Rok výroby:2005Typ motoru:1.4Stav km při koupi:25 000 kmStav km nyní:142 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:14. 9. 2011
Předchozí auto:Škoda Felicia 1.3iŠkoda Favorit 1.3Opel Rekord 2.3DToyota Corolla 2.0DToyota Celica 1.8iCitroën Xsara 1.6i
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Silné stránky
Slabé stránky
poruchovosť
Závady a opravy na autě
Večná závada: nefunguje ostrekovač zadného okna. Už to opravovali 3 x v značkovom servise, ale po pár použití sa to vždy znova pokazí (hadica sa niekde rozpadne). Môj názor: konštrukčný nepodarok. Pri cca 120 000 km odišiel alternátor. Domov som docestoval doslova na poslednú kvapku elektriny. Asi je to taká častá závada, že v značkovom servise to riešia výmenou za re-pasovaný diel. Pri cca 125 000 km snímač otáčok motora. Bol to perfektný pocit, keď nečakane pri predbiehaní sa elektronika rozhodla, že otáčky nepustí cez 3000/min. . Pri cca 128 000 km odišlo servo -v servise riešené výmenou celého servoriadenia. Teraz, pri 142 000 km zatuhnutý tandemový mechanizmus stieračov - výmena. Žiarovky typu H7 v predných svetlách odchádzajú jedna radosť.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Bolo by to perfektné auto, keby sa nekazilo. Auto používam ako služobné a už som s ním najazdil viac ako 100 000 km. Keď je všetko v poriadku, tak je to veľmi príjemné auto aj na ovládanie, aj čo sa týka jazdných vlastností. Auto je vybavené motorom 1.4 55 kW, čo pri obsadení 1-2 osobami zabezpečí dostatočne svižné ako aj úsporné vozenie sa. V aute sa sedí trošku vyššie, čo je príjemné najmä pri jazde po meste. Volant padne príjemne do ruky a vyžaduje malú ovládaciu silu, pričom ešte zabezpečuje dostatočný kontakt s vozovkou. Ľahký a presný chod v kulise má aj radiaca páka, tak isto všetky pedále sa ovládajú ľahko a majú ideálne pozície. Sedadlá sú dostatočne dimenzované a sú veľmi pohodlné aj na dlhšiu jazdu. Vozidlo je taktiež perfektne odhlučnené, pri bežnej jazde motor počuť len minimálne. Jazdné vlastnosti sú tiež veľmi dobré, aj v zatáčkovitých úsekoch sa cítim v aute bezpečne. Spotreba v letnom období sa dá udržať na 6 litroch, v zime cca o liter viac. No a z mojich skúseností vyplýva, že som v rozpakoch. Bolo by to výborné auto, keby sa nekazilo. Ale sa bohužiaľ kazí. Naviac, poruchy, ktoré som s vozidlom mal ja, buď znemožnili ďalšiu jazdu s vozidlom, alebo ohrozovali moju bezpečnosť. A to ma mrzí.
Chcem sa spýtať mam VW Polo 1,4 benzín r.v.98.Vymenil som olej, filter,a keď je motor studený tak je vsevše v poriadku jak sa zahreje na pracovnú teplotu tak sa rozsvieti kontrolka mazania.Dal som tam olej 10W40 a povedali že to davaju aj do Golfa.Moja otázka je spatny olej alebo čidlo.
08.12.2018 | 08:49:34 | Milan Chudo
| 185.165.37.*Reagovat
Stěrače
Předem řikám nejsem VW maniak, ale hoby-mechoš. Mám 9N3 2009 1,4 MPI 59kW. Ten samej problém byl očekáván a taky nastal v 140tkm po 5 letech. Není až tak třeba měnit táhla, stačí je jen rozebrat vyčistit a namazat, dřív, než se usmaží motorek, taky časté opakovanej jev, když zustanou zadřeny táhla. Činnost včetně demontáže, vyčištění, namazání a montáže mi zabrala přesně hodinu a neznačkovymu, hlavně rozumnymu mechanikovi určitě ne víc. Je to starší druhotně nedomyšlené VW zlepšovák, týkající se nižších tříd u VW koncernu tj Fóbie, Pola, Cordoby, Ibiza, atd, dokonce na svým druhym voze 2012 Citigo jsem našel ty samy táhla. Hřídele stěračů jsou zezhora těsněné O-kroužkem a když to někdo na prohlídce dle plánu maže, tak tam nimi běžně používané olej místo vazeliny nezateče o vazelíně ani nemluvim, druhej prušvih je, že jsou tam hliníkovy trubky s 2 mosaznyma kluznyma ložiskama na každou hřídelku a mezi nima je moc malej prostor na ztuhlej tuk z výroby a lehkou povrchovou korozi hliníku. Jojo, není nad stary, klasicky tlakovy mazničky na vazelinu. Add Alternátor: Běžná věc i v jiných vozech. Je duležity v jak moc prašných podmínkách se jezdí a jestli se třeba někdo o nej moc nestará třeba vysokotlakym čističem atd. Repas neznamená častou závadu ani u nového modelu ale rozumny, logicky, ekologicky a ekonomicky řešení, tyhle altíky jsou v mnoha už starších VW modelech a je to při dobrym provedení stejně dobře fungující záležitost, jako prvovýroba. Add Servo: To je system co se týká ztráty energie opravdu nešťastnost, která mě ještě ani unikem oleje, ani ložiskama či uhlíkama čerpadla netrápí. Na nových modelech je řešená už jen elektromotorem (Elektrika/Pohyb) přímo na hřeben nikoli elektronicky spínaným elektročerpadlem s obrovskym proudovym odběrem, že při slabší baterce a volnoběhu pohasíná i světla, velkyma ztrátama síly (Elektrika/Olej/Pohyb) a klasickym přepouštěcím ventilem na hydrohřeben. Add elektrika: No comment. Je to sice věc pohodlná, ale nedá se jí věřit. Nikde. Přeju dobré večer.
24.06.2014 | 22:12:42 | Tomáš
| 88.100.196.*Reagovat
RE: Stěrače
Ještě já: Žárovky Nekupuj noname H7 za 2Eura. Osramky v přepočtu za 6Eur, co jsem koupil u nás v ČR jako druhy žárovky od výroby, mě drží zatím cca 2 roky a cca 60tkm.
24.06.2014 | 22:21:32 | Tomáš
| 88.100.196.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Polo
Polo:
Chcem sa spýtať mam VW Polo 1,4 benzín r.v.98.Vymenil som olej, filter,a keď je motor studený tak je vsevše v poriadku jak sa zahreje na pracovnú teplotu tak sa rozsvieti kontrolka mazania.Dal som tam olej 10W40 a povedali že to davaju aj do Golfa.Moja otázka je spatny olej alebo čidlo.
08.12.2018 | 08:49:34 | Milan Chudo | 185.165.37.* Reagovat
Stěrače
Předem řikám nejsem VW maniak, ale hoby-mechoš. Mám 9N3 2009 1,4 MPI 59kW. Ten samej problém byl očekáván a taky nastal v 140tkm po 5 letech. Není až tak třeba měnit táhla, stačí je jen rozebrat vyčistit a namazat, dřív, než se usmaží motorek, taky časté opakovanej jev, když zustanou zadřeny táhla. Činnost včetně demontáže, vyčištění, namazání a montáže mi zabrala přesně hodinu a neznačkovymu, hlavně rozumnymu mechanikovi určitě ne víc. Je to starší druhotně nedomyšlené VW zlepšovák, týkající se nižších tříd u VW koncernu tj Fóbie, Pola, Cordoby, Ibiza, atd, dokonce na svým druhym voze 2012 Citigo jsem našel ty samy táhla. Hřídele stěračů jsou zezhora těsněné O-kroužkem a když to někdo na prohlídce dle plánu maže, tak tam nimi běžně používané olej místo vazeliny nezateče o vazelíně ani nemluvim, druhej prušvih je, že jsou tam hliníkovy trubky s 2 mosaznyma kluznyma ložiskama na každou hřídelku a mezi nima je moc malej prostor na ztuhlej tuk z výroby a lehkou povrchovou korozi hliníku. Jojo, není nad stary, klasicky tlakovy mazničky na vazelinu.
Add Alternátor: Běžná věc i v jiných vozech. Je duležity v jak moc prašných podmínkách se jezdí a jestli se třeba někdo o nej moc nestará třeba vysokotlakym čističem atd. Repas neznamená častou závadu ani u nového modelu ale rozumny, logicky, ekologicky a ekonomicky řešení, tyhle altíky jsou v mnoha už starších VW modelech a je to při dobrym provedení stejně dobře fungující záležitost, jako prvovýroba.
Add Servo: To je system co se týká ztráty energie opravdu nešťastnost, která mě ještě ani unikem oleje, ani ložiskama či uhlíkama čerpadla netrápí. Na nových modelech je řešená už jen elektromotorem (Elektrika/Pohyb) přímo na hřeben nikoli elektronicky spínaným elektročerpadlem s obrovskym proudovym odběrem, že při slabší baterce a volnoběhu pohasíná i světla, velkyma ztrátama síly (Elektrika/Olej/Pohyb) a klasickym přepouštěcím ventilem na hydrohřeben.
Add elektrika: No comment. Je to sice věc pohodlná, ale nedá se jí věřit. Nikde.
Přeju dobré večer.
24.06.2014 | 22:12:42 | Tomáš | 88.100.196.* Reagovat
RE: Stěrače
Ještě já:
Žárovky
Nekupuj noname H7 za 2Eura. Osramky v přepočtu za 6Eur, co jsem koupil u nás v ČR jako druhy žárovky od výroby, mě drží zatím cca 2 roky a cca 60tkm.
24.06.2014 | 22:21:32 | Tomáš | 88.100.196.* Reagovat