Rok výroby:2001Typ motoru:2481Stav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:170 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:24. 11. 2006
Jezděte šetrně k turbu, netočte motor přes 4000 otáček, pokud to není nezbytně nutné. Optimální otáčky pro svižnější jízdu jsou od 2 do 3 tisíc. U 151 koňové verze si dávejte velkyý pozor na chiptunning aby vám dobře komunikoval s řídící jednotkou.
Sám mám chip na 180 PS a jediná drobná vada je, že klouže na spojce odspodu pátý rychlostní stupeň. Vyzkoušel jsem několik typů pneumatik a jako nejvhodnější se mi zdají 225/55 R16 pro vůz bez chipu a 225/50(55) pro vůz s chipem.
Nejezděte s "multíkem" rychleji než 180 km/h prrotože pak u takto těžkého vozu trpí všechny klouby a spoje. S tímto motorem a vůbec s motory TDI nejezděte jako s obyčejnýmy diesely!!!
Po nastartování nečekejte až se motor zahřeje na provozní teplotu ale rovnou jeďte. Motoru škodí nízké otáčky za studena a proto když budete stát se studeným motorem v koloně, doporučuji dát motoru co největší zátěž (vyhřívání sedaček, topení, fukar, atd.).
Nevypínejte motor ihned po dlouhé jízdě a shlaďte ho posledních pár kilometrů před dojezdem. Pozor na krádeže, toto je hodně kradený vůz a proto doporučuji zaslepit všechny zámky a nainstalovat skrytý vypínač elektriky v autě.
Doufám, že jsem vám dobře poradil, a že vám to bude k užitku.
Ten chlop má pravdu,při nízkých otáčkách v tahu má nemnohdy kilometry opotřebovaný motor nízké tlaky mazání nejen v oblasti turba, ale i na systému klikového mechanismu.Se studeným motorem, ale i teplým nepodtáčt 1500 otáček. Na 1500 už se nechá jezdit imrvére, ale na méně už motoru životnosti nepřidá. Dlouhé klapání na volnoběh před jízdou i po jízdě životnosti taky nepřidá. Zchladit turbo je otázkou 8 až 15 vteřin od plného zátahu.Stačí při zastavování netlačit na plyn do konce a fertig. Je fůra nesmyslů kolujících mezi lidmi a lidé jsou z toho zkoprnělý.....
Vytáčeni za studena škodí každému motoru bez rozdilu:benzin,diesel.U tdi motoru:dukladně prohřát a před vypnutím motoru nechat chvilku běžet aby se turbo trošku ochladilo.
Kdyby jste alespon trochu chtěli porozumět majiteli a trochu uvažovali mozkem tak by jste pochopili, že jde o zatížení a ne o otáčky. Že se vždy ozvou rádoby inteligenti kteří všechno znaji
evidentně je vidět že ten kdo psal tyto rady,tak to má vyčtené z internetu a motor nikdy neviděl rozebraný na stole,pokud se pozapínají veškeré spotřebiče,tak se motor nepatrně zatíží,je to dáno alternátorem,v tom jedinném má pisatel pravdu,jinak s motory tdi se může jezdit jak s benzínem,je dobré občas motor protočit ,je to dobré ohledně turba a pokud má někdo pocit,že bude jezdit s motory tdi pozvolna,tak ty motory trpí,je tak turbo,tak at se to točí.
Nejsem mechanik, ale mam strojní vzdělání. Neberte to jako narážku, ale "Motoru škodí nízké otáčky za studena" ???? a vysoké škodí míň? Může mi někdo tu zvláštnost TDI osvětlit?
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Multivan
proboha...
Ten chlop má pravdu,při nízkých otáčkách v tahu má nemnohdy kilometry opotřebovaný motor nízké tlaky mazání nejen v oblasti turba, ale i na systému klikového mechanismu.Se studeným motorem, ale i teplým nepodtáčt 1500 otáček. Na 1500 už se nechá jezdit imrvére, ale na méně už motoru životnosti nepřidá. Dlouhé klapání na volnoběh před jízdou i po jízdě životnosti taky nepřidá. Zchladit turbo je otázkou 8 až 15 vteřin od plného zátahu.Stačí při zastavování netlačit na plyn do konce a fertig. Je fůra nesmyslů kolujících mezi lidmi a lidé jsou z toho zkoprnělý.....
15.05.2011 | 12:44:40 | Reagovat
HDi motoru mepomuze nic stejne se vysere a rosype at se chladi nebo ne
30.01.2010 | 14:14:01 | Reagovat
Týká se to všech motoru,bez rozdílu výrobce.Muj názor
30.01.2010 | 12:54:50 | Anonym 1 Reagovat
Anonym 1
Tuhle radu ale dávají i u HDi motoru, že by se francci opičili?
30.01.2010 | 11:56:20 | Reagovat
Vytáčeni za studena škodí každému motoru bez rozdilu:benzin,diesel.U tdi motoru:dukladně prohřát a před vypnutím motoru nechat chvilku běžet aby se turbo trošku ochladilo.
30.01.2010 | 07:45:10 | Anonym 1 Reagovat
Kdyby jste alespon trochu chtěli porozumět majiteli a trochu uvažovali mozkem tak by jste pochopili, že jde o zatížení a ne o otáčky. Že se vždy ozvou rádoby inteligenti kteří všechno znaji
29.01.2010 | 22:08:32 | JJJEEENNNDDDAAA Reagovat
??????????????
evidentně je vidět že ten kdo psal tyto rady,tak to má vyčtené z internetu a motor nikdy neviděl rozebraný na stole,pokud se pozapínají veškeré spotřebiče,tak se motor nepatrně zatíží,je to dáno alternátorem,v tom jedinném má pisatel pravdu,jinak s motory tdi se může jezdit jak s benzínem,je dobré občas motor protočit ,je to dobré ohledně turba a pokud má někdo pocit,že bude jezdit s motory tdi pozvolna,tak ty motory trpí,je tak turbo,tak at se to točí.
21.04.2009 | 17:11:34 | tdi Reagovat
otáčky
Na VW sa pri zapínaním el. spotrebičov zvyšujú otáčky motora?
03.12.2007 | 07:26:23 | neb Reagovat
za studena?
Nejsem mechanik, ale mam strojní vzdělání. Neberte to jako narážku, ale "Motoru škodí nízké otáčky za studena" ???? a vysoké škodí míň? Může mi někdo tu zvláštnost TDI osvětlit?
02.12.2007 | 23:23:08 | Svejk Reagovat