Rover 200
>> zpět na RoverAuta značky Rover:
Rover 200 - historie značky auta
Rover 200 byla série kompaktních automobilů vyráběných britskou společností Austin Rover od roku 1984 do roku 2000,
kdy se model začal prodávat jako Rover 25.
Během historie prodeje se vyráběly tři různé generace Roveru 200. První generace byl čtyřdveřový sedan na základě modelu Honda Ballade.
Druhá generace byla k dispozici jako tří, nebo pětidveřový hatchback, kupé a kabriolet (v relativně malých množstvích). Jeho sesterský model,
byla Honda Concerto (postavená na stejné výrobní lince v továrně Rover Longbridge).
Poslední generace byla vyvinuta nezávisle společností Rover na platformě svého předchůdce (Triumph Acclaim) a byla k dispozici
jako tří nebo pětidveřový hatchback.
První generace Roveru 200 vznikla jako náhrada za dřívější Triumph Acclaim, a byla druhým produktem spojenectví mezi British Leyland (BL) a Hondou.
Pod kapotou měl model buď motor odvozený z Hondy Civic EV2 1,3 L o výkonu 71 PS (52 kW, 70 koní), nebo vlastní motor v 1,6 L formátu o výkonech
86 PS (63 kW, 85 koní ) a 103 PS (76 kW, 102 koní). Výsledné modely se označovaly jako Rover 213 nebo Rover 216.
Model 213 používá buď pětistupňovou manuální převodovkou nebo třístupňovou automatickou převodovkou, obě z dílny Hondy. Verze 216 je také vybavená
pětistupňovou manuální převodovkou a čtyřstupňovou automatickou převodovkou ZF.
Rover 200 druhé generace byl opět navržen ve spolupráci s Hondou. Zpočátku k dispozici pouze jako pětidveřový hatchback, ale později nabídku
karosářských variant rozšířil třídveřový hatchback, dvoudveřové kupé, dvoudveřový kabriolet a pětidveřové kombi.
Druhá generace Roveru 200 měla také širší nabídku motorů. Ta zahrnovala:
- 1,4 L K-Series Straight-4
- 1,6 L K-Series Straight-4
- 1,6 L Honda D16A6
- 1,6 L Honda D16A8
- 2,0 L M-Series Straight-4
- 2,0 L T-Series Straight-4
- 1,8 L Turbo Diesel Straight-4
- 1,9 L NA Diesel Straight-4
Rover 200 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Rover:
Rover 200 - historie značky auta (dokončení článku)
Od roku 1995 do roku 1999 se vyráběla třetí generace Roveru 200. I když některé prvky předchozího Roveru 200 byly zachovány, nová generace
byla kompletně přepracovaná. Mimo jiné došlo k přepracování interiéru a zejména palubní desky, aby se tak přizpůsobila montáži airbagu
spolujezdce v souladu s novými bezpečnostními normami.
Nabídka motorů nejprve zahrnovala 1.4i 16V (105 PS (77 kW, 104 koní)) a 1.6i 16v (111 PS (82 kW, 109 koní)) a 2,0 turbodiesel (86 PS (63 kW, 85 koní)
nebo 105 PS (77 kW, 104 koní). Později se rozrostla i o motory 1.1i (60 PS (44 kW, 59 koní)) a 1.4i 8V (75 PS (55 kW, 74 koní))
a také 1,8 16v (120 PS (88 kW, 118 koní)) nebo (145 PS (107 kW, 143 koní)). Motory byly doplněny o pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou
automatickou převodovku.
Rover 200 byl uveden na trh jako supermini, a lze jej tak velikostně srovnat s modely Ford Fiesta a Opel Corsa. Cenově ale Rover 200
soupeřil s modely Ford Escort a Opel Astra.
Třetí generace 200 byla zpočátku tak populární, že se stala sedmým nejlépe prodávaným vozem v letech 1996 až 1998.
Rozměry této generace Roveru 200 jsou: rozvor – 2 500 mm, délka 3 970 mm, šířka 1 690 mm a výška 1 420 mm.
Výroba navazujícího Roveru 25 byla ukončena v roce 2005, kdy MG Rover šel do správy. Výrobní práva (ale ne název Rover),
nyní patří čínské automobilce Nanjing Automotive. Celkem se vyrobilo zhruba 1 900 000 kusů tohoto modelu.
Za velmi příznivou cenu Roveru 200 lze zakoupit poměrně designově příjemný automobil. Mezi nevýhody patří málo komfortní interiér,
špatná převodovka (převzatá z koncernu PSA) a ne příliš dobré jízdní vlastnosti.
-
Uživatelské recenze a auto testy Rover 200
-
Rover 200 (r.v. 1999)
-
Rover 200 (r.v. 1998)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Rover 200.