Rok výroby:1999Typ motoru:2771Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:162 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:9. 11. 2008
Toto auto je výborná kombinácia dynamiky, pohodlia a imidžu značky. Motorizácia 2.8 142kW tiahne pocitovo výborne už od voľnobehu až do 7000rpm. Nie je problém ísť mestom 50-kou pri 1100 otáčkach ak chcem šetriť palivo.
Naopak na diaľnici pri rýchlosti nad 200kmh si vypýta 15-16l. Paket S-Line zahŕňa športové kožené sedačky a tvrdší podvozok. Odporúčam pohon 4X4, je super pocit keď auto nezahrabe(okrem snehu a piesku) a zatlačí Vás do sedačiek bez pretáčania kolies aj pri plnom plyne.
Od kúpy som najazdil asi 10.000km a auto je bez väčších problémov. Treba len trochu častejšie dolievať olej(väčší povrch trecích plôch=väčšia spotreba oleja) ako pri menších motoroch. Celkovo vynikajúce auto za slušné peniaze.
Po kolika mnenis oleje a okolik je prejizdis nejvíc
19.03.2023 | 22:36:44 | Michal
| 78.80.16.*Reagovat
Je to mazlík
Tohle auto jsem do nedávna vlastnil a miloval jsem ho. Měl jsem ho přes tři roky a najel jsem s ním 130 000Km. S pohodlím jsem byl maximálně spokojen. Jízdí vlastnosti jsou super, hlavně díky pohonu quattro. Zimu si budeš jen pochvalovat. Co se táče servisu, tak tam to bohužel není žádná sláva. Zde je detail, co jsem vše musel za tu dobu dělat:
srpen 2010 - 317 000km - výměna spojky SACHS - výměna oleje v motoru - Castrol 5W40 - výměna filtru: olejový - MANN - MF W930/21 - výměna filtru: vzduchový - MANN - MF C26168 - výměna filtru: MANN - MF CUK3037
Oproti kamarádovi co měl Superba 2.0 TDI s podobným nájezdem jsem měl servis nakonec levnější :-) A6 sice něco stojí, ale umí se za to odměnit. Při přestavbě na LPG je spotřeba 12 - 13L LPG, takže jsou náklady na 1km podobné jako kdybych měl TDI, akorát s tím rozdílem, že to jelo a motor měl krásný zvuk.
A6 2.8q bych nedal nikdy z ruky, ale bohužel jsem se svezl ve 4.2 quattro a musel jsem to mít :-) Samozřejmě opět na LPG
Zdravim, s tim olejem je to opravdu o vytaceni, ja osobne jezdim klidne, ale po koupi a6 2.8 jsem tomu cca dva tydny slapal na krk a dolejval sem asi tri deci na dva tisice. Pak jsem presel na ten svuj klidek a prakticky jsem mezi servisem nic nedolejval.Jinak ty otacky, ja osobne netocim pres dva tisice :) ma to takovou silu, ze od rozjezdu az po najezd na dalnici si vystacim s tema dvouma tisicema a vubec nejsem brzda provozu. A jeste jedna vec tenhle motor papa jak 95 tak 98 benzin a zajimave je ze na 98 mam okamzite cca o 1,5l nizsi spotrebu. Preju vsem hodne stastnych km. A A6 mohu jen doporucit, na to ze to je auto ktere jsem vubec nechtel a bral spis z nouze, tak ted se mi poleze do neceho jineho dost blbe.
Zajímavá diskuze. S tím olejem to bude asi záležet jak moc člověk točí motor a samozřejmě bude záviset na jeho stavu (opotřebení). Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že z aut se kterými jsem měl možnost jezdit žral olej pouze Wartburg a to bylo dáno dvoutaktem. Jinak jsme za celou dobu nemuseli dolévat ani do jednoho našeho auta - Citroen BX 1,8, Ocatavia 1,8, Volvo 1,8 a BMW 2,8. Jinak se mi moc nezdá jezdit na otáčky kolem volnoběhu. S BMW 528i mám podobný problém, protože má dlouhé převody a tak se často stává, že při pomalé jízdě točí motor kolem 1500 otáček, ale myslím, že jezdit na takhle nízké otáčky motoru moc nesvědčí. Nevíte někdo jak to doopravdy je s "podtáčením" motoru?
jedna vec co ma uputala je ta spotreba oleja...auto je to super ale ten olej ze to zere je trocha nevyhoda...tiez sa mi nezda ze by to malo byt umerne objemu...z vlastnej skusenosti uvadzam napriklad na bmw 750 rv 1996 som najazdil cez 100tis km a nikdy nebolo treba doliat ani deci od vymeny po vymenu, celkom najazdenych 250 tis. a to je 5,4 litrovy 12 valec...tak isto teraz jazdim uz 30 tis audi a6 2002 2,5 tdi a tiez nezozerie nic co sa tyka oleja...olej je drahy a zrat to ma palivo a nie olej...inak mal som daewoo espero a to zralo oleja skoro ako benzinu az mi prdol rozvod a vymenil som komplet hlavu a olej prestalo zrat uplne...asi to pustalo cez ventily alebo co...to by ale v tvojom pripade bol drahy spas...na espero to bolo z buracky za 4litre...no bol len taky napad...tak nech ti audina dlho sluzi...
....už od několika lidí, jakož to jednoho vlastníka, prodejce konkurenční značky, kterého celkem uznávám..., že motory patrně PDI? mají u každého válce čerpadlo-tryska a že po nějakých X Km, řekněme klasicky 100tis., může být otázkou nestejný poměrt tlaků vstřiků paliva do jednotlivých válců právě oněch jednotlivých čerpadel, jelikož se každé čerpadlo, trubky a vstřik tak trochu zanáší? Neslyšeli jste někdo o tomto problému? Může to po delších Km nebo letech nastat? Je to jen dotaz. Vycházím z toho, že usazeniny se většinou opravdu vytvářejí všude a že by teda mělo být na životnost motoru lepší jedno kvalitní čerpadlo na třeba 4 válce. Jel jsem v Passatu 1.9 TDi (130HP/305Mk, 6 kvalt) a musím uznat, že motor byl s tímhle hodně pružný a šetrný a byl hodně, hodně hbitý.
vynikajuce auto aj ja si nan brusim zuby ale chcem avant.. a nevsimaj si tych co ti nadavaju je to zavist... btw. vies o tom ze ked mas otacky nad 1500 a pustenyplyn. pedal a zaradenu rychlost spotreba je 0l.. ked mas otacky pod 1500 tak ten motor zere cize uz je potom vzhodnejsie hodit neutral ;)
Ahoj Pitrs pekna recenzia ta alfa:) Je jasne ze mensi motor sa v takych otackach trapi a je to citit ale vacsie obsahy s tym krutakom nemaju problem. Ale chapem ze sofer malych 3-4valcekov(nenarazam na teba Lukas) si to mysli, asi by som reagoval podobne...ahojte
Ahoj Lukas, diki za komentar, no o motoroch som toho uz pocul dost a prax byva casto ina. Ze motor ma idealne otacky okolo 2000-3000rpm sme sa ucili v autoskole ked sme jazdili feldy. Sestvalec 3l sa dokaze BEZ namahy prevalovat v nizkych otackach(=nizsia spotreba) a vzdy citis aj po miernom pritlaceni plynu okamzite zrychlenie(ak si niekedy soferoval vacsi objem ako 1.2htp). K tej spotrebe oleja nikde som netvrdil ze nie su stocene km, sam im velmi neverim ale skus dolievat olej do ,zabehnutej´ 4,2i a budes sa divit spotrebe...A este jedna vec k Tebe, pisal som ze sa vzdy rozbieham na plny plyn? Keby napisem som isiel 240 tak napises ze tak chodim kazdy den do prace??? Ja mam svoje auticko poctivo zarobene a o to viac si ho vazim na to aby som si ho takto nicil...Maj sa pekne
Tak mi to tady připomíná trochu moji první recenzi, když jsem ji psal na Alfu 156 JTD před dvěma roky. Napsal jsem to podobně a dostal jsem skoro identické nadávky. Chce to trochu popsat interiér, sezení, osobní dojem z ovládání a osvětlení tlačítek a přístrojů a pod. Jinak mi je jasné, že mne taky sežerou,ale jak jsem psal u té pětiválcové Alfy jezdil jsem na pětku 50Km/h a motor neřehtal.Otáčky nebudu ani psát! Ovšem tlačit tohle někomu, kdo jezdí s tří-čtyřválcem je Lukazsi úplně zbytečné. Byly tam ovšem i některé ohlasy na moji straně.
Ty si naozaj inteligent. 1100 otacok a setris benzin??? Uz si pocul, ze motor ma idealne otacky okolo 2000??? A kde si zobral, ze cim vacsi objem tym vacsia spotreba oleja? Dalsia vylietana sunka so stocenymi km. Akoro 3 litrovy motor musi byt pri 160000 km akurat zabehnuty, a nie zrat olej. Ved skusaj tie tvoje rozbehy pri plnom plyne a nahradne spojky si mozes nosit v kufri.....
Komentáře uživatelů k recenzi Audi A6
Audi a6 kvatro eslajn 2013
Po kolika mnenis oleje a okolik je prejizdis nejvíc
19.03.2023 | 22:36:44 | Michal | 78.80.16.* Reagovat
Je to mazlík
Tohle auto jsem do nedávna vlastnil a miloval jsem ho. Měl jsem ho přes tři roky a najel jsem s ním 130 000Km. S pohodlím jsem byl maximálně spokojen. Jízdí vlastnosti jsou super, hlavně díky pohonu quattro. Zimu si budeš jen pochvalovat. Co se táče servisu, tak tam to bohužel není žádná sláva.
Zde je detail, co jsem vše musel za tu dobu dělat:
leden 2007 - 192 500km
- výměna rozvodů + vodní pumpa
- výměna všech brzdových kotoučů a destiček
- výměna brzdové kapaliny
- výměna lanek ruční brzdy
- výměna oleje v motoru - SHEL Helix Ultra 5W30
- výměna filtru: palivový - MAHLE KL 36
- výměna filtru: olejový - MAHLE OC 485
- výměna filtru: vzduchový - MAHLE LX 622
- výměna filtru: pilový - MAHLE LA 93
- výměna svíček
květen 2007 - 208 000km
- výměna oleje v motoru - SHEL Helix Ultra 5W30
- výměna filtru: palivový - MAHLE KL 36
- výměna filtru: olejový - MAHLE OC 485
- výměna filtru: vzduchový - MAHLE LX 622
- výměna filtru: pilový - MAHLE LA 93
- oprava laku
srpen 2007 - 216 000km
- výměna sahary ventilátoru - ŠKODA :-)
listopad 2007 - 223 500km
- výměna oleje v motoru - SHEL Helix Ultra 5W30
- výměna filtru: palivový - MAHLE KL 36
- výměna filtru: olejový - MAHLE OC 485
- výměna filtru: vzduchový - MAHLE LX 622
- výměna filtru: pilový - MAHLE LA 93
listopad 2007 - 227 000km
- výměna spínače výstražných světel - origo AUDI
březen 2008 - 239 500km
- výměna oleje v motoru - SHEL Helix Ultra 5W30
- výměna filtru: palivový - MAHLE KL 36
- výměna filtru: olejový - MAHLE OC 485
- výměna filtru: vzduchový - MAHLE LX 622
- výměna filtru: pilový - MAHLE LA 93
březen 2008 - 241 000km
- výměna přední nápravy - FEBI
- výměna svíček - BOSCH
červenec 2008 - 251 000km
- výměna kompresoru klimatizace - DK
- výměna těsnění ventilů: VR15-31798-01
září 2008 - 257 000km
- výměna oleje v motoru - SHEL Helix Ultra 5W40
- výměna filtru: palivový - MAHLE KL 36
- výměna filtru: olejový - MAHLE OC 485
- výměna filtru: vzduchový - MAHLE LX 622
- výměna filtru: pilový - MAHLE LA 93
- výměna předních brzdových hadiček - origo AUDI
březen 2009 - 272 000km
- výměna oleje v motoru - SHEL Helix Ultra 5W40
- výměna filtru: palivový - MAHLE KL 36
- výměna filtru: olejový - MAHLE OC 485
- výměna filtru: vzduchový - MAHLE LX 622
- výměna filtru: pilový - MAHLE LA 93
- výměna přední brzdové kotouče: FERODO DS PERFORMANCE - FE DRF1156
- výměna přední brzdové destičky: FERODO PREMIER - FE FDB1717
- výměna zadní brzdové kotouče: FERODO DS PERFORMANCE - FE DRF1177
- výměna zadní brzdové destičky: FERODO PREMIER - FE FDB1788
květen 2009 - 281 000km
- repase Alternátoru - uhlíky, regulátor - Valeo
červenes 2009 - 284 000km
- repase mechanismu stěračů
srpen 2009 - 287 000km
- výměna oleje v motoru - Castrol 5W40
- výměna filtru: olejový - MANN - MF W930/21
- výměna filtru: vzduchový - MANN - MF C26168
- výměna filtru: MANN - MF CUK3037
srpen 2009 - 288 000km
- repase alternátoru - rotor - Valeo
září 2009 - 289 000km
- výměna přední nápravy - Optimal
- výměna předních tlumičů - Monroe Reflex
- výměna zadních tlumičů - Monroe Reflex
říjen 2009 - 292 000km
- výměna lanek od ruční brzdy
leden 2010 - 302 000km
- výměna oleje v motoru - Castrol 5W40
- výměna filtru: olejový - MANN - MF W930/21
- výměna filtru: vzduchový - MANN - MF C26168
- výměna filtru: MANN - MF CUK3037
červen 2010 - 312 000km
- výměna rozvodů SKF
- výměna vodní pumpy Valeo
srpen 2010 - 317 000km
- výměna spojky SACHS
- výměna oleje v motoru - Castrol 5W40
- výměna filtru: olejový - MANN - MF W930/21
- výměna filtru: vzduchový - MANN - MF C26168
- výměna filtru: MANN - MF CUK3037
Oproti kamarádovi co měl Superba 2.0 TDI s podobným nájezdem jsem měl servis nakonec levnější :-) A6 sice něco stojí, ale umí se za to odměnit. Při přestavbě na LPG je spotřeba 12 - 13L LPG, takže jsou náklady na 1km podobné jako kdybych měl TDI, akorát s tím rozdílem, že to jelo a motor měl krásný zvuk.
A6 2.8q bych nedal nikdy z ruky, ale bohužel jsem se svezl ve 4.2 quattro a musel jsem to mít :-) Samozřejmě opět na LPG
10.11.2010 | 15:13:40 | Radek Reagovat
Olej
Zdravim, s tim olejem je to opravdu o vytaceni, ja osobne jezdim klidne, ale po koupi a6 2.8 jsem tomu cca dva tydny slapal na krk a dolejval sem asi tri deci na dva tisice. Pak jsem presel na ten svuj klidek a prakticky jsem mezi servisem nic nedolejval.Jinak ty otacky, ja osobne netocim pres dva tisice :) ma to takovou silu, ze od rozjezdu az po najezd na dalnici si vystacim s tema dvouma tisicema a vubec nejsem brzda provozu. A jeste jedna vec tenhle motor papa jak 95 tak 98 benzin a zajimave je ze na 98 mam okamzite cca o 1,5l nizsi spotrebu. Preju vsem hodne stastnych km. A A6 mohu jen doporucit, na to ze to je auto ktere jsem vubec nechtel a bral spis z nouze, tak ted se mi poleze do neceho jineho dost blbe.
16.03.2010 | 00:44:45 | Bob Reagovat
Zajímavá diskuze. S tím olejem to bude asi záležet jak moc člověk točí motor a samozřejmě bude záviset na jeho stavu (opotřebení). Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že z aut se kterými jsem měl možnost jezdit žral olej pouze Wartburg a to bylo dáno dvoutaktem. Jinak jsme za celou dobu nemuseli dolévat ani do jednoho našeho auta - Citroen BX 1,8, Ocatavia 1,8, Volvo 1,8 a BMW 2,8. Jinak se mi moc nezdá jezdit na otáčky kolem volnoběhu. S BMW 528i mám podobný problém, protože má dlouhé převody a tak se často stává, že při pomalé jízdě točí motor kolem 1500 otáček, ale myslím, že jezdit na takhle nízké otáčky motoru moc nesvědčí. Nevíte někdo jak to doopravdy je s "podtáčením" motoru?
18.02.2009 | 23:09:43 | reihensechszylinder Reagovat
spotreba oleja...
jedna vec co ma uputala je ta spotreba oleja...auto je to super ale ten olej ze to zere je trocha nevyhoda...tiez sa mi nezda ze by to malo byt umerne objemu...z vlastnej skusenosti uvadzam napriklad na bmw 750 rv 1996 som najazdil cez 100tis km a nikdy nebolo treba doliat ani deci od vymeny po vymenu, celkom najazdenych 250 tis. a to je 5,4 litrovy 12 valec...tak isto teraz jazdim uz 30 tis audi a6 2002 2,5 tdi a tiez nezozerie nic co sa tyka oleja...olej je drahy a zrat to ma palivo a nie olej...inak mal som daewoo espero a to zralo oleja skoro ako benzinu az mi prdol rozvod a vymenil som komplet hlavu a olej prestalo zrat uplne...asi to pustalo cez ventily alebo co...to by ale v tvojom pripade bol drahy spas...na espero to bolo z buracky za 4litre...no bol len taky napad...tak nech ti audina dlho sluzi...
27.12.2008 | 15:54:43 | stati Reagovat
Slyšel jsem...
....už od několika lidí, jakož to jednoho vlastníka, prodejce konkurenční značky, kterého celkem uznávám..., že motory patrně PDI? mají u každého válce čerpadlo-tryska a že po nějakých X Km, řekněme klasicky 100tis., může být otázkou nestejný poměrt tlaků vstřiků paliva do jednotlivých válců právě oněch jednotlivých čerpadel, jelikož se každé čerpadlo, trubky a vstřik tak trochu zanáší? Neslyšeli jste někdo o tomto problému? Může to po delších Km nebo letech nastat? Je to jen dotaz. Vycházím z toho, že usazeniny se většinou opravdu vytvářejí všude a že by teda mělo být na životnost motoru lepší jedno kvalitní čerpadlo na třeba 4 válce. Jel jsem v Passatu 1.9 TDi (130HP/305Mk, 6 kvalt) a musím uznat, že motor byl s tímhle hodně pružný a šetrný a byl hodně, hodně hbitý.
25.11.2008 | 15:10:00 | pitrs2277 Reagovat
vynikajuce auto aj ja si nan brusim zuby ale chcem avant.. a nevsimaj si tych co ti nadavaju je to zavist... btw. vies o tom ze ked mas otacky nad 1500 a pustenyplyn. pedal a zaradenu rychlost spotreba je 0l.. ked mas otacky pod 1500 tak ten motor zere cize uz je potom vzhodnejsie hodit neutral ;)
13.11.2008 | 16:22:52 | Reagovat
Oprava
Ten anonym som bol ja zabudol som sa podpisat...
12.11.2008 | 20:53:01 | lukasz9 Reagovat
re: Jako kdysi...
Ahoj Pitrs pekna recenzia ta alfa:) Je jasne ze mensi motor sa v takych otackach trapi a je to citit ale vacsie obsahy s tym krutakom nemaju problem. Ale chapem ze sofer malych 3-4valcekov(nenarazam na teba Lukas) si to mysli, asi by som reagoval podobne...ahojte
12.11.2008 | 20:51:21 | Reagovat
odpovede...
Ahoj Lukas, diki za komentar, no o motoroch som toho uz pocul dost a prax byva casto ina. Ze motor ma idealne otacky okolo 2000-3000rpm sme sa ucili v autoskole ked sme jazdili feldy. Sestvalec 3l sa dokaze BEZ namahy prevalovat v nizkych otackach(=nizsia spotreba) a vzdy citis aj po miernom pritlaceni plynu okamzite zrychlenie(ak si niekedy soferoval vacsi objem ako 1.2htp). K tej spotrebe oleja nikde som netvrdil ze nie su stocene km, sam im velmi neverim ale skus dolievat olej do ,zabehnutej´ 4,2i a budes sa divit spotrebe...A este jedna vec k Tebe, pisal som ze sa vzdy rozbieham na plny plyn? Keby napisem som isiel 240 tak napises ze tak chodim kazdy den do prace??? Ja mam svoje auticko poctivo zarobene a o to viac si ho vazim na to aby som si ho takto nicil...Maj sa pekne
12.11.2008 | 20:42:55 | lukasz9 Reagovat
...jestli se chceš mrknou a pobavit, je to Alfa Romeo 156 JTD r.2003 jméno pitrs2277.
12.11.2008 | 17:32:41 | pitrs40 Reagovat
Jako kdysi...
Tak mi to tady připomíná trochu moji první recenzi, když jsem ji psal na Alfu 156 JTD před dvěma roky. Napsal jsem to podobně a dostal jsem skoro identické nadávky. Chce to trochu popsat interiér, sezení, osobní dojem z ovládání a osvětlení tlačítek a přístrojů a pod. Jinak mi je jasné, že mne taky sežerou,ale jak jsem psal u té pětiválcové Alfy jezdil jsem na pětku 50Km/h a motor neřehtal.Otáčky nebudu ani psát! Ovšem tlačit tohle někomu, kdo jezdí s tří-čtyřválcem je Lukazsi úplně zbytečné. Byly tam ovšem i některé ohlasy na moji straně.
12.11.2008 | 17:24:39 | pitrs40 Reagovat
Ty si naozaj inteligent. 1100 otacok a setris benzin??? Uz si pocul, ze motor ma idealne otacky okolo 2000??? A kde si zobral, ze cim vacsi objem tym vacsia spotreba oleja? Dalsia vylietana sunka so stocenymi km. Akoro 3 litrovy motor musi byt pri 160000 km akurat zabehnuty, a nie zrat olej. Ved skusaj tie tvoje rozbehy pri plnom plyne a nahradne spojky si mozes nosit v kufri.....
11.11.2008 | 21:23:16 | Lukas Reagovat