Recenze Volkswagen Caravelle CL - T3
“Ultra držák!”

Autor recenze: Fekete ,
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1988 Typ motoru:2,0 benzin (LPG) Stav km při koupi:723 000 km Stav km nyní:733 000 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 12-14 l/100 km Vloženo: 20. 8. 2004

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.7

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

2
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 100

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

728000km - porucha ostřikovačů,

730000km - odešel náhon tachomtru,

731000km - odešla převodovka (nikdy předtím neměněná!).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Není snad ani možné vylíčit, jaký je tohle auto držák. Utáhne snad všechno. 450kg betonu a dalších 200kg potřeb na stavbu stejně hladce, jako rodinu na dovolenou. Výkon motoru je velmi dobrý, ikdyž se jedná o benzinovou slabší verzi. Vůz je neocenitelný při průjezdu zatáčkami, má motor vzadu a hnanou zadní nápravu a skvělou stabilitu díky širšímu rozvoru. Vyjede neuvěřitelné stoupání i plně naložený na 3ku (!) vpohodě - jen se přitom samozřejmě zvýší spotřeba.

Zevnitř se auto zdá velmi prostorné, a taky je, přičemž zvenku se tak velké nezdá - prostě velikost verze bez střešní nástavby je ideální i do města. Normálně i podélně s tím parkovat není problém, kupodivu ani absence posilovače řízení u tohoto 1,6 tuny těžkého "krámu" není zas tak citelná - pokud čepy řízení nejsou vykvákané, tak se s velkým volantem otáčí dobře.

Navíc je auto pro svou posádku velice bezpečné, při čelním střetu s osobákem je posádka takovéhoto VW opravdu výtečně chráněna - bohužel tedy na úkor střetnusivšího se osobního vozu.

To, že je autu 16 let, má najeto tolik km, nikdy nebylo garážované a má minimální stopy po rzi svědčí o dokonalé antikorozní ochraně. Aby také ne, vůz byl koupen svého času nový jedním Žďárským strojírenským "národním" podnikem za tehdy nepředstavitelných 780.000 Kčs!!!

Za tu dobu je v autu sice již 3tí motor, ale jinak je vše opravdu původní. Nevýhodou je pravda vyšší pořizovací cena a cena náhradních dílů, ale to se dá vyřešit dotahem vozidla kupříkladu z Německa - je tam běžný asi jako tady Škoda 1203 a díky nově upraveným zákonům v rámci EU ho zde nebude problém přihlásit na dopravním inspektorátu.

Zkrátka a dobře nákupem tohoto vozu se snad nic nedá skazit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Caravelle

Vložit komentář

super auto

Ahoj. Mám už tri roky VW Caravelle T3, rok výroby 1986, motor 2,1i, 82kW, syncro s prednými aj zadnými uzávierkami diferenciálu. Úplne súhlasím s Feketem, toto auto je ťahač, uvezie veľa a zároveň je pohodlné. absolvoval som na ňom cestu do Francúzskych Álp, zhruba 4000km a potom som ju zopakoval dvakrát ale raz na felícii a raz na Transportéri T4 2,4D , ale to sa jednoducho nedá porovnať...T3 sa správa v zákrutách vynikajúco(a myslím poriadne zákruty), perfektne sedí na ceste či prázdny či naložený, na križovatkách si pri zrýchlení robím srandu z passatov a audin...avšak daňou za to je vyššia spotreba, čo je u mňa pri nahodenom kardane 14l benzínu ale pri zhodenom 10l.

25.02.2008 | 09:27:18 | mano Reagovat

bezpecnost

Zdravim,
mam len jeden postreh k tomuto vozu a recenzii zaroven, tento voz kedze ma vzadu motor, pri celnej zrazke je smrtelne nebezpecny (pre posadku). staci si pozriet crash testy na www.youtube.com. inac myslim ze super auto...

28.01.2008 | 13:19:56 | josipek Reagovat

Caravellea 2,1 i GL

Vážení, měl jsem Caravellu benzin 2,1i vodník, T3. r.v. 1990 vpředu 4 hranaté světla, dvě topení, servo, 9 míst. Měl jsem ho celkem 6 rokú, vyměnil celkem tři motory, Stále kapal někde olej, nebo mizela voda, jel slušně aji 140 km, ale vzal si od 10 do 14 litrů. Koupiljsem jej v roce 1999 a nyní prodal za 50 tisíc. Za šest let jsem do něj vrazil asi 70 000 Kč. Než jsem jej stačíl prodat přes internet, nějakej chudák mi ukradl všechny světla i s maskou. Teď mám dvě Volhy na LPG r.v. 1989 a 1986 a šlapou jak hodinky. Zdra Bruno

20.01.2006 | 11:49:04 | Bruno Reagovat