Rok výroby:2001Typ motoru:2.0 HDiStav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:21. 9. 2009
Žádná dramatická překvapení se nekonala. Jde o solidní a spolehlivé auto.
Auto bylo jeté po prvním majiteli z Německa. Při koupi jsem zjistil: a/ netěsnící klima ve spoji u chladiče - přetěsněno v servisu, b/ promáčklý práh a opravovaný katalyzátor (asi auto někde spadlo z heveru) s mizerně provedeným svarem - přelakován spodek prahu kvůli korozi a výměna katalyzátoru za nový z druhovýroby. c/ nefunkční regulátor otáček ventilátoru topení/klima - výměna regulačních tranzistorů svépomocí (jde o běžnou závadu těchto aut, na internetu je podrobný návod k opravě)
Za provozu ještě: a/ výměna řemenice - běžná závada motorů 2.0 HDi b/ výměna rozvodů + vodní pumpa - preventivně c/ výměna náplní
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ideální vozítko pro rodinu s malými dětmi a/nebo prarodiči.
Spousta prostoru pro nohy a hlavu i vzadu. Do zadu se vejdou tři urostlí dospěláci, nebo tři autosedačky. Do auta se dobře nastupuje i starším lidem s méně ohebnými klouby a páteří.
Jak výhodné jsou zadní posuvné dveře ocení každý, kdo jezdí v městském provozu s dětmi nebo nakládá často nějaký náklad na zadní sedačky.
Nákladový prostor bez hrany a vyztužený nárazník je maximálně pohodlný nejen při manipulaci s nákladem, ale i při přezouvání přeskáčů na horách nebo přebalování miminka. Dveře vyklápěné nahoru se zdají být nevýhodou jen do doby, než se pod ně i s rodinkou schováte při dešti.
Vůz má zdvojenou podlahu, takže sedíte o cca 15 cm výš než ostatní, máte větší rozhled, ale při prvním svezení se asi leknete "naklápění" v zatáčkách. Je to věc na kterou si zvyknete a za chvíli si toho ani nevšimnete. Auto dobře sedí na silnici v dešti, na sněhu i ve větru.
Dobře se s autem manévruje, posilovač je nastaven na "chlapy" takže ve volantu je "cítit" silnice. Z auta je perfektní výhled i díky velkým zrcátkům, jen sloupky by mohly být štíhlejší.
Motor je živý, zabírá od cca 1500 otáček, citlivý na kvalitu paliva. Žádné problémy se startováním ani v zimě (jen když mi někdo ukradl v lese autobaterii). Oproti klasickému dieselu nežhaví při teplotách do cca -5°C. Kontrolku žhavení jsem viděl v akci jen v největších mrazech.
Jako výhodu vidím indikátor hladiny oleje, který vám včas ukáže, že už je čas ho doplnit, a kontrolku hladiny vody v chladiči, takže nemusíte lézt pod kapotu, abyste zjistili, jak na tom jste.
V interiéru je spousta odkládacích prostorů a prostůrků - zejména ty pod střechou jsou velmi praktické. Prosklená střecha prostor opticky zvětšuje. Hagusy a tažné zařízení jsem nikdy nevyužil, vše se vešlo do kufru.
Těm s rodinou, kteří váhají mezi Škodou Octavia Combi (1.9 TDi) a Citroënem Berlingo (2.0 HDi), doporučuji Berlingo z těchto důvodů: 1/ Posuvné zadní dveře neuvěřitelně usnadňují nakládku/vykládku dětí 2/ Nákladový prostor bez hrany (hluboký kočárek nemusíte skládat) 3/ Velký prostor pro pasažéry na všech 5 sedadlech (vzadu není žádný "kardan"). Můžete též bez problémů přebalit dítě uvnitř zavřeného auta. 4/ Spolujezdec (maminka) na předním sedadle může snadno zásobovat pasažéry (děti) vzadu jídlem a pitím, protože se může pohodlně otočit. Ve sportovně laděných sedačkách a malém vnitřním prostoru Škodovky toto není možné.
Jezdím teď s rodinkou ve služební Škodovce a je to "krok zpátky". Nechci tím tvrdit, že Octavia Combi je špatné auto, protože není. Berlingo vám ale dá mnohem víc.
Jojo souhlasím taky. Mám octavku tdi a nedávno jsem koupil jako druhý auto pro mě do práce berlingo a byl jsem moc překvapen. Při koupi najeto 354034 km já s ním najel už přes 3000 km a nedám na něj dopustit. Je to auto pro rodinu jak se patří. Octa stojí doma a jezdíme převážně berlinou. Když občas sednu do octavie tak mám strach ze si odřu prdel o asfalt a cítím se tam jaksi stísněnej a volant mám nalepenej na obličeji. Při výšce 188cm. Ještě sem zapoměl dodat r.v. 2000 2.0HDI
Uvažujem nad Berlingom /cca r.v. 05/ a chcem sa opýtať či majú 2,0 HDi aj filter pevných častí, lebo som počul že niektoré to majú a sú neskutočne drahé .
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Berlingo
Jojo souhlasím taky. Mám octavku tdi a nedávno jsem koupil jako druhý auto pro mě do práce berlingo a byl jsem moc překvapen. Při koupi najeto 354034 km já s ním najel už přes 3000 km a nedám na něj dopustit. Je to auto pro rodinu jak se patří. Octa stojí doma a jezdíme převážně berlinou. Když občas sednu do octavie tak mám strach ze si odřu prdel o asfalt a cítím se tam jaksi stísněnej a volant mám nalepenej na obličeji. Při výšce 188cm. Ještě sem zapoměl dodat r.v. 2000 2.0HDI
05.03.2014 | 03:25:30 | Míra | 213.29.26.* Reagovat
Filter
Uvažujem nad Berlingom /cca r.v. 05/ a chcem sa opýtať či majú 2,0 HDi aj filter pevných častí, lebo som počul že niektoré to majú a sú neskutočne drahé .
27.11.2009 | 18:52:58 | Thomas Reagovat
Hezky napsaná recenze,přeju mnoho šťastných ujetých kylometrů bez nehod :-)
09.10.2009 | 14:19:58 | Roman Reagovat
Tiez mam Berlingo r.v. 08, 1,6 HDi, ma uz 75 tis km a bez poruchy. Uplne suhlasim s recenziou.
23.09.2009 | 12:25:09 | lakinooo Reagovat