Na toho citroena nikdy nezapomenu. Auto jsem si před lety odvezl z autobazaru. Sedm let starý vůz, poměrně málo jetý, za slušnou cenu, i když mírně ťuklý nárazník a A sloupek. Při první cestě na víkendovou chalupu jsem nenastartoval - špatná baterka. Při druhé cestě upadl konec výfuku. Při třetí se vůz nezvedl - a pod ním vznikala louže zelené hydraulické kapaliny.
Těch závad jsem za pět a půl roku užil nepočítaně. Nejhorší bylo prasklé potrubí hydrauliky (opakovaně), ale i kvůli prasklé páčce spojky nebo vypadlému táhlu řazení jsem několikrát nedojel.
O drobnostech jako uklepaný kontakt od lambdy ani nemluvím. Vrazil jsem do auta spoustu peněz a několikrát se ho pokoušel prodat. Nakonec jsem se ho zbavil hluboko pod cenou.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto v jádru nebylo špatné. Vynikající a spolehlivý motor, dobrý podvozek, prostoru v kombíku na rozdávání, solidní antikorozní úprava, elegentní design... Příšerné řazení, ale to Francouzi neumí dodnes.
Nicméně velké a neustále se opakující maličkosti mne doháněly až k slzám. Lecos jsem se na autě naučil, i když jsem od inkoustu. Nakonec jsem pochopil , že citroen s hydropneumatickým podvozkem je jen pro fandy značky - i když vím o řadě bxářů, kteří jezdili bez problémů.
Nooooo výroba skončila v roku 1994 takže ti ho asi vyrobili na zakázku že ? Baterku vyrobil Citroen že ? A výfuk si ani omylom neutrhol o obrubník ... No a tá mláka ....... čo tak raz za 5 rokov skontrolovať hadičky ? Jedna stojí cca 300SK ... Fakt spuuuuuuusta penaziiiiiiiiii ......
Opravdu tohle auto bylo k vzteku ! Před ním jsem měl Š-105 a hledal jsem něco svižnějšího na dlouhé cesty. I velký kufr mi vyhovoval. Dal jsem za něj 49000,- a za měsíc vytekl hydr.olej. Oprava ! Pak nasledoval upadlej výfuk a za nějakou dobu obět NĚKDE tekl olej ! Prodal jsem ho za necelý rok za !!!3000,- !!! a byl jsem rád
toto Auto není past pro blbce a je klid. Já jsem s BX velice spokojenej ...... až tak že jsem ochoten i do něj investovat daleko více, než jen do provozních záležitostí.
No moc nesouhlasím - hydraulika - jakmile začnou praskat trubičky, tak se musí vyměnit všechny a musí to udělat někdo kdo tomu trochu rozumí - umístění a připevnění těch trubiček má svoji logiku... Vůbec když se o hydrauliku trošku staráš tak je to to nejlepší co může být...
nemyslím si, že tohle auto je "past na blbce". tenhle typ vyžaduje určitou péči a jestliže se mu jí nedostává, může se to projevit u následujících majitelů sérií poruch. při koupi BXka je hlavně důležitý důkladný výběr. když se tato skutečnost zanedbá a kupující ještě při vší smůle natrefí na nějaký dobře vypadající vrak, tak se pak nesmí divit... já taky vlatním BXko a občas se nějaká ta porucha objeví, ale auto to oplácí dobrými jízdními vlastnostmi, až nezvyklým pohodlím a nekonečným prostorem...
"i když mírně ťuklý nárazník a A sloupek. Při první cestě na víkendovou chalupu jsem nenastartoval - špatná baterka. Při druhé cestě upadl konec výfuku. " Tak to je síla teda .... tohle jsou běžné závady kteréhokoli auta a co se týče hydrauliky ? Jestliže praskne jedna, nebo druhá trubička .... je rozumný to vyměnit vše a máš klid
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën BX
Chyba
Nooooo výroba skončila v roku 1994 takže ti ho asi vyrobili na zakázku že ? Baterku vyrobil Citroen že ?
A výfuk si ani omylom neutrhol o obrubník ...
No a tá mláka ....... čo tak raz za 5 rokov skontrolovať hadičky ? Jedna stojí cca 300SK ... Fakt spuuuuuuusta penaziiiiiiiiii ......
09.05.2007 | 00:31:10 | Vlado Reagovat
HRUZA !!!
Opravdu tohle auto bylo k vzteku ! Před ním jsem měl Š-105 a hledal jsem něco svižnějšího na dlouhé cesty. I velký kufr mi vyhovoval. Dal jsem za něj 49000,- a za měsíc vytekl hydr.olej. Oprava ! Pak nasledoval upadlej výfuk a za nějakou dobu obět NĚKDE tekl olej !
Prodal jsem ho za necelý rok za !!!3000,- !!! a byl jsem rád
31.05.2006 | 14:44:30 | vilda Reagovat
pohodlnější svezení za ty peníze nenajdete , ale pozor v rychle se střídajícich zatáčkách-tam má navrch klasické pérování
31.05.2006 | 09:13:38 | bigben Reagovat
toto Auto není past pro blbce a je klid. Já jsem s BX velice spokojenej ...... až tak že jsem ochoten i do něj investovat daleko více, než jen do provozních záležitostí.
02.06.2005 | 09:13:13 | instalater Reagovat
No moc nesouhlasím - hydraulika - jakmile začnou praskat trubičky, tak se musí vyměnit všechny a musí to udělat někdo kdo tomu trochu rozumí - umístění a připevnění těch trubiček má svoji logiku... Vůbec když se o hydrauliku trošku staráš tak je to to nejlepší co může být...
30.03.2005 | 15:05:55 | qwas Reagovat
nemyslím si, že tohle auto je "past na blbce". tenhle typ vyžaduje určitou péči a jestliže se mu jí nedostává, může se to projevit u následujících majitelů sérií poruch. při koupi BXka je hlavně důležitý důkladný výběr. když se tato skutečnost zanedbá a kupující ještě při vší smůle natrefí na nějaký dobře vypadající vrak, tak se pak nesmí divit... já taky vlatním BXko a občas se nějaká ta porucha objeví, ale auto to oplácí dobrými jízdními vlastnostmi, až nezvyklým pohodlím a nekonečným prostorem...
22.02.2005 | 20:30:35 | damarko Reagovat
"i když mírně ťuklý nárazník a A sloupek. Při první cestě na víkendovou chalupu jsem nenastartoval - špatná baterka. Při druhé cestě upadl konec výfuku. " Tak to je síla teda .... tohle jsou běžné závady kteréhokoli auta
a co se týče hydrauliky ? Jestliže praskne jedna, nebo druhá trubička .... je rozumný to vyměnit vše a máš klid
22.02.2005 | 20:12:50 | Reagovat
V rozrušení nad starou bolestí jsem uvedl špatný rok výroby. Správně je 1988. Za chybu se omlouvám. Autor
08.01.2005 | 22:13:12 | donald Reagovat