Rok výroby:1988Typ motoru:998Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:27. 6. 2006
Jedna spálená pojistka od zabudovaných mlhovek na modelu deluxe.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Když jsem si přečetl webové stránky soudního znalce a jeho osobní zkušenosti s vozy, se kterými jezdil zaskočilo mě, že nejspolehlivějším autem označil stařičký wartburg. Ve světě motoru byl ve srovnání se škodou 120 (M) buďto vlastnostmi srovnatelný nebo lepší. Wartburgy sem měl dva, jeden ještě s řazením na podlaze r.v. 1972 a po něm přišel model Deluxe z roku 1988. Oba velice spolehlivé. Plus staršího modelu byl výkon, mínus jeho vysoká spotřeba (10L a více) a jízdní vlastnosti, řazní pod volantem bylo lehké a přesné, jako mladý kluk sem si na toto řazení zvykl po pár minutách.
Novější model na tom byl mnohem líp se stabilitou v zatáčkách i se spotřebou (kolem 7L), ovšem daň byla zaplacena nižším výkonem, řazení je přemístěno na podlahu, ale je pořád stejně lehké a přesné, digitální přístrojovka krom tachometru, přední a zadní vestavené mlhovky, velký šíbr s ofukem. Spolehlivost byla u obou vysokká. Jeden známý projel Wartburgem téměř celou zeměkouli. Wartburg by i dnes stačil na dálnici favoritům a feliciím.
Při poměrně optimálních otáčkách se dalo jet vytrvale 140km/h s použitím volnoběžky i za velice dobrou spotřebu. Když se cítil nějaký řidič škodovky ukřivděný a předjel wartburga, za pár minut už stála škoda na krajnici a zpod kapoty se drala pára :-).
Navíc škodovka ani favorit nemohla nikdy na sprintu wartburgu konkurovat, mám hodně známých co by to potvrdili, neboď si ještě jistě pamatují, kdy sme v plném osazení (5 lidí pohodlně sedících) a s naloženým kufrem pálili pneumatiky na asfaltu na druhý převodový stupeň, ovšem to bylo jen s modelem 1972. Další vynikající věc byl velký zasouvací šíbr u modelu deluxe, zavřeným ani v největší bouřce neprošla za jízdy kapka vody ani po letech. Navždy budu na wartburg vzpomínat s úctou.
Dá se říci, že jsem na něm vyrostl. Táta si koupil warťasa limusínu v 1969 roku. Projezdili jsme s ním celou ČSSR a Polsko. Sloužil u nás celých 19 roků a v posledním roce jsem s ním svážel z hor dřevo. Vlezlo do něj něco kolem kubíku bukového dřeva (naloženo v kufru, v zadu i na sedadle spolujezdce v předu). Zadní kola šla silně od sebe ale na 1. rychlostní stupeň jsem sjížděl horské louky a svážnice z výškovým rozdílem něcelých 500m. Auto to bylo prakticky bezporuchové, pohodlné jenom při zapnutém topení bylo trochu v kabině cítit smrad vyfukových plynů. Kdybych si mohl vybrat dnes, bral bych tu dřívější silnější verzi. Známý chovatel má ještě toto auto. Tento Wartburg jezdí na benzín natural a směs polosyntetického oleje za nějakých 8 - 9 litrů / 100 km.
No a co že to auto je komunistick, to auto je plně funkční nedávno jsou tomu asi 4 roky jsme koupili s otcem wartburga, auto jelo akorát problém zavzdušňování brzd. Jinak je to bezporuchové vozidlo a co jinýho jede na techničák, který když člověk shání se dá sehnat za pár korun :) Motor je velmi svižný a snadno se dá přetočit. po menších úpravách se dá i podstatně zvýšit výkon však na úkor spotřeby. a že war´tas je pohodlný ano je! A kdo v něm nikdy neseděl ať nenadává! Protože neví o co přišel, snad jen náklony v zatáčkách :) Ale i přes to kupodivu velmi dobře drží :)
18.05.2011 | 13:46:05 | Namouduši na psí ušiReagovat
Warťas byl skutečně pohodlnější, než kterákoliv škodovka obdobné velikosti. Obávám se, že to platí dodnes.
Je krásné jací odborníci vyrostli z chovatelů ovcí kteří do roku 1960 jezdili jen v žebřiňácích a na saních.Pánové když na Pražském hradě sídlil římský císař vy jste žili v zemljamkách a pásli Maďarům krávy.Takže v klidu ,když se začalo vyrábět toto auto vy jste neuměli vyrobit ani hřebíky, tak nekritizujte.
Tříválcová koncepce se vrátila, kupodivu z opačné strany zeměkoule. Toyota vyvinula trojválec 998 ccm, používá ho v Yarisu, P 107, C1, dále ho má Daihatsu, Suzuki, ale jiný, svůj vlastní, a auta, která tady ani neznáme. Je to super motůrek, svižný, pružný, s velmi nízkou spotřebou. Dvoutaktu se Japonci věnovali taky, měl při obsahu 50 ccm výkon 50 kW, dvoučinný píst (pracoval na obě strany-nahoru i dolů), neměl žádný olej (nesmrděl) ani vodu. Byl keramický. Keramiku není třeba chladit ani mazat - neroztahuje se teplem. Jenže narazili na výrobní problémy (keramiku nelze přesně soustružit). Dnes už by to šlo laserem (například), tak uvidíme, zda se k tomu někdo vrátí...
Kdysi dávno jsem byl v tehdejším kapitalistickém západním Německu a jezdil jsem s tříválcem Daihatshu Charade 1,0 Diesel. Bylo to někdy kolem roku 1983, přesně si to už nepamatuji. Když se to nehonilo, spotřeba se pohybovala kolem 3,5 litru nafty /100 km.
no jasne wartburg to je auto mam ho aj teraz a ine ani nechcem je to velka zivotnost karoserie a motoru sa ani teraz nevirovna ani s octavia1,9sdi je to proste stroj
mudraci chrysler ozaj toto vyvijal ale jedine k comu sa dostali je par suciastok pre normalne motory.. tak ten dvojtakt asi tak slavny nebol. a chudak NEON s tym nic nemalThe results from the two-stroke program include:
* a direct injection fuel system that has promise for four-stroke applications.* a high-pressure fuel pump (capable of producing 2,000 pounds persquare inch) * a mechanically-driven, centrifugal compressor, capable of spinning acompressor wheel at speeds of up to 1,400 revolutions per second, thatcould be used as a super-charger in four-stroke applications.
Už jsem vychladnul,bohužel nemůžu za to,že mě lidská omezenost vytáčí.Emise CO který je z výf.plynů nejškodlivější mají dvoutakty nížší,než 4dobé motory podobného,nebo většího objemu.HC jsou nespálené uhlovodíky,které vznikají nedokonalým spalováním směsi benzín/olej ..nejsou tolik zdraví škodlivé,ale zapáchají!!! Nejen v NDR se experimentovalo s přímým vstřikem u 2taktních motorů ...strana a vláda rozhodla jinak i když motory měly vyšší výkon a nižší emise.2taktní motor nemusí být ještě mrtvý,je jednodušší než 4taktní a při stejném objemu dává vyšší výkon.V ČR vím o jediném Wartburgu 353 který má zkušebně instalován katalyzátor a i u dvoudobého motoru funguje,zmizel nežádoucí zápach a kouřivost i za teplého motoru. Měl jsem možnost jezdit pár set km s Wartburgem 353 který sloužil na ambasádě NDR v Praze,takže téměř nejetý,náporový chladič,český karburátor SEDR ,řazení na podlaze a šíbr.Auto které má objem 1000ccm a 4stupňovou převodovku s přehledem zvládalo dálniční tempo 130km/h a dostal se i k hranici 150km/h to vše při kombinované spotřebě 8litrů (měřeno na vyjetí celé nádrže) Kdybych to mohl srovnat s novým autem,jediné které je Wartburgu co se týče výkonu a pružnosti (ne vnitřním prostorem) podobné je Fabia 1.2 HTP ...podobná pružnost..překvapivý výkon ale taky kolísavá spotřeba.
Píše se tam jenom o vývoji, nikoliv o prodeji. Samozřejmě by někoho mohlo napadnout, že když měli tak výborný výsledky, tak se ty auta začaly prodávat. Ale nemá cenu hádat se tady o slovíčka. Šlo mi hlavně o to, že někdo tady dělá chytrýho a zároveň uráží autora textu, aniž by o tom cokoliv věděl. A bláboly typu, že 2-taktní motor je komunistickej vynález, to už je na psychiatra.
Anonym zo slovenska ktory sem pise je nejaky sedlosko co fajci travu ma 16 rokov(aspon inteligencne) a citi sa velky ze objavil auta...nereagujte na neho taki ako on robia iba hanbu tomuto portalu a v neposlednom rade aj slovenskej republike.... a pre teba anonym chod do garaze roztlac tatkovu skodovku 105 a ked si raz zarobis na vlastne auto potom sem napis znovu .. zatial mozes ist makat a drzat hubu
Prosím kontrolujte svoje emócie. To, že nejaký idiot niečo napíše po Slovensky na druhej strane ďalší idiot okomentuje po Česky. Hovorme spolu o autách, ktoré by nás mali spájať, pohádajme sa o názoroch ale urážať sa navzájom môžu len chudáci. Mám kopu kamarátov v Čechách, hovoríme spolu na iných fórach a myslím si, že takéto sprostosti patria niekam inam. Keď má niekto chuť na podobné stupidity, nech si ide zacvičiť. Na záver takisto súhlasím s názorom, že Wartburg bol na svoju dobu nadčasové auto, neporovnatelné vo všetkých smeroch s vtedajšími výtvormi. A o dvojtaktoch ešte budeme počuť.
Lidi vzpamatujte se, Wartburg byl na svou dobu pohodlné auto, ale to je vše. Bylo to poslední auto, které bylo v bývalé ČSSR na pořadník a zcela jistě nebylo pro intenzivní používání pro každý den. 353 de lux jsem kdysi kupoval nové. Po ujetí cca 40 tis. km za rok to začalo. vadná volnoběžka, spojka, respektive její lanovod, prasklá kulisa řazení, nešla zařadit zpátečka, při jejím zařazení jelo auto místo dozadu, dopředu. Následkem byl úraz chodce. a tak dále. Mohl bych pokračovat. Takže rozum do hrsti. O životnosti motoru nechci ani mluvit
Jsem klidný člověk,ale co je moc,to je moc.Urážíte člověka,kterého ani neznáte.... Jaké že automobilky před r 1989 na Slovensku byly??? Leda TAZ....vysloužilí škoda 1203 kterou jste vyráběli ještě po revoluci...antikorozní ochrana půl roku.V tehdejší NDR se vyrábělo celé portfolio automobilů,od osobních,přes lehké užitkové až po nákladní...Za dob ČSSR každý čech na slováka doplácel.Jsme sice rozdělení,ale opět se vtíráte na naše území a to nejen kvůli špatně placené práci u Vás,ale zřejmě i kvůli nedostatku kvalitních motoristických serverů na Slovensku. PS: víte vůbec jaký je rozdíl mezi CO a HC ??? Ve Vašem mozku zřejmě koluje jen THC
Nic si z toho Kubíku nedělej,kokot byl a bude kokotem.Než hledat a doplnovat si vzdelaní je snazsí na vsechno nadavat.Ja jsem si to se zajmem přečetl,dvoutakty jsem nikdy neřešil,ale alespon se něco dozvím P.S.Dnes jsem jel za Felicií a musel jsem dát vnitřní cirkulaci,takže s tím smradem opatrně
Než tady začnete o někom psát, že je kokot, tak doporučuju nejdřív aspoň použít google a vyhledat si informace o tom, že v Chrysleru se skutečně 2-taktní motory vyvíjely a testovaly. O tom, že by se snad prodávaly Neony s 2-taktem nepadlo ani slovo, takže tato poznámka je naprosto mimo mísu.
Dále by mě zajímalo, co je na 2-dobym spalovacim cyklu komunistickýho. Jak vidno a známo, tak v USA jezdí plno náklaďáků, autobusů a lokomotiv, který pohání 2-taktní motor. Zřejmě je např. továrna Detroit Diesel komunistická. Melete tady pěkný sračky.
Jinak Wartburg je technicky rozhodně unikátní a zajímavý auto, ale v dnešní době už je pro normální provoz nepoužitelný.
co to tam ten komunista mele? ze vyvoj dvojtaktu sa osvedcil v amerike v modeli chrysler neon. neony sa robili ako 1,8 a dvojlitre popripade 2,4 srt tusim ale urcite nie nejaky smrdlavy komunisticky dvojtakt, co ma zvuk ako ked sa robi popcorn. Ked su aj tie jeho ostatne kecy take doveryhodne tak potom dakujem pekne, tie merania kto robil? on? urcite.. a za takehoto komanca tu padaju urazky? ...chrysler dvojtakt ... to uz je moc
To byla pouze citace ze serveru AICE.cz Ten "kokot" jak jste pana Kopečka nazvali má víc vědomostí,než Vy dva dohromady.Díky takovým blbcům jako jste Vy..jsem rád,že jsme se radši rozdělili !!!
no tak neviem co na to povedat, v lepsom a pohodlnejsom aute som nikdy nejazdil??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To potom v com ste jazdili ????? Na boboch??
J. Kopecek sa asi prebudil a caka uz len na lenina aby sa previezli vo Varburgu de luxe. Perfektne som sa zasmial a stotoznujem sa s nazorom-co si ty za kokot????
To že trus zapáchá ještě neznamená, že je zdraví škodlivý. Stejně tak to může být se smradem z dvoutaktu. A ten navíc nesmrdí proto, že by se spaloval ve válci olej. Je to nedokonalým výplachem válce.
S tou Feldou bych se moc neoháněl...motor koncepčně starý 40let,karoserie měkká jak plechovka cocacoly a mizerné dílenské zpracování,koroze 5.dveří po pár letech.
Pro "nevědomé žvástaly" I s automobilismem spojené snahy o čistotu ovzduší a snižování exhalací škodlivin mají svou historii - historii kvalifikovaných přístupů, - i snah využít ekologickou motivací lidí pro jiné účely. Jako škodlivina byl nejdříve "objeven" tetraetyl olova, přísada pro zvýšení oktanového čísla. Dnes už je minulostí. Další na řadě byl oxid uhelnatý (CO), jedovatý produkt nedokonalého spalování. Dvoutakty produkují méně CO, než motory čtyřtaktní bez katalyzátoru (Ten je účinný také jen do určité meze). Pak začlo tažení proti nespáleným uhlovodíkům (HC) z oleje a - hlavně z benzinu, a těch produkovaly dvoutakty podstatně víc, než čtyřdobé motory, a těžko se zvládaly. Jedovatost HC je cca desetkrát nižší, než u CO. Svým zápachem však dodávají protidvoutaktové argumenty. Poslední přišlo na řadu to nejjedovatější: oxidy dusíku (NOx). Čtyřdobé motory bez katalyzátoru jich produkují až asi desetkrát více, než motory dvoudobé. Počáteční "evropská" opatření proti CO a HC: Těsnění ventilových vodítek, odvětrávání karterů do sání, chudá směs, a zpětné nasávání spalin. U dvoutaktů snižování poměru olej-benzin a zdokonalování rozvodu. V USA vsadili na katalyzátory. Výsledky opatření brzo nestačily, neuspokojovaly u dvoutaktů. Začal odklon od dvoutaktních motorů a také trend směrem ke vstřikování paliva přímo do válců. To ovšem bylo schopné řešit exhalace i u dvoudobých motorů, dokázala to i praxe. Plnění přestalo být spojené s přefukem z klikové skříně, kterým vždy unikala část palivové směsi do současně otevřeného výfukového kanálu (hlavní to příčina emisí uhlovodíků). Bylo tedy opět možno využít výhod moderních dvoudobých motorů. V USA byl vývoj nových motorů zaměřen na vývoj dvoutaktů po roce 1980 s výbornými výsledky (např Chrysler Neon 1992). Je znám australský motor Orbital Engines (Sarich), i řada japonských lodních dvoutaktů. Všechny mají katalyzátory bez lambda-sondy. (nepotřebují ji.) V NDR byla vyvinuta ekologická verze vstřikového dvoutaktu už pro Wartburg 311 (!), později i W 353. "Strana a vláda"však i zde opět rozhodly, že "to není třeba"a pokračování projektu zakázaly. Světové automobilky nakonec své "dvoutaktové" záměry neuskutečnily, jistě i s ohledem na přetrvávající, dříve záměrně vyvolávaný odpor proti dvoutaktům ve veřejnosti. Katalyzátor, okysličující ve výfuku CO a uhlovodíky HC na CO2 +vodu, se nakonec prosadil. S oxidy dusíku, NOX, si neporadil. Proto byly vyvinuty řízené katalyzátory s lambda sondou. Nesnášejí "chudou" směs, směs optimalizuje lambda sonda přes vstřikování. Dvoutaktům z důvodů vrozené nepatrné produkce oxidů dusíku stačí podstatně levnější neřízený katalyzátor. Zůstalo jedno "ale": Výsledky všech snah, Pouze vodní pára a "neškodný" oxid uhličitý CO2. CO2 způsobuje svou koncentrací v atmosféře klimatické změny. Nelze ho eliminovat katalyzátory, pouze likvidací spalování uhlíkatých paliv jako takových. Jako palivo zbývá skutečně jen vodík. A snad trochu překvapivě: Protože emise CO2 závisí výhradně na spotřebě paliva, jsou dnes ekologicky nejškodlivějšími automobily velké, supermoderní "offroady" a velkoobsahové moderní automobily, byť sebelíp vybavené katalyzátory. To z titulu jejich vyšší spotřeby a tím vyšších emisí CO2. S tím nelze dělat nic, leda je zakázat. Pokud jde specielně o dvoutaktní automobily: Tvrdí se, že stále přísnější emisní předpisy EU znemožní další provoz dvoutaktů. Ano, předpisy se zpřísňují, ale pro nové typy. - Je to směrnice EU číslo 70/220/EWG, a neplatí pro již provozovaná vozidla. Pro ty platí 96/96/EG. U emisí omezuje pouze CO, a sice pro vozy do r.v. 1986 na mez = 4,5%, pro mladší na mez = 3,5%. Tuto hodnotu dvoutakty splňují, na rozdíl od něktrých starších čtyřtaktů, s rezervou. Tvrdilo se, že EU požaduje zákaz provozu automobilů starších dvaceti let. I to byla účelová fáma. Směrnice EU 200/53/EG, týkající se likvidace starých automobilů, stanovuje, m.j., že u automobilů do r.v.1980 musí být 70% dílů recyklovatelných (u novějších vyšší %), nebo znovu použitelných. Počítá se tedy s provozem I starých aut, pokud bude jejich technický stav dobrý. Toto potvrdil opakovaně i činitel Evropského parlamentu pan Elmar Brok, s nímž je AICE již mnoho let v oficiálním styku. Šíření fám označil pan Brok za pokusy "euroskeptiků", lidem EU znechutit. Zákaz starších aut nad 20 let by podle něj odporoval i zásadám EU o lidských právech. A tak začíná ještě někde přežívající volání po zákazu dvoutaktů znít dětinsky. V provozu jich dnes nepotkáme ani procento. Jak naivní je představa, že by zákaz zlepšil kvalitu ovzduší, lze ověřit na monitorování ovzduší ve městech. V centru dopravně přetížené Plzně dosahují typické koncentrace CO asi pětiny nejnižšího limitu. Typicky dvoutaktové uhlovodíky se neměří vůbec (!). Nejvyšší koncentrace vykazují oxidy dusíku NOX, obvykle 40 až 60% nejnižšího limitu. Na produkci NOx se dvoutakty prakticky nepodílejí. O kolik by se tedy zlepšila kvalita ovzduší, kdyby najednou zmizely ze silnic? Mimoto tradiční dvoutakty, ty, které máme zde na mysli, ubývají přirozenou cestou, jejich podíl v provozu je mizivý už dnes. J.Kopeček, ZS AICE ČR
moj otec kupil wartburga w353 v roku 1979.bolo to uplne nove auto a mame ho dodnes aj ked uz na nom nejazdi.je to 27 rokov garazovane auto a nepredal by som ho ani za nic.ma najazdene si 65000km a dufam ze raz ked sa do neho pustim a porobim ho tak najazdi daleko viac.je to vyborne a verne auto.
Já sem po roce 1989 začínal jezdit právě s Warťasem..můžu potvrdit že je to opravdu bezůdržbové auto s obrovským prostorem. To co mi todle auto odvozilo se nedá ani popsat. Nicméně velký problém byla spotřeba a dnes když jedu po silnici za warťasem, trochu ho proklínám za ten smrad :P
Švagr měl Warťase a mohu potvrdit, že když jsme spolu trochu zazávodili do mírného kopce (já ve škodovičce 105), tak jsem ho nejen nepředjel, ale opravdu jsem po vyjetí kopce stál na krajnici, z pod zadní haupny se drala pára a pak jsem sháněl vodu na dolití.
mohu to jen potvrdit , jako první auto jsem dostal o táty combi de luxe ve žluté barvě. Nejdřív jsem za to otce proklínal, že je to auto jen pro ostudu. Měl jsem ho do tři roky a musim říct, že jsem se s nim těžko loučil po té co mi zachránil život jeho pevný rám při nárazu do jabloně. Jediná bezúdržbová limuzína střední trídy s perfektní lůžkovou úpravou, obrovským střešním oknem, uvnitř je tiché, řazení pod volantem nemá chybu, robusní konstrukce, snadno ovladatelná. Už nikdy v žádném autě nepocítím takovou svobodu....
Jojo, byl to pracovitý stroj, taky jsem jednoho kulaťáka měl v prackách! Jenže nutit ostatní spoluautomobilisty aby čuchali motor zkonstruovanej před válkou, to je spíš sobectví, pantáto.
To tvrzení o nesmrtelnosati warťase můžu jen potvrdit koupil sem kombi za 2500 udělal stk a postavil jsem s ním komplet dům na tyto účely byl kupován za rok jsem ho prodal známýmu za 4000kč na úplně stejnou věc taky začal stavět a postavil s ním taky
No ja osobne ked vidím Warťasa predomnou v kopci tak sa ani nepokúšam ho so svojou Feliciou predbiehať, nie že by na to Felicia nemala ale za ním ide taký smrad, že prv než by som to stihol by som sa asi zadusil. Tak si musím držať dýchatelný odstup. V dnešnej dobe patria dvojtakty už len do kosačiek a motorových píl...
Dovezl jsem si Wartáška v 96-ém roce z Německa. R.v. 1988 a dodnes na něj vzpomínám jen v nejlepším. Absolutně nenáročné, pohodlné a spolehlivé auto. Taky se kolegové co mají Feliše divili, když jsme je plně naložení v kopcích v pohodě předjížděli. Bohužel mi jej jeden nevybouřený mladík rozflákal a skončil na náhradní díly.
Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg 353
Potřebuji radu
Dobrý den mohl by mi někdo prosím poradit ? Děkuji ST
06.03.2016 | 19:50:21 | Stnislav | 217.117.217.* Reagovat
njn a co díly lidi
je hrozné schánět díly do motoru když se něco vyse*e umění to sehnat :)
22.01.2013 | 21:10:47 | sejknovo | 85.207.18.* Reagovat
Wartburg 353
Dá se říci, že jsem na něm vyrostl. Táta si koupil warťasa limusínu v 1969 roku. Projezdili jsme s ním celou ČSSR a Polsko. Sloužil u nás celých 19 roků a v posledním roce jsem s ním svážel z hor dřevo. Vlezlo do něj něco kolem kubíku bukového dřeva (naloženo v kufru, v zadu i na sedadle spolujezdce v předu). Zadní kola šla silně od sebe ale na 1. rychlostní stupeň jsem sjížděl horské louky a svážnice z výškovým rozdílem něcelých 500m. Auto to bylo prakticky bezporuchové, pohodlné jenom při zapnutém topení bylo trochu v kabině cítit smrad vyfukových plynů. Kdybych si mohl vybrat dnes, bral bych tu dřívější silnější verzi. Známý chovatel má ještě toto auto. Tento Wartburg jezdí na benzín natural a směs polosyntetického oleje za nějakých 8 - 9 litrů / 100 km.
08.01.2013 | 21:05:11 | Lemčo | 78.157.164.* Reagovat
Wartburg žije
No a co že to auto je komunistick, to auto je plně funkční nedávno jsou tomu asi 4 roky jsme koupili s otcem wartburga, auto jelo akorát problém zavzdušňování brzd. Jinak je to bezporuchové vozidlo a co jinýho jede na techničák, který když člověk shání se dá sehnat za pár korun :) Motor je velmi svižný a snadno se dá přetočit. po menších úpravách se dá i podstatně zvýšit výkon však na úkor spotřeby. a že war´tas je pohodlný ano je! A kdo v něm nikdy neseděl ať nenadává! Protože neví o co přišel, snad jen náklony v zatáčkách :) Ale i přes to kupodivu velmi dobře drží :)
18.05.2011 | 13:46:05 | Namouduši na psí uši Reagovat
Warťas byl skutečně pohodlnější, než kterákoliv škodovka obdobné velikosti. Obávám se, že to platí dodnes.
30.10.2009 | 20:59:56 | Itall Reagovat
V klidu
Je krásné jací odborníci vyrostli z chovatelů ovcí kteří do roku 1960 jezdili jen v žebřiňácích a na saních.Pánové když na Pražském hradě sídlil římský císař vy jste žili v zemljamkách a pásli Maďarům krávy.Takže v klidu ,když se začalo vyrábět toto auto vy jste neuměli vyrobit ani hřebíky, tak nekritizujte.
30.10.2009 | 20:29:17 | Honimir Stojanov Reagovat
Tříválcová koncepce se vrátila, kupodivu z opačné strany zeměkoule. Toyota vyvinula trojválec 998 ccm, používá ho v Yarisu, P 107, C1, dále ho má Daihatsu, Suzuki, ale jiný, svůj vlastní, a auta, která tady ani neznáme. Je to super motůrek, svižný, pružný, s velmi nízkou spotřebou. Dvoutaktu se Japonci věnovali taky, měl při obsahu 50 ccm výkon 50 kW, dvoučinný píst (pracoval na obě strany-nahoru i dolů), neměl žádný olej (nesmrděl) ani vodu. Byl keramický. Keramiku není třeba chladit ani mazat - neroztahuje se teplem. Jenže narazili na výrobní problémy (keramiku nelze přesně soustružit). Dnes už by to šlo laserem (například), tak uvidíme, zda se k tomu někdo vrátí...
30.10.2009 | 19:31:40 | Reagovat
RE:
Kdysi dávno jsem byl v tehdejším kapitalistickém západním Německu a jezdil jsem s tříválcem Daihatshu Charade 1,0 Diesel. Bylo to někdy kolem roku 1983, přesně si to už nepamatuji. Když se to nehonilo, spotřeba se pohybovala kolem 3,5 litru nafty /100 km.
09.10.2016 | 12:18:56 | Já | 31.192.89.* Reagovat
warburgac
no jasne wartburg to je auto mam ho aj teraz a ine ani nechcem je to velka zivotnost karoserie a motoru sa ani teraz nevirovna ani s octavia1,9sdi je to proste stroj
27.04.2009 | 12:25:31 | Reagovat
mudraci chrysler ozaj toto vyvijal ale jedine k comu sa dostali je par suciastok pre normalne motory.. tak ten dvojtakt asi tak slavny nebol. a chudak NEON s tym nic nemalThe results from the two-stroke program include:
* a direct injection fuel system that has promise for four-stroke applications.* a high-pressure fuel pump (capable of producing 2,000 pounds persquare inch) * a mechanically-driven, centrifugal compressor, capable of spinning acompressor wheel at speeds of up to 1,400 revolutions per second, thatcould be used as a super-charger in four-stroke applications.
26.08.2008 | 10:48:12 | simon Reagovat
SVK
Už jsem vychladnul,bohužel nemůžu za to,že mě lidská omezenost vytáčí.Emise CO který je z výf.plynů nejškodlivější mají dvoutakty nížší,než 4dobé motory podobného,nebo většího objemu.HC jsou nespálené uhlovodíky,které vznikají nedokonalým spalováním směsi benzín/olej ..nejsou tolik zdraví škodlivé,ale zapáchají!!!
Nejen v NDR se experimentovalo s přímým vstřikem u 2taktních motorů ...strana a vláda rozhodla jinak i když motory měly vyšší výkon a nižší emise.2taktní motor nemusí být ještě mrtvý,je jednodušší než 4taktní a při stejném objemu dává vyšší výkon.V ČR vím o jediném Wartburgu 353 který má zkušebně instalován katalyzátor a i u dvoudobého motoru funguje,zmizel nežádoucí zápach a kouřivost i za teplého motoru.
Měl jsem možnost jezdit pár set km s Wartburgem 353 který sloužil na ambasádě NDR v Praze,takže téměř nejetý,náporový chladič,český karburátor SEDR ,řazení na podlaze a šíbr.Auto které má objem 1000ccm a 4stupňovou převodovku s přehledem zvládalo dálniční tempo 130km/h a dostal se i k hranici 150km/h to vše při kombinované spotřebě 8litrů (měřeno na vyjetí celé nádrže) Kdybych to mohl srovnat s novým autem,jediné které je Wartburgu co se týče výkonu a pružnosti (ne vnitřním prostorem) podobné je Fabia 1.2 HTP ...podobná pružnost..překvapivý výkon ale taky kolísavá spotřeba.
26.08.2008 | 10:45:57 | KubikCv Reagovat
pro Petrika
Píše se tam jenom o vývoji, nikoliv o prodeji. Samozřejmě by někoho mohlo napadnout, že když měli tak výborný výsledky, tak se ty auta začaly prodávat. Ale nemá cenu hádat se tady o slovíčka. Šlo mi hlavně o to, že někdo tady dělá chytrýho a zároveň uráží autora textu, aniž by o tom cokoliv věděl.
A bláboly typu, že 2-taktní motor je komunistickej vynález, to už je na psychiatra.
26.08.2008 | 10:01:39 | torrente Reagovat
Anonym zo slovenska ktory sem pise je nejaky sedlosko co fajci travu ma 16 rokov(aspon inteligencne) a citi sa velky ze objavil auta...nereagujte na neho taki ako on robia iba hanbu tomuto portalu a v neposlednom rade aj slovenskej republike.... a pre teba anonym chod do garaze roztlac tatkovu skodovku 105 a ked si raz zarobis na vlastne auto potom sem napis znovu .. zatial mozes ist makat a drzat hubu
26.08.2008 | 09:26:09 | Reagovat
heeej KubikCV ty kokot ! co tu splitas CSSR?....jebnuty cesky hipik :D
26.08.2008 | 08:32:02 | Reagovat
Ludia
Prosím kontrolujte svoje emócie. To, že nejaký idiot niečo napíše po Slovensky na druhej strane ďalší idiot okomentuje po Česky. Hovorme spolu o autách, ktoré by nás mali spájať, pohádajme sa o názoroch ale urážať sa navzájom môžu len chudáci. Mám kopu kamarátov v Čechách, hovoríme spolu na iných fórach a myslím si, že takéto sprostosti patria niekam inam. Keď má niekto chuť na podobné stupidity, nech si ide zacvičiť. Na záver takisto súhlasím s názorom, že Wartburg bol na svoju dobu nadčasové auto, neporovnatelné vo všetkých smeroch s vtedajšími výtvormi. A o dvojtaktoch ešte budeme počuť.
26.08.2008 | 08:24:35 | Reagovat
RE: Ludia
Lidi vzpamatujte se, Wartburg byl na svou dobu pohodlné auto, ale to je vše. Bylo to poslední auto, které bylo v bývalé ČSSR na pořadník a zcela jistě nebylo pro intenzivní používání pro každý den. 353 de lux jsem kdysi kupoval nové. Po ujetí cca 40 tis. km za rok to začalo. vadná volnoběžka, spojka, respektive její lanovod, prasklá kulisa řazení, nešla zařadit zpátečka, při jejím zařazení jelo auto místo dozadu, dopředu. Následkem byl úraz chodce. a tak dále. Mohl bych pokračovat. Takže rozum do hrsti. O životnosti motoru nechci ani mluvit
16.05.2016 | 16:45:06 | janen | 176.74.128.* Reagovat
Kubíku
Kontroluj sa chlape. Ešte sa zamotáš do niečoho, čomu nerozumieš (ČSSR). Začni sa trochu krotiť.
26.08.2008 | 00:47:47 | Petrík Reagovat
to torrente
No pokiaľ sa nepredával Neon s dvojtaktom, prečo je tam spomínaný Neon 1992? Logicky z toho vyplýva, že taký omyl prírody bol asi v ponuke.
26.08.2008 | 00:44:36 | Petrík Reagovat
Slovenští sou-druzi
Jsem klidný člověk,ale co je moc,to je moc.Urážíte člověka,kterého ani neznáte....
Jaké že automobilky před r 1989 na Slovensku byly??? Leda TAZ....vysloužilí škoda 1203 kterou jste vyráběli ještě po revoluci...antikorozní ochrana půl roku.V tehdejší NDR se vyrábělo celé portfolio automobilů,od osobních,přes lehké užitkové až po nákladní...Za dob ČSSR každý čech na slováka doplácel.Jsme sice rozdělení,ale opět se vtíráte na naše území a to nejen kvůli špatně placené práci u Vás,ale zřejmě i kvůli nedostatku kvalitních motoristických serverů na Slovensku.
PS: víte vůbec jaký je rozdíl mezi CO a HC ??? Ve Vašem mozku zřejmě koluje jen THC
25.08.2008 | 23:22:59 | KubikCv Reagovat
kokoti
Nic si z toho Kubíku nedělej,kokot byl a bude kokotem.Než hledat a doplnovat si vzdelaní je snazsí na vsechno nadavat.Ja jsem si to se zajmem přečetl,dvoutakty jsem nikdy neřešil,ale alespon se něco dozvím P.S.Dnes jsem jel za Felicií a musel jsem dát vnitřní cirkulaci,takže s tím smradem opatrně
25.08.2008 | 11:57:02 | plzenak Reagovat
kokotů je tady hodně, ale neni to pan Kopeček
Než tady začnete o někom psát, že je kokot, tak doporučuju nejdřív aspoň použít google a vyhledat si informace o tom, že v Chrysleru se skutečně 2-taktní motory vyvíjely a testovaly. O tom, že by se snad prodávaly Neony s 2-taktem nepadlo ani slovo, takže tato poznámka je naprosto mimo mísu.
Dále by mě zajímalo, co je na 2-dobym spalovacim cyklu komunistickýho. Jak vidno a známo, tak v USA jezdí plno náklaďáků, autobusů a lokomotiv, který pohání 2-taktní motor. Zřejmě je např. továrna Detroit Diesel komunistická. Melete tady pěkný sračky.
Jinak Wartburg je technicky rozhodně unikátní a zajímavý auto, ale v dnešní době už je pro normální provoz nepoužitelný.
25.08.2008 | 11:38:26 | torrente Reagovat
a pripajam sa k nazoru, je to kokot
25.08.2008 | 09:02:11 | Simon Reagovat
ked je taky mudry
co to tam ten komunista mele?
ze vyvoj dvojtaktu sa osvedcil v amerike v modeli chrysler neon. neony sa robili ako 1,8 a dvojlitre popripade 2,4 srt tusim ale urcite nie nejaky smrdlavy komunisticky dvojtakt, co ma zvuk ako ked sa robi popcorn. Ked su aj tie jeho ostatne kecy take doveryhodne tak potom dakujem pekne, tie merania kto robil? on? urcite.. a za takehoto komanca tu padaju urazky? ...chrysler dvojtakt ... to uz je moc
25.08.2008 | 08:51:40 | Simon Reagovat
to je teda stranka hahaha, na zrazoch aj nosite cervene satky a davate si odznaky?
25.08.2008 | 08:25:50 | Reagovat
Pro čoboly
To byla pouze citace ze serveru AICE.cz Ten "kokot" jak jste pana Kopečka nazvali má víc vědomostí,než Vy dva dohromady.Díky takovým blbcům jako jste Vy..jsem rád,že jsme se radši rozdělili !!!
24.08.2008 | 19:31:40 | KubikCv Reagovat
no tak neviem co na to povedat, v lepsom a pohodlnejsom aute som nikdy nejazdil??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To potom v com ste jazdili ????? Na boboch??
09.06.2008 | 13:16:23 | Reagovat
J. Kopecek sa asi prebudil a caka uz len na lenina aby sa previezli vo Varburgu de luxe.
Perfektne som sa zasmial a stotoznujem sa s nazorom-co si ty za kokot????
16.03.2008 | 21:31:15 | Reagovat
To že trus zapáchá ještě neznamená, že je zdraví škodlivý. Stejně tak to může být se smradem z dvoutaktu. A ten navíc nesmrdí proto, že by se spaloval ve válci olej. Je to nedokonalým výplachem válce.
14.03.2008 | 20:25:31 | Pelikán Reagovat
J.Kopeček, ZS AICE ČR co ty si za kokot????
19.01.2008 | 14:39:05 | Reagovat
veverky
za svůj život jsem měl wartburgy 2.Nejpohodlnější a nejspolehlivější auto které jsem měl,A skoro bez údržbové,nikdy na něj nedám dopustit.
25.07.2007 | 15:47:14 | sojka Reagovat
Slovenský Anonym
S tou Feldou bych se moc neoháněl...motor koncepčně starý 40let,karoserie měkká jak plechovka cocacoly a mizerné dílenské zpracování,koroze 5.dveří po pár letech.
Pro "nevědomé žvástaly" I s automobilismem spojené snahy o čistotu ovzduší a snižování exhalací škodlivin mají svou historii - historii kvalifikovaných přístupů, - i snah využít ekologickou motivací lidí pro jiné účely. Jako škodlivina byl nejdříve "objeven" tetraetyl olova, přísada pro zvýšení oktanového čísla. Dnes už je minulostí. Další na řadě byl oxid uhelnatý (CO), jedovatý produkt nedokonalého spalování. Dvoutakty produkují méně CO, než motory čtyřtaktní bez katalyzátoru (Ten je účinný také jen do určité meze). Pak začlo tažení proti nespáleným uhlovodíkům (HC) z oleje a - hlavně z benzinu, a těch produkovaly dvoutakty podstatně víc, než čtyřdobé motory, a těžko se zvládaly. Jedovatost HC je cca desetkrát nižší, než u CO. Svým zápachem však dodávají protidvoutaktové argumenty. Poslední přišlo na řadu to nejjedovatější: oxidy dusíku (NOx). Čtyřdobé motory bez katalyzátoru jich produkují až asi desetkrát více, než motory dvoudobé. Počáteční "evropská" opatření proti CO a HC: Těsnění ventilových vodítek, odvětrávání karterů do sání, chudá směs, a zpětné nasávání spalin. U dvoutaktů snižování poměru olej-benzin a zdokonalování rozvodu. V USA vsadili na katalyzátory. Výsledky opatření brzo nestačily, neuspokojovaly u dvoutaktů. Začal odklon od dvoutaktních motorů a také trend směrem ke vstřikování paliva přímo do válců. To ovšem bylo schopné řešit exhalace i u dvoudobých motorů, dokázala to i praxe. Plnění přestalo být spojené s přefukem z klikové skříně, kterým vždy unikala část palivové směsi do současně otevřeného výfukového kanálu (hlavní to příčina emisí uhlovodíků). Bylo tedy opět možno využít výhod moderních dvoudobých motorů. V USA byl vývoj nových motorů zaměřen na vývoj dvoutaktů po roce 1980 s výbornými výsledky (např Chrysler Neon 1992). Je znám australský motor Orbital Engines (Sarich), i řada japonských lodních dvoutaktů. Všechny mají katalyzátory bez lambda-sondy. (nepotřebují ji.) V NDR byla vyvinuta ekologická verze vstřikového dvoutaktu už pro Wartburg 311 (!), později i W 353. "Strana a vláda"však i zde opět rozhodly, že "to není třeba"a pokračování projektu zakázaly. Světové automobilky nakonec své "dvoutaktové" záměry neuskutečnily, jistě i s ohledem na přetrvávající, dříve záměrně vyvolávaný odpor proti dvoutaktům ve veřejnosti. Katalyzátor, okysličující ve výfuku CO a uhlovodíky HC na CO2 +vodu, se nakonec prosadil. S oxidy dusíku, NOX, si neporadil. Proto byly vyvinuty řízené katalyzátory s lambda sondou. Nesnášejí "chudou" směs, směs optimalizuje lambda sonda přes vstřikování. Dvoutaktům z důvodů vrozené nepatrné produkce oxidů dusíku stačí podstatně levnější neřízený katalyzátor. Zůstalo jedno "ale": Výsledky všech snah, Pouze vodní pára a "neškodný" oxid uhličitý CO2. CO2 způsobuje svou koncentrací v atmosféře klimatické změny. Nelze ho eliminovat katalyzátory, pouze likvidací spalování uhlíkatých paliv jako takových. Jako palivo zbývá skutečně jen vodík. A snad trochu překvapivě: Protože emise CO2 závisí výhradně na spotřebě paliva, jsou dnes ekologicky nejškodlivějšími automobily velké, supermoderní "offroady" a velkoobsahové moderní automobily, byť sebelíp vybavené katalyzátory. To z titulu jejich vyšší spotřeby a tím vyšších emisí CO2. S tím nelze dělat nic, leda je zakázat. Pokud jde specielně o dvoutaktní automobily: Tvrdí se, že stále přísnější emisní předpisy EU znemožní další provoz dvoutaktů. Ano, předpisy se zpřísňují, ale pro nové typy. - Je to směrnice EU číslo 70/220/EWG, a neplatí pro již provozovaná vozidla. Pro ty platí 96/96/EG. U emisí omezuje pouze CO, a sice pro vozy do r.v. 1986 na mez = 4,5%, pro mladší na mez = 3,5%. Tuto hodnotu dvoutakty splňují, na rozdíl od něktrých starších čtyřtaktů, s rezervou. Tvrdilo se, že EU požaduje zákaz provozu automobilů starších dvaceti let. I to byla účelová fáma. Směrnice EU 200/53/EG, týkající se likvidace starých automobilů, stanovuje, m.j., že u automobilů do r.v.1980 musí být 70% dílů recyklovatelných (u novějších vyšší %), nebo znovu použitelných. Počítá se tedy s provozem I starých aut, pokud bude jejich technický stav dobrý. Toto potvrdil opakovaně i činitel Evropského parlamentu pan Elmar Brok, s nímž je AICE již mnoho let v oficiálním styku. Šíření fám označil pan Brok za pokusy "euroskeptiků", lidem EU znechutit. Zákaz starších aut nad 20 let by podle něj odporoval i zásadám EU o lidských právech. A tak začíná ještě někde přežívající volání po zákazu dvoutaktů znít dětinsky. V provozu jich dnes nepotkáme ani procento. Jak naivní je představa, že by zákaz zlepšil kvalitu ovzduší, lze ověřit na monitorování ovzduší ve městech. V centru dopravně přetížené Plzně dosahují typické koncentrace CO asi pětiny nejnižšího limitu. Typicky dvoutaktové uhlovodíky se neměří vůbec (!). Nejvyšší koncentrace vykazují oxidy dusíku NOX, obvykle 40 až 60% nejnižšího limitu. Na produkci NOx se dvoutakty prakticky nepodílejí. O kolik by se tedy zlepšila kvalita ovzduší, kdyby najednou zmizely ze silnic? Mimoto tradiční dvoutakty, ty, které máme zde na mysli, ubývají přirozenou cestou, jejich podíl v provozu je mizivý už dnes. J.Kopeček, ZS AICE ČR
10.07.2007 | 19:19:24 | Kubik Reagovat
wartas
moj otec kupil wartburga w353 v roku 1979.bolo to uplne nove auto a mame ho dodnes aj ked uz na nom nejazdi.je to 27 rokov garazovane auto a nepredal by som ho ani za nic.ma najazdene si 65000km a dufam ze raz ked sa do neho pustim a porobim ho tak najazdi daleko viac.je to vyborne a verne auto.
29.11.2006 | 18:08:48 | jozo025 Reagovat
Já sem po roce 1989 začínal jezdit právě s Warťasem..můžu potvrdit že je to opravdu bezůdržbové auto s obrovským prostorem. To co mi todle auto odvozilo se nedá ani popsat. Nicméně velký problém byla spotřeba a dnes když jedu po silnici za warťasem, trochu ho proklínám za ten smrad :P
16.10.2006 | 00:30:30 | dan Reagovat
Warťas=třída
Švagr měl Warťase a mohu potvrdit, že když jsme spolu trochu zazávodili do mírného kopce (já ve škodovičce 105), tak jsem ho nejen nepředjel, ale opravdu jsem po vyjetí kopce stál na krajnici, z pod zadní haupny se drala pára a pak jsem sháněl vodu na dolití.
24.09.2006 | 18:16:58 | Franta Reagovat
mohu to jen potvrdit , jako první auto jsem dostal o táty combi de luxe ve žluté barvě. Nejdřív jsem za to otce proklínal, že je to auto jen pro ostudu. Měl jsem ho do tři roky a musim říct, že jsem se s nim těžko loučil po té co mi zachránil život jeho pevný rám při nárazu do jabloně. Jediná bezúdržbová limuzína střední trídy s perfektní lůžkovou úpravou, obrovským střešním oknem, uvnitř je tiché, řazení pod volantem nemá chybu, robusní konstrukce, snadno ovladatelná. Už nikdy v žádném autě nepocítím takovou svobodu....
29.08.2006 | 13:50:45 | Reagovat
Jojo..
Jojo, byl to pracovitý stroj, taky jsem jednoho kulaťáka měl v prackách! Jenže nutit ostatní spoluautomobilisty aby čuchali motor zkonstruovanej před válkou, to je spíš sobectví, pantáto.
28.08.2006 | 21:29:31 | Helmut Reagovat
To tvrzení o nesmrtelnosati warťase můžu jen potvrdit koupil sem kombi za 2500 udělal stk a postavil jsem s ním komplet dům na tyto účely byl kupován za rok jsem ho prodal známýmu za 4000kč na úplně stejnou věc taky začal stavět a postavil s ním taky
17.08.2006 | 07:13:00 | sanbay Reagovat
No ja osobne ked vidím Warťasa predomnou v kopci tak sa ani nepokúšam ho so svojou Feliciou predbiehať, nie že by na to Felicia nemala ale za ním ide taký smrad, že prv než by som to stihol by som sa asi zadusil. Tak si musím držať dýchatelný odstup. V dnešnej dobe patria dvojtakty už len do kosačiek a motorových píl...
15.07.2006 | 21:03:26 | Reagovat
Souhlas
Dovezl jsem si Wartáška v 96-ém roce z Německa. R.v. 1988 a dodnes na něj vzpomínám jen v nejlepším. Absolutně nenáročné, pohodlné a spolehlivé auto. Taky se kolegové co mají Feliše divili, když jsme je plně naložení v kopcích v pohodě předjížděli. Bohužel mi jej jeden nevybouřený mladík rozflákal a skončil na náhradní díly.
05.07.2006 | 13:56:46 | satanachist Reagovat