi subjektívny pocit, že to auto, ktoré bolo vo všetkých ukazovateľoch horšie, je vlastne lepšie, lebo novinár mal taký pocit. V niektorých prípadoch to už fakt smrdí a záhadnú tabuľku s poradím testovaných áut máme na svete.
Angel:Těď jsi na to přišel!! To že Toyota je nejprodávanější auto na světě je podvod.A že GM,Ford i Chrysler jsou 14dní od krachu je dílo úplatkářů!!! Teď jsi mi otevřel oči a zítra svého japonce který ochotně a bez poruch slouží 6 let měním za Chrysler Voyager,Kiu carnival nebo nejlépe za Fábinku a až zůstanu stát v poli tak to prohlásím za sabotáž od japonců.
Tuším to nechápeš. V súčasnosti máš naozaj jedno ktoré auto si kúpiš. Japonec môže byť s Turecka, Nemec z Južnej Afriky a Francúz z Alžírska. Ale auta vyrábané koncom 20. storočia boli vždy také aké mali byť. Nemec bol nemecká kvalita, Japonec japonská kvalita a pod.
Aj keď na druhej strane je známe, že najmä Toyota a Honda podplácajú rôzne prieskumy a štúdie o spoľahlivosti, aby boli vždy na vrchole, zatiaľ čo VW použie tie peniaze radšej na Bugatti Veyron.
Je vyslovene trápne,chváliť do neba japoncov.Robí to len ten,kto japonca nemal.Potom,ak ho vlastnil, sa otrasie a vráti sa späť ku klasike.Mám skúsenosť s corolou 1,6 benzín r.v. 2007.V prvom roku štyri reklamácie v rámci záruky.Takže kde je tá povestná kvalita?Nebudem vnucovať favoritov,no európa stačí na dobré auto.
O japoncích je slyšet, že jsou opravdu spolehliví, ale často jsem slýchával, že ceny za náhradní díly jsou přemrštěné. Ze svojí zkušenosti mohu říct, že sice neoriginální, ale kvalitou srovnatelné díly se dají sehnat za rozumný peníz. Na druhou stranu věřím v to, že do tohoto auta není třeba žádné díly kupovat, protože je opravdu bezporuchové :o)
Koupil jsi maximálně spolehlivý vůz už tím, že je to japonec, a taky tím že je to toyota, a hlavně corolla. Tohle auto je ultra držák. Nějakej němec je proti ní sráč.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Corolla
Paroubku a spol
Já mám fiata. Palio. A jsem na tom se starostmi jako ty. Ale to majitelé toyot nepochopí.
23.02.2010 | 11:24:45 | lukas Reagovat
stav v roce 2010
Počet ujetých km je 131000 a nějaké drobné. Na autě se po necelých 40000km nevyskytly žádné potíže, jen byly měněny drážkové řemeny v ceně necelých 500Kč. Tímto se potvrzuje spolehllivost tohoto auta.
23.02.2010 | 11:15:17 | Radim (autor) Reagovat
Co dodat
Přesně jak říkáš mám japonce 6 let a měněny díly za 1500kč!Ale když japonce tak nejlépe přímo z Japonska ,máš pak opravdu ušetřeny starosti s autem. Ráno nasedneš a jedeš, jednou za rok vyměníš olej a filtry,za 3roky destičky a tak to jde rok co rok. To majitelé rencků ,fiatů, škodáren a jim podobných vozů nikdy nepochopí.
07.12.2008 | 20:39:45 | Paroubek a spol Reagovat
Nedá mi nespomenúť
k tým náhradným dielom, na japonské autá sú vraj drahé..., mal som Mazdu 626 už v 1992, Nissan Primeru v 1995, potom v 1999, vždy tak 2-3 ročné.Vždy benzín a 2.0 l. Áno, diely nepatria k tým najlacnejším, ale na rozdiel od ostatnej produkcie ich potrebujete MINIMÁLNE, pri lepšom zaobchádzaní žiadne, okrem servisu... Interiér ako od úradníka, bez fantázie, samý plast, no, škoda hovoriť. Dizajn ako zdochnutý delfín, nafťáčik biedny, hrkotavý... Takže Japonca rozhodne ÁNO, ale už nie každého..., vlastne je už čím ďalej, tým menej tých naozajstných, nezopsutých európskou konkurenciou...Ak nejaký nájdete v dobrom stave, nejazdíte denne 300-400 km, jednoznačne áno, oplatí sa kúpiť.
07.12.2008 | 20:11:23 | ľuboš Reagovat
Každého věc
Nechci nikomu brát jeho HTP, VW, francouze atd. Já jsem po 15 letech, a těch vozů bylo, skončil u japonského auta (Honda), a již nebudu měnit za evropské vozy, to auto je prostě džák. Mám skušenost prostě takovou.
07.12.2008 | 18:58:43 | Pavel Reagovat
Pre anonyma: na každé
auto pľuje, v rovnakom čase a okamihu pridá nejakú znevažujúcu poznámku. Jedno či je to japonské, al. iné auto.Nazývam ho pre seba zakomplexovaným Vševedkom, ale môže to byť pokojne aj niekto zo servera, chce tomu dodať "šťavu" a potrebujú návštevnosť kvôli reklame. Fakt neviem. Lebo ak takíto dostanú vodičák, bez psychotestov, tak " Potěš Pánbú", /asi sa píše nad ú s krúžkom, na klávesnici nič nemám, tak pardón/... Ale urobím mu radosť. ano, jedine škodovenka urobí mil. km bez popuchy.... len mi ukážte aspoň jednu, ktorá dožila aspoň 500-600.000 km v pôvodnom stave. Dík.
05.12.2008 | 14:20:45 | ľuboš Reagovat
Paroubek a spol.
U vás to "uplatili", ale v Európskom aute roka nemohli. A je tam aj Škoda a VW :
Európske Auto Roka 2009 - konečné poradie
1. Opel Insignia - 321 bodov
2. Ford Fiesta - 320 bodov
3. VW Golf - 223 bodov
4. Citroën C5 - 198 bodov
5. Alfa Romeo MiTo - 148 bodov
6. Škoda Superb - 144 bodov
7. Renault Mégane - 121 bodov :-))
05.12.2008 | 00:57:27 | Petrík Reagovat
Anonym
Dobrý vtip.
04.12.2008 | 23:38:59 | Petrík Reagovat
!!
Taková octavia s TDi najede přes milion km bez poruchy. Chtěl bych vidět nějakou toyotu nebo hondu....
04.12.2008 | 23:16:21 | Reagovat
Ja len tvrdím, že Toyota nie je to čo bola.
04.12.2008 | 22:58:27 | Angel_M Reagovat
Toyota a Honda, to jsou hrozný šunky...., Fabia combi s HTP, to je auto, milion kilometrů bez poruch a hlavně bez jakékoli údržby, pohodlí, megalomansky pojatý interiér svádí zapnout autopilota a proběhnout se ve voze i si čutnout míčem... . Ano, to je Vaše Škoda Fabia combi, bezkonkurenční rodinný křižník na modré planetě.... . Píííííp, píííp, pííííp...., táto, vstávej, musíš do práce.
04.12.2008 | 21:59:22 | Radek Reagovat
04.12.2008 | 21:58:52 | Reagovat
Kolaborante!
Petrík:VW si rozvracet nenecháme,auto roku měla být fabia junior,ale Japonci to uplatili.Ty jejich křápy už kromě třetiny světa nikdo nekupuje ,tak špatnou mají pověst.
04.12.2008 | 21:44:47 | Paroubek a spol Reagovat
Zaujímam sa o všetko okolo áut už nejaké tie desaťročia, ale s názorom, že Toyota a Honda podplácajú, aby mali lepšie výsledky v štatistikách som sa ešte nestretol. Osobne si myslím, že sú to tí poslední, čo by boli na niečo také odkázaní.
Skôr stojí za povšimnutie umelé vyzdvihovanie áut koncernu VW v testoch istých časopisov, čírou náhodou patriacich Nemcom. Porovnávacie testy hovoria samé za seba. Objektívne merateľné hodnoty všetky horšie (brzdná dráha, spotreba, zrýchlenie, výbava, vnútorný priestor....), ale v závere nastúpi subjektívny pocit, že to auto, ktoré bolo vo všetkých ukazovateľoch horšie, je vlastne lepšie, lebo novinár mal taký pocit. V niektorých prípadoch to už fakt smrdí a záhadnú tabuľku s poradím testovaných áut máme na svete.
04.12.2008 | 21:25:58 | Petrík Reagovat
Bravo!!!
Angel:Těď jsi na to přišel!! To že Toyota je nejprodávanější auto na světě je podvod.A že GM,Ford i Chrysler jsou 14dní od krachu je dílo úplatkářů!!! Teď jsi mi otevřel oči a zítra svého japonce který ochotně a bez poruch slouží 6 let měním za Chrysler Voyager,Kiu carnival nebo nejlépe za Fábinku a až zůstanu stát v poli tak to prohlásím za sabotáž od japonců.
04.12.2008 | 21:21:32 | Paroubek a spol Reagovat
RE: 07 Blud
Tuším to nechápeš. V súčasnosti máš naozaj jedno ktoré auto si kúpiš. Japonec môže byť s Turecka, Nemec z Južnej Afriky a Francúz z Alžírska. Ale auta vyrábané koncom 20. storočia boli vždy také aké mali byť. Nemec bol nemecká kvalita, Japonec japonská kvalita a pod.
Aj keď na druhej strane je známe, že najmä Toyota a Honda podplácajú rôzne prieskumy a štúdie o spoľahlivosti, aby boli vždy na vrchole, zatiaľ čo VW použie tie peniaze radšej na Bugatti Veyron.
04.12.2008 | 18:42:43 | Angel_M Reagovat
Blud
Je vyslovene trápne,chváliť do neba japoncov.Robí to len ten,kto japonca nemal.Potom,ak ho vlastnil, sa otrasie a vráti sa späť ku klasike.Mám skúsenosť s corolou 1,6 benzín r.v. 2007.V prvom roku štyri reklamácie v rámci záruky.Takže kde je tá povestná kvalita?Nebudem vnucovať favoritov,no európa stačí na dobré auto.
04.12.2008 | 18:18:15 | 07 Reagovat
srot
04.12.2008 | 11:24:38 | Reagovat
Kvalita
O japoncích je slyšet, že jsou opravdu spolehliví, ale často jsem slýchával, že ceny za náhradní díly jsou přemrštěné. Ze svojí zkušenosti mohu říct, že sice neoriginální, ale kvalitou srovnatelné díly se dají sehnat za rozumný peníz. Na druhou stranu věřím v to, že do tohoto auta není třeba žádné díly kupovat, protože je opravdu bezporuchové :o)
04.12.2008 | 10:21:29 | Radim Reagovat
RE: Pavel
Eeee, ja by som skôr povedal, že stará Corolla je porovnateľná s Golfom 3, aspoň čo sa spoľahlivosti týka.
Ale, časy sa menia. Golf sa už nevyrába v Nemecku. Corolla sa už nevyrába v Japonsku.
04.12.2008 | 05:23:19 | Angel_M Reagovat
Dobře jsi udělal
Koupil jsi maximálně spolehlivý vůz už tím, že je to japonec, a taky tím že je to toyota, a hlavně corolla. Tohle auto je ultra držák. Nějakej němec je proti ní sráč.
03.12.2008 | 23:48:34 | Pavel Reagovat
Aktuální stav tachometru: 110 000km
Přepsal jsem se ve stavu km. Aktuální stav je 110 000km.
03.12.2008 | 17:19:52 | Radim Reagovat