Rok výroby:1998Typ motoru:2,5TDIStav km při koupi:235 000 kmStav km nyní:400 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:9,8 l/100 kmVloženo:6. 11. 2007
Zamrzlá nafta-zatím největší problém.Čepy asi po 50tis.km,alternátor,čidlo teploty chladící soustavy,spínač brzdových světel.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Všechny poruchy a závady byly způsobené používáním a hlavně opotřebením vozu.Možná je to tím,že auto je dovezené z Německa a bylo s ním zacházeno "slušně"po celou dobu provozu.
Po devíti letech mám na tachometru poctivých 400tisíc km.Přestože jezdím stále naložený na samé hranici nosnosti a kvalita silni a dálnic v česku není valná,tak pružiny se měnily minulý týden a pouze zadní.Přední náprava už tak v pohodě není,čepy zpravidla nepřežijí 50tis. km.Snad největší závada byly ustřižené šrouby na držáku motoru (nový stál 5000,-) a repas alternátoru.
Celkem překvapivé bylo přepálení pojistek ventilátorů chladiče v nejparnějších dnech minulého léta.Pokud se vám rozbliká kontrolka žhavení,buďte v klidu,jen vám nesvítí brzdová světla.Nový spínač stojí asi 350korun,pokud nemusíte mít original a výměna zabere asi dvě minuty.
Spojku sem měnil jen jednou a doporučuji vyměnit všechny gufera,pokud to neuděláte je následná výměna celkem drahý špás.Na brzdy si rozhodně nemůžu stěžovat a myslím tím jak funkčnost,tak životnost,ale chce to jezdit hlavou a totéž platí pro pneumatiky.Na Michelinech Agillis 81 jsem najel 170 tisíc kilometrů.Takže když to shrnu,tak můj T4 mě nikdy nenechal trčet uprostřed dne bůhví kde.
Auto stále jezdí, má 560 tis. Nápravy po repasi, čepy, silentbloky, nový zadní pružiny a výfuk. Před dvěma lety dostal bráchu- busíka z roku 2004. Takže už tolik nenalítá, ale je poznat rozdíl mezi autem z Německa a Českým. Přestože je starší jede líp, je živější a papá o dvě decky nafty víc. A hlavně nerezne, možná proto, že podvozek byl vystříkanej už když sem ho kupoval a já mu tu péči taky dopřál.
07.10.2015 | 00:55:01 | Ray
| 176.74.148.*Reagovat
RE: nezmar
Stále jezdí, trochu oreznul, ale nic hrozného. Při výměně rozvodů jsem podcenil servisáka a místo originální chladicí kapaliny mi tam nalili nějakej neznačkovej sráč , takže po dalších 90tis. se rozletěla vodní pumpa a motor se potkal. Nicméně oprava se pořád ještě vyplatila, zvlášť, když sem měl druhou kompletní hlavu. Nový kompletni rozvody, kapalina G13 originál Škoda. Neznačkový G12 a 13 prostě nemažou. Ověřeno na vlastním motoru.
T4 19D r.v.1992. bus.Bylo to skvělé.koupené s 200tiskm.v 1997 Německu(firemní auto).Po kupi jsem musel sice měnit převodovku- ale to byla jediná větší věc,co jsem měnil-poté to již byly pouze kulové čepy,díly podvozku, po200tis.kotuče,po 100t destičky-rozvody údržba alt,atarteru a běžné úkony.Nenaložené auto mělo i solidní odpich.při spotřebě 6,5-8l. Po 5letech jsem jej prodal s 400tis.km-v lepším stavu,než když ho koupil.Rád na něj vzpomínám.V roce 2002 jsem koupil opět ojetinu z r.1998 19TD bus. 120tis.najeto.U ní se po 20tis.km povolil šroub rozvodového kola na klice.Málem jsem přišel o motor-prý se to u 19 stává.Od té doby mi hází řemenice a rozvody vždy raději dělám dřív-po 80t.km. Na autě mám již dalších 250tis.km a měním pouze běžné věci-i tlumiče jsou původní..Musím kritizovat výfuk-od 1996 je šizený a vydrží kolem 150tis km.Před 4 lety jsem ho vyměnil za výfuk z r.1991-ten byl poctivý-mám na něm přes 300tis.km a zatím pohoda.Ještě jedna rada.19td jezdila za 9litrů před třemi lety jsem si čerpadlo nechal přiklonit k motoru (změna předvstřiku) a do té doby jezdím za 7-8,5l- T4 vřele doporučuji pokud předchozí majitel nebyl píp......... Má ještě T4 2,5Tdi 102k láká mne zvýšení výkonu-čip atd.,ale chci mít stále spolehlivý vůz s kterým natočím statisíce km. PORADÍTE NĚKDO ????? Dík alík773@atlas.cz
Před startem se prodloužila doba žhavení a po zahřátí motoru se zvýšily volnoběžné otáčky.Nejdřív jsem vyměnil dvoupinový čidlo,jenže nic- transporter má dvě.Obě jsou na přírubě vodní hadice vpravo pod alternátorem,to druhý je čtyřpinový a je zespodu,takže není vidět.V prodeji jsou dva typy se spínací teplotou 50 a 60 °C.Až na přístup je výměna hračka.Ale nejdřív bych je proměřil.
Zajímalo by mě, jak se ti projevovalo to čidlo teploty chlazení. Já mám teď podobný problém, ale vypadá to že mi možná zlobí přímo měřák v palubce. Potřebuju sehnat na zkoušku náhradní čidlo a píchnout ho na kabel. Co ti dělalo? Přestalo to uplně měřit?
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Transporter
nezmar
Auto stále jezdí, má 560 tis. Nápravy po repasi, čepy, silentbloky, nový zadní pružiny a výfuk. Před dvěma lety dostal bráchu- busíka z roku 2004. Takže už tolik nenalítá, ale je poznat rozdíl mezi autem z Německa a Českým. Přestože je starší jede líp, je živější a papá o dvě decky nafty víc. A hlavně nerezne, možná proto, že podvozek byl vystříkanej už když sem ho kupoval a já mu tu péči taky dopřál.
07.10.2015 | 00:55:01 | Ray | 176.74.148.* Reagovat
RE: nezmar
Stále jezdí, trochu oreznul, ale nic hrozného. Při výměně rozvodů jsem podcenil servisáka a místo originální chladicí kapaliny mi tam nalili nějakej neznačkovej sráč , takže po dalších 90tis. se rozletěla vodní pumpa a motor se potkal. Nicméně oprava se pořád ještě vyplatila, zvlášť, když sem měl druhou kompletní hlavu. Nový kompletni rozvody, kapalina G13 originál Škoda. Neznačkový G12 a 13 prostě nemažou. Ověřeno na vlastním motoru.
21.10.2018 | 14:21:15 | Ray | 89.24.56.* Reagovat
Opravuji kontakt alik773@atlas.cz
12.01.2008 | 13:24:49 | Reagovat
T4
T4 19D r.v.1992. bus.Bylo to skvělé.koupené s 200tiskm.v 1997 Německu(firemní auto).Po kupi jsem musel sice měnit převodovku- ale to byla jediná větší věc,co jsem měnil-poté to již byly pouze kulové čepy,díly podvozku, po200tis.kotuče,po 100t destičky-rozvody údržba alt,atarteru a běžné úkony.Nenaložené auto mělo i solidní odpich.při spotřebě 6,5-8l. Po 5letech jsem jej prodal s 400tis.km-v lepším stavu,než když ho koupil.Rád na něj vzpomínám.V roce 2002 jsem koupil opět ojetinu z r.1998 19TD bus. 120tis.najeto.U ní se po 20tis.km povolil šroub rozvodového kola na klice.Málem jsem přišel o motor-prý se to u 19 stává.Od té doby mi hází řemenice a rozvody vždy raději dělám dřív-po 80t.km. Na autě mám již dalších 250tis.km a měním pouze běžné věci-i tlumiče jsou původní..Musím kritizovat výfuk-od 1996 je šizený a vydrží kolem 150tis km.Před 4 lety jsem ho vyměnil za výfuk z r.1991-ten byl poctivý-mám na něm přes 300tis.km a zatím pohoda.Ještě jedna rada.19td jezdila za 9litrů před třemi lety jsem si čerpadlo nechal přiklonit k motoru (změna předvstřiku) a do té doby jezdím za 7-8,5l-
T4 vřele doporučuji pokud předchozí majitel nebyl píp.........
Má ještě T4 2,5Tdi 102k láká mne zvýšení výkonu-čip atd.,ale chci mít stále spolehlivý vůz s kterým natočím statisíce km.
PORADÍTE NĚKDO ????? Dík alík773@atlas.cz
12.01.2008 | 13:11:04 | Reagovat
čidlo teploty vody
Před startem se prodloužila doba žhavení a po zahřátí motoru se zvýšily volnoběžné otáčky.Nejdřív jsem vyměnil dvoupinový čidlo,jenže nic- transporter má dvě.Obě jsou na přírubě vodní hadice vpravo pod alternátorem,to druhý je čtyřpinový a je zespodu,takže není vidět.V prodeji jsou dva typy se spínací teplotou 50 a 60 °C.Až na přístup je výměna hračka.Ale nejdřív bych je proměřil.
07.12.2007 | 21:24:17 | Ray Reagovat
Čidlo teploty
Zajímalo by mě, jak se ti projevovalo to čidlo teploty chlazení. Já mám teď podobný problém, ale vypadá to že mi možná zlobí přímo měřák v palubce. Potřebuju sehnat na zkoušku náhradní čidlo a píchnout ho na kabel. Co ti dělalo? Přestalo to uplně měřit?
20.11.2007 | 22:09:50 | Sachs Reagovat