Rok výroby:1984Typ motoru:992 dvoutaktStav km při koupi:11 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?7 letPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:17. 5. 2006
Předchozí auto: Wart.,Trab. DaciaŠkoda Fiat Renault,Opel
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Závady a opravy na autě
Málo, dvoutakt je citlivý na seřízené zapalování a poměr palivové směsi benzin-olej. Zapalování lze snadno seřídit měrkou ve válci. Míchá li si olej s benzinem řidič sám, není potřebná oprava motoru ani po 85 000 km, kdy jsem vůz prodával.
Ojedinělá porucha zadního ložiska převodovky, lze ale opravit bez vyjmutí z vozu!! po odstranění krytky ložiska.
Brzy opotřebovaná ložiska kol. Opět snadná výměna i na ulici.
Ne zcela kvalitní pryžové uložení motoru a s tím související nutnost seřizování řazení při změně polohy pohonné jednotky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor: Náchylný na seřízení a směs. Spolehlivý držák.
Spotřeba: Při rozumné jízdě s využitím volnoběžky spotřeba do 8,5 litrů.
Převodovka: Vynikající volnoběžka. Možnost řazení bez spojky. Pouze háklivá na studený olej. To je potřebné ji vyřadit z provozu a zapojit po ujetí cca. 5 - 10 km dle venkovní teploty - po ohřátí oleje. Pak ji není nutno opravovat.
Karoserie: Neuvěřitelně prostorná, zvláště v provedení Tourist. Bez problémů jsem se s Wartburgy Tourist 3x stěhoval bez použití stěhovacích vozů. Topení však na vyhřátí velkého prostoru bylo nedostatečné.
Podvozek: Dobré jízdní vlastnosti na tehdejší dobu. Rám dělal své. Byl to vůz na špatné cesty. Kdo pamatuje dálnice v NDR, pak pochopí konstrukci Wartburga.
Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg 353