Recenze Citroën BX 1,8 d
“To je Citroen, prosím.”

Autor recenze: Reihensechscylinder (21 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1985 Typ motoru:1,8 diesel ( jako Peuge Stav km při koupi:110 000 km Stav km nyní:220 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 24. 11. 2005

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Wartburg w353

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Kromě spotřebních věcí si vzpomínám akorat na koule hydrauliky, ale to bylo taky způsobeno bězným opotřebením.

Jinak bylo dovezeno po revoluci z Italie, takže skutečně žádná rez.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Recenzi jsem se rozhodl napsat po delší době. Bx bylo auto na kterém jsem se učil jezdit a naše první zahraniční auto, takže moje sympatie k ní jsou dány samozřejmě silným osobním vztahem k ní.

Ale nejen jim. Pak tady jsou taky naprosto nepopíratelná fakta.
Motor je dobře známej z 205 d. Vzhledem k tomu, že bylo auto zatěžováné tak na 70% užitečné hmotnosti a dynamika byla skutečně hodně vlazná, musel se motor neustále vytáčet a podle mě dost pretěžovat. A teď pozor. Za 220 tis kilometrů ani kapka oleje pod autem a olej jsme nemuseli ani jednou doplňovat!!

Lidi se u Citroenu boji hydrauliky a to je ta nejvetší chyba. Podle mě není důvod když si dáte pozor před koupí auta. A ta jízda na vzduchovém polštáři se musí zažít. To nedokáže nabídnout sebelíp vyladěnej klasickej podvozek. V cenové relaci ojeté bx žádná jiná alternativa neexistuje.

Jízdní vlastnosti jsou přesto dobré. Na to jak je auto komfortní je to úspěch. Hydractive 3 je už někde jinde, ale taky za trochu jiný peníze:))

Co se týče koroze, tak za prvních šest let pobytu auta ve slunné Italii jsme nic jinýho než auto s minimem koroze ani nečekali. Ale po šesti letech provozu (samozřejmě i v zimě) u nás jsme auto s naprostým minimem koroze skutečně nečekali.

Je taky docela dost bezpečná. Jednou do nás narazil zezadu Favorit. My jsme stáli na mokrých kostkách a najednou rána jako z děla. Samozřejmě jsme měli pasy i když to bylo ve měste. (pasy jsou totiž užitečná věc, což stále dost řidičů nebere na vědomí) Favorit měl úplně v háji celej předek, ale nám se akorat na jedný straně posunul nárazník asi o 5 mm. Uznávám ze Favorit má docela tenký plechy ale stejně.

A poslední poznámka co se týče designu. BX skutečně krásný moc není. Je to určitá výstřednost (za málo peněz). Komu se nelíbí tomu to rozmlouvat nebudu. První série s kolotočovitým oranžově podsvětleným tachometrem a jednoramenným volantem je prostě klasika!! Vzhledem ke stáří aut (serie ´83-´86) se ale k běžnému ježdění už moc nehodí. To už je spíš koníček.

Až budu mít víc peněz, tak si budu muset Bx zase pořídit. A nostalgie nebude jediným důvodem.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën BX

Vložit komentář