Rok výroby:1990Typ motoru:350ccmStav km při koupi:15 000 kmStav km nyní:25 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus motocyklu při koupi:ojetýJak dlouho motorku používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:4,5 l/100 kmVloženo:8. 2. 2009
Po koupi (cca 15000km) - Go motoru pro můj klid (výbrus, klika, cena 3000kč).
Kromě běžných spotřebních věcí jsem žádné větší poruchy neměl. Občas se objevují chyby elektroinstalace (špatná kostra apod), díky nim občas přestane svítit nějaká kontrolka. ,
Hodnocení a zkušenosti s motorkou
Pro ty kteří se o značky Jawa a ČZ zajímají není tento model třeba představovat a proto napíšu jen pár důležitých věcí která se kolem této motorky dějí.
Jsem třetí majitel od výroby. Dva předchozí majitelé byly mí známí, takže jsem věděl co se s motorkou dělo předtím. Jak jsem motorku dovezl domu padlo rozhodnutí udělat výbrus a kliku. Poté jsem motorku asi 1500km zajížděl a při cca 2500km po výbrusu se rozjezdila a jela jak má. Přesto že tovární zapalování "pálilo" celkem v pořádku, rozhodl jsem se pro koupi bezkontaktního zapalování od firmy VAPE. Po namontování se chod motoru změnil k lepšímu. Je pravidelnější a klidnější. Trvalá cestovní rychlost motorky je asi 100km/h. Maximální rychlost se pohybuje kolem 120km/h. Motor točí ve 100km/h něco kolem 4500ot/min při kterých se řidiči zdá že motor přetáčí ale motor je zvládá v pořádku.
MOTOR: Motor je dvoutaktní, má slabší spodek takže se nusí točit. V praxi to znamená že pod 2500ot/min nemužeme čekat zázraky. Motor má osvědčenou konstrukci, která se používá v Jawě už léta. Celkem neštastným řešením je použítí jednoho karburátoru pro oba válce. Častým problémem u tohoto motoru je špatný chod spojky (spojka má při rozjezdu trhavý chod). Problém se vyřeší zakoupením pružné mezilamely za 90kč. Spotřeba se pohybuju okolo 4,5l/100km, což se může zdát dost ovšem když si uvědomíme že je to dvoutakt dvouválec plněný karburátorem, dá se to celkem pochopit.
PODVOZEK A RÁM: Podvozek vyhovuje výkonu a použití stroje. Jednou slabinou je poddimenzováné uložení zadní kyvné vidlice, která se projevuje vlněním při vyšších rychlostech a průjezděch podélnými nerovnostmi.
BRZDY: Přední dvouklíčová bubnová brzda má při správném seřízení srovnatelný brzdový účinek jak kotoučová (jawa 350/639), je ale pravdou že dávkování kotoučové brzdy je komfortnější a jemnější. Zadní bubnová brzda je po malé úpravě (zkrácení jedné čelisti) dostačující.
OSVĚTLENÍ: Přední hlavní světlo je standartně vybavené dvouvláknovou žarovkou 45/40W coš je docela málo proto jsem ji vyměnil za halogen 60/55W s vhodnou paticí a je to znatelně lepší.
ELEKTRO: Jak jsem psal v úvodu elektoinstalaci chce věnovat vyžší péči. Většina problémů vzniká zoxidováním kontaktů. Plastové kryty fast-on konektorů nejsou nejlepší řešení.
ZÁVĚR: Hlavním plusem pro tyto motorky je pro mě bezesporu cena dílů a provozních nákladů obecně. Dovolím si tvrdit že roční náklady na třindu jsou oproti novým motorkám poloviční. Motorka je konstrukčně jednoduchá takže většina oprav lze udělat doma.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda