Rok výroby:1968Typ motoru:Stav km při koupi:1 kmStav km nyní:350 kmZpůsob řazení:manuálStatus motocyklu při koupi:ojetýJak dlouho motorku používáte?5 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:3,0 l/100 kmVloženo:7. 11. 2011
V skratke pionier som si skladal z toho čo som zohnal takže závada hlavná bola to, že stroj vlastne nebol a skladal sa nanovo. Takže hlavná závada bola odstránená po asi pol roku keď pionierka teda pionier po prvý krát naštartoval a mohla prebehnúť testovacia jazda, ktorá odhalila, že spojka je po smrti a motor čaká urgentný výbrus. Len tak pre orientáciu výbrus spolu s novým piestom krúžkami a čo k tomu patrí vyšiel 20 euro a nová spojka s filtrom okolo 15 euro. Po naskladaní má pionierka už za sebou odjazdené zábehové nádrže čo činilo asi 300 kilometrov a momentálne pionierka šľape ako švajčiarske hodinky (klop klop na drevo).
Hodnocení a zkušenosti s motorkou
PRVÁ EPOCHA: Keďže som pioniera mal už dávno predtým (z toho sú aj diely) tak môžem konštatovať že zo začiatku bolo oprav habadej, čo bolo spôsobené väčšinou mojou blbosťou a prístupom 15-ročného chalana ktorému keď sa to po-kašlalo ešte viac to pokazil až vznikol z toho nepojazdný vrak. DRUHÁ EPOCHA: Jedného krásneho jarného dňa ma chytil amok že idem vypratať jednu stodolu u nás doma a tam som našiel už skoro zabudnutý stroj. Som ho oprášil a zisťoval škody napáchané mojim detstvom. Rám bol ohnutý a nepoužiteľný, tak som začal hľadať po internete niečo, ale šťastena sa na mňa usmiala a u nás v dedine som našiel pionierku, ktorá mala papiere a poistku, ale bola rozobratá vo dvoch veľkých škatuliach. tak som ju dovliekol a začalo skladanie. a až nakoniec po všetkých útrapách som zložil stroj o ktorom viem povedať, že funguje na 99,99%(predsa náhoda je sviňa). po absolvovaní STK (jediná závada, že som mal dotrhané sedadlo) mam konečne krásny stroj ktorý si už budem vážiť. Momentálne som na ňom nabehal len okolo 250 kilometrov ale zatiaľ sa žiadna závada neobjavila tak dúfam, že ma nesklame.
Pionýra 21 jsem také měl a v 15 se na něm učil jezdit. I přes nostalgii musím říct, že to byl hrozný stroj! Měl na něm sice litá kola, ale to ostatní bylo konstrukčně zmršené: 1) žravý motor 3L/100km co řval, nebyl pružný a moc nejel, což v kombinaci jen s 3 rychlostní převodovkou byla děsná kombinace. 2) měkký vlnící se rám s mizernou vidlicí, která i přes nové silony prostě neměla dobré vedení předního kola 3) mizerná elektrika, zapalování i magneto, slabé světlo a minimum možností s tím něco dělat. 4) slabší brzdy, zvláště ta přední na mizerné vidlici. Abyste nemysleli, že jen nadávám, tak jsem ten motor zkoušel komplet zgenerálkovat a pak znova zajet, dával tam moderní olej valvoline, ale furt to byla mizérie, hrůza, děs a nedělal mi radost! Přitom se i u nás dělaly tehdy dobré motocykly na úrovni, třeba Jawa 90, ale z 50ccm strojů byl nejlepší simson a pionýr byl naprosto katastrofální stroj! Tehdy nebyl internet a takové možnosti, ale dnes bych měl jasno, ten zmršený český dvoutakt by letěl ven a do rámu bych po jeho zpevnění a vyztužení instaloval moderní čtyřdobý motorek pro pitbikes (stroje odvozené od honda monkey) klidně i větší objem, třeba i 125ccm a také moderní vidlici, baterii a udělal bych z toho s komponenty pro honda monkey, které se nyní dají snadno a levně sehnat, moderní stroj na úplně jiné technické úrovni. Pionýra už nemám, prodal jsem ho před 10lety, protože mi nedělal radost, jen zavazel, ale kdybych věděl že budou snadno dostupné malé motocyklové motory z honda monkey různých kubatůr, asi bych ho schoval pro budoucí tuning.
04.06.2015 | 16:53:33 | Ondra S.
| 62.245.112.*Reagovat
Tenkrát, na východě...
Tak tak, tyto malé motocykly (Jawa 05 až 23) byly v podstatě nedílnou součástí dospívání generací let padesátých až devadesátých. Bylo mi 14, když jsem dostal od taťky svého osobního Fichtla (Jawa 21 "Sport" - to kvůli té hrazdě na řídítkách). Celý rok jsem si ho "tunil", nová elektrika, lamely, zvednout výfuk, nové pneu, nový lak (sprayem). A nemohl se dočkat, až si v 15 udělám řidičák skupiny "M" (r. 1989). Fichtl byl jaký byl, mně fungoval dobře, Simson byl samozřejmě lepší ale tehdy byl za nějakých 7.000,- Kčs a to bylo těžce nad moje síly. Jawina sloužila výborně až do své klinické smrti v roce 1994, kdy jsem odešel na vojnu a můj mladší bratr poslal fichtla (bez mého vědomí) do plotu. Ohnutý předek jsem už potom neměl chuť opravovat. Tyhle Jawy měly své kouzlo, zejména pro ty (nás) puberťáky, kteří se v tom hrabali. Zakládali se své "asi jiný gangy" hustejch motorkářů a hnali se krajinou zanechávajíce za sebou nezapomenutelnou dýmovou clonu s příchutí M2T. Po škole šli do Mototechny shánět gumový návleky na stupačky, nový koleno k výfuku nebo pružinu ke stojánku. Alespoň jsme se tenkrát bavili tak nějak neškodně.
23.01.2013 | 09:43:57 | Roman B.
| 192.168.1.*Reagovat
pionýr
Měl jsem asi před 30 roky mustanga.Příšerný stroj. Spotřeba 4 litry Posez jak na prkně.Za rok jsem ho prodal a koupil Simsona.Nedalo se to vůbec spolu srovnávat.
Tak tos byl dítě štěstěny. Prej "šel jsem koupit Simsona". Jen jestli nás nehoupeš. Na Simsony se stály fronty před Mototechnou, byly pořadníky jako na Favorita, lidi tam i spali. Sám jsem Simsona sháněl a nesehnal. A to jsem měl známou vedoucí prodejny - nešlo to. Ty lidi, co tam před krámem spali, počítali, když přijel náklaďák se Simsony, kolik jich vyložili, a věděli, na koho se dostane. Koupit Simson se dal až po revoluci, ale místo 6000 ho prodávali za 10-12 000 Kč.
Komentáře uživatelů k recenzi Jawa
Pionýr je symbol české nedokonalosti
Pionýra 21 jsem také měl a v 15 se na něm učil jezdit. I přes nostalgii musím říct, že to byl hrozný stroj! Měl na něm sice litá kola, ale to ostatní bylo konstrukčně zmršené:
1) žravý motor 3L/100km co řval, nebyl pružný a moc nejel, což v kombinaci jen s 3 rychlostní převodovkou byla děsná kombinace.
2) měkký vlnící se rám s mizernou vidlicí, která i přes nové silony prostě neměla dobré vedení předního kola
3) mizerná elektrika, zapalování i magneto, slabé světlo a minimum možností s tím něco dělat.
4) slabší brzdy, zvláště ta přední na mizerné vidlici.
Abyste nemysleli, že jen nadávám, tak jsem ten motor zkoušel komplet zgenerálkovat a pak znova zajet, dával tam moderní olej valvoline, ale furt to byla mizérie, hrůza, děs a nedělal mi radost! Přitom se i u nás dělaly tehdy dobré motocykly na úrovni, třeba Jawa 90, ale z 50ccm strojů byl nejlepší simson a pionýr byl naprosto katastrofální stroj!
Tehdy nebyl internet a takové možnosti, ale dnes bych měl jasno, ten zmršený český dvoutakt by letěl ven a do rámu bych po jeho zpevnění a vyztužení instaloval moderní čtyřdobý motorek pro pitbikes (stroje odvozené od honda monkey) klidně i větší objem, třeba i 125ccm a také moderní vidlici, baterii a udělal bych z toho s komponenty pro honda monkey, které se nyní dají snadno a levně sehnat, moderní stroj na úplně jiné technické úrovni. Pionýra už nemám, prodal jsem ho před 10lety, protože mi nedělal radost, jen zavazel, ale kdybych věděl že budou snadno dostupné malé motocyklové motory z honda monkey různých kubatůr, asi bych ho schoval pro budoucí tuning.
04.06.2015 | 16:53:33 | Ondra S. | 62.245.112.* Reagovat
Tenkrát, na východě...
Tak tak, tyto malé motocykly (Jawa 05 až 23) byly v podstatě nedílnou součástí dospívání generací let padesátých až devadesátých.
Bylo mi 14, když jsem dostal od taťky svého osobního Fichtla (Jawa 21 "Sport" - to kvůli té hrazdě na řídítkách).
Celý rok jsem si ho "tunil", nová elektrika, lamely, zvednout výfuk, nové pneu, nový lak (sprayem). A nemohl se dočkat, až si v 15 udělám řidičák skupiny "M" (r. 1989).
Fichtl byl jaký byl, mně fungoval dobře, Simson byl samozřejmě lepší ale tehdy byl za nějakých 7.000,- Kčs a to bylo těžce nad moje síly. Jawina sloužila výborně až do své klinické smrti v roce 1994, kdy jsem odešel na vojnu a můj mladší bratr poslal fichtla (bez mého vědomí) do plotu. Ohnutý předek jsem už potom neměl chuť opravovat.
Tyhle Jawy měly své kouzlo, zejména pro ty (nás) puberťáky, kteří se v tom hrabali. Zakládali se své "asi jiný gangy" hustejch motorkářů a hnali se krajinou zanechávajíce za sebou nezapomenutelnou dýmovou clonu s příchutí M2T. Po škole šli do Mototechny shánět gumový návleky na stupačky, nový koleno k výfuku nebo pružinu ke stojánku. Alespoň jsme se tenkrát bavili tak nějak neškodně.
23.01.2013 | 09:43:57 | Roman B. | 192.168.1.* Reagovat
pionýr
Měl jsem asi před 30 roky mustanga.Příšerný stroj. Spotřeba 4 litry Posez jak na prkně.Za rok jsem ho prodal a koupil Simsona.Nedalo se to vůbec spolu srovnávat.
07.11.2011 | 16:48:37 | vašek | 90.183.82.* Reagovat
RE: pionýr
Tak tos byl dítě štěstěny. Prej "šel jsem koupit Simsona". Jen jestli nás nehoupeš. Na Simsony se stály fronty před Mototechnou, byly pořadníky jako na Favorita, lidi tam i spali. Sám jsem Simsona sháněl a nesehnal. A to jsem měl známou vedoucí prodejny - nešlo to. Ty lidi, co tam před krámem spali, počítali, když přijel náklaďák se Simsony, kolik jich vyložili, a věděli, na koho se dostane. Koupit Simson se dal až po revoluci, ale místo 6000 ho prodávali za 10-12 000 Kč.
06.06.2015 | 00:01:51 | | 89.102.162.* Reagovat