Recenze Citroën Berlingo 1.4i
“Asi jsem měl jít do nafty.”

Autor recenze: Bob (58 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1360 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:851 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 8,33 l/100 km Vloženo: 22. 9. 2008

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Suz.Swift

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Zatím s ohledem na počet najetých km. ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Původněv jsem si chtěl koupit naftovou verzi 1.6 HDI (55 KW).Nechal jsem se však prodavačem přesvědčit ke koupi "benzínu" 1.4i (55KW), nyní obchodní název Berlingo First. Ročně najedu cca 12000 km. Nejsem si úplně jistý zda jsem udělal s benzínem dobře.

Berlingo - First s obsahem 1.6i se již nenabízí. Místo "nafty" v základní verzi "S", mám tedy 1.4i , ve verzi "SX" v tzv. plné výbavě. a metalíze (man.klimatizace, el.stahování oken, pravé zrdcátko v elektrice, rádio s CD, dvoje odsouvací dveře, centrál.zamykání a pod.). K jízdním vlastnostem nemám výhrady, trochu mi vadí sedadlo, a zřejmě jiný tvar spojkového pedálu (občas šlapu na celou páku pedálu).

Zkušebně jsem si změřil spotřebu auta v záběhu, měření bylo po 323 km, a měřený úsek byl 451 km. Z toho 260 km.na silnici I.třídy, ostatní po krpálech křivoklátska. Průměr spotřeby byl 8,33l na 100 km. Tankováno bylo u stejné pumpy do vypnutí pistole. Řeším dilema, zda mám natáhnout potahy na přední sedadla (mám nové univerz.z dřívějška) a tím zneschopnit "příplatkové" opěrky rukou a stolečky s kapsama na zadní straně opěradel.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Berlingo

Vložit komentář

Tažné zařízení

Doporučuji koupit už s tažným zařízením. My jsme sháněli jedno dodatečně - podařilo se nám ho koupit za slušnou cenu www.amsa.cz/Berlingo-I ale v místním servisu si jen za montáž napočítali horentní sumu.

27.03.2014 | 13:13:30 | Teflon  | 91.187.58.* Reagovat

radšej diesel?

Na 12 tisíc kilometrov ročne je benzín ako stvorený. Nákladné opravy diesla by až potom ukázali že radšej si mal kúpiť benzín. Nemyslím že si urobil zle, no 1,6 by možno bola lepšia voľba. Sú to nenáročné motory takže spoľahlivosť bude určite.

11.11.2012 | 13:22:16 | Marek  | 176.61.217.* Reagovat

Elektrika....??!

Tak mi přestala svítit levá strana,vypraviljsem se v dobré víře do značkového servisu Citroen. Nález závady mě stál 1450,-Poškozená řídící jednotka za 9.5 tisíce, plus 5.5. tisíce oprava. Objednáno ve Francii na vinko auta. Auto je 14 dní po záruce, najeto cca 16 tisíc km. (je slovo francouzský křáp vulgární??)

13.09.2010 | 21:28:50 | Bob Reagovat

..elektrika

Tak mám najeto necelých 6tis.km., a už se mi začíná sr... elektrika. Postupně musím vyndavat žárovky a rozpojovat konektory a čistit je, příp.prostříkávat sprejem. Na střídačku přestávají fungovat. A to celoročně garážuji. Zlaté autíčko Suzuki Swift, tam mi to nedělalo ani za 4 roky. A kromě benzínu to ještě žere i trávu u cesty. Já vůl.........

24.02.2009 | 12:13:27 | Bob Reagovat

...spotřeba

Díky za povzbuzující info,,já jsem se ještě pod 8 l. nedostal. Nejezdíte někde po rovinkách u Žitného ostrova ?

21.11.2008 | 01:20:27 | Bob Reagovat

spotreba

ja mám benzín l,4i od 2001 roku a dlhodobá spotreba bola 6,l2 l/lOOkm
bolo to vynikajuce auto !!

12.11.2008 | 21:38:23 | peto Reagovat

1.návštěva servisu

Tak jsem po 2000 km.navšívil značkový servis na bezplat.kontrolu. Vzhledem k tomu, že nejdou kvůli "žehličce" valníčku otevírat zadní dveře, tak jsem chtěl něco udělat s taž.zařízením. Bohužel se nadá nic dělat. Rovněž tažné zařízení s demontovatelnou "koulí" není nic moc. Bylo dražší, ale když chci demontovat kouli, tam musím nejdříve demontovat zásuvku kvůli dlouhým šroubům. Nělak se to hochům nepovedlo. Doplňovali nějaké provozní náplně a 1/3 l motor.oleje. Zatím auto šlape. Když dám zpátečku, tak se lidé zastavují a koukají co to jede.Strašné zvuky. Jinak je zatím auto bez problémů.

28.10.2008 | 22:02:13 | Bob Reagovat

Vědět

Nutno si uvědomit co změna paliva znamena pro motor ktery běžel dost času na benzín..v první řadě jine vlastnosti LPG jako paliva větší těkavost.ne všechno palivo se dostane do valců a prohoříva ve vyfukovych kanalech.Tím vzníka riziko přidření vyfuk.ventilů..v praxi to znamena že automobilky když delají přestavbu-viz.lpg od subaru ,dodavali jine ventily plněně dusíkem aby nedochazelo k přehřívaní ventilů,,tím padem k nadměrnému roztahování ventilů a logicky přidíraní..Je duležite se pořadne infornovat a najít solidní servis s delší praxí a zjistit zkušeností majitelu stejného vozu..LPG není vzdy vyhra..hlava dostava vice zabrat vule ventilu se zpravidla po čase rozhodí ..

27.09.2008 | 21:41:28 |  Reagovat

Ja som raz videl novu A8 4,2 LPG.

25.09.2008 | 21:06:07 | Lukas Reagovat

LPG?

Nemám rád LPG...pro mě platí přísloví...když máš na koně,musíš mít i na oves.Nejvíc mě rozesmálo BMW 325 s LPG...když alternativu,tak diesel na řepkový olej...

25.09.2008 | 15:55:52 | KubikCv Reagovat

lpg

neblazni do jednastvorky lpgcko nedavaj, urobis z toho 1,2 htpcko.. to sa oplati davat do vacsich motorov kde je silny vykon a fakt zeru vela

25.09.2008 | 13:40:43 |  Reagovat

Přestavba na LPG??!

Díky za povzbuzující příspěvky, snad se s tím autem naučím jezdit. Asi by to chtělo ještě 6.rychl.stupeň, neboť při 130km/hod.má motor reservu. Naopak na 5. rychl stupeň ještě dobře táhne při otáčkách 2000-2500. Sondoval jsem přestavbu na LPG (po záruce) ,zhledem k tomu, že je motor 4 bodová stříkačka tak je nutno použít zařízení se sekvenčním vstřikováním (snad se prob.butan vstřikuje přímo kapalný a ne odpařený). U tohoto typu je údajná spotřeba stejná jako u benzínu. Bohužel však přestavba u tohoto motoru začíná na 32 tis.kč. Čím se opět vrací spekulace na téma rentabilita (viz.nafťák). Má někdo zkušenosti s přestabou benzín. stříkaček?

25.09.2008 | 11:00:39 | Bob Reagovat

Pravé zrkadlo

v elektrike mali už aj 405... a je to asi špecialitka PSA. Aspoň o jednú vec menej, čo sa pokazí...ale s el. zrkadlami som nikdy nemal problémy. Až na to vyhrievanie....to málokedy išlo.

24.09.2008 | 21:35:22 | ľuboš Reagovat

urcite by boli asi lepsie obydve elektricke zrkadla ako u VW ktore nikdy nefunguju....

24.09.2008 | 20:32:40 | lukas Reagovat

zrcátko

pročby ne?? u řidiče kam dosáhne manuál..na druhé straně elektrika...tuším že jsem to viděl i u Xsary

24.09.2008 | 12:36:49 | KubikCv Reagovat

zrcátko

El. pravé zrcátko?? Levé ne??To jsem neviděl

24.09.2008 | 12:27:44 | jašin Reagovat

1,4 je 1,4

Tieto auta v tejto motorizacii a vybave pouzivame vo firme uz cca. 6 rokov a dlhodoba spotreba nebola nikdy pod 8 litrov - samozrejme niekedy aj tazsia noha(obiehanie)+klima. Pokial budete ale jazdit veeelmi opatrne s lahkou nohou bez klimy ak tych 7,5 je realita. Inac je to relativne spolahlivy motor, ale odchadzaju nam alternatory:-(((... nech dobre posluzi.

24.09.2008 | 11:39:25 | milanek Reagovat

...

při tak malém nájezdu km se vyplatí benzín..nehledě na nízkou pojistku...po zajetí to bude zase trochu jinde....stačí se naučit efektivně využít vrchol toč.momentu a pak jde spotřeba taky dolů

24.09.2008 | 11:34:08 | KubikCv Reagovat

Skúste LPG,

ale pri takom malom počte km sa ani nafta neoplatí. Aj keď by to bolo oveľa živšie... Kamarát je s Berlingom spokojný, cca 170.000 km, 2.0 HDi, okolo 6 l nafty. Aj Vám časom klesne spotreba. Nech Vám slúži dobre !

24.09.2008 | 09:45:22 | ľuboš Reagovat

spotrebou sa zaoberat az po najmenej 10 tis. km

24.09.2008 | 09:08:34 | 23 Reagovat