Recenze Volkswagen Vento 1.9 D
“Úsporné ale nespolehlivé.”

Autor recenze: Rob H. (27 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1896 atmosf. diesel Stav km při koupi:77 600 km Stav km nyní:102 200 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 4.6 - 6.5 l/100 km Vloženo: 26. 6. 2005

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.8

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Toyota Corolla Toyota Celica

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Zatékání do zavazadlového prostoru.

Vrzání palubní desky.

Nefukčnost ovládání levého vnějšího zrdcátka.

Ruční brzda neudržující vůz v kopci.

Nefunkční alternátor.

Nefunkční klakson.

Prasklý chladič.

Pískání levého předního brzdového třmenu ( i přes nové kotouče a destičky ).

Odchlypující se zadní nárazník na boku.

Koroze všech lemů.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Pořídil jsem VW pro dieselový motor v době, kdy nafta byla o 2 - 3 Kč levnější na litru než benzín. Po motorové stránce nemá vůz chybu. Když se rozhýbe, drží kopec nekopec. Horší je to s akcelerací ve chvíli kdy dojedete Avii. Motor nemá žádnou spotřebu oleje a má slušnou spotřebu i přestože je Vento relativně velké.

Ostatní ale pokulhává. Vůz mě nechal na holičkách v Itálii 900 km od domova. Během jízdy odešel alternátor.

Další závadou, byl prasklý chladič, který si jen tak bez nehody sám prasknul 100 km od domova! Vzteky bych to nejradši hodil ze stráně!!!

Nevýhodou vozu je malý úhel otvírání zadních dveří, pokud si koupím televizi, do auta ji nedostanu. Zavazadlový prostor je sice velký, ale litrově, ne objemově pro větší předměty. To je ale nevýhoda každého sedanu. Ale nedostat ji ani na zadní sedačky je smutné.

Mizerné jsou brzdy! Při přerušovaném brzdění mám pocit, že pod pedálem leží kámen a účinnost není také slavná.

Oproti starším Toyotám, které jsem vlastnil, velmi strohý interiér a přístroje. Dokonce nasvícené shora, nikoli podsvícené.

Ve voze svítí kontrolka na přední světla do mlhy v pozici spínače "zapnuto" i přestože vůz žádné přední mlhovky nemá!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Vento

Vložit komentář

vento DAS AUTO

vlastnim vento 1994 hladky diesel 47kw a jedine čo mu môžem vytknuť je korozia. Mam najazdene 490000 s pôvodným motorom a som max. spokojný. Je pravda že je pomalšie ale odmení sa spolahlivostou, dobrou spotrebou. To ze nie je rýchlik na to ja prdím odvezie ma z bodu A do bodu B kedykolvek a za akych kolvek podmienok. A to nehovorim ze s cerpadlom BOSCH sa da pokojne jazdit na ftiťák :) Hold stare dobre DAS AUTO dnes sa tak kvalitné motory uz nerobia.

12.04.2013 | 15:19:36 | dodkoTN  | 89.173.116.* Reagovat

Vento je dle mého názoru spolehlivé. Dobrý motor, krásná spotřeba. Jak tu píše, že brzdy jsou mizerné, tak bych se hádala. Možná to Vaše Vento má ještě původní brzdy a u těch je možné to co se tu píše- že jsou mizerné. Nechala jsem si vyměnit brzdové destičky a naprosto bez problému. Možná by je to chtělo vyměnit nebo se naučit brzdit :) A jestliže Vás nechal daleko od domova bude to chtít asi navštivovat autoopraváře, aby se tomuto předcházelo.
Jen pro informaci - na zadní sedačky si bez problému a v pohodě sednou 2 cestující, a když chtějí tak i 3!!

19.01.2012 | 17:21:59 | Vento  | 85.70.169.* Reagovat

vento

Vento je nepochybně dobrý vuz ale z bocniho pohledu nepěkný.Pripomíná mi Thálii.Motor je docela líný.měl jsem možnost cestovat jako spolujezdec.Jinak jízda docela dobrá.

13.11.2009 | 07:48:33 | petr Reagovat

není kus jako kus

Nelze hodnotit vozy jen podle modelu, je fakt že je to kus od kusu... záleží na tom jak se ve vozech vyznáte, při koupi je fakt že km často lžou, dnes jsou stáhlé km u čtyř s pěti vozů. Negativní názory na Venouše ovšem hářu za hlavu a co se týče 1.9D, to je ten nejnesmrtelnější motor který existuje.

13.11.2009 | 01:39:45 |  Reagovat

to creasy

Pan si zrejme dal vtipnou kasi.Vento se 48 kW urcite neni zadny svizny vuz.Na spotrebu OK, to beru, ale na zavody ? Mel jsem Golfa se 44 kW, ale rychle to jiste nebylo, pac uznavam, spotreba primo uzasna.Nad 6-7 litru jsem se nedostal, ani pri brutalni jizde.Na druhy strane, podvozek super, auto nemelo problem vycvicit v zatacke Hondu Civic, co mi malo kdo veri, ale je to tak.Hold, stara nemecka kvalita.

16.06.2009 | 20:03:32 | jamieson Reagovat

pre creasy

pohodli pro 5 lidi??? hahaha vento ma ten isty problem ako napr octavia, ze v zadu miesto neni vdaka kufru. mam vento a bohuzial som musel sediet uz aj v zadu. da sa to ale vyriesit ak sedia v predu dve utle zeny :)

10.02.2009 | 18:20:56 | kamil Reagovat

no toto hoši

mam vento 1,9D r.v.96 ma sice 48KW ale mužu se rovnat golfu 4 TDI 66KW je pomalejši ale na tu spotřebu kam se hrabe opel z eko motorama ja jezdim živějši jizdou a mam spotřebu 6,5 ve městě kombinovaně mam pod 5 litru a na dalnici se benziny mužou zahraba jak se rozjedu na těch 130 tak kopec jede bezproblemu i v plnem autě bracha ma 1,8 66KW benzin a na dalnici v kopci sem mu ujel raz dva mam dva problemy u něho a to je moji vinou protože sem parkrat jel přez retarder vice jak 100km/h tlumiče drži pořad aji předni naprava ale zadek mi trochu huči v ložiskach a trochu mi zamrza central protože sem si ho rozbil při vyměne zamku jinak bezporuchy a komfort je super pohodli pro 5 lidi a to nejsou žadni trpaslici

04.10.2008 | 22:58:24 | creasy Reagovat

Řekl bych, že si Rob H nenasral do bot, ale do hlavy. Japonci jsou skvělí, ale ne pro českou silnici. Podívej se na rozdíl pořizovacích cen a pak kvákej. Toyota je nejdražší japonské auto a na našich silnicích ti po 100 000km bude na výměnu všeho. VW je držák a to této značce nikdo neodpáře. Možná tak magor, kterej autům rozumí jak koza petrželi. Kup si Fobii a uvidíš co je to za kvalitu. Che

25.02.2008 | 21:21:04 | trnys Reagovat

PRO ANONYMA

Jenom nevím zdali víš jak hrají Stradivarky, ale Vento po 560 000km je tak akorát zralé na vrakoviště, prostě kde je dnes ta pověst kvality od VW?? Jenom my z těch vozidel děláme nesmrtelné, ale opak je pravdou no co k tomu dodat jen to, že z každého auta se stane jedou OPEL !!!

24.07.2007 | 13:25:02 | WRC50 Reagovat

Jak jsem si tady pročítal ty komentáře,tak mi z některých nebylo moc dobře. Já vlastním VW Vento 1.9D z roku 1994 a nikdy bych na něj nedal dopustit!!! Vlastnim ho sice 2 roky. Když jsem ho koupil, tak mělo najeto 197 000 km. Dnes má 268 000 km. Přede mnou to bylo firební auto, tak jsem počítal, že to bude mít najeto třeba o 100 000 km více, ale koupil jsem ho i když mi hodně lidí říkalo ať to nedělám, že bude odepsané. Já jsem Vento vždycky chtěl a tak ho bez rozmyslů koupil. A jak je to s ním dneska? Za celé 2 roky do toho kupuju naftu, 4krát jsem měnil olej s filtrem, jednou rozvody, jednou žhavící svíčky a jednou brzdové destičky.Prostě to, co je pro normální provoz auta potřeba!Jenom mírná koroze se dá vytknout, ale co si člověk může přát od 13 let starého auta.O této nerozbitné škatuli se dá mluvit jenom v tom nej!!!Však taxikáři věděli, proč Vento hojně využívali.

09.07.2007 | 22:28:24 | Doktor Reagovat

kontrolka na mlhovky?

To je kontrolka rozsvícených světel, když zhasneš motor a nevypneš světla, rozsvítí se abys věděl, že svítíš parkovačkama. Když zapneš parkovačky ať motor běží nebo ne, svítí také, je to kontrolka rozsvícených obrysových světel.

18.05.2007 | 20:52:09 | Kane Reagovat

Vento ano

jsem vlastnikem VW VENTO. ale ne 1,9 D, ale modelu VR6. je to auto velmi spolehlive a nikdy me nenechalo nekde na cestach. Je to uz me druhe vento. prvni bylo 1,8 GL. ktere me take nikdy nezklamalo. holt exmajitel tohoto vozu mel smulu na predchoziho majitele. evidente ventu nedaval co potrebovalo a neumel s nim jezdit. a to co je dolozeno na uctenkach neni problem sehnat pres zname. a to ze bylo auto bourane v dnesni dobe pozna v nekterych pripadech pouze odbornik. takze se nemate zaco stydet. Toyota opravdu neni spatne auto, ale podle zebricku TUV s kterym tady exmajitel porad tak skvele operuje se take ridit neda. funguje to pouze jako doporuceni. je sice pravda ze kvalita zpracovani u nekterych VW pokulhava za Toyotou ale srovnavat japonce a nemce neni zrovna dobry napad. Ale sam nedam na VW a Audi dopustit. a chtit po obycejnem dieslu bez turba nejake zavratne rychlosti, nebo brutalni akceleraci je take nesmysl. navic kdyz vento je pomerne tezke. Jak rikam nejlepsi je auto si pred koupi nechat radne zkontrolovat bud od mechanika v autoservisu nebo si s nim zajet opravdu do servisu VW at se na to podivaji a reknou co a jak. to je asi tak vse. pak se da tezko sahnout vedle.

13.03.2007 | 23:32:20 | pan. P Reagovat

hm

hnedka letím do obchodu a musím si koupit auto co je v první 10 na žebříčku tuv.šak půlka lidí z čr ani tu tabulku neviděla a skoro nikdo podle toho nekupuje.

06.03.2007 | 19:18:32 | sofly Reagovat

prom Don Salieri

No ono dnes vše co souvisí s VW je tak trochu Dacia, je to jen modní záležitost jezdit ve VW, málokdo chce přiznat že to není to pravé ořechové, ale když se mrknem na TUV tak kde je Passat? A přesto se stále prodává PROČ? Kdaždý chválí své, ale je mezi námi jen málo těch kteří jsou opravdu objektivní v hodnocení svého vozu, jinak 1,9D je na dnešní dobu auto velmi nebezpečné co se týče rychlosti a hlavně předjíždění, myslím, že by jej výrobci již neměli nabízet.Proč je v nabídce Fabia 1,9 SDI kolik se jich prodá? Prosím buďte objektivní

15.02.2007 | 15:26:17 | kamil50 Reagovat

Muze mi nekdo prosim vysvetlit proc vycita nepreplnovanymu dieselu ze to nejede?
To ma bejt vtip,ze jo?

05.01.2007 | 23:29:36 | reihensechszylinder Reagovat

Volkswageny dobre znam a to co jsem cetl byla spis recenze na Daciu....Vento je kvalitni a bytelny auto coz dokazuje i to ze s tim jezdil a jeste jezdi kazdej druhej taxikar...palubka je s kvylitnich mekcenych plastu ktery nevrzou..auto muselo byt bourane...alternator stane se i toyote..ten altik je urcite od Bosche takze taky zadnej smejd..s tim chladicem to byla velka smula no..tomu klaksonu jsem se uz jen smal to uz je vrchol..to uz byste tomu mohl vytykat ze to spotrebovava naftu...takovyhle lidi co se nestaraji mam tak rad..zamyslete se..

22.09.2006 | 17:16:06 | DonSalieri Reagovat

VW NE!

Vento není ani líbivé a ani spolehlivé,mám podobné zkušenosti s tímto vozem,koroze,klepání palubní desky,u 1.9 D na dnešní dobu mizerná akcelerace a i výkon prostě jsem šlápl vedle,nebojím se přiznat,že moje vozidlo už nikdy nebude značky VW.

13.06.2006 | 09:38:44 | kamil Reagovat

pro anonyma

já ale netvrdím, že to auto nejezdilo, jezdilo pořád, jen četnost závad a investic dělala z auta spíš polotovar, zklamu tě chytráku, ale na předek bouraný fakt nebylo, ostatně když se podíváš na zmiňovanou tabulku německé zkušebny TÜV na spolehlivost u vozů starých 10 - 11 let, pak najdeš v první desítce Toyoty hned 3 a Vento není ani v první šedesátce, u vozů 6 -7 let jsou v první desítce Toyoty 4, Vento není ani před 81. Felicií!!! říkej si chceš, VW do domu už nikdy nepůjde a ty se s tím svým nech třeba vyfotit PS: Jo a že si sám přestane fungovat elektrospotřebič, to z japonce taky neznám, radši budu amatér než že bych přechválil to, že jsem si nasr... do bot!

18.05.2006 | 17:45:01 | Rob H. Reagovat

Tak chlapci .......to co tu ten trouba píše o ventu to je vrchol.....blbosti......to vrzání v palubce naznačuje onu známou věc i z 3. golfů....auto bylo bouraný na předek........já mám na ventu 1.9 td již 560000 a jede jak stradivárky.......známej má klasický bílokávový tágo a má 1200000 .....a přátelé jezdí bere olej občas hází vodu ale pořád jezdí.... a vytýkat ventu že netroubí klakson to je vrchol amatérství ............ ........prostě sis koupil klepačku........

16.05.2006 | 21:59:04 |  Reagovat

zcela nepochybně to nemělo 77000 km

ale nebylo nikdy sl. vozem TAXI, dokonce k němu byly účtenky za vše co na něm bylo provedeno a neojebáno!!! Vzhledem k tomu, že předchozí Toyotu jsem si sám dovezl z CH a měla při koupi stav tachometru 260.000 km a nepotkala mě na ni jediná závada, která mě potkala u VW, jsem si jist že mým dalším vozem bude jen a pouze Toyota, ostatně teď mám 5ti letou a v tabulce německ¨é zkušebny TÜV je ve spolehlivosti na 4. místě, Octavia na 37. a Passat na 69.místě, není co dodat!!!

13.05.2006 | 22:19:06 | Rob H. Reagovat

Vanta dělaná pro Českej trh patřej po karosářský stránce bohužel mezi ty horší, sou značně náchylný na korozi. Jináč co se závad týče a počtu najetejch km musim říct, že je to blbost. Typoval bych to tak na 300 000 z hodně ubohou údržbou, to vysvětluje ten altík, chladič atd... Co se přístrojovky týče, mě přijde moc hezká, nemůžu na ni říct ani ň.

07.01.2006 | 22:02:58 | M.v.K. Reagovat

77000km

koupil jsi nejakou vranu co ma aspon pul mega jinak to neni mozne jezdim s vw hodne dlouho a par jsem jich mel.jsou to auta s nejlevnejsim provozem co se poruchovosti tyce.

05.01.2006 | 17:32:50 | drroman Reagovat

Á,opět Krakatit,no jo.To jen tak,mimo řeč.

31.07.2005 | 17:24:01 | Valdauf Reagovat

Měl jsem dvě Venta, úplně nové, jedno D a druhé TDi,oba byly strašně poruchové (elektrika, zatékání do vozidla, vysypaná převodovka, koroze...).Jediné plus byla spotřeba, ta byla velmi slušná.Po splacení leasingu šly pryč a tím jsem s VW skončil.

28.06.2005 | 08:46:20 | Martin Reagovat

To bylo asi přetočený(asi o 200000) ,ne??Jinak to asi není možný!!!

27.06.2005 | 13:44:37 | Golfis Reagovat

a melo to auto opravdu 77000km pri koupi? Ja jen jestli to nebylo treba taxi a nemelo to namotany 300 000km uz pri koupi....pak se nedivim...

26.06.2005 | 21:54:20 | krakatit Reagovat