Alfa Romeo 155
>> zpět na Alfa RomeoAuta značky Alfa Romeo:
Alfa Romeo 155 - historie značky auta
Alfa Romeo 155 (typ 167) je kompaktní výkonný automobil střední třídy, vyráběný v letech 1992 až 1998 italským výrobcem Alfa Romeo, koncernem skupiny Fiat.
Auto nahradilo model 75, a po skončení jeho historie se nástupcem stala Alfa Romeo 156. První auto přišlo na svět v lednu 1992 a jeho oficiální spuštění
proběhlo v březnu téhož roku na ženevském autosalonu. Výroba tohoto čtyřdveřového sedanu, úspěšného v závodech cestovních vozů, probíhala v Itálii,
a během historie bylo vyrobeno celkem 192618 jednotek.
Vůz byl uveden na trh s nabídkou 8-ventilových motorů Twin Spark: 1,8 l (93 kW), 2,0 l (105 kW) a 2,5 V6 (122 kW). Sportovní verzí auta byl typ Q4
s 2,0 l přeplňovaným motorem o výkonu 140 kW s pohonem všech kol. Tento model pocházel vozu z Lancia Delta Integrale a existuje ve dvou podobách - Super a Sport.
Sport měl mírně sníženou světlou výšku či agresivnější tlumiče a 16-ti palcová kola Speedline, zatímco varianta Super měla možnost dřevěného obložení a elektronicky
řízených tlumičů, kola z lehkých slitin a ovládací prvky sedadel.
Všechny typy byly založeny na platformě Tipo Tre a nabízely pohon předních nebo všech čtyř kol. Později byla vylepšena pasivní bezpečnost auta díky vyztužení
karoserie. Nabídka motorů byla rozšířena o 1,7 l Twin Spark (85 kW) a turbodiesel 1,9 TD (66 kW) a 2,5 TD (92 kW). Všechna auta měla totožné rozměry: 2540 mm rozvor,
4443 mm délku a 1440 výšku. Lišila se pouze šířka (1700-1730 mm) a pohotovostní hmotnost (1195–1430 kg). Konstrukce auta poskytuje také velký zavazadlový prostor - 525 l.
» Alfa Romeo 155 - historie značky auta (dokončení článku) »
Alfa Romeo 155 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Alfa Romeo:
AF Centrum s.r.o.
Autorizovaný prodejce a servis vozů Ssangyong a Nissan. Autorizovaný servis vozů Alfa Romeo, Abarth, Fiat. Lakovaní vozidel, prodej náhradních dílů, m
www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119Alfa Romeo 155 - historie značky auta (dokončení článku)
Alfa Romeo 155 V6 TI je závodní auto, které tovární závodní tým Alfa Corse používal od roku 1993 v DTM sezóně (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft).
Sezóně 1993 kraloval Nicola Larini, který z 22 závodů vyhrál 11. Dalším úspěšným řidičem této sezóny byl Alessandro Nannini. V sezóně 1995 tým dostal novou sponzorskou
uniformu, Martini Racing, a jedním z řidičů sezóny 96, která byla pro Alfa Romeo poslední, se stal Christian Danner. Alfa 155 V6 TI získala rekordní počet 38 vítězství
za pomoci sedmi různých řidičů: Nicola Larini (17), Alessandro Nannini (13), Stefano Modena (2), Christian Danner (2), Michael Bartels (2), a nakonec Kris Nissen
a Gabriele Tarquini po jednom vítězném závodě. Díky úspěšným šampionátům si auto napravilo reputaci, která kvůli ukončení výroby pohonu zadních kol značně oslabila.
V roce 1995 auto prošlo faceliftem, což mělo kromě jiného za následek rozšíření nabídky o model s motorem 2,0 Twin Spark 16V (110 kW). O rok později z nabídky
vypadly 8-ventilové motory a šestiválec. Místo nich se na trh dodávaly 16-ventilové motory Twin Spark 1,6 l (88 kW) a 1,8 l (103 kW).
Výroba auta skončila v roce 1998, kdy byl vůz nahrazen modelem Alfa Romeo 156.
-
Uživatelské recenze a auto testy Alfa Romeo 155
-
Alfa Romeo 155 1.8 (r.v. 1994)
-
Alfa Romeo 155 (r.v. 1995)
-
Alfa Romeo 155 2.0 turbo 190koní 4*4 (r.v. 1992)
-
Alfa Romeo 155 4-dveř (r.v. 1996)
-
Alfa Romeo 155 16V TS (r.v. 1997)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Alfa Romeo 155.