Rok výroby:2008Typ motoru:2.0 TDIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:190 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,8 l/100 kmVloženo:2. 2. 2013
zavazadlový prostor výborný výhled prostornost interiéru variabilita přiměřená spotřeba provozní náklady
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
Vozidlo je v podstatě bezporuchové. Pradni kapotu otevírám jen k dolívání vody do ostřikovačů a vzhledem k prodlouženému servisnímu intervalu na 30.000 km si Sharan řekne zhruba po 20.000-25.000 o pár deci motorového oleje.
Měl jsem jen jednu mrzutou událost s autem, které mne jinak nikdy nenechalo, jak se říká ve štychu. Na 120.000 km mi ve nejmenovaném pražském značkovém VW servisu dělali servisní prohlídku a podle servisního plánu se dělaly výměny rozvodů. S autem jsem neujel ani 100 km a najednou pod kapotou ticho. Údajně zadřená ojnice na druhém válci, každopádně motor KO. Myslím, že každému je jasné, že za tuto událost mohli jednoznačně odborníci, co dělali nové rozvody, i když to popřeli.
Po čtyřech letech se ozval výfuk, kde se musely vyměnit střední a zadní díl výfuku. Ale vzhledem k tomu, že už měl najeto 170.000 km, tak měl rozhodně nárok. Co je překvapující, tak právě na 170.000 km jsem dával poprvé nové brzdové kotouče, pro jistotu na všechna kola, i když ty zadní by ještě pár desítek tisíc asi vydržely.
O pár týdnů později se rozloučila jedna xenonová výbojka a praskla žárovka osvětlení SPZ.
Když pominu tu nepříjemnost s motorem, tak je Sharan vlastně bezúdržbové auto.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem pořizoval jako zcela nové. Cena byla snížená z důvodu, že se již očekával příchod nové generace Sharanu, jinak ceníková cena mého konkrétního modelu byla zhruba o 200.000 vyšší.
Kromě šíbru a koženého interiéru má vůz veškerou výbavu. Počínaje samozřejmým ABS, ASR, MSR, ESP, posilovače brzdného účinku, přes dvouzonovou automatickou klimatizaci, která je skutečně vyladěna dokonale, přídavné topení, vyhřívané sedačky, čelní okno i ostřikovače, hagusy. V zadním podběhu CD changer a podobné drobnosti. Dále 10 airbagů a skutečně výkonné xenonové reflektory.
Výborná věc jsou protiběžné stěrače, které dokonale usnadňují výhled. Trochu mínusem jsou ostřikovače světlometů, které zásadně zvyšují spotřebu kapaliny do ostřikovačů.
Zavazadlový prostor není třeba jakkoli komentovat. Jednoduše obrovský, široký, vysoký a při nákupech čehokoli se není třeba obávat, že by se něco nevešlo. Od dětského kočárku, který se rozhodně skládat nemusí, přes stoly, židle, skříně, vanu. Když na to přijde, do Sharanu se vejde bez problému i europaleta. Díky rovné podlaze a zcela rovné nákladové hraně bez prahu je manipulace s čímkoli naprosto jednoduchá. Během minuty snadným vyjmutím druhé řady sedaček se získá nákladový prostor o délce přes 2m. Tam se naskládá i 12 sudů piva.
Spotřeba paliva. Hodně záleží na jízdním stylu. V zásadě se dá jezdit na normovanou spotřebu (6,7 litru) bez větších problémů i s plně obsazeným autem. Na dálnici je potřeba však nepřekračovat tachometrových 125 km, potom se začne projevovat MPV efekt - nevýhodná aerodynamika a vyčšší světlá výška. Při uspěchané jízdě si Sharan řekne i o 9 litrů.
Jízda v autě je v zásadě měkká, díky vyššímu těžišti není ideální rychlé projíždění zatáče, i když auto drží stopu dobře a neprojevuje nedotáčivost ani opačný jev, ale Sharan se potom hodně naklání.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Sharan