Občas ulomený drát, prasklá žárovka, zatuhlé relé, strávená hadička či těsnění, trocha špíny nebo rezu.
Protože všechno je v pohodlném dosahu a nesmírně promyšleně navrženo, většina oprav se omezí na :
rozeber - zahoď - dej nové za pár kaček - smontuj a jdi od toho.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Stali jsme se šťastnými majiteli trošičku letitého W 353 tourist, pro šedobílou barvu dostal jméno Moby Dick - opravdová velryba, pokud se bavíme o "kufru".
Mimochodem : Už od začátku výroby, tj. konce 60 -tých let, má "MODUBOARD" teď znovuobjevený u Citroenu C3 - dvoupatrový zavazadelník.
Výkony si W 353W příliš nezadá s Favoritem nebo Felicií, dvoutakt je příjemně živý a lehce dosahuje rychlosti přes 140 km/h. I potom zůstává příjemně stabilní a ovladatelný. Brzdy ( vpředu kotouče a čtyřpístkové třmeny ) sice nemají posilovač, ale bohatě stačí pro razantní zpomalení. Světlá výška vozidla dovoluje bezproblémové výlety do terénu. Wartburg dojede kamkoli, odveze cokoli, chytá i v mrazu na křivý pohled, snadno se řídí, samozřejmě není to žádný sporťák. S volnoběžkou bumbá tak něco mezi 7-8 l/100km, jezdím na speciál s olejem Mogul TS v poměru 1 : 50-55. Současně díky volnoběžce není problém podřazovat bez spojky ( volnoběžka ji nahrazuje ) a vypínat motor na křižovatkách.
Interiér je velmi prostorný, pohodlný, a to nejsem zrovna drobeček ( 180 cm ). Vzadu se ani čahouni nemusí krčit.
Náhradních dílů je dost, originálních i z druhovýroby v Polsku a Maďarsku. Stojí pár šestáků a vydrží. Něco pasuje ze Škodovek.
Shrnutí : vadí mi pouze to, že se W 353 už nevyrábí - jinak bych si koupil nový a byl určitě dlouhé roky spokojený.
Jsem majitelem dvou wartburgů,nedám na na ně dopustit,vždy mne dovezly a na svou dobu byly luxusně vybavený.Mám tourista a limusinu,oba dávám postupně dohromady a vždy se těším,když se s některým můžu svézt.Kdysi se říkalo: Do wartburga se nastupuje,kdežto do stodvacítky se leze!
Spolehlivý - nevím , zato nebezpečný rozhodně, žádná def.zóna vpředu, jen tvrdý motor, viděl jsem ho po čelním nárazu v neveliké rychlosti, vpředu měla posádka motor na klíně, dva mrtví......
Pan nevi o cem pise- asi stastny majitel Fabie!!! Nikdy- nido nedostal motor do kabiny u modelu W353 s ramem, ani nase sousedka v rychlosti 110km /h po narazu do lampy poulicniho osvetleni.
Pán to viděl na vlastní oči kamaráde - a pěkný pohled to teda fakt nebyl, jedna lebka byla otevřená (ne od toho motoru samozřejmě), Warťas narazil čelně s přesazením do stojícího návěsu..........., ono lampa a vlek je jaksi kapku jiná váhová kategorie že?
Jo a Fóbii jsem nikdy nevlastnil, to jen pro úplnost.
Jen pro úplnost, po stejným nárazu by ve škodovce byly otevřený lebky dvě, ale ne v autě, ale byly by až v tom přívěsu. Nebo si vážně pán myslí, že TAKOVÝ náraz je důkazem nebezpečnosti Wartburgu? zatímco po nárazu škodovky by její řidič vystoupil, oklepal si tepláky a odešel středem? nebuďte blázen. W bylo v té době nejbezpečnější auto v soc. bloku.
Tady je koukám někdo silně fixovanej na ty škodovky (a opět musím zdůraznit, žádnou nemám...), tak 1) je to čirá spekulace, neboť aby mohly být posouzeny následky musel by se skutečně provést stejný náraz s tou šáde a za 2) nebyla to bůhvíjaká rychlost (bylo to ve městě), tipuji tak ve 40km (ale je to už skutečně dávno), škodovka měla vpředu kufr, takže by se asi deformovala , to ano, ale náraz by alespoň nebyl tak tvrdý a rozhodně by motor neskončil na nohou přední posádky........je tam více prvků, které se mohou deformovat a náraz tlumit.
Nevím, co jste viděl v nohou přední posádky, ale motor to být nemohl. W má rám, velmi pevný rám, a motor je úplně vpředu toho rámu. Za ním, směrem ke kabině je chladič, pak dlouho nic, a potom torpédo jako v tatře 148. Pokud by narazil jak říkáte ve 40 km/h, pak by se rám ani nehnul (obrazně, asi by se zkřivil, ale nic víc), takže by se rozhodně nedostal spolu s motorem (a chladičem) přes tu mezeru a torpédo do kabiny. Pokud by se motor od rámu utrhl, pak i s převodovkou (obojí je uloženo podélně a měří to víc než 1 metr), pokračoval by podle fyzikálních zákonů směrem VPŘED, nikoli do kabiny. Prosím o vaše vysvětlení, jak by se tedy mohl podélně uložený motor v rámu dostat bez převodovky na nohy osob vpředu, po nárazu jízdou vpřed. Spíše si myslím, že jste viděl něco jiného, a zapracovala vaše fantazie, která se samozřejmě zákony fyziky, akce a reakce, setrvačnosti, atd neřídí. A k vašemu závěru - nevím, jakých prvků je na škodě 100 apod. paskvilech více, které by svou deformací tlumily náraz, myslíte přední čelo a podběhy? To má W taky. A potom půl krychlového metru vzduchu a torpédo? To má W taky... takže čeho tam má ta škoda víc?
Warťas vycházel z prvního typu někdy z konce padesátých a začátku šedesátých let a možná ještě z Ify kdy o nějakých deformačních zónách nemohla být řeč.Ty se začly řešit až s nástupem samonosných karosérií,což soudruhy z Ndr jaksi nestihli.Rám se prostě zlomí a fertig.
Rám se prostě zlomí a fertig... :-) Tak to je vtip století :-) Ve 40 km/h... i když vlastně zlomení toho rámu by spotřebovalo veškerou kinetickou energii, takže jste vymyslel tu nejlepší deformační zónu. Takzvaně odlamovací. Ale jo, pobavil jste. Asi i řidiče poctivých off roadů, ty taky mají odlamovací rámy :-)
A zase, ............:-) , ten rám tam (jak správně píše kolega) není proto, aby plnil bezpečnostní funkci, ale proto, aby se na něj navěšely podvozkové a další sestavy a kapotáž toho zázraku NDR.........:-))), skutečně koncepce z předválečného období.....
Rám se prostě zlomí a fertig... :-) Tak to je vtip století :-) Ve 40 km/h... i když vlastně zlomení toho rámu by spotřebovalo veškerou kinetickou energii, takže jste vymyslel tu nejlepší deformační zónu. Takzvaně odlamovací. Ale jo, pobavil jste. Asi i řidiče poctivých off roadů, ty taky mají odlamovací rámy :-)
Opakuji.Rám u starých aut neměl žádnou deformační zónu nikdy se z žádnou nepočítalo.Je možná pevný ve zkrutu,ale v pohlcování energie při nárazu nikoli.
To je legrační, jak se oháníte fyzikou...............:-))), samozřejmě, že tam nebyl přímo motor, ale hrnul před sebou vše, co je směrem ke kabině za ním, takže pochopitelně do kontaktu s posádkou se asi dostala vnitřní přepážka, jenže natlačená tám motorem.........:-), to vozidlo narazilo de facto do pevné překážky(souprava stála) a to s přesazením(protože se ji na poslední chvíli snažil řidič objet). Co se té fyziky týče, u těch škodovek vpředu skutečně skoro nic nebylo, ale ano, část samonosného skeletu,přední náprava,čelo,přepážka,rezerva!, popřípadě obsah kufru, ve všech případech jde o dobře deformovatelnou a tudíž náraz tlumící hmotu vy fyziku, což je ten rozdíl od bloku motoru s písty atd. samozřejmě při vysoké rychlosti by to asi nestačilo, ale to už by bylo skutečně jedno v jakém východním voze z před r.89 sedíte........
No tak to jsem rád, že jsme si to vysvětlili, že to rozhodně nebyl motor, co jste viděl (nebo spíš vůbec neviděl) na klíně pasažérů. Tím i ty fyzikální zákony zůstaly neporušené a já mohu klidně spát :-) Příště si rozmyslete, co jste vlastně viděl. Rám nemá deformační funkci, o tom žádná, ale o to tu nešlo. Šlo o ten motor na klíně. Tož dobrou noc :-)
No tak všichni to zjevně pochopili..............tedy SKORO všichni, někomu je třeba to vysvětlit polopaticky...............:-), pokud nejsou argumenty obvykle nastupuje chytání za slovíčka.
Ještě mi nedá jedna hloupost: Podle vás motor (jak říkáte blok, písty) je zabiják? Vždyť ho mají vpředu všechna auta! O ten vůbec nejde. A pro vyvrácení vaší teorie o bezpečnosti dutého předku škodovky se podívejte na tohle: https://www.youtube.com/watch?v=ydOaxOwOrc0
Všechna současná moderní auta, která mají samonosnou kastli, deformační zóny a deformovatelné,energii pohlcující výztuže, nemluvě už o faktu, že konstrukce je navržena tak, aby se motor právě v tomto případě (náraz zepředu), pokud už k tomu musí dojít poroučel pod vozidlo a nikoliv posádce na klín, dtto třeba konstrukce pedálů atd.,atd., jenže to nejsou vozy koncepčně z předválečného období..............:-)
Jo, a co se toho crase týče, najděte si někde test Warťase v podobné rychlosti, už jsem to psal, při vyšších rychlostech je úplně jedno v čem by jste seděl před r.89 (pokud to nebude třeba Volvo). Ještě raději jednou ano? Pokud si představíte , že narazíte do zdi , v prvním případě budete mít před sebou gymnastický balon a ve druhém řekněme dřevěnou krychli, - POZOR teď přijde otázka, co bude víc bolet?
Správně. Takže zabiják není motor (blok a písty :-) ) ale chybějící deformační zóny, které způsobí tvrdé zastavení o překážku - tedy prudké zpomalení s velkým přetížením. Takže motor z toho už jednou provždy vynecháme (i ten na klíně, i ten s blokem a písty) a jsme tam, kde jsme mohli být, kdybyste to nepřibarvoval. Tedy na začátku :-) Wartburg není dle dnešních hledisek bezpečný, byl však bezpečnější než škoda 105. Potvrdí vám to jak saniťáci z té doby, tak i statistické údaje. Nikdy v historii nezemřelo za volanty wartburgů tolik osob, jako ve škodovkách. A to i v NDR, kde bylo warťasů mnohem víc než škodovek. Ba dokonce, ani když přičteme k wartburgům trabanty, stále nedosahují počty mrtvých niveau škodovek. S tím pane nic neuděláte.
Njn, když nejsou argumenty, tak se slovíčkaří,už jsem to psal....., princip je ořád stejný, tvrdá hmota(tedy motor) NEPRUŽÍ na rozdíl o komponentů té vámi stále haněné šáde, tudíž je DALEKO nebezpečnější, ten motor se posune až na klín cestujících (protože deformovat se z logiky věci příliš nemůže), je úplně fuk, zdali mezi posádkou a motorem je ještě kus přepážky, či cokoliv jiného, následky jsou zrátka daleko horší než když se deformuje měkká říď šáde - TEČKA. platí to samozřejmě do určité rychlosti, nad jistý limit už je opravdu jedno.
crashtest wartburga se mi nepodařilo nalézt. Máte o něm nějaké povědomí? Našel jsem test trabanta a dopadl mnohem lépe, než ty škodovky. Ale to jsem odbočil. Wartburga jsem nenašel a rád bych. Myslím, že jeho absence je právě produktem propagandy, aby nikdo neviděl, jak to bylo pevné auto a mohli si vymýšlet pohádky o jeho nebezpečnosti. Ale třeba mě překvapíte.....
Jasně. šáde je jako papír, wartburg je pevný. Video crashtestu W neexistuje, a když pominu vaše neustálé motory na klíně (měl jsem za to, že jste již pochopil nesmysl tohoto tvrzení), tak W je prostě ve všech ohledech bezpečnější. Je pevný při nárazu z boku, při prevrácení, při prudkém brzdění..... a hlavně při čelním nárazu. To jen velké přetížení při URČITÉM typu nárazu je smrtící. Ale ustupuji coby moudřejší názoru, že nic vepředu mi zachrání život. Kdyby to bylo tak jednoduché, nemuseli by inženýři složitě vymýšlet, vypočítávat a konstruovat bezpečnostní zóny v čele vozidla. Vždyť stačí kufr ze škodovky s rezervou a máte bezpečnostní zónu jak sfiňa. Ustupuji, couvám, vzdaluji se.... uctivá poklona...
právě jsem prošel STK. bez problémů a bez vady. W353.1 tourist má najeto poctivých 186 tisíc km. není už právě původní- prodělal jsem s ním dvě větší havárie. taky motor vydržel "jen" 150 tis . ( výrobce dělá generálku po 80 tis). Využívám výhody technologické zastaralosti- v r. 1966, kdy v NDR vyjel tenhle typ na silnici byl osobák s rámem, dvoutaktním motorem a elektrovýbavou typu vypínač- spotřebič = jeden drát - zastaralý. Socialistické NDR nebylo schopné udržet např kvalitu plechu ( válcovací trati byly manuální !!) a tak byl vůz sestaven s velkými vůlemi- díky nim se dá všechno sestavit bez dolícování amatérsky . Ojedinělá situace dala vzniknout vozu velmi praktickému a trvanlivému s levnou a snadnou údržbou. K tomu přispívá i fakt, že se vyráběl bez zásadních změn 23 let , takže díly jsou. Z hlediska 21 století má vůz finty, které u současných vozů jsou za příplatek ( ostuda). Podvozek je vyladěn na špatné cesty a dobové pneu. Auto je hlučné. Ani bezpečnost není nejvyšší- při crash testu je přetížení cca 25 g ( moderní auta- polovic) na druhou stranu při zahájení výroby nebyly běžné ani bezp. pásy ( Wartburg měl ). motor je slabý a karoserie spíš praktická, než aerodynamická. Z auta je výborný rozhled- i bez pomocných kamerových systémů. I při vyšší spotřebě ( 7,5-10 l/100 km) je provoz dodnes ekonomický díky nízkým dalším nákladům ( servis. pojištění..). Automobil je kupodivu i na delších cestách pohodlný- původní neanatomické sedačky( téměř lavice) se osvědčily ( nějak mi padly na tělo) jako lepší, než současné typy v nižších třídách ( třeba základ u FABIE). Atd..atp..
Takže shrnuji - nashledanou na cestách ČR i v zahraničí :)
No vida, dvě větší havárie. Jakto, že už nejste dvakrát po smrti? A co jste udělal se zlomeným rámem? Ne pardon, promiňte, jen reaguji na výše uvedené legrace.
ano super auto, ale uz nie do dnesnej doby, kde rychle a silne auta maju osoby co ich IQ nie je umerne vykonom ich motorov...v sucasnosti by to bola rakva pre majitela, este tak niekde na dedine ako stavebny pomocnik a pracant, ale uz nie na beznu premavku hlavne nie na dlhsie cesty.......to auto uz nie je v sucastnosti bezpecne...... ale suhasim, ze to bol skvely voz, boli sme kamarati 28 rokov a 180tis km .....nikdy ma nenechal na ceste, aj ked sa nieco pokazilo, bol ochotny prijst aj na 1 valec.....ale domov prisiel vzdy, dokonca aj bez brzd.....
Já měl Wartburga kombíka 3 roky ani jednou mě někde nenechal dojel jsem jednou i na 1 válec sice žral 25l/100km , ale dojel . Bylo to moje první auto a musím říct Brzdy neskutečně silné i bez posilovače (měly raktový nástup) ,kufr velký jako kráva , konstrukce naprosto jednoduchá ,údržba téměř žádná, pro stě super kára i na dnešní doby. WARTBURG FOREVER
Měl jsem Wartburga 353W tourist 19 let a ani jednou mě neselhal, to nová auta už neumí. Mimo ND asi tak za 1000,-Kč vyžadoval jen nové pneumatiky. Spotřeba s volnoběžkou 7-8l na 100km. Škoda, že už se taková auta nevyrábí.
S tímto stěhovákem jsem odstěhoval většinu bytu. Samozřejmě krom skříní a velkých kusů nábytku. Dodnes lituji, že jsem se jej lehkovážně zbavil. Mám však mnoho plechařiny a doufám, že se najde nějaký fanda pro tyto veterány, kterým bych za původní (socialistickou) cenu odprodal.
17.10.2018 | 18:58:11 | Jaroslav Pivrnec
| 90.179.17.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg 353
Wartburg
Jsem majitelem dvou wartburgů,nedám na na ně dopustit,vždy mne dovezly a na svou dobu byly luxusně vybavený.Mám tourista a limusinu,oba dávám postupně dohromady a vždy se těším,když se s některým můžu svézt.Kdysi se říkalo: Do wartburga se nastupuje,kdežto do stodvacítky se leze!
05.11.2012 | 17:25:54 | Hamplik | 83.208.231.* Reagovat
RE: Wartburg
Shanim tourista. Je ten vas k prodeji? 777004699 Pavel Janouš
31.08.2016 | 07:25:17 | Pavel | 109.81.211.* Reagovat
RE: Wartburg
jednoho kleplýho mám a k němu spoustu nových i použitých dílů,včetně rámu.
07.10.2016 | 11:08:49 | Standa | 109.238.40.* Reagovat
Wartburg
Já jsem četl že Wartburg bylo nejspolehlivější auto v našich krajích, říkal to jeden soudní znalec.
13.05.2011 | 18:20:22 | Zdenál Reagovat
No to mě poser _ještě stěstí že už to je poslední pojízdný varboch na světě...
13.05.2011 | 15:43:53 | Honza Reagovat
RE:
Spolehlivý - nevím , zato nebezpečný rozhodně, žádná def.zóna vpředu, jen tvrdý motor, viděl jsem ho po čelním nárazu v neveliké rychlosti, vpředu měla posádka motor na klíně, dva mrtví......
08.10.2016 | 15:14:32 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
Pan nevi o cem pise- asi stastny majitel Fabie!!!
Nikdy- nido nedostal motor do kabiny u modelu W353 s ramem,
ani nase sousedka v rychlosti 110km /h po narazu do lampy poulicniho osvetleni.
16.07.2017 | 17:05:19 | Dyk | 90.181.244.* Reagovat
RE:
Pán to viděl na vlastní oči kamaráde - a pěkný pohled to teda fakt nebyl, jedna lebka byla otevřená (ne od toho motoru samozřejmě), Warťas narazil čelně s přesazením do stojícího návěsu..........., ono lampa a vlek je jaksi kapku jiná váhová kategorie že?
Jo a Fóbii jsem nikdy nevlastnil, to jen pro úplnost.
17.07.2017 | 21:37:28 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
Jen pro úplnost, po stejným nárazu by ve škodovce byly otevřený lebky dvě, ale ne v autě, ale byly by až v tom přívěsu. Nebo si vážně pán myslí, že TAKOVÝ náraz je důkazem nebezpečnosti Wartburgu? zatímco po nárazu škodovky by její řidič vystoupil, oklepal si tepláky a odešel středem? nebuďte blázen. W bylo v té době nejbezpečnější auto v soc. bloku.
18.07.2017 | 22:19:38 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Tady je koukám někdo silně fixovanej na ty škodovky (a opět musím zdůraznit, žádnou nemám...), tak 1) je to čirá spekulace, neboť aby mohly být posouzeny následky musel by se skutečně provést stejný náraz s tou šáde a za 2) nebyla to bůhvíjaká rychlost (bylo to ve městě), tipuji tak ve 40km (ale je to už skutečně dávno), škodovka měla vpředu kufr, takže by se asi deformovala , to ano, ale náraz by alespoň nebyl tak tvrdý a rozhodně by motor neskončil na nohou přední posádky........je tam více prvků, které se mohou deformovat a náraz tlumit.
19.07.2017 | 09:46:17 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
Nevím, co jste viděl v nohou přední posádky, ale motor to být nemohl. W má rám, velmi pevný rám, a motor je úplně vpředu toho rámu. Za ním, směrem ke kabině je chladič, pak dlouho nic, a potom torpédo jako v tatře 148. Pokud by narazil jak říkáte ve 40 km/h, pak by se rám ani nehnul (obrazně, asi by se zkřivil, ale nic víc), takže by se rozhodně nedostal spolu s motorem (a chladičem) přes tu mezeru a torpédo do kabiny. Pokud by se motor od rámu utrhl, pak i s převodovkou (obojí je uloženo podélně a měří to víc než 1 metr), pokračoval by podle fyzikálních zákonů směrem VPŘED, nikoli do kabiny. Prosím o vaše vysvětlení, jak by se tedy mohl podélně uložený motor v rámu dostat bez převodovky na nohy osob vpředu, po nárazu jízdou vpřed. Spíše si myslím, že jste viděl něco jiného, a zapracovala vaše fantazie, která se samozřejmě zákony fyziky, akce a reakce, setrvačnosti, atd neřídí. A k vašemu závěru - nevím, jakých prvků je na škodě 100 apod. paskvilech více, které by svou deformací tlumily náraz, myslíte přední čelo a podběhy? To má W taky. A potom půl krychlového metru vzduchu a torpédo? To má W taky... takže čeho tam má ta škoda víc?
19.07.2017 | 23:29:03 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Warťas vycházel z prvního typu někdy z konce padesátých a začátku šedesátých let a možná ještě z Ify kdy o nějakých deformačních zónách nemohla být řeč.Ty se začly řešit až s nástupem samonosných karosérií,což soudruhy z Ndr jaksi nestihli.Rám se prostě zlomí a fertig.
20.07.2017 | 00:08:37 | | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Rám se prostě zlomí a fertig... :-) Tak to je vtip století :-) Ve 40 km/h... i když vlastně zlomení toho rámu by spotřebovalo veškerou kinetickou energii, takže jste vymyslel tu nejlepší deformační zónu. Takzvaně odlamovací. Ale jo, pobavil jste. Asi i řidiče poctivých off roadů, ty taky mají odlamovací rámy :-)
20.07.2017 | 00:16:11 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
A zase, ............:-) , ten rám tam (jak správně píše kolega) není proto, aby plnil bezpečnostní funkci, ale proto, aby se na něj navěšely podvozkové a další sestavy a kapotáž toho zázraku NDR.........:-))), skutečně koncepce z předválečného období.....
20.07.2017 | 08:58:07 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
Rám se prostě zlomí a fertig... :-) Tak to je vtip století :-) Ve 40 km/h... i když vlastně zlomení toho rámu by spotřebovalo veškerou kinetickou energii, takže jste vymyslel tu nejlepší deformační zónu. Takzvaně odlamovací. Ale jo, pobavil jste. Asi i řidiče poctivých off roadů, ty taky mají odlamovací rámy :-)
20.07.2017 | 00:16:25 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Opakuji.Rám u starých aut neměl žádnou deformační zónu nikdy se z žádnou nepočítalo.Je možná pevný ve zkrutu,ale v pohlcování energie při nárazu nikoli.
20.07.2017 | 06:37:17 | | 82.117.130.* Reagovat
RE:
To je legrační, jak se oháníte fyzikou...............:-))), samozřejmě, že tam nebyl přímo motor, ale hrnul před sebou vše, co je směrem ke kabině za ním, takže pochopitelně do kontaktu s posádkou se asi dostala vnitřní přepážka, jenže natlačená tám motorem.........:-), to vozidlo narazilo de facto do pevné překážky(souprava stála) a to s přesazením(protože se ji na poslední chvíli snažil řidič objet).
Co se té fyziky týče, u těch škodovek vpředu skutečně skoro nic nebylo, ale ano, část samonosného skeletu,přední náprava,čelo,přepážka,rezerva!, popřípadě obsah kufru, ve všech případech jde o dobře deformovatelnou a tudíž náraz tlumící hmotu vy fyziku, což je ten rozdíl od bloku motoru s písty atd. samozřejmě při vysoké rychlosti by to asi nestačilo, ale to už by bylo skutečně jedno v jakém východním voze z před r.89 sedíte........
20.07.2017 | 08:53:37 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
No tak to jsem rád, že jsme si to vysvětlili, že to rozhodně nebyl motor, co jste viděl (nebo spíš vůbec neviděl) na klíně pasažérů. Tím i ty fyzikální zákony zůstaly neporušené a já mohu klidně spát :-) Příště si rozmyslete, co jste vlastně viděl. Rám nemá deformační funkci, o tom žádná, ale o to tu nešlo. Šlo o ten motor na klíně. Tož dobrou noc :-)
20.07.2017 | 19:51:56 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
No tak všichni to zjevně pochopili..............tedy SKORO všichni, někomu je třeba to vysvětlit polopaticky...............:-), pokud nejsou argumenty obvykle nastupuje chytání za slovíčka.
21.07.2017 | 10:47:22 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
Ještě mi nedá jedna hloupost: Podle vás motor (jak říkáte blok, písty) je zabiják? Vždyť ho mají vpředu všechna auta! O ten vůbec nejde. A pro vyvrácení vaší teorie o bezpečnosti dutého předku škodovky se podívejte na tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=ydOaxOwOrc0
20.07.2017 | 19:55:34 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Všechna současná moderní auta, která mají samonosnou kastli, deformační zóny a deformovatelné,energii pohlcující výztuže, nemluvě už o faktu, že konstrukce je navržena tak, aby se motor právě v tomto případě (náraz zepředu), pokud už k tomu musí dojít poroučel pod vozidlo a nikoliv posádce na klín, dtto třeba konstrukce pedálů atd.,atd., jenže to nejsou vozy koncepčně z předválečného období..............:-)
21.07.2017 | 10:50:17 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
Jo, a co se toho crase týče, najděte si někde test Warťase v podobné rychlosti, už jsem to psal, při vyšších rychlostech je úplně jedno v čem by jste seděl před r.89 (pokud to nebude třeba Volvo).
Ještě raději jednou ano? Pokud si představíte , že narazíte do zdi , v prvním případě budete mít před sebou gymnastický balon a ve druhém řekněme dřevěnou krychli, - POZOR teď přijde otázka, co bude víc bolet?
21.07.2017 | 10:54:28 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
Správně. Takže zabiják není motor (blok a písty :-) ) ale chybějící deformační zóny, které způsobí tvrdé zastavení o překážku - tedy prudké zpomalení s velkým přetížením. Takže motor z toho už jednou provždy vynecháme (i ten na klíně, i ten s blokem a písty) a jsme tam, kde jsme mohli být, kdybyste to nepřibarvoval. Tedy na začátku :-) Wartburg není dle dnešních hledisek bezpečný, byl však bezpečnější než škoda 105. Potvrdí vám to jak saniťáci z té doby, tak i statistické údaje. Nikdy v historii nezemřelo za volanty wartburgů tolik osob, jako ve škodovkách. A to i v NDR, kde bylo warťasů mnohem víc než škodovek. Ba dokonce, ani když přičteme k wartburgům trabanty, stále nedosahují počty mrtvých niveau škodovek. S tím pane nic neuděláte.
21.07.2017 | 19:32:41 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Njn, když nejsou argumenty, tak se slovíčkaří,už jsem to psal....., princip je ořád stejný, tvrdá hmota(tedy motor) NEPRUŽÍ na rozdíl o komponentů té vámi stále haněné šáde, tudíž je DALEKO nebezpečnější, ten motor se posune až na klín cestujících (protože deformovat se z logiky věci příliš nemůže), je úplně fuk, zdali mezi posádkou a motorem je ještě kus přepážky, či cokoliv jiného, následky jsou zrátka daleko horší než když se deformuje měkká říď šáde - TEČKA. platí to samozřejmě do určité rychlosti, nad jistý limit už je opravdu jedno.
22.07.2017 | 11:29:37 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
crashtest wartburga se mi nepodařilo nalézt. Máte o něm nějaké povědomí? Našel jsem test trabanta a dopadl mnohem lépe, než ty škodovky. Ale to jsem odbočil. Wartburga jsem nenašel a rád bych. Myslím, že jeho absence je právě produktem propagandy, aby nikdo neviděl, jak to bylo pevné auto a mohli si vymýšlet pohádky o jeho nebezpečnosti. Ale třeba mě překvapíte.....
21.07.2017 | 19:39:06 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Hledat to nebudu, ale kdysi jsem viděl crasch W na videu - byla to katastrofa....ta vaše hanná šády byla proti tomu Volvo, proč to ta bylo, máte výše
22.07.2017 | 11:31:43 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE:
Jasně. šáde je jako papír, wartburg je pevný. Video crashtestu W neexistuje, a když pominu vaše neustálé motory na klíně (měl jsem za to, že jste již pochopil nesmysl tohoto tvrzení), tak W je prostě ve všech ohledech bezpečnější. Je pevný při nárazu z boku, při prevrácení, při prudkém brzdění..... a hlavně při čelním nárazu. To jen velké přetížení při URČITÉM typu nárazu je smrtící. Ale ustupuji coby moudřejší názoru, že nic vepředu mi zachrání život. Kdyby to bylo tak jednoduché, nemuseli by inženýři složitě vymýšlet, vypočítávat a konstruovat bezpečnostní zóny v čele vozidla. Vždyť stačí kufr ze škodovky s rezervou a máte bezpečnostní zónu jak sfiňa. Ustupuji, couvám, vzdaluji se.... uctivá poklona...
22.07.2017 | 15:27:51 | | 89.176.46.* Reagovat
po 36-ti letech
právě jsem prošel STK. bez problémů a bez vady.
W353.1 tourist má najeto poctivých 186 tisíc km. není už právě původní- prodělal jsem s ním dvě větší havárie. taky motor vydržel "jen" 150 tis . ( výrobce dělá generálku po 80 tis).
Využívám výhody technologické zastaralosti- v r. 1966, kdy v NDR vyjel tenhle typ na silnici byl osobák s rámem, dvoutaktním motorem a elektrovýbavou typu vypínač- spotřebič = jeden drát - zastaralý.
Socialistické NDR nebylo schopné udržet např kvalitu plechu ( válcovací trati byly manuální !!) a tak byl vůz sestaven s velkými vůlemi- díky nim se dá všechno sestavit bez dolícování amatérsky .
Ojedinělá situace dala vzniknout vozu velmi praktickému a trvanlivému s levnou a snadnou údržbou.
K tomu přispívá i fakt, že se vyráběl bez zásadních změn 23 let , takže díly jsou.
Z hlediska 21 století má vůz finty, které u současných vozů jsou za příplatek ( ostuda). Podvozek je vyladěn na špatné cesty a dobové pneu. Auto je hlučné. Ani bezpečnost není nejvyšší- při crash testu je přetížení cca 25 g ( moderní auta- polovic) na druhou stranu při zahájení výroby nebyly běžné ani bezp. pásy ( Wartburg měl ). motor je slabý a karoserie spíš praktická, než aerodynamická. Z auta je výborný rozhled- i bez pomocných kamerových systémů. I při vyšší spotřebě ( 7,5-10 l/100 km) je provoz dodnes ekonomický díky nízkým dalším nákladům ( servis. pojištění..). Automobil je kupodivu i na delších cestách pohodlný- původní neanatomické sedačky( téměř lavice) se osvědčily ( nějak mi padly na tělo) jako lepší, než současné typy v nižších třídách ( třeba základ u FABIE). Atd..atp..
Takže shrnuji - nashledanou na cestách ČR i v zahraničí :)
13.05.2011 | 14:47:12 | Reagovat
RE: po 36-ti letech
No vida, dvě větší havárie. Jakto, že už nejste dvakrát po smrti? A co jste udělal se zlomeným rámem? Ne pardon, promiňte, jen reaguji na výše uvedené legrace.
20.07.2017 | 00:19:01 | | 89.176.46.* Reagovat
super auto
ano super auto, ale uz nie do dnesnej doby, kde rychle a silne auta maju osoby co ich IQ nie je umerne vykonom ich motorov...v sucasnosti by to bola rakva pre majitela, este tak niekde na dedine ako stavebny pomocnik a pracant, ale uz nie na beznu premavku hlavne nie na dlhsie cesty.......to auto uz nie je v sucastnosti bezpecne......
ale suhasim, ze to bol skvely voz, boli sme kamarati 28 rokov a 180tis km .....nikdy ma nenechal na ceste, aj ked sa nieco pokazilo, bol ochotny prijst aj na 1 valec.....ale domov prisiel vzdy, dokonca aj bez brzd.....
02.10.2009 | 22:46:17 | wartburg353Turist Reagovat
Dobrý Auto
Já měl Wartburga kombíka 3 roky ani jednou mě někde nenechal dojel jsem jednou i na 1 válec sice žral 25l/100km , ale dojel . Bylo to moje první auto a musím říct Brzdy neskutečně silné i bez posilovače (měly raktový nástup) ,kufr velký jako kráva , konstrukce naprosto jednoduchá ,údržba téměř žádná, pro stě super kára i na dnešní doby. WARTBURG FOREVER
24.07.2008 | 20:19:44 | Luki Reagovat
100% pravda
Měl jsem Wartburga 353W tourist 19 let a ani jednou mě neselhal, to nová auta už neumí. Mimo ND asi tak za 1000,-Kč vyžadoval jen nové pneumatiky. Spotřeba s volnoběžkou 7-8l na 100km. Škoda, že už se taková auta nevyrábí.
19.01.2007 | 14:11:45 | zetor Reagovat
RE:
S tímto stěhovákem jsem odstěhoval většinu bytu. Samozřejmě krom skříní a velkých kusů nábytku. Dodnes lituji, že jsem se jej lehkovážně zbavil. Mám však mnoho plechařiny a doufám, že se najde nějaký fanda pro tyto veterány, kterým bych za původní (socialistickou) cenu odprodal.
17.10.2018 | 18:58:11 | Jaroslav Pivrnec | 90.179.17.* Reagovat