Nissan Patrol

>> zpět na Nissan
Nissan

Auta značky Nissan:

  • 280 ZX
  • 300 ZX
  • 370 Z
  • Altima
  • Armada
  • Atleon
  • Bluebird
  • Cargo
  • Cherry
  • Civilian
  • Cube
  • Double cab
  • ECO
  • Evalia
  • Frontier
  • Juke
  • King Cab
  • Kubistar
  • Laurel
  • Leaf
  • Maxima
  • NP300
  • NV200
  • Pick Up
  • Pixo
  • Prairie
  • Primastar
  • Pulsar
  • Quest
  • Rogue
  • Sentra
  • Silvia
  • Skyline
  • Stanza
  • Tiida
  • Titan
  • Trade
  • Urvan
  • Versa
  • Xterra

Nissan Patrol - historie značky auta

Nissan Patrol logo značky Nissan Patrol je terénní automobil s pohonem všech čtyř kol, který vyrábí automobilka Nissan v Japonsku již od roku 1951. V samotném Japonsku se vůz od začátku 80-tých let prodává pod názvem Nissan Safari.
Nissan Patrol se prodává na trzích v Evropě, Austrálii, Střední a Jižní Americe, Jižní Africe, části jihovýchodní Asie, stejně jako v Íránu a na Středním východě. Ve Spojených státech a Kanadě se toto auto neprodávalo, až do roku 2010. Na konci března 2010 se tento vůz objevil na New York International Auto Show, ovšem jako třetí generace luxusního SUV Infiniti QX56 2011.
Patrol se vyrábí buď jako třídveřová varianta s krátkodobý rozvorem (označovaná jako SWB), nebo v pětidveřové variantě s dlouhým rozvorem (LWB). Verze s dlouhým rozvorem se také nabízí ve verzích pickup nebo jako podvozková platforma pro různé speciální nástavby.
Patrol byl vždy řazený mezi zástupce opravdových odolných offroadů. Nejsilnější základnu má toto auto na trzích v Austrálii, na Novém Zélandu, na Středním východě, v Evropě, Karibiku a doma v Japonsku.
První generace modelu Nissan Patrol byla představena v září 1951 pod typovým označením 4W60. Auto bylo inspirované legendárním terénním vozem Jeep Willys. Model 4W60 měl 3.7 l motor Nissan NAK o výkonu 75 koní, který byl původně navržený pro autobus Nissan 290. Vůz měl pohon všech kol a čtyřstupňovou manuální převodovkou. Na přední mřížka byl znak Nissanu z lisované oceli.
V srpnu 1955 byl model 4W60 byl nahrazen novým typem 4W61, který byl ale velmi podobný svému předchůdci. Největší změnou byl nový 3.7 l motor Nissan NB, který měl výkon 92 hp. Později byl nahrazen ještě výkonějším motorem 4.0 l Nissan NC o výkonu 105 hp.
O tři roky později, v říjnu 1958 byl představený nový Patrol typ 4W65, který se na první pohled lišil chromovanou mřízku chladiče, měl přepracované přední blatníky a kapotu. Auto se vyrábělo jako osmimístný hardtop. V prosinci 1959 přišel na krátko Nissan Patrol typ 4W66. Jedinou změnou byl 4.0 l motor Nissan LP o výkonu 125 hp. 4W66 se vyráběl jen krátce, výroba auta byla ukončena v červnu 1960.
V roce 1960 se objevila druhá generace modelu Nissan Patrol (řada 60). Auto se začalo prodávat v Austrálii. Byla to jednak dvoudveřová verze Nissan Patrol 60 Soft-top s rozvorem 2 200 mm, a verze Nissan Patrol G60, rovněž dvoudveřová ale s prodlouženým rozvorem 2 500 mm. Mimo Austrálii se prodávaly modely L60/GL60, které se lišily levostranným řízením. Vyráběla se také varianta Patrolu s extra dlouhým rozvorem - verze H60.
Nissan Patrol řady 60 se vyráběl s manuální převodovkou F3B83L, nejprve se třemi a pozdeji se čtyřmi rychlostmi. V autě byl použitý šestiválcový motor Nissan P o objemu 3 956 ccm, Vůz měl dvoje boční dveře a jedny vzadu a čtyři sedadla. Verze H60 s extra dlouhým rozvodem pak byla určená až pro 8 cestujících.
Řada 60 si získala pozornost jako první auto, které dokázalo překonat poušť Simpson Desert v Austrálii. Zákazníci v USA mohl tento model koupit pouze v letech 1962 až 1969.
V roce 1980 byla představena řada 160, jako nástupce řady 60. V Austrálii se tato třetí generace auta oficiálně prodávala pod označením Nissan Patrol MQ. »  Nissan Patrol - historie značky auta (dokončení článku)  »

Nissan Patrol - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Nissan Patrol 2.7 TD, 4X4, ČR,2.maj Nissan Patrol 2.7 TD, 4X4, ČR,2.maj

Pohon 4x4, Rychlostní stupně 5x, Servo, Tažné zařízení

100 000,- Kč

Nissan Patrol 2,8D GR Y60 Monster Nissan Patrol 2,8D GR Y60 Monster

Elektrická okna, Ochrané rámy, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rádio přijímač, Sedadla zadní - dělená, Servo, Střešní nosič, Světla přídavná mlhovky,

235 000,- Kč

Nissan Patrol 2,8TD - ZVEDLEJ!! NOVÁ STK Nissan Patrol 2,8TD - ZVEDLEJ!! NOVÁ STK

ABS, AirBag 2x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Naviják, Ochrané rámy, Pohon 4x4, Převodovka manu

299 000,- Kč

Nissan Patrol GR Hard Top 3.0 DI ČR 1.maj Nissan Patrol GR Hard Top 3.0 DI ČR 1.maj

ABS, AirBag 2x, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka, Elektrická okna, Elektrická výbava, Imobilizér, Klimatizace manuální, Otáčkoměr, Pohon 4x4, Př

399 900,- Kč

Nissan Patrol 3.0 DTi MAN ELEGANCE*7 MÍST* Nissan Patrol 3.0 DTi MAN ELEGANCE*7 MÍST*

ABS, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Sedadla nas

285 000,- Kč

Autosalony a autobazary Nissan:

Nissan Patrol - historie značky auta (dokončení článku)

Během historie výroby třetí generace Nissanu Patrol byly dostupné tyto motory:

  • 2.8 l L28/L28E I6
  • 4.0 l P40 I6
  • 3.3 l SD33 Diesel
  • 3.3 l SD33T Turbodiesel


Všechny modely měli k dispozici čtyřstupňovou manuální převodovkou, pro verze s dlouhým rozvorem a motorem L28 byla za příplatek dostupný i třírychlostí automat, auto používalo odpružení listovými pružinami. Pro luxusní verze byla k dispozici i klimatizace a posilovač řízení.
V roce 1983 byl model MQ faceliftován. Tento typ se neoficiálně označuje jako Nissan Patrol MK. Změn doznala přední maska s obdélníkovými světlomety a také přední odpružení bylo vylepšeno. Došlo také na úpravu čtyřstupňové převodovky, přidáním pátého rychlostního stupně.
Mezi lety 1986-2003 se ve Španělsku vyráběla řada 260, založená na původní řadě 160. Tyto vozy se prodávaly převážně v Evropě. Španělská produkce se vyráběla na export až do roku 1994, poté se auto až do roku 2003 vyrábělo už jen pro domácí španělský trh.
Od roku 1987 až do roku 1997 se vyráběla čtvrtá generace modelu Nissan Patrol (typ Y60). Auto se po mechanické stránce radikálně odlišovalo od svých předchůdců. Bylo použité odpružení s vinutými pružinami, zadní náprava byla 5-prvková. Většina modelů má zadní diferenciál s omezeným prokluzem a některé varianty měly podtlakový, ručně ovládaný zámek zadního diferenciálu. Model měl zadní kotoučové brzdy a některé verze Patrolu Y60 měly přední motorem poháněný naviják.
Mezi léty 1988 až 1994 prodával Ford toto auto v Austrálii pod svou značkou jako Ford Maverick, současně s tím se však na zdejším trhu nabízely i vozy Nissan Patrol. V některých evropských zemích byl Patrol na krátkou dobu nabízený pod značkou španělského výrobce Ebro, jako Ebro Patrol.
V roce 1997 se objevil nový model Nissan Patrol (typ Y61). Tato pátá generace se nabízela s těmito motory:

  • 4.5 l TB45E I6, 197 hp (147 kW)
  • 4.8 L TB48DE I6, 248 hp (185 kW)
  • 2.8 L RD28ETi Diesel, 133 hp (99 kW)
  • 3.0 L ZD30DDTi Diesel, 158 hp (118 kW) nebo 170 hp (127 kW)
  • 4.2 L TD422 Diesel, 123 hp (92 kW)
  • 4.2 L TD42T3 Diesel, 158 hp (118 kW)


Konstrukce podvozku byla výrazně posílena a došlo také na zlepšení komfortu cestujících. To se týkalo zejména kvalitnějších sedaček a snížení hluku a vybrací.
Pátá generace Nissanu Patrol se v roce 2004 dočkala zásadního faceliftu. Auto zísalo nové světlomety, vyboulené blatníky a výraznější zadní světla. V témže roce byl z důvodu nízkých prodejů model Y61 stažený z nabídky v Japonsku, kde bylo auto prodáváno pod názvem Nissan Safari.
Tento model se také pro některé trhy vyráběl ve verzi pick-up.
I když bylo auto později nahraženo šestou generací (typ Y62), stále se prodává, např. pro různé příznivce offroadů. Také čtvrtá generace Nissanu Patrol (typ Y60) se nadále vyrábí, pro vojenské účely mnoha zemí Asie a Středního východu.
Prodej zbrusu nového pětidveřového modelu Nissan Patrol byl zahájen dne 13. února 2010 v Abu Dhabi, metropoli Spojených arabských emirátů. Tento Nissan Patrol šesté generace (typ Y62) je také základem pro nové Infiniti QX56.
Nissan u tohoto modelu pokračoval v trendu, který započal už u předchozího typu Y61 a tak se Nissan Patrol výrazně zakulatil. Auto se ze specialisty na jízdu v terénu přeměnilo spíše na luxusní SUV.
Nissan Patrol šesté generace se v USA standardně nabízí s 5.6 l motorem VK56VD V8 o výkonu 400 hp (298 kW) s přímým vstřikováním benzínu. Modely na ostatních trzích jsou osazovány turbo dieselovými motory V6 a V8, nebo benzínovými šestiválcovými motory.
K dispozici je automatická sedmirychlostní převodovka, nebo nově vyvinutý šestirychlostní automat (od roku 2011). Nabízené manuální převodovky mají buď šest, nebo pět rychlostních stupňů.
Pohon 4 x 4 umožňuje přepínání mezi čtyřmi režimy: písek, silnice, štěrk a sníh. K dispozici je elektronický zadní uzamykatelný diferenciál a asistent při rozjezdu ve svahu, asistent pro sestup z příkrých svahů (HDC), asistent detekce vybočení z jízdního pruhu a automatický systém kontroly brždění a stability podvozku.
Vozy Nissan Patrol jsou hojně využívány Organizací spojených národů, nebo různými záchrannými týmy a expedicemi. Tyto auta (čtvrté a páté generace) používá také jako svůj hlavní dopravní prostředek například irská armáda.
Nissan Patrol se vyrábí již šest desetiletí. Je to vskutku legendární auto, které se účastnilo mnoha nejnáročnějších světových rally soutěží. U zákazníků je tento vůz oblíbený zejména pro svou spolehlivost a robustnost.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 2 inzerátů vozidel značky Nissan Patrol.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Nissan Patrol v naší databázi je vozidlo Nissan Patrol 2,8D GR Y60 Monster, r.v. 1990. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 235 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Nissan Patrol z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Nissan Patrol 2.7 TD, 4X4, ČR,2.maj, r.v. 2001. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Nissan Patrol, tak toto auto může být vaše za 100 000,- Kč.