Rok výroby:2009Typ motoru:1,8 benz+60kw elektroStav km při koupi:78 000 kmStav km nyní:79 500 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:4,2 l/100 kmVloženo:16. 9. 2014
Předchozí auto:Volkswagen Golf 1,4 tsi cca 170.000kmPeugeot 307 1,4hdi - cca40.000kmŠkoda Fabia 1,2htp -cca100.000km
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
prekvapivo priestranné (nečakal som) vzhlad (relativne) spotreba pocit z jazdy (najma na el) - budim pozornost
Slabé stránky
zevraj drahsi servis (ktory ale nenavstevujete) troska tuhsi podvozok -nemecke -17" /45 tvrdsie plasty -lahsie poskriabete-dobre sa čistia svetly interier kufra (moj variant) -špiní sa
Závady a opravy na autě
vymenene kotuce a brdove platnicky pri 60.000 - predchadzajuci majitel (jazdene skoro iba mesto)
inak len predpisane - olej a filter á 15.000 (mam všetky faktury od auta )
ja zatial ziadne - budem doplnat
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dlho som hladal auto do mesta aj na vylety... popravde som sa trocha bal kym som sa nebol previest na predvadzacom priuse III po bratislave a urobil som dobre, kupil som jazdeny po starsom panovi z nemecka 5r. 78.000km este 3 mesiace zaruka na hybridny system,
mam jedna z najlepších aut na svete(splnil som si detsky sen)
... zatial mam sice najazdenych len par tisic km ale ak auto bude stat za statistikami ako jedno z najspolahlivejsich aut na svete(aj podla americkeho priuschat.com) ... stoji ako oktavka v podobnej vybave, ma troska mensi kufor, kocar ale v pohode vojde a aj veci okolo... ...ma vyssiu nakladaciu hranu, pod ktorou je este dost velka vanicka vzadu miesta na rozdavanie
... ale hlavne nema turbo ani ine "kurv..ka" ... ak niekoho uz nebavi platit pokuty a jazdit 70 dedinou a 120 mimo, dobra volba- chodte pozriet do salonu prevezte sa... (ja jazdim už dlho so zapnutym tempomatom)
...nie je pre kazdeho, ,- pre kludne povahy -pre toho kto sa nikam neponahla
Slabe stranky : (pre mna zatial drobnosti) -na 17"/45 kolesach tvrdsie na nase cesty -Mensi (oproti oktavke,ale nie maly) kufor -Slabsia akceleracia (ak vas bavi eko jazda) -Pocit ze idete pomaly (aj ak odete rovnalo rychlo ako bezne skor sa citite brzdou premavky) -proste hybrid musi kazdy obehnut -nema turbo ani ine kurv..tka -mensia vyska vzadu (tipujem tak do 185 cm) potom budete vlasami kefovat strop -slabsie sedacky (oproti golfu V)-nedrzia tak v zakrutach a tazsie sa hlada optimalna -polohamozno som uz zvyknuty na tie golfacke -vyssie otacky pri zatazeni = zrychlovani do kopca a pri prudsom zosliapnuti plynu (pomaha eko jazdit -lebo sa citite blbo ze ho trapite a jazdite rychlo)
Silne stranky: -Priestor vzadu(pre nohy) -Pocit z jazdy- najma ked idete na EL Radost pre ekologa -najma ak vas predbieha diesel a necha tam mrak dymu -vzhlad exetrier-mne sa velmi paci -Interier tvrdsie plasty-dobre na udrzbu, a vsetko je tam kde ma byt, nema vela tlacitok skoro vsetko ovladate z volantu (klimu, aj cirkulaciu, tempomat, handsfree,palub pocitac,radio ) -Automaticka bezstupnova prevodovka eCVT Prius III je uz aj na dialnice (zevraj velmi jednoduchej konstrukcie a spolahliva (nieco ako diferencial)) -Bohata vybava uz v zaklade -Bezpecnost 5* ncap
... ak mate na zahradke kompost, chodite zhasinat po rodine svetlo, separujete odpad bude a nebavi vas tato uponahlana doba kedy chce byt kazdy vsade prvy a nakoniec aj tak skonci doma pred televizorom a navyse chcete si vychutnavat krajinu ...
Vážení, též vlastním prius III.generace r.v.konec 2009 ve výbavě SOL. Koupil jsem ho jako ojetý se 133 tis.km a za 8 měsíců jsem na něm najezdil 10000 km.Než jsem se s ním naučil"plachtit" tak spotřeba byla vyšší.Včera jsem počítal spotřebu za tu ujetou vzdálenost/město,okresky,dálnice/a mám cca 5,05 l/100km.V poslední době jezdím cca okolo 4,3-4,4 l/100km.Nejvýhodnější je auto rozjet na povolenou rychlost,povolit pedál plynu a udržovat požadovanou rychlost a do obcí "doplachtit".Tak se dá po okresních silnicích vč.měst jezdit za 3,8 l/100km.Je to špičkové auto a jiné bych již nechtěl ač jsem jezdil od roku 2002 jen na Toyotách.
po nejakom case a pár kilometroch : Prevazne jazdime 2-3km trasy- skolka, babka a pod... terén vôbec,SUV sa mi páčia ale podľa mňa nie sú praktickejšie okrem vyssieho nastupovania -pre starších, SU ťažšie a väčšinou ani vnutri nie väčšie od bežného kombika... pri dlhších trasách od50km počítač ukazuje priemernú 3,8 l je to divne ale oplatí sa razantne zrychlovat a držať potom rychlost tempomatom (bump & flow) a zrýchliť prius vie kick down funguje, nejazdim iný automat ale občas sa mi to na terajšom golfe 1,6tdi chýba, je taký lenivejsi ... spotreba tu: www.spritmonitor.de/de/detailansicht/662187.html
inak ma šoférovať veľmi neláka keď nemusím, ale prius ma vzdy bavi... aj keď, ak si spocitam financie neviem či sa PRIUS oplatí (zatiaľ malo jazdíme -manželka na materskej), ale to asi žiadne auto (v porovnaní s napr. taxíkom =nakup auta, opravy, poistka, benzín, 2x gumy , prezuvanie, PHM, nehoda, alebo krádež,...) v podstate platí to čo som písal, v pohode dáme do kufra buginu a vedla aj kočík s inou batozinou, vzadu obcas medzi sedacky zmestíme babku ...
s recenziou lebo je to málo km na také nadhľadové hodnotenie... ale čo som prečítal tak hlavné miesto kde to auto patrí a kde sa využijú jeho prednosti je MESTO - medzimesto a dialnica fajn ale buď je to pomalé alebo to berie toľko čo bežné auto... ja by som určite volil prius plus ak by som býval v meste a riešil vačšiu rodinku... dobrá voĺba...
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Prius
Toyota Prius 2009
Vážení,
též vlastním prius III.generace r.v.konec 2009 ve výbavě SOL.
Koupil jsem ho jako ojetý se 133 tis.km a za 8 měsíců jsem na něm najezdil 10000 km.Než jsem se s ním naučil"plachtit" tak spotřeba byla vyšší.Včera jsem počítal spotřebu za tu ujetou vzdálenost/město,okresky,dálnice/a mám cca 5,05 l/100km.V poslední době jezdím cca okolo 4,3-4,4 l/100km.Nejvýhodnější je auto rozjet na povolenou rychlost,povolit pedál plynu a udržovat
požadovanou rychlost a do obcí "doplachtit".Tak se dá po okresních silnicích vč.měst jezdit za 3,8 l/100km.Je to špičkové auto a jiné bych již nechtěl ač jsem jezdil od roku 2002 jen na Toyotách.
21.10.2015 | 19:21:04 | pája | 46.254.70.* Reagovat
aktualizacia ....
po nejakom case a pár kilometroch :
Prevazne jazdime 2-3km trasy- skolka, babka a pod...
terén vôbec,SUV sa mi páčia ale podľa mňa nie sú praktickejšie okrem vyssieho nastupovania -pre starších, SU ťažšie a väčšinou ani vnutri nie väčšie od bežného kombika...
pri dlhších trasách od50km počítač ukazuje priemernú 3,8 l
je to divne ale oplatí sa razantne zrychlovat a držať potom rychlost tempomatom (bump & flow) a zrýchliť prius vie kick down funguje, nejazdim iný automat ale občas sa mi to na terajšom golfe 1,6tdi chýba, je taký lenivejsi ...
spotreba tu:
www.spritmonitor.de/de/detailansicht/662187.html
inak ma šoférovať veľmi neláka keď nemusím, ale prius ma vzdy bavi...
aj keď, ak si spocitam financie neviem či sa PRIUS oplatí (zatiaľ malo jazdíme -manželka na materskej), ale to asi žiadne auto (v porovnaní s napr. taxíkom =nakup auta, opravy, poistka, benzín, 2x gumy , prezuvanie, PHM, nehoda, alebo krádež,...)
v podstate platí to čo som písal, v pohode dáme do kufra buginu a vedla aj kočík s inou batozinou, vzadu obcas medzi sedacky zmestíme babku ...
14.08.2015 | 21:43:55 | palo | 85.237.234.* Reagovat
treba ešte počkať
s recenziou lebo je to málo km na také nadhľadové hodnotenie... ale čo som prečítal tak hlavné miesto kde to auto patrí a kde sa využijú jeho prednosti je MESTO - medzimesto a dialnica fajn ale buď je to pomalé alebo to berie toľko čo bežné auto... ja by som určite volil prius plus ak by som býval v meste a riešil vačšiu rodinku... dobrá voĺba...
10.11.2014 | 00:25:25 | miki | 85.159.106.* Reagovat
sranda
po cca roku tu čítam svoj komentár ako majiteľ hybridného aurisa....
a musím napísať že tento systém od Toyoty funguje parádne....
28.08.2015 | 12:34:56 | miki | 95.103.84.* Reagovat