Recenze Volkswagen Multivan T5
“Má sice několik much, ale oproti masařkám konkurentů je zlatý.”

Autor recenze: Lekes (29 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:2.5Tdi, 128kw Stav km při koupi:15 km Stav km nyní:6 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 měsíce Průměrná spotřeba: 9,2 l/100 km Vloženo: 27. 7. 2006

Hodnocení inzerátu: 27 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: T4 Scorpion Xedos MBK 124 XM

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Občas trochu zlobí aretace bočních posuvných dveří, jinak zatím nic.


Hodnocení a zkušenosti s autem

10 let jsem jezdil s Transporterem T4 2.5Tdi (102PS), takže jsem se na T5 těšil.

Zkušenosti jsou asi takovéto:
POZITIVA - moderní, velmi dobře vybavený a kvalitně zpracovaný interier (i exterier), kvalitní sedačky, přesné a krátké dráhy převodovky, šestka, komfortní cestování vysokou rychlostí, velmi dobré odhlučnění interieru, celková prostornost, spotřeba (cca 9l při cca 140/150km).


NEGATIVA - díky velké hmotnosti se popojíždění po městě nebo v koloně stává celkem utrpením (motor má sílu až když zabere turbo) - při rozjezdu tendence "chcípat" (u T4 jsem nic takového neznal), hlučnost (a zvuk) motoru - může za to systém "PD", převod řízení by mohl být strmější, výběžek kolem řadicí páky může tračit do pravého kolena (podle způsobu sezení), ale největším odhaleným negativem je asi NEUVĚŘITELNÁ hmotnost sedadel! Přestože mám síly dost, mám problém vyndat samostatná křesílka a na manipulaci s trojlavicí si musíte pozvat bez legrace buď 2 kulturisty, nebo !4! silné lidi. Na vyjímání sedadel tedy musí člověk zapomenout a vystačit si pouze s posunem v kolejničkách. Za zmínku ještě stojí nevhodnost (poddimenzovanost) originálního obutí 215/65/16 obzvlášť na "céčkových" pneu. Výměna za 235/55/ZR17 na 8´´alu fantasticky zlepší jízdní vlastnosti.

Obecně lze T5 považovat za velmi kvalitní van (bezpochyby nejlepší ve své třídě). Oproti T4 získal výbavu a "high-tech" prvky a kvalitativně se zřetelně posunul, ale ztratil něco ze svého "charakteru". Pocitově asi jako u Mercedesu přechod od 124 k 210.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 27


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Multivan

Vložit komentář

Komfortní, elegantní, univerzální, ale TOTÁLNĚ NESPOLEHLIVÁ PLEČKA

Zdravím, čtu si tak různá fóra o T5, hlavně s pětiválcem 128kW, který mám i já. Koupil jsem ho nový, nyní mám 230 tis.km, v servisu jsem jako doma. Od třetího roku dávám každý za servis 50-60 tis. bez DPH, letos ale extrém - 100 tis. bez DPH a to máme červenec. Pokaždé nějaká jiná závada, opravy jdou do desetitisíců, problémy hlavně s motorem a hnacím ústrojím. Pořád si říkám, už je to vychytaný a za pár měsíců přide další rána. Nemít firmu, která poměrně slušně vydělává, tak vyhlásím osobní bankrot. Pokud by někdo takové auto kupoval ojeté z bazaru, tak si to dvakrát dobře rozmyslete!!! Vrátit čas zpátky, nikdy bych si jej nekoupil...

17.07.2013 | 23:05:25 | Duke  | 178.77.228.* Reagovat

RE: Komfortní, elegantní, univerzální, ale TOTÁLNĚ NESPOLEHLIVÁ PLEČKA

Naprostý souhlas. Mám již druhou T5. Rychlý,elegantní, super interiér. Není to Das Auto. Je to Das Shit. V servisu jako doma. Turbo, servo, kompresor klimatizace atd atd...... Auto je garážované, chovám se k němu jak k princezně. Němci šetří na všem. Jen obyčejná baterie je 60Ah. Schválně. Dva roky vydrží a pak si kup novou. To auto by mělo stát tak 400 000 CZK. Ne přes milion. Dělají z nás všech blbce. Raději končím. Nemám již slov.

21.11.2013 | 12:38:55 | Miloš  | 90.177.4.* Reagovat

Píšete nesmysly

Mám Multivan T5, provoz 2007, 4x4, 128 kw, výbava executive (vyšší výbava než highline), v autě je snad vše ...najeto 171.000 Km. Nechápu co, proč máte s těmi Vašimi Multivany potíže? Já jsem měnil cca na 100.000 Km 3x čidlo k DPF a blbnou mě elektrické dveře za řidičem a autorizovaný servis to neumí opravit a já to neřeším. Jinak jsem neměl žádný problém!!!!! Snad jen dírka v trubce u klimy (150 kč za zavaření hliníku a montáž a demontáž trubek). Dále mě na dálnici v Něměcku praskla pneu a moje T5 nemá rezervu a nejde tam ani za normální peníze dodělat. Jinak s autem vůbec nic není a lepší auto na trhu není. Možná Mercedes Viano a nebo ta náhrada za Viano, ale to jsou jiná auta (jako kdybych porovnával S-maxe a Sharana....). Takže u mě spokojenost, kromě spotřeby, protože na dálnici nebo při rychlejší jízdě činí min. 13 litrů. Dálnici jezdím okolo 180 km / hod. dle tachometru. Lehkou nohou se dá jet i za 8 litrů, z hor i za míň, ale to nejedete, to se takzvaně šouráte, Když jsem měl SAeat Toledo 1,9 tdi, 77 kw s chipem od GX tuningu na 114 kw, tak jsem s rakví na střeše cestou na ledovec jezdil také za 13,5l / 100 km.

02.07.2015 | 23:21:09 | TARBELL  | 46.254.70.* Reagovat

RE: Píšete nesmysly

Tak si to shrneme:Dáte hodně přes milion za auto u kterého vám během 100tis km odejde třikrát čidlo dpf,nejdou vám zavírat el.dveře za které připlácíte balík a prodejce se k tomu staví zády a aby toho nebylo málo tak vám ještě uniká chladivo přes prasklou trubku od klimy a vy píšete že s autem nemáte problém a jste spokojen???Máte můj obdiv za svatou trpělivost,já bych na vašem místě ten krám za mega a půl omlátil prodejci o hlavu.Otec kupuje vždy nová auta,vždy japonce(nyní mazda6) a nepamatuju si že by u některého auta prvních 100tis km cokoliv měnil.Ani žárovku.

03.07.2015 | 17:24:23 | pavel e36  | 37.48.34.* Reagovat

RE: Píšete nesmysly

Zdravím
A jaký je problém v tom mít v autě náhradní kolo ??? nebo spíše si jej obstarat sám ? :) nemluvě o takovém autě kde se někam určitě vleze.

04.07.2015 | 12:02:55 |   | 89.176.3.* Reagovat

multivan drahé a kde je spolehlivost

bojím se stane a kolik to bude tentokrát stát

16.11.2012 | 23:41:07 | zklamaný  | 88.100.63.* Reagovat

Hlučnost motoru?

Prosím někoho kdo má zkušenost s VW T5 Caravelle long s motorem typu BPC ( 2,5 TDI 128 Kw ) o radu, či zkušenost. Motor je v této variantě ( Caravelle s dlouhým rozvorem ) v nízkých otáčkách mnohem silněji přeplňován, nežli v Multivanu ( dle originálních map řídící jednotky ). Když jsem jezdil s Multivanem, který měl motor o stejném výkonu, byla hlučnost motoru sice také vyšší, ale nepozoroval jsem tak výrazné "syčení" při akceleraci v oblasti kolem 1600 až 2400 otáčkách, jako je tomu právě u naší varianty Caravelle s dlouhým rozvorem a 128 Kw. Toto syčení motoru je zejména při jízdě horami, městy apod. dost nepříjemné. Po kontrole ve VW je těsnost turba naprosto v pořádku. Setkal se někdo z Vás s podobnou vlastností tohoto motoru? Je to tomuto motoru vlastní i když je zcela v pořádku, nebo se jedná spíše o závadu. Vůz je z roku 2008, pohon všech kol a má najeto asi 35 000,- Km. Děkuji za případné rady a zkušenosti. Petr - vegall@vegall.cz

26.10.2009 | 17:51:22 | Petr Galle Reagovat

Multivan je nekonečná pokladnička

Tak jak si čtu Váš příspěvek přijde mě že máte štěstí na vydařený kus. Co se týká mého předešlého vozu T4, byl jsem nad míru spokojen s kvalitou, ale horší to bylo s komfortem ( v zásadě spokojen). Moc jsem se těšil tedy na nového Multivana. Když jsem ho přebíral byl jsem spokojen cca. prvních 5tis.Km, pak nastaly problémy. Takto to pokračovalo až do 190tis. dále už jsem to nevydržel a krabici prodal. Není přeci možné, abych neujel od / do výměny oleje bez nějakého problému. Nejvíc mě zarážel fakt že pokaždé se pokazilo něco jiného. Např. kvůli reklamaci žhavení jsem musel navštívit autoriz. servis 3x, neboť na záruku není možné vyměnit všechny žhaviče najednou.Dále nevím kam chodíte na spotřebu, já měl problém jezdit pod 10,5l ( 128Kw ) a co se týká řízení, jet s tím autem nad 140Km/h znamenalo přetahovat se z volantem a držet ho křečovitě obouma rukama. Můj názor berte jako objektivní a nevycházím jen z mé zkušenosti, ale i z okruhu známých, kteří si taky čekali krok dopředu a né nekonečnou pokladničku. Co do třídy tu jsem neopustil jen značku a teď můžu zodpovědně říct že MB VIANO má o sto procent navrch jak po stránce komfortu a jízdních vlastností ale také pro mě zásadní spolehlivostí !!!, Netvrdím že jsem zastáncem MB, ale už se konečně nebojím jet s rodinou na dovolenou, abych se bál zda dojedu.

23.06.2009 | 12:10:30 | Standa Reagovat

Věší kola T5

Ještě chci příznivcům T5 sdělit, že po výměně původních 16" kol za 18" se drasticky změnily jízdní vlastnosti, jež si nyní nezadají s osobními vozy.

23.02.2008 | 04:58:27 | Hany Reagovat

Zkušenosti T5

Mám již rok a půl MultivanT5. Tak dlouho jsem žádný vůz dosud neměl. Jsem maximálně spokojen téměř se vším, výhrady mám pouze k uložení přední nápravy, kde jsem si nechal na zakázku vyrobit silentbloky do ramen a rázem se ztratilo bouchání př. nápravy, jímž trpí všechny T5 z výroby. Nerozumím tomu, že již dvakrát bylo měněno sběrné potrubí(1x prasklé, 1x zkroucené) a to při 60.000 a 80.000km. Jednou také dmychadlo z důvodu netěsnosti mezi turbínami. Dále mám výhrady k uložení zadních křesel, kdy toto vyluzuje různé pazvuky na nerovnostech.Spotřeba cca10L/150km/h. Max rychlost přez 200km/h dle tachometru.
Ve voze trávím mnoho času a používám jej mj. jako kancelář. Cestovní rychlost udržuji trvale okolo 180km/h. I vzhledem k velkému odporu vzduchu není spotřeba při této rychlosti nijak tragická.

23.02.2008 | 04:51:53 | Hany Reagovat

RE: Zkušenosti T5

Zdravim, mohol by si mi napisat, kde sa daju na zakazku vyrobit tie silent bloky ? Zhruba pol roka jazdim na 2010 VW Multivan 132KW 4motion a tie spatne narazy prednej napravy je nieco priserne... HANBA pre Volkswagen - tak drahe auto a taky zasadny nedostatok !!! Da sa to vobec reklamovat ? Dik

24.01.2012 | 16:26:31 | Robo SK  | 88.212.37.* Reagovat

RE: Zkušenosti T5

potvrzuji výměnu prasklého sběrného potrubi cca v 65 tis. km za 17 000Kč. Naštěstí mne zatím nepotkali problémy s válci a vodní pumpou, Do koupi příštího multivanu už nejdu a zohledním při výběru více spolehlivost vozu.

15.11.2012 | 23:18:06 | janoušek  | 83.208.161.* Reagovat

Lepší neexistuje

S Multivanem jezdím pracovně po Praze a celé ČR.Vozím obchodní klienty, kteří potřebují cestování v nejvyšší třídě.Mám průměrnou zkušenost s Opelem Vivaro a otřesnou s Mercedesem Vito.Nelze to srovnávat.Multivan je kvalitní jak co se týče zpracování, tak použitých materiálů.Máme motor 2.5 TDI 128kw/174k a takový zátah na trojku nezažijete ani v mnoha sporťácích.Spotřeba je přitom okolo 9-10 litrů nafty.Což je na takového těžkého obra super hodnota.Slabší motor bych při plném 7místném používání nedoporučoval.Kdo si jednou vyzkouší 174 koní, ten nebude chtít míň.Auto je nesmírně živé, prostorné a prakticky variabilní.Všechna sedadla vzadu lze jednoduše vyjmout a máte malý stěhovák.Díky stolku pak obývák, nebo konferenční salónek.Máme najeto 30 tisíc, rok 2006 a absolutně bez jediné poruchy.Oceňuji výborný výhled z vozu, perfektně logicky uspořádané přístroje a ovládání.Jízda je pohodlná a po prvním dni se cítíte jako v osobáku.Zápory?Ocenil bych širší a delší opěrky na ruce a hlavně princip jejich aretování.Nešťastná je u nich také kombinace plastu a kovu v ukotvení.Dvě samostatná sedadla vzadu by klidně mohla být výš od podlahy a být mnohem širší a s delším sedákem i opěradlem. Originál audio se skvělými reproduktory je ok, ale už je na čase přijít s CD/MP3 měničem zabudovaným v přístrojové desce jak to má menší Touran.Multivan má vyšší cenu než třeba Ford Transit, nebo francouzi, ale ta kvalita za to stojí.Výborně funguje parkovací asistent, třízónová klimatizace i vyhřívání sedadel.Tempomat, osvětlení uvnitř vozu i xenony, vše perfektní.Sedadla řidiče a spolujezdce jsou prostě dokonalá.Kdo jiný vám nabídne loketní opěrky na obou stranách každého sedadla, výškové nastavení a ještě bederní opěrky?Určitě si budeme do firmy kupovat jen další a další generace tohoto modelu.Lepší na trhu není.Pouze si již příště pořídíme verzi s automatem.VW Multivan každému doporučuji.

10.09.2007 | 13:03:39 | kalibr Reagovat

RE: Lepší neexistuje

Pozor při rozhodnutí pro nákup Multivanu . Položme si otázku zda nenakupujeme za vysokou cenu nespolehlivý vůz a zajděte si do servisu A BUĎME TŘEBA JEN ZA POSLUCHAČE A POZOROVATELE. Nebo TAKÉ postačí odborný tisk ( Svět motorů atd.. Jsem majitelem Multivanu POKLÁDÁM SI OTÁZKU "KAM SE PODĚLA NĚMECKÁ PRECIZNOST ! NEMÁM NA NI BOHUŽEL ODPOVĚĎ
ZKLAMANÝ

16.11.2012 | 23:36:30 | ZKLAMANÝ  | 88.100.63.* Reagovat

RE: Lepší neexistuje Drahé a málo spolehlivé

Věř a víra tvá tě uzdraví a přeji vám aby se vám to neposíralo jako nějakej levnej s.áč.

16.11.2012 | 23:47:21 | Lubomír  | 88.100.63.* Reagovat

Zkusenost s multivanem

Auto jsem mel vyhlidle od uvedeni na trh. Volil jsem verzi 128kw 4motion. Auto mam od 11/05. Najeto cca 40000km. S autem jsem maximalne spokojen, je velmi pohodlne a pomerne vykonne. Fantasticke chovani na snehu, jede jako po kolejich. Spotreba okolo 9,5-10,5 l. Musel jsem se smirovat s trochu jizdnimi vlastnostmi autobusu, zatim jsem nezkousel sirsi pneu, od sportovniho podvozku me prodejce zrazoval. Co se tyce hlucnosti motoru, mel jsem moznost vyzkouset Mercedes Viano 2,2CDI a zvuk motoru mi pripomina fabii 1,2HTP cili hlucnost hodnotim pozitivne. S chcipanim motoru mam obdobne zkusenosti (chce trochu vice plynu). Sedacky jsou sice tezke, ale i lavici odnesou 2 prumerne silni muzi. Kdo potrebuje spoustu prostoru a pohodli bude spokojen. Co se tyce zavad, mel jsem podfoukle tesneni pod vyfukem. Jinak OK.

31.07.2006 | 22:24:02 | Marek Reagovat