Rok výroby:2004Typ motoru:3,0 D4DStav km při koupi:166 000 kmStav km nyní:187 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:11,5 l/100 kmVloženo:25. 3. 2010
Auto jsem koupil po prvním majiteli se servisní knížkou. Doufal jsem, že mám konečně vůz, do kterého jenom nevrážím peníze. Vozidlo bylo po rozvodech, tak jsem se objednal na servis asi za měsíc. Vozidlo bylo naprosto v pohodě, akorát jsem si všiml, že spotřeba se pohybuje okolo 12 litrů. Hned při první kontrole v servisu mi oznámili, že jsou špatné vstřiky, a tím se mi určitě spotřeba sníží na 10l. Takže 52000 a vozidlo má spotřebu 11,5l. A to musím podotknout, že s vozidlem schválně jezdím jako důchodce v neděli. Když jsem se znovu ptal, tak mi bylo řečeno, že by to chtělo chip, že jinak ta spotřeba dolů nepůjde. Tak teď přemýšlím, jaký chip do toho vozidla dát, aby se s motorem nic nestalo a vozidlo jezdilo dietně. Pokud má někdo zkušenost , tak bych byl rád za radu. Jinak jízdní vlastnosti jsou naprosto skvělé. Jelikož jsme lyžaři, tak je mi teď jedno jestli je parkoviště nahoře na sjezdovce nebo v lese, to auto vyjede kamkoliv. Není to vozidlo na dálnice, jednak kvůli spotřebě a jednak hluk je od 120 km/h vyšší díky pneumatikám a celkově krabicovému tvaru auta. Interiér je z kvalitních měkčených plastů, takže nic nevrže. Vyšší světlá výška dělá problém při nastupování. Ale pokud nenosíte minisukně, tak celkem v pohodě. Mohlo by v něm být více odkládacího prostoru. Celkem velký vnitřní prostor umožňuje pohodlnou jízdu i na větší vzdálenosti. Kufr je mega velký. Jediné co už bych nechtěl, je kožené čalounění. Odírá se, lepí a studí. Takže můj verdikt je skvělé auto kamkoliv pokud Vám nevadí poněkud dražší provoz a servis.
Mám toyotu LC 120 rok výroby 2007.Kúpil som ju úplne novú,takže žiadny pochybný dovoz.Je v plnej nabúchanej výbave.Momentálne má najazdených 214 000km.Keď malo 160 000km odišly vstrekovače,hovoril som ok,stáva sa.Po 190 000km sa rozpadol alternátor,jeho vnútro úplne vyhorelo.Aj tak som na svoje auto nedal dopustiť.Teraz v nedelu som prešiel asi 5km a auto náhle stratilo výkon,tak som to dal hneď bez váhaniu na krajnicu.V momente ako som zastavil začalo sa z výfuku totálne dymiť,až som myslel,že horím.V zápetí v motore nastal neskutočný hrmot,tak som hneď vypol klúč.Toto všetko sa odohralo behom 20 sekúnd.Znovu sa už motor ani pri dalšom pokuse o naštartovanie ani len nepretočil.Podla predbežných zistení sa motor zadrel v dôsledku poruchy turba ,ktoré natiahlo všetok olej do motora a ten ho okamžite spálil.Keď už žiadny olej nebol, motor sa okamžite zadrel.Všetko sa to uskutočnili velmi rýchlo a poruche turba pred tým nič nenasvedčovalo.Za tento šrot som vyvalil skoro dva milióny a teraz po 214 000km môžem chodiť peši a to nehovorím o tých neskutočných peniazoch,ktoré som za pravidelný servis nechal v autorizovanom servise.Jediné čoho som sa dočkal,tak to bolo v toyote v ppc team v BA len pokrčenia ramien z arogantnou odpoveďou,aby som si kúpil nový motor.Tak teraz zhánam do tej popolnice nový motor aby som sa jej zbavil.Ak náhodou niekto viete o nejakom použitom motore dajte mi prosím vedieť 0903247647.Týmto končím s dieslovými autami a s TOYOTOU ako takou vôbec.
to máš těžký... Tohle není chyba Toyoty, to je známá chyba turbo dieselů. Ne že by se to nestávalo u benzinových motorů, ale tam stačí otočit klíčkem a je ticho, u nafty klíček nepomáhá, musí se motor zastavit násilím, tedy zabrzdit auto s bežícím motorem. Je to pech, ale papání oleje turbem není ze dne na den a měl bys ho odhalitř kontrolou hladiny oleje, jenže to dnes nikdo nedělá...
08.11.2012 | 13:44:17 | Pavel
| 95.138.79.*Reagovat
RE: spolahlivosť?????????
..tak len ako slaba utecha, urcite je takych pripadov vela.My tiez. Prvy krat nas odtahovali z Madarska...rovnaka porucha aj pribeh -zadtrety motor, s detmi sme zostali nabaleni na dialnici... Zial, toto sa opakovalo po vymena motora a po vymene turba! Po 4 mesiacoch zas...auto nechcem ani vidiet... ( a toto je nasa 4-ta Toyota, doteraz vzdy benzin a absolutne spolahlive auta az na tento diesel)
24.07.2017 | 16:44:35 | MAREK
| 217.73.29.*Reagovat
Vždy musím obdivovať machrov, ktorí s minimálnym vybavením
dokážu za pomoci čiernej krabičky "zvýšiť výkon, znížiť spotrebu, bez dosahu na životnosť motora a jeho komponentov..." A obdivujem ďalších machrov, že to zjedia aj s navijákom, že nejaká automobilka s mld. rozpočtom a tímom inžinierov to nevie, ale iba "profituningová" firma ZARUČENE áno... . Ale z fyziky je nemožné získať vyšší výkon, pri nižšej spotrebe. Pri určitých špecifických otáčkach áno, ale VŽDY si musí svoje ods...ať turbo, al. vstrekovače. Hlášky typu: "mal som to 2-3 roky a nič..." je iba výsledkom poctivej práce automobilky,/ bez ohľadu na značku/, tam, kde by motor vydržal naveky, takto vydrží 300-400.000 km, ak vydrží. Inak súhlas s Radkom, NEMA zmysel kúpiť poddimenzovaný motor a dúfať, že za pár šupov z neho urobím "delo." Vždy to bude slabý motor, ktorý majiteľ NEVEDOME, ale za VLASTNÉ peniaze ničí...Radšej kúpiť rovno silnejší. Česť výnimkám, kedy sa mení polovica motora, ale inak je to čistý ekonomický NEZMYSEL..., ako koníček super, , ale životnosť tiež pôjde dole....
Komponenty motoru jsou dimenzovány na nějaký výkon (s nějakou rezervou), ale značný nárůst výkonu nevydrží spojka, turbo, atd. . Určitě se dá ze stejného motoru dostat vyšší výkon, ale s jinými komponenty. Osobně bych si to do auta nedal od sebelepšího "tunera" bez výše uvedených úprav, což už po finanční stránce není zajímavé.
Neni to pravda,pokavad je uprava jednotky udelana dobře,vubec se neni čeho bat.Bohužel je u nas spousta frajeru,co ti do jednotky natahnou mapy někde staženy z netu.ale už je nezajima,že najednou narostla teplota na turbu,atd.,konce si každy domysli sam.A co se tyče onech krabiček,tzv,powerboxu,tak od toho ruce pryč.Jinak kvalitně provedeny chip,neuškodi..
Touareg V6 3.0 TDi, spotreba 10-12 L, takže ti v servise klamali, aby na tebe zarobili, čo sa im aj podarilo. Uviedli ťa do omylu a ak máš peniaze a dobrého právnika, tak by som ich začaloval.
starý poctivý Patrol, hranatý, ten oblý, 5-dverový bol asi o 300 kg ťažší/ možno viac, neviem...:(/. U svokra poctivo hnije Teranno 3.0 V6 / 88 r.v./benzín, už som písal, cez 560-570.000 míľ x 1,6 km...VŠETKO pôvodné až na 1 x uhlík. NIČ nebolo menené. Dokonca ani filtre nepasovali, US verzia, takže posledných 100.000 míľ absolvoval iba s výmenami oleja..." od oka" , na dlhých trasách pod 10 litrov, sviečky asi pôvodné, nikto si nepamätá, že by boli za posledných 15 rokov menené... . A ešte donedávna fungovalo elektrické nastavovanie tlmičov, komfort, al. sport....
Pánové, trochu se vám připletu do diskuze. Na těchto stránkách jsem se ocitla, protože cvičně přemýšlím nad novějším vozem a nejvíc asi právě nad LC, protože dočkat se nového typu Patrola by mohlo být na dlouhé lokte. Mám Patrola 2,8TD GR z roku 1993, poctivý šestiválec. Jezdím s ním coby 2. majitel od roku 1997. Nebudu se pouštět do odborností, ale v podstatě se na autě řeší jen údržba dutin, výměna oleje a jednou za 3roky počátky koroze blatníků. Jezdím na horách i po dálnici, nejezdím jako šnek, ale jako Schumacher se holt při té hmotnosti a slabém výkonu taky nerozjíždím:-) Po dálnici normálně 130Km/hod, městské popojíždění...zkrátka ať je to jak chce, tak nejhorší spotřeba byla ca 11,5l v zimě, většinou po městě s 4x4. Běžná celoroční spotřeba je ca 9,8-10litrů. Tak mi tu prosím mého miláčka nepomlouvejte:-) Najela jsem s ním ca 320tisíc km, tak vím o čem mluvím.
P.S. a proč se koukám po jiném? To víte - ženská!:-):-) 17let jedno auto...to je výkon! :-)
Dnes hlavně už praktiky nekoupíš klasický offroad, který není křížený osobním vozem, ať složitou elektronikou nebo konstrukcí podvozku - integrovaný rám a nezávislé zavěšení. Je to škoda. Doba poctivých aut je nenávratně v (_._) .
:-) To vážně netuším.:-)) Nicméně někdy v těchto letech právě přiěel nový motor 3.0Di, takže bych věřil, že OSN přesedlala do něčeho spolehlivějšího.:-)
predtým 1,8 T..., tak na to dupal. Ale ak sa nemýlim, tak starý Patrol do roku 2000?, tak nejako, bol neoficiálnym autom OSN v krízových oblastiach. V posledných rokoch ho vytlačila práve Toyota Land cruiser...
Patrol byl 2.8TD řadový šestiválec. Měl jen 85kw, ale pokud žral přes 20L ve městě, a 15L se problém dostat, tak bych řekl, že kamarád by se měl naučit řídit vozy této kategorie, navíc 100 - 110km/h byla ideální rychlost, protože ve vyšších rychlostech docházelo k přehřívání a praskání hlavy válců. Ovšem, jako dříč s majitelem, který do toho trošku viděl, nezničitelné auto, stejně, jako LC. K tahání těžkých přívěsů a v terénu k nezaplacení. Navíc byl prostý elektroniky, tudíž max. spolehlivý. Novější 3.0 Di měl konstrukční problém s přidíráním 4. válce, dnes prý vyřešeno, ale do takových aut 4-válec, to je ostuda.
maník kúpil Nissan Patrol, 2,5 TD, najnovší model, už ten oblý, za 1,6 mil. SKK, ešte bez klímy, ale v koži... . Nádherné auto. Slintal som závisťou, až som nezistil, že je to LENIVÉ, žralo ako Ávia, po meste nebol problém cez 20!!! litrov, inak pod 15 l/100 mal problém sa dostať. Až pri pokojnej, monotónnej jazde okolo 100-110 max, sa dostal k 10-12 l/100 km. Vhodné naozaj do Afriky, kde je nafta skoro zadarmo...:(( A aby to Japonci úplne pokašlali, dali 3.0 Di, 4 valec, snáď najhorší motor od Nissanu. Takže tereňák s dieslom = nechajte si chuť na radovánky doma....stále je to pracovný stroj. Že niečo iné tvrdia reklamné slogany...
Jenomže staré Pnděro s 2.5TD a 100PS není žádné sportovní náčiní a vysoké rychlosti mu nedělají dobře. Kolem kila ideál. Ale motor má velkou sílu "odspodu" a jezdí se s ním dobře. Prostě starý traktor. Když chceš blbnout, tak pořiď do Panděra 3.5 s 210PS a můžeš školit většinu osobáků.
Chlapci majú pravdu. 3.0 Turbodiesel je do takej " kravy " slabota. Nabudúce asi radšej 4.0 V6. 183 kw, 380 Nm, stovka za 9 sekúnd, to je raketa ! A rozdiel v spotrebe max. 3-4 litre (aj to by si sa musel s tou naftou riadne " šuchtať " :-P). Ale takých ľudí je všade dosť. Mi stačilo, keď oco pozeral Jeep Grand Cherokee 3.1 TD (140PS), alebo dokonca 100 koňové Pajero 2.8 TD :-P. Na 2 tonové stroje je to žalostné ! Inak Land Cruiser je dizajnovo veľmi pekný. Vždy sa obzriem keď to niekde vidím :-P.
Já už dávno pochopil, že je lepší jezdit za 12 L benzínu, než 10L nafty, logiku nechť si hledá každý sám. Pokud majitel tohoto vynikajícího vozu čekal že to pojede za 8, tak je to opravdu najivita. 10-12 L nafty opravdu plně odpovídá hmotnosti, obsahu auta. A jestli z těch 8,- Kč co stojí jeden kilometr provozu auta ukrojíte 2,- Kč na palivo (7L) nebo 3,- Kč (10L) je v celku nepodstatné. Šetřit kapsu vám bude pouze spolehlivý vůz, nikoliv spotřeba paliva, a tady Toyota vždy bodovala. Přeji hodně spokojenosti,
sa asi stráca z povedomia. Už sa teším, ako napráskajú do Tiguanu 1,2 TSi... . A Kakafko má tiež pravdu, pretože si namýšľať, že je to diesel, tak pôjde zadarmo... je hlúposť. Osobne si myslím, že majiteľa Toyoty natiahli a doslova obrali o peniaze.. . 4,2 TD mal pred 10 rokmi jeden známy, dymovnica, tachometer x-krát stáčaný, ale ťahala ako lokomotíva. Nad 9-10 l nešiel a to jazdil ako blázon. Oktávie, Passaty sa nechytali, alebo sa radšej uhli... Strašne návykové....
Slabý motor ve velké krávě, co jsi čekal? Sám mám 4Runner s motorem 4.7 V8 (260PS), jenž je významně menší a lehčí, a jezdím s klidnou nohou za 12 - 13L benzínu. Ve starým LC byl nesmrtelný 4.2TD, proč asi.... .
je úplne adekvátna k veľkosti auta,k hmotnosti auta,k odporu vzduchu i valivému odporu kolies,a tiež k objemu motora.Nech už Ti v servise prestanú rozprávať rozprávky o spotrebách,proste pod 10 to nepojde nikde a nikdy za normálnych podmienok.Poviem takto z vlastnej skúsenosti.Taká Honda CRV v nafte čo je podstane menšie a ľahšie auto,s menším a naozaj úsporným motorom 2,2 i-Ctdi,spapá pri bežnej jazde 8,5...jasne že sa dá aj za menej ale je nepíšem o eko štýle ale o normálnom jazdení bez toho aby som každých 100 metrov riešil v hlave spotrebu.Takže LCčko v trojlitry proste musí spapať to čo píšeš.Nalám si hlavu,offroad proste nie je o spotrebách...:-)
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Land Cruiser
spolahlivosť?????????
Mám toyotu LC 120 rok výroby 2007.Kúpil som ju úplne novú,takže žiadny pochybný dovoz.Je v plnej nabúchanej výbave.Momentálne má najazdených 214 000km.Keď malo 160 000km odišly vstrekovače,hovoril som ok,stáva sa.Po 190 000km sa rozpadol alternátor,jeho vnútro úplne vyhorelo.Aj tak som na svoje auto nedal dopustiť.Teraz v nedelu som prešiel asi 5km a auto náhle stratilo výkon,tak som to dal hneď bez váhaniu na krajnicu.V momente ako som zastavil začalo sa z výfuku totálne dymiť,až som myslel,že horím.V zápetí v motore nastal neskutočný hrmot,tak som hneď vypol klúč.Toto všetko sa odohralo behom 20 sekúnd.Znovu sa už motor ani pri dalšom pokuse o naštartovanie ani len nepretočil.Podla predbežných zistení sa motor zadrel v dôsledku poruchy turba ,ktoré natiahlo všetok olej do motora a ten ho okamžite spálil.Keď už žiadny olej nebol, motor sa okamžite zadrel.Všetko sa to uskutočnili velmi rýchlo a poruche turba pred tým nič nenasvedčovalo.Za tento šrot som vyvalil skoro dva milióny a teraz po 214 000km môžem chodiť peši a to nehovorím o tých neskutočných peniazoch,ktoré som za pravidelný servis nechal v autorizovanom servise.Jediné čoho som sa dočkal,tak to bolo v toyote v ppc team v BA len pokrčenia ramien z arogantnou odpoveďou,aby som si kúpil nový motor.Tak teraz zhánam do tej popolnice nový motor aby som sa jej zbavil.Ak náhodou niekto viete o nejakom použitom motore dajte mi prosím vedieť 0903247647.Týmto končím s dieslovými autami a s TOYOTOU ako takou vôbec.
04.01.2011 | 21:53:48 | peter Reagovat
RE: spolahlivosť?????????
to máš těžký...
Tohle není chyba Toyoty, to je známá chyba turbo dieselů. Ne že by se to nestávalo u benzinových motorů, ale tam stačí otočit klíčkem a je ticho, u nafty klíček nepomáhá, musí se motor zastavit násilím, tedy zabrzdit auto s bežícím motorem. Je to pech, ale papání oleje turbem není ze dne na den a měl bys ho odhalitř kontrolou hladiny oleje, jenže to dnes nikdo nedělá...
08.11.2012 | 13:44:17 | Pavel | 95.138.79.* Reagovat
RE: spolahlivosť?????????
..tak len ako slaba utecha, urcite je takych pripadov vela.My tiez. Prvy krat nas odtahovali z Madarska...rovnaka porucha aj pribeh -zadtrety motor, s detmi sme zostali nabaleni na dialnici... Zial, toto sa opakovalo po vymena motora a po vymene turba! Po 4 mesiacoch zas...auto nechcem ani vidiet... ( a toto je nasa 4-ta Toyota, doteraz vzdy benzin a absolutne spolahlive auta az na tento diesel)
19.11.2013 | 10:46:38 | | 213.81.134.* Reagovat
RE: spolahlivosť?????????
kup si VW a budes chodit peso za dva tyzdne...
24.07.2017 | 16:44:35 | MAREK | 217.73.29.* Reagovat
Vždy musím obdivovať machrov, ktorí s minimálnym vybavením
dokážu za pomoci čiernej krabičky "zvýšiť výkon, znížiť spotrebu, bez dosahu na životnosť motora a jeho komponentov..."
A obdivujem ďalších machrov, že to zjedia aj s navijákom, že nejaká automobilka s mld. rozpočtom a tímom inžinierov to nevie, ale iba "profituningová" firma ZARUČENE áno... .
Ale z fyziky je nemožné získať vyšší výkon, pri nižšej spotrebe. Pri určitých špecifických otáčkach áno, ale VŽDY si musí svoje ods...ať turbo, al. vstrekovače.
Hlášky typu: "mal som to 2-3 roky a nič..." je iba výsledkom poctivej práce automobilky,/ bez ohľadu na značku/, tam, kde by motor vydržal naveky, takto vydrží 300-400.000 km, ak vydrží.
Inak súhlas s Radkom, NEMA zmysel kúpiť poddimenzovaný motor a dúfať, že za pár šupov z neho urobím "delo."
Vždy to bude slabý motor, ktorý majiteľ NEVEDOME, ale za VLASTNÉ peniaze ničí...Radšej kúpiť rovno silnejší.
Česť výnimkám, kedy sa mení polovica motora, ale inak je to čistý ekonomický NEZMYSEL..., ako koníček super, , ale životnosť tiež pôjde dole....
14.04.2010 | 09:53:08 | ľuboš Reagovat
CHIP OD TTE
Tento čip prodávájí přímo v Toyotě a pokud si to koupíš od nich do nového auta, tak ti platí plná záruka jako bez čipu.
14.04.2010 | 08:43:13 | MaCu Reagovat
Komponenty motoru jsou dimenzovány na nějaký výkon (s nějakou rezervou), ale značný nárůst výkonu nevydrží spojka, turbo, atd. . Určitě se dá ze stejného motoru dostat vyšší výkon, ale s jinými komponenty. Osobně bych si to do auta nedal od sebelepšího "tunera" bez výše uvedených úprav, což už po finanční stránce není zajímavé.
13.04.2010 | 21:16:45 | Radek Reagovat
Radek
Neni to pravda,pokavad je uprava jednotky udelana dobře,vubec se neni čeho bat.Bohužel je u nas spousta frajeru,co ti do jednotky natahnou mapy někde staženy z netu.ale už je nezajima,že najednou narostla teplota na turbu,atd.,konce si každy domysli sam.A co se tyče onech krabiček,tzv,powerboxu,tak od toho ruce pryč.Jinak kvalitně provedeny chip,neuškodi..
13.04.2010 | 21:05:58 | david Reagovat
chip
Chip je nejkratší cesta do průseru, přičemž efekt na spotřebu je minimální.
13.04.2010 | 15:02:38 | Radek Reagovat
CHIP OD TTE
Po brouzdání na netu jsem došel k názoru, že na tohoto LC120 jediným vhodným chipem je krabička od TTE. Máte někdo zkušenost?
13.04.2010 | 11:30:41 | MaCu Reagovat
Spotreba v pohode
Touareg V6 3.0 TDi, spotreba 10-12 L, takže ti v servise klamali, aby na tebe zarobili, čo sa im aj podarilo.
Uviedli ťa do omylu a ak máš peniaze a dobrého právnika, tak by som ich začaloval.
05.04.2010 | 16:53:20 | OVCA Reagovat
8:15: Ach jááj, ale to je ešte naozaj
starý poctivý Patrol, hranatý, ten oblý, 5-dverový bol asi o 300 kg ťažší/ možno viac, neviem...:(/.
U svokra poctivo hnije Teranno 3.0 V6 / 88 r.v./benzín, už som písal, cez 560-570.000 míľ x 1,6 km...VŠETKO pôvodné až na 1 x uhlík. NIČ nebolo menené. Dokonca ani filtre nepasovali, US verzia, takže posledných 100.000 míľ absolvoval iba s výmenami oleja..." od oka" , na dlhých trasách pod 10 litrov, sviečky asi pôvodné, nikto si nepamätá, že by boli za posledných 15 rokov menené... . A ešte donedávna fungovalo elektrické nastavovanie tlmičov, komfort, al. sport....
01.04.2010 | 14:33:53 | ľuboš Reagovat
Patrol 2.8TD GR
Pánové, trochu se vám připletu do diskuze. Na těchto stránkách jsem se ocitla, protože cvičně přemýšlím nad novějším vozem a nejvíc asi právě nad LC, protože dočkat se nového typu Patrola by mohlo být na dlouhé lokte.
Mám Patrola 2,8TD GR z roku 1993, poctivý šestiválec. Jezdím s ním coby 2. majitel od roku 1997. Nebudu se pouštět do odborností, ale v podstatě se na autě řeší jen údržba dutin, výměna oleje a jednou za 3roky počátky koroze blatníků.
Jezdím na horách i po dálnici, nejezdím jako šnek, ale jako Schumacher se holt při té hmotnosti a slabém výkonu taky nerozjíždím:-)
Po dálnici normálně 130Km/hod, městské popojíždění...zkrátka ať je to jak chce, tak nejhorší spotřeba byla ca 11,5l v zimě, většinou po městě s 4x4.
Běžná celoroční spotřeba je ca 9,8-10litrů.
Tak mi tu prosím mého miláčka nepomlouvejte:-)
Najela jsem s ním ca 320tisíc km, tak vím o čem mluvím.
P.S. a proč se koukám po jiném? To víte - ženská!:-):-) 17let jedno auto...to je výkon! :-)
01.04.2010 | 08:15:44 | čtyřkolka Reagovat
Dnes hlavně už praktiky nekoupíš klasický offroad, který není křížený osobním vozem, ať složitou elektronikou nebo konstrukcí podvozku - integrovaný rám a nezávislé zavěšení. Je to škoda. Doba poctivých aut je nenávratně v (_._) .
31.03.2010 | 19:56:29 | Radek Reagovat
:-) To vážně netuším.:-)) Nicméně někdy v těchto letech právě přiěel nový motor 3.0Di, takže bych věřil, že OSN přesedlala do něčeho spolehlivějšího.:-)
31.03.2010 | 19:49:06 | Radek Reagovat
To. Radek: Môže byť, väčšinou jazdil po meste,
predtým 1,8 T..., tak na to dupal.
Ale ak sa nemýlim, tak starý Patrol do roku 2000?, tak nejako, bol neoficiálnym autom OSN v krízových oblastiach. V posledných rokoch ho vytlačila práve Toyota Land cruiser...
31.03.2010 | 19:12:51 | ľuboš Reagovat
Luboš
Patrol byl 2.8TD řadový šestiválec. Měl jen 85kw, ale pokud žral přes 20L ve městě, a 15L se problém dostat, tak bych řekl, že kamarád by se měl naučit řídit vozy této kategorie, navíc 100 - 110km/h byla ideální rychlost, protože ve vyšších rychlostech docházelo k přehřívání a praskání hlavy válců. Ovšem, jako dříč s majitelem, který do toho trošku viděl, nezničitelné auto, stejně, jako LC. K tahání těžkých přívěsů a v terénu k nezaplacení. Navíc byl prostý elektroniky, tudíž max. spolehlivý. Novější 3.0 Di měl konstrukční problém s přidíráním 4. válce, dnes prý vyřešeno, ale do takových aut 4-válec, to je ostuda.
31.03.2010 | 17:02:25 | Radek Reagovat
To Matúš a Radek: V 2000 roku si jeden
maník kúpil Nissan Patrol, 2,5 TD, najnovší model, už ten oblý, za 1,6 mil. SKK, ešte bez klímy, ale v koži... .
Nádherné auto. Slintal som závisťou, až som nezistil, že je to LENIVÉ, žralo ako Ávia, po meste nebol problém cez 20!!! litrov, inak pod 15 l/100 mal problém sa dostať. Až pri pokojnej, monotónnej jazde okolo 100-110 max, sa dostal k 10-12 l/100 km. Vhodné naozaj do Afriky, kde je nafta skoro zadarmo...:((
A aby to Japonci úplne pokašlali, dali 3.0 Di, 4 valec, snáď najhorší motor od Nissanu.
Takže tereňák s dieslom = nechajte si chuť na radovánky doma....stále je to pracovný stroj.
Že niečo iné tvrdia reklamné slogany...
31.03.2010 | 07:56:50 | ľuboš Reagovat
spotřeba
za 10 litru nafty jezdí normálně i Navara, NP300, L200 a podobně. Méně ani nemá cenu očekávat.
30.03.2010 | 19:28:03 | samík Reagovat
Matúš
Jenomže staré Pnděro s 2.5TD a 100PS není žádné sportovní náčiní a vysoké rychlosti mu nedělají dobře. Kolem kila ideál. Ale motor má velkou sílu "odspodu" a jezdí se s ním dobře. Prostě starý traktor. Když chceš blbnout, tak pořiď do Panděra 3.5 s 210PS a můžeš školit většinu osobáků.
30.03.2010 | 19:20:52 | Radek Reagovat
Chlapci majú pravdu. 3.0 Turbodiesel je do takej " kravy " slabota. Nabudúce asi radšej 4.0 V6. 183 kw, 380 Nm, stovka za 9 sekúnd, to je raketa ! A rozdiel v spotrebe max. 3-4 litre (aj to by si sa musel s tou naftou riadne " šuchtať " :-P). Ale takých ľudí je všade dosť. Mi stačilo, keď oco pozeral Jeep Grand Cherokee 3.1 TD (140PS), alebo dokonca 100 koňové Pajero 2.8 TD :-P. Na 2 tonové stroje je to žalostné ! Inak Land Cruiser je dizajnovo veľmi pekný. Vždy sa obzriem keď to niekde vidím :-P.
30.03.2010 | 17:23:10 | Matúš Reagovat
Já už dávno pochopil, že je lepší jezdit za 12 L benzínu, než 10L nafty, logiku nechť si hledá každý sám. Pokud majitel tohoto vynikajícího vozu čekal že to pojede za 8, tak je to opravdu najivita. 10-12 L nafty opravdu plně odpovídá hmotnosti, obsahu auta. A jestli z těch 8,- Kč co stojí jeden kilometr provozu auta ukrojíte 2,- Kč na palivo (7L) nebo 3,- Kč (10L) je v celku nepodstatné. Šetřit kapsu vám bude pouze spolehlivý vůz, nikoliv spotřeba paliva, a tady Toyota vždy bodovala. Přeji hodně spokojenosti,
29.03.2010 | 22:35:32 | Pavel Reagovat
Do vozu kategorie LC nemá smysl kupovat cokoli pod 4.0L. Rozdíl ve spotřebe zanedbatelný, motorové vlastnosti vozu naprosto nesrovnatelné.
29.03.2010 | 16:56:08 | Radek Reagovat
To: Radek: Pojem "objem ničím nenahradíš"
sa asi stráca z povedomia. Už sa teším, ako napráskajú do Tiguanu 1,2 TSi... .
A Kakafko má tiež pravdu, pretože si namýšľať, že je to diesel, tak pôjde zadarmo... je hlúposť. Osobne si myslím, že majiteľa Toyoty natiahli a doslova obrali o peniaze.. .
4,2 TD mal pred 10 rokmi jeden známy, dymovnica, tachometer x-krát stáčaný, ale ťahala ako lokomotíva. Nad 9-10 l nešiel a to jazdil ako blázon. Oktávie, Passaty sa nechytali, alebo sa radšej uhli...
Strašne návykové....
29.03.2010 | 16:28:29 | ľuboš Reagovat
Spotřeba
Slabý motor ve velké krávě, co jsi čekal? Sám mám 4Runner s motorem 4.7 V8 (260PS), jenž je významně menší a lehčí, a jezdím s klidnou nohou za 12 - 13L benzínu. Ve starým LC byl nesmrtelný 4.2TD, proč asi.... .
29.03.2010 | 15:45:10 | Radek Reagovat
Takoví žrouti v dnešní době nemají co dělat. Kdyby to bylo 12l u benzínu, tak bych to pochopil, ale nafťák co žere 12l je k hovnu.
29.03.2010 | 14:58:49 | xyz Reagovat
spotreba
je úplne adekvátna k veľkosti auta,k hmotnosti auta,k odporu vzduchu i valivému odporu kolies,a tiež k objemu motora.Nech už Ti v servise prestanú rozprávať rozprávky o spotrebách,proste pod 10 to nepojde nikde a nikdy za normálnych podmienok.Poviem takto z vlastnej skúsenosti.Taká Honda CRV v nafte čo je podstane menšie a ľahšie auto,s menším a naozaj úsporným motorom 2,2 i-Ctdi,spapá pri bežnej jazde 8,5...jasne že sa dá aj za menej ale je nepíšem o eko štýle ale o normálnom jazdení bez toho aby som každých 100 metrov riešil v hlave spotrebu.Takže LCčko v trojlitry proste musí spapať to čo píšeš.Nalám si hlavu,offroad proste nie je o spotrebách...:-)
29.03.2010 | 14:26:14 | kakafko Reagovat