Rok výroby:2007Typ motoru:1400Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:6 892 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:24. 3. 2008
Ne, zatím žádné (taky po pouhých 6 měsících mít nesmí). Bohužel už jsem si stačil poškrávat zadní dveře vlastními garážovými vraty a nějaký "dobrák" mi na parkovišti promáčkl posuvné dveře tak, že z nich vyrazil uvnitř čalounění. Ujel, samozřejmě.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Měl jsem postupně Citroen BX 1.9D Break šedá metalíza, elektro, Citroen Visa 1.7D červená, 2 x Citroen BX 1.9 D bílý a žlutý, Seaty (2 x Cordoba, 1x Vario 1.4i). Dnes : Citroen Berlingo Image 1.4 modrý, plná výbava. Rodinka rostla a potřebovala něco většího. Bohužel vím, že BX 19 Break by byl ideální, leč už je to veterán a historie. Škoda, spousta současných aut mu nesahá ani po puklice. Lákalo mne Berligo ve verzi Modutop = multifinkční střecha s průhledy, ventilací, čtecími světýlky a úložnými prostory. Prostě potřebuji prostor pro rodinu. Nicméně při cenách přes půl milionu příliš drahá věcička, s doplňky vždy nad 600 tisíc. Taky ho Citroen ČR prakticky nenabízí, jen občas. Ale Citroeni jakoby mne vyslyšeli. Zamachrovali, dali přes 150 tisíc slevu a já se dnes vozím v Citroenu Berlingo Image 1.4. v super výbavě. Navymýšlel jsem si kdeco a vešel se pod 400 tis.. Posuďte sami fantastický poměr cena/výbava:
- tempomat a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent - Zatmavená skla oken v zadní řadě - Tónovaná skla - Přední mlhové světlomety - Osvětlení interiéru s funkcí postupného zhasínání - Paket Výbava: loketní opěrky na předních sedadlech, výklopné odkládací stolky na zadní straně předních opěradel, vyjímatelný vozík Modubox uchycený v zavazadlovém prostoru ( nosnost 18 kg ) - Vyhřívané zadní sklo - Elektrická zásuvka 12 V ve středové konzole - Boční posuvné dveře na levé i pravé straně - Zadní sedadlo dělené v poměru 1/3 - 2/3 se sklopnými opěradly - Zadní dveře výklopné - Ocelová kola 5,5 J x 14, pneumatiky 175/70 R14, celoplošné kryty kol „Honfleur" - Příčný úložný prostor nad čelním sklem - 5 x bezpečnostní tříbodové pásy, vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu - Stropní odkládací prostory s ochrannou síťkou nad bočními dveřmi vzadu - Kryt zavazadlového prostoru skládací - Výškově nastavitelný volant - Látkové čalounění X-Ray - Elektronický imobilizér - samočinné denní svícení světel - Deaktivační spínač čelního airbagu spolujezdce - Čelní airbagy řidiče a spolujezdce - Samočinná aktivace stěrače zadního okna při zařazení zpátečky - Třetí brzdové světlo - Nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů ( funkce „Guide Me Home" ) - Cyklovač stěračů čelního a zadního skla - ABS + EBD - Termoreflexivní čelní sklo - Paket Plus: centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, elektrické ovládání vnějšího zpětného zrcátka na straně spolujezdce - Rádio s přehrávačem CD ( AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, dálkové ovládání ) - Odkládací zásuvka pod sedadlem spolujezdce - Nárazníky lakované v barvě karoserie s černými dotykovými lištami, boční dotykové lišty v černé barvě - Podélný stříbrný střešní nosič - Úložné prostory ve dveřích, středové konzole a stěnách zavazadlového prostoru - Kryté úložné prostory s objemem 9 l v podlaze před zadními sedadly - Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel - Modrý lak - bezpečnostní sadu včetně žárovek, lékárničku, trojúhelník, lano .... - Centrální multifunkční displej: upozornění a výstražná hlášení, hodiny, informace audiosystému - 5 x výškově nastavitelné opěrky hlavy - Variabilní posilovač řízení - Automatické zamykání dveří a víka zavazadlového prostoru za jízdy - Vizuální signál nezapnutého pásu řidiče a otevření dveří a zapomenutého klíčku v zapalování a rozsvícených světel - kryty podběhů do zavazadlového prostoru - ALU kola a zimní pneu - chrániče dveřních prahů - misky pod kliky dveří (nakonec je nedodali, prý už se nedělají, ale v ceníku jsou) - pryžové koberce na míru do celého vozu - bezpečnostní šrouby kol - deflektrory na okna dveří.
Motor 1,4i jsem zvolil záměrně, najezdím do 18 tis. km ročně a tak by se mi investice do nafty vracela jen velmi pomalu. I silnější 1,6i začínal o 30 tis. výše. Dojmy - prvotně jsem si musel zvyknout na posez, v podstatě řídíte autobus, pohodlí, prostor. Všechno je po ruce a výborně řešeno s výjimkou elektro otevírání oken, které je na středovém panelu nad rádiem, tudíž z ruky.
Mírně jsem přehnal zatmavení oken, zvolený nejtmavší odstín budí i ve dne ve zpětném zrcátku dojem pološera. Auto výborně manévruje, parkování je díky zrcátkům hračka, asistent to vhodně doplňuje. Jízda díky tempomatu a omezovači pohodlná, prostě jen ťuknete spínač a vezete se. Vzhledem k váze vozu a charakteristice užitkového vozidla je 1,4i línější, nicméně vytočením kolem 3 tis. otáček si dá říci.
Motor ztrácí tah v příkrých stoupáních a je nutno podřadit nebo držet otáčky. Kupodivu i zde se lze spolehnout na tenpomat. Spotřeba kolem 8 litrů Naturalu 95. Zkusil jsem i 2 nádrže Naturalu 98 ale nemělo to vliv na živost vozu ani spotřebu, pouze na obsah peněženky. Co se pohodlí týče tak si zatím každý svezený pochvaloval, auto je skutečně 5 místné, když dáte dozadu 2 dětské sedačky tak mezi ně nebo vedle nich (podle uspořádání, má i ISOFIX) se bez obav vejde i velké chlapisko.
Zavazadlový prostor je prostě k nenaplnění. Nevýhodou jsou věčně špinavé zadní dveře, ale to je daň za kombíka, zde navíc zcela kolmou stěnu. Množství vnitřních odkládacích prostor nedostižné. Závěrem mohu říci velmi dobrá koupě. Uvažoval jsem ještě o MPV (Hyundai Matrix) nebo velkém kombi (Dacia Logan MPV), ale Berlingo zvítězilo. Mj. i proto, že mám garáž s 2 auty parkujícími za sebou a sežeňte MPV či minidodávku do délky 420 cm !
Sorry, ale to co sis s autem udělal sám nebo Ti provedl někdo cizí na parkovišti je sice politováníhodné, jenže v recenzi vozu to nemá co dělat, není-li to chyba výrobce, což očividně není.
Než poněkud nesmyslnou výbavu, je lépe si připlatit na motor, takhle jsem kdys točil feldu aby to jelo, tedˇ jezdím s 2,0 Hdi a je to o něčem jiném i na Německé dálnici.
No bežné pre väčšinu určite nie sú, skôr pre menšinu. A v cene auta pod 400 českých už vôbec nie. Ak nerátam plechové disky s puklicami, trojbodové pásy a iné v podstate povinné prvky
Podla mna je jasna volba Berlingo 1,6 Hdi. Dacia je kusok drahsia, ale myslim ze je to pohoda auto. Je to kusok Vasci Megane. Kangoo tiez nie je na zahodenie. Ved ich beha po svete..... Ja mam Berlingo 1,9D teraz ma 80tis km a uplne bez poruchy. Servis je lacny. Naposledy prehliadka 75tis km 3440 Sk. Velmi pohodlna vozba, vela priestoru.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Berlingo
Pisatel tu popisuje zřejmě prospekt s výbavou vozidla, která málokoho na tomto serveru zajímá.
13.07.2008 | 19:08:12 | Dr. Konrad Zimski Reagovat
Promáčklé a poškrábané dveře?
Sorry, ale to co sis s autem udělal sám nebo Ti provedl někdo cizí na parkovišti je sice politováníhodné, jenže v recenzi vozu to nemá co dělat, není-li to chyba výrobce, což očividně není.
23.05.2008 | 13:36:01 | Dan Reagovat
Ten motor :)
Než poněkud nesmyslnou výbavu, je lépe si připlatit na motor, takhle jsem kdys točil feldu aby to jelo, tedˇ jezdím s 2,0 Hdi a je to o něčem jiném i na Německé dálnici.
12.05.2008 | 00:34:09 | Plivník Reagovat
No bežné pre väčšinu určite nie sú, skôr pre menšinu. A v cene auta pod 400 českých už vôbec nie. Ak nerátam plechové disky s puklicami, trojbodové pásy a iné v podstate povinné prvky
29.04.2008 | 20:02:30 | Petrík Reagovat
Ta vybava :)
Tu menujete veci ktore su dnes bezne pre vacsinu vozov neviem co je na hentom take vynimocne
29.04.2008 | 19:36:21 | misso Reagovat
ooo
Podla mna je jasna volba Berlingo 1,6 Hdi. Dacia je kusok drahsia, ale myslim ze je to pohoda auto. Je to kusok Vasci Megane. Kangoo tiez nie je na zahodenie. Ved ich beha po svete.....
Ja mam Berlingo 1,9D teraz ma 80tis km a uplne bez poruchy. Servis je lacny. Naposledy prehliadka 75tis km 3440 Sk. Velmi pohodlna vozba, vela priestoru.
01.04.2008 | 18:44:21 | Reagovat
Berlingo?
Potřebuji větší vůz. Který vybrat - Dacii,Berlingo,Kangoo? Diesel nebo benzín. Jezdím většinou ve městě.Dík
01.04.2008 | 12:41:40 | ooo Reagovat
Berlingo s 1,4 motorom by som si asi nevolil....tak pasuje Hdi. Ja ma 1,9D a je to slabe.
28.03.2008 | 20:25:09 | lakinooo Reagovat