Rok výroby:1985Typ motoru:0,9 benzínStav km při koupi:0 kmStav km nyní:135 000 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 - 13 l/100 kmVloženo:22. 11. 2003
Vzhledem k tomu, že už má natočeno 135 000 km, objevují se tu a tam závady a nutné opravy: rezivění dveří a tlumičů výfuku, GO brzd, zapalovací cívky (špatné fungování zapříčiní občasnou jízdu na 2 válce). Je v něm ale stále původní motor a "šlape jako za mlada". To mnohá jiná auta mají již dávno motor po GO.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Na svou dobu unikátní vůz s předním náhonem, dvoukomorovým karburátorem české výroby, se kterým je předjíždění a akcelerace hračkou. I pohodlí cestujících je na dobré úrovni, nemluvě o pohodlí věcí v zavazadlovém prostoru - tak velkou "vanou" se nemůže pochlubit snad žádné jiné auto.
Náhodou je to unikátní stroj, na kterém si každý automechanik prvního ročníku může prohlídnout archaickou hystorii vývoje technologií ( i když se tomu tenkrát takhle asi ještě neříkalo :). Jednoduchost a zároveň funkčnost mnoha komponent je úžasná! Průměrně šikovný majitel automechanika v podstatě nepotřebuje. Jasně že ten vůz měl nějaký mouchy (co se zapalování týče občas i masařky), ale kdo si ho zamiloval, tak se ho hned tak nevzdá. A co víc, tehle vůz ho ani hned tak neopustí, protože tehdy se dělali silný plechy a povozek má robustní šasí. Co se té posmívané akcelerace týče, tehdy to byl na českých silnicích opravdový drak, dvoutaktní motor se postará o slušnej krouťák, když ho trochu roztočíte. Jediný, co mi kdy na tomhle autě chybělo, byla pátá rychlost, protože při rychlosti 140 km/h ječí jak roj moskytů. Prostě kdo ho měl, bude na něj navždy nostalgicky vzpomínat a kdo ho nikdy neřídil, bude se mu navždy vysmívat a hanět ho. V každém případě se obě skupiny, i když každý ze svého úhlu pohledu, shodnou nad legendárním výrokem o jeho designu, že ,je to vůz s pontonovitou karosérií, nepodléhající módním vlivům' :c)
...se kterým je předjíždění a akcelerace hračkou...MAS TO V HLAVE V PORIADKU? WARTBURGY SU LEN SMRADLAVOU BRZDOU NA CESTACH A PODLA TOHO, CO PISES SI ZREJME INE AUTO NEVIDEL ......I pohodlí cestujících je na dobré úrovni, nemluvě o pohodlí věcí v zavazadlovém prostoru - tak velkou "vanou" se nemůže pochlubit snad žádné jiné auto..... FUJ!
měl jsem dva kombíky , český dvojkomorový karbec jsem nahradil původním a bylo to lepší na akceleraci i spotřebu,dobrodružný to bylo třeba když jsem vyjel na ulici a strhlo se lanko spojky, atd .. Ale za ty prachy.... Jo a odešly brzdy na křižovatce-Brno Třebíč jsem dojel a brzdil motorem ha,ha.Pak až domů dalších 15km sem táhl šéfa s golfem a ten mě brzdil - chudák.Dobrodrůůůžo.
Naopak si myslím, že rozdíl mezi 2T a 4T není až tak velký - karoserie je u obou téměř stejná (tzn. mezery jsou stejné).
Každopádně by bylo velkou ostudou současných výrobců aut, kdyby nedokázali překonat takováto vozidla. Jsou ale nepřekonaná v ceně, za kterou je možné je v současné době pořídit.
Podívejte se na některé Felicie z roku 96 - jejich 5. dveře jsou výstavní. Některé Wartburgy vypadají stejně, ale slouží deset i více let navíc.
Souhlasím, že jsou překonaní ve výkonu a stavbě motoru. Vykoupeno je to tím, že platím 1500 kč za povinné ručení, motor opraví každý šikovnější mechanik.
Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg 353
jůůůů
Náhodou je to unikátní stroj, na kterém si každý automechanik prvního ročníku může prohlídnout archaickou hystorii vývoje technologií ( i když se tomu tenkrát takhle asi ještě neříkalo :). Jednoduchost a zároveň funkčnost mnoha komponent je úžasná! Průměrně šikovný majitel automechanika v podstatě nepotřebuje. Jasně že ten vůz měl nějaký mouchy (co se zapalování týče občas i masařky), ale kdo si ho zamiloval, tak se ho hned tak nevzdá. A co víc, tehle vůz ho ani hned tak neopustí, protože tehdy se dělali silný plechy a povozek má robustní šasí. Co se té posmívané akcelerace týče, tehdy to byl na českých silnicích opravdový drak, dvoutaktní motor se postará o slušnej krouťák, když ho trochu roztočíte. Jediný, co mi kdy na tomhle autě chybělo, byla pátá rychlost, protože při rychlosti 140 km/h ječí jak roj moskytů. Prostě kdo ho měl, bude na něj navždy nostalgicky vzpomínat a kdo ho nikdy neřídil, bude se mu navždy vysmívat a hanět ho. V každém případě se obě skupiny, i když každý ze svého úhlu pohledu, shodnou nad legendárním výrokem o jeho designu, že ,je to vůz s pontonovitou karosérií, nepodléhající módním vlivům' :c)
04.10.2010 | 12:26:49 | Balboa Reagovat
wou
...se kterým je předjíždění a akcelerace hračkou...MAS TO V HLAVE V PORIADKU? WARTBURGY SU LEN SMRADLAVOU BRZDOU NA CESTACH A PODLA TOHO, CO PISES SI ZREJME INE AUTO NEVIDEL ......I pohodlí cestujících je na dobré úrovni, nemluvě o pohodlí věcí v zavazadlovém prostoru - tak velkou "vanou" se nemůže pochlubit snad žádné jiné auto.....
FUJ!
19.11.2009 | 14:26:09 | hmmm Reagovat
Na svou dobu unikátní vůz. Tak to je vážně síla. Kapitalisti v NSR v té době měli MB 123,124,126 a
17.07.2006 | 17:18:10 | Jirka Reagovat
panebože jak to můžete srovnávat??? to je snad jasné že je wartburg levnější, neboť se už hodí možná tak do špatné grotesky. grckoidní!
22.12.2005 | 11:17:14 | Reagovat
bylo to dobrodružný
měl jsem dva kombíky , český dvojkomorový karbec jsem nahradil původním a bylo to lepší na akceleraci i spotřebu,dobrodružný to bylo třeba když jsem vyjel na ulici a strhlo se lanko spojky, atd .. Ale za ty prachy.... Jo a odešly brzdy na křižovatce-Brno Třebíč jsem dojel a brzdil motorem ha,ha.Pak až domů dalších 15km sem táhl šéfa s golfem a ten mě brzdil - chudák.Dobrodrůůůžo.
31.10.2005 | 22:59:57 | bigben Reagovat
Re: Wartkřáp 353
Naopak si myslím, že rozdíl mezi 2T a 4T není až tak velký - karoserie je u obou téměř stejná (tzn. mezery jsou stejné). Každopádně by bylo velkou ostudou současných výrobců aut, kdyby nedokázali překonat takováto vozidla. Jsou ale nepřekonaná v ceně, za kterou je možné je v současné době pořídit. Podívejte se na některé Felicie z roku 96 - jejich 5. dveře jsou výstavní. Některé Wartburgy vypadají stejně, ale slouží deset i více let navíc. Souhlasím, že jsou překonaní ve výkonu a stavbě motoru. Vykoupeno je to tím, že platím 1500 kč za povinné ručení, motor opraví každý šikovnější mechanik.
29.09.2005 | 14:47:39 | standa Reagovat
Wartkřáp 353
Warťák?? Vždyť je to křáp
17.08.2005 | 15:57:35 | Fix Reagovat
Je to parádní vozidlo! Sám vlastním 353 tourist. Opravdu šlape jako hodinky!!!!! :-)
09.03.2005 | 11:18:22 | T. Reagovat