Rok výroby:2009Typ motoru:1360Stav km při koupi:6 kmStav km nyní:2 600 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:18. 8. 2009
Předchozí auto:Moskvič 2ks,Wartburg 2ks,Škoda 4ks,Fiat 2ks
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
Ne.
Hodnocení a zkušenosti s autem
V mém věku už se mi nechtělo válet pod autem a stále něco opravovat a můj sponzor-manželka- mi konečně schválila nové auto. Poprvé v životě. A co za málo peněz vybrat? Jako drobný podnikatel převážející zboží jsem potřeboval něco většího,takže rozhodování mezi Loganem , Doblem , Kangoo a Berlingem nakonec vyhrálo Berlingo. Bylo hned k mání, líbí se mi víc než Fiat , interier je myslím o málo lepší než Renault.A také rozhodovala rovná ložná plocha a nosnost .Volil jsem benzín 1,4 hlavně kvůli ceně-je o 50 000 levnější než HDI a i když jezdím cca 30000km ročně tak při počtech : ušetřím 30Kč na 100km mi výjde dorovnání cen až po ujetí cca160000km a to jen na palivu. Prostor. Naložíte-li 5 lidí vejdou se vám do kufru mezi podběhy 2 přepravky-to je myslím výborné.Samozřejmě je můžete rovnat na sebe(ale nesmíte mít přepážku).Pokud jedete ve dvou-není o čem mluvit. Variabilita zadních sedadel je klasicky 2+1 přičemž jednomístné je za řidičem . Jednoduchost sklopení je výborná, ale sedadla jsou po sklopení mohutná a zabírají asi 30cm ložného prostoru. Pohodlí: Sedadla jsou až příliš měká a široká.Vzhledem ke slušným jízdním vlastnostem mě to v prvotočivých zatáčkách vmáčkne do kraje natolik , že pod zadkem cítím tvrdou kostru sedadla.Budou muset nastoupit nějaké tlustší potahy.Pérování je podle mého názoru měkčí - na nosnost 580kg až překvapivě. Ale asi to konstrukce zadní nápravy dovoluje.Pohodlně se cestuje po dálnici-dobře drží stopu a kupodivu ani boční vítr příliš nevadí.Jen se musíte víc soustředit na slabý motor a včas pod kopcem rozjet jinak by vás mohlo čekat i přeřazení .Doporučuji alespoň 120-auto už v kopci nezrychlí , ale je schopné si tu rychlost udržet.Možná po záběhu to bude lepší , ale to budu hodnotit tak za rok. První garanční prohlídka je po 2000km bezplatná-doplňují se provozní kapaliny.Další po 20 000km-zdá se mito trochu moc, osobně bych u nového auta měnil olej dřív , ale asi je to vyzkoušené. Spotřeba -zmíním se i když s těmi ujetými kilometry je to směšné- po dálnici 120-130kh/h-kolem 7,6. Po okreskách +město 7,2.
Včera jsem dořešil další drobnou závadu.Odešly mi regulační odpory na ventilátoru topení.Dostal jsem se k nim po demontáži motorku a odspodu se s nimi otočí šroubovákem-je to jen zacvakávací.Po prohlídce jsem zjistil , že je vadná tepelná ochrana -nelze letovat, takže jsem ji překlenul- na přívodním kabelu propojil dva dráty a zase fouká i když bez nejvyššího výkonu(ten stejně nepoužívám-velký hluk).Ale dostat ty odpory zpět byl porod.
V Ostravě (cca 270 km od domu) při točení volantem na místě(couvání do haly) rána ,smrad , kouř a ztuhlo řízení.Kamarád koukl pod kapotu-puknul tlakový spínač na servu(potrubí) a tím vystříkl olej do motoru-proto kouř.Naštěstí Autokelly funguje i o víkendech , takže součástka objednána v Pá-v So koupena(1070 Kč) a stačila gola a klíč a na místě vyměněno(olej stál přes 500).Ten spínač je z hliníku a dost nízko , takže na něj může slaná voda a za těch pár let byl hodně rozežraný solí.
Hučení od předních kol-opět ložiska.Navíc zjištěna vůle v čepu řízení , takže jsem se rozhodl udělat komplet předek a vyměněna ložiska,čepy řízení a čepy na spodních ramenech.
odešlo lanko spojky.naštěstí to nebylo okamžitě , ale občas se propadl spojkový pedál a musel jsem jej vrátit nohou.blbý bylo , že to bylo v době dojíždění na velkou akci kterou jsem nemohl vypustit a tak jsem trnul strachy jestli nezůstanu viset někde v polích a budou mi utíkat peníze.lanko mi objednal syn a během akce jsem dojel domů-160km - a spolu jsme to vyměnili za 15 minut(syn má zkušenosti s xsarou-je to stejný)
byl jsem synkem upozorněn , že jeho kámoš mě viděl jet a stále mi svítí brzdový světla.Brzdový spínač se odporoučel , ale kupodivu šel rozdělat(i když plast je hnusně tvrdý) a opravit .Takže jezdím se starým a nový si vozím sebou-výměna zabere opravdu minimálně času.
Na autě byly z prvovýroby Michelin energy saver -ty měly na podzim 2,8-3,0mm takže jsem je po 4,5sezonách vyměnil za Continental 5(v průběhu sezony mám málo času na návštěvu pneuservisu).Staré zimní Good Year jsem sice dojížďěl ,ale už mě vadil jejich valivý odpor-ty vydržely 4zimy a asi by mohly sloužit i tuto chabou zimu-dávám je na půdu se 4mm vzorku-možná na nějaké lesní vozidlo ještě využiji.
-rozvody(řemen , kladka,vodní pumpa-ta se jevila OK-ale věřte tomu),řemen pohonu alternátoru, ložiska v předních kolech,dělal sem hlavu-tzn.těsnění pod hlavou,pod výfuk,sání,no a čeká mě výměna ložisek tlumičů-vržou. Hodnocení auta dostává trhliny,ale vlastně jen kůli té prohnuté hlavě-jinak jsou to celkem běžné věci.
Najeto 115000km a pomalu se blíží čas měnit rozvodový řemen , tak sem to udělal s předstihem(až bude hezký počasí nebude čas).Současně jsem řešil problém prosak oleje mezi blokem a hlavou,takže hlava šla dolů,nechal jsem ji zabrousit(srovnat)-prý byla hodně prohnutá na krajích- ubíraly se 0,2mm.Takže vyměněny rozvody,těsnění pod hlavou ,sáním,výfukem a řemen pohonu alternátoru a posilovače.Mimochodem-ač těsnění pod hlavou pouštělo olej na blok, tak spalovací prostor byl utěsněn dokonale a v chladicí kapalině taky bez známek oleje.A teď POZOR!!! NA KLADCE Z PRVOVÝROBY NAPÍNAJÍCÍ ROZVOĎÁK JE ZŘETELNÝ NÁPIS CHINA!!! A já, trouba, myslel,že mám francouzský auto vyrobený ve Spanělsku:-).A ještě jedna závada-čeká mě výměna ložisek v předních kolech-levý hučí už hodně a preventivně je nechám vyměnit obě.
jak jsem psal dříve,nadělil jsem si nové zimní pneu a to Continental 850.První poznatky oproti Good Year 7-continentaly mají menší valivý odpor,lépe tlumí nerovnosti silnice(možná je to rozdílem hloubky vzorku 4mm),nevýhoda-v záběru vydávyjí hukot jak nesynchronizovaná převodovka-zvlášť na mokru.Chování na sněhu a ledu -až napadne.
Další poznámka k pneu-continentaly jaksi hůř drží stopu v rovném směru-na dálnici musím stále korigovat volantem směr-asi moc lamel.Ale jinak na spadlé námraze jsem zkoušel prudčeji brzdit a nic-neutrhly se.Zatím čekám na pořádný sníh.
Za stavu 105000 jsem měnil olej v převodovce-i když by měl vydržet celou životnost auta,přece jen jsem dal na doporučení staršího olejáře , že olej degraduje samozřejmě namáháním mezi zuby ale také vzdušnou vlhkostí.Řazení jde lépe,olej byl kalný, těch 400Kč nelituji.Měněn za originál Total.V servisu mi ho nabídli za 400 litr , tak jsem si ho objednal přes net za necelých 200 za litr spolu s motorovým , takže poštovné minimální.
STK proběhla bez potíží.Najeto 100300km .Emise naprosto vpořádku ,ostatní také.Po mých zkušenostech s ojetinami mě celkem udivilo, že jsou o.k. i čepy na přední nápravě-jak řížení tak i na spodním ramenu .Přece jen ty cesty, po kterých sem nucen jezdit ,za moc nestojí.Výfuk je sice mírně rezavý , ale jen povrchově-díra žádná.
najeto 94000 a první výměna brzdových destiček.K zimním pneumatikám-před uložením-ještě mají nějakou desetinu nad 4mm , takže s nimi načnu ještě pátou sezonu a k vánocům si dám nové.
Přední Bilsteiny mají pístnici o 2mm silnější než z prvovýroby - problémy při montáži to nedělá.Pružiny silnější než na co sem byl zvyklý z osobáků-bez stahováků pružin se do toho nemá cenu pouštět.Nářadí je potřeba výběr-např.z prvovýroby je na předním tlumiči nahoře matka 21 a na držení pístnice torx a na nových byla 22 a imbus.
7.2.2013 najeto 90000-houpání auta a pohled na zadní nápravu mě odhalil pravý tlumič mokrý od oleje a bohužel mně opustil i polyuretanový doraz mezi ramenem a nápravnicí. objednal sem Bilsteiny i na předek -zadek vyřeším hned a předek v týdnu.Předek řeším také-tam to na dírách taky zadrnčí-odskakuje.Snad jsem zvolil slušnou značku tlumičů-za mých mladších let patřili ke špičce.
Mám motor 1,4 8V-to nejlevnější a nejprimitivnější.Ještě jsem se o tom nezmiňoval-takže první kontrolu jsem dělal ve 20000km , při první výměně oleje.Jsou tam vahadla a seřízení je jak na staré škodárně-povolíte pojistnou matici 10 a seštelujete a utáhnete.Je to mnohem lepší než fiat-ten se řešil podložkami-trochu komplikovaná ojeb..ka-tam sem to nikdy neřešil.Po těch 20000 bylo vše v normě-sací 0,2 a výfuk 0,4.Od té doby sem na to nekoukl až dnes(zdálo se mi v noci o podpálených sedlech).Takže ve stavu 89000km to přece jen chtělo trochu povolit-vůle byly , ale asi o 0,05mm menší.
Najeto 80 000 km , závady jen tyčky stabilizátoru,začíná se projevovat vůle v řídících čepech , tlumiče se jeví zatím dobře.Na jaře jsem měnil brzdovku , chystám se měnit chladicí kapalinu , olej si měním sám každých 20000km-právě mě to čeká.V interiéru nějaké to klepnutí.Problémy žádné.Velice užitečný vůz se slabším motorem a zatím spolehlivý.Jen dvakrát jsem demontoval zadní sedadla-je to daň za krátký zavazadelník-potřeboval jsem naložit skůtr a podruhé kolo(ale to nebylo nutné).
Výměna neproběhla tak hladce jako poprvé-levné šunty byly hodně zarezlé a nadělaly dost problémů-jeden šroub musel jít rozbruškou.K tyčkám haevy duty-mají o hodně větší průměr kloubů. Kontrola zimních pneu -po třech zimách sjeto na min.5,1mm-takže vydrží ještě čtvrtou sezonu-Good Year Ultra grip(ale letos míň jezdím-cena paliva...)
Víkendová cesta TR -Trenčín-viz.mrazy2-sání opět upraveno aby to sálo až za chladičem a teplota v Trenčíně -14.Spotřeba tam a zpět cca450km-těsně pod 7.Dnes jsem dojel z Hluboké a opět těsně pod 7.Doporučuji v silných mrazech úpravu pro sání teplého vzduchu.
komentár, stav km, spotrebu, spoľahlivosť a podobne. Máte naozaj ľahkú nohu, super!! spotrebu, vyššiu mávame na 1,4 206...:), rovnaký motor.
P.S. HDi zohrieva oveľa rýchlejšie, aspoň 2,2 HDi, výmenník tepla funguje tak, že aj v -20 sadám do auta bez vetrovky, lebo po cca 1-2 minútach ide vlažný vzduch, o ďalšiu 1-2 minúty je už teplo. A málokedy sa človeku chce zastavovať.
Nech autíčko slúži. Kým fachčí, nepredávať. Nehrdzavie, tieto franc. autá vydržia aj 20 rokov bez prehrdzavenia, jasné, že nápravy, výfuk kvitne/ málo jazdíte, kondenzuje sa voda/, ale kasňa je vari večná.
Tie tyčky stabilizátora si radšej kúpte kvalitnejšie, vydržia min. 80.000-120000 km,
Hodnocení:spolehlivost 7 , jízdní vlastnosti 8 ,komfort6,provozní náklady 6 , náhradní díly 5.Spotřeba dá se do 7 v zimě mírně nad 7.A jestli bych koupil citroen?-no tohle asi ano.Upřimě-když koukám na následovníka tak nevím kam bych se s tak nízkým podvozkem v zimě dostal.Na samotu 600m.n.m.potřebuji mírně teréní vůz a na něj nemám a tak se spokojím s tímhle.A v mírném terénu a vyším sněhu určitě lepší než konkurence.
Trasa Hladov(okr.Jihlava) benzinka-Čáslav a zpět-najeto 199,3km dotankováno 11,80 a opravdu sem se snažil(palivo platil syn a nechtěl sem mu odpustit ani halíř).Spočítejte si to sami.
Klepání od přední nápravy.Ne moc výrazné při rychlé jízdě , ale při pojíždění na parkovištích-kostkách-hodně znervozňující.Nemám zkušenost s citroenem proto jsem hledal na citoen foru a našel-prý spojovací tyčky stabilizátoru.Jelikož sem si nebyl jistý jestli to bude tím ,objednal sem levné šunty a s přehazováním kol za zimní vyměnil.Ano-bylo to ono-hurá.Tyčky i s dopravou vyšly na 540,- a práce snad půlhodina.Naštěstí nebylo nic zarezlé a šlo to dobře povolit.Tyčky se dají koupit od nějakých 230 do 1500 a nevím jestli pětkrát draší vydrží pětkrát víc.Jestli ano tak zase nevím jestli by po několika letech provozu šly tak dobře povolit a vyměnit.Takže pro příště možná zase levné (jestli teda neodejdou po 10000km)-není to až tak hrozná práce.
Po roce používání najeto něco málo přes 26000km.Závady žádné.Naučil jsem se s ním jezdit i relativně úsporně-spotřeba na běžné kratší cesty(nákupy a j.) je kolem 6,8 .Motor je opravdu živější než při koupi.Jen mám pocit , že začínají odcházet zadní tlumiče-uvidíme.Celkově mohu zatím říct , že za ty prachy to jde .Poprvé jsem mu i umyl střechu-ze stoličky :-)).K jeho výšce-anténa trpí v podzemních garážích, ale ještě jsem ji neztratil-občas je potřeba dotáhnout(ze stoličky nebo štaflí :-))
Trasa Třebíč -Brno výstaviště-pátek až neděle(jeto 3x) spotřeba 6,2 a opravdu sem se snažil do nádrže narvat co nejvíc benzínu-způsob jízdy jako v předchozí poznámce.
Minulý týden jsem dojížděl každodenně do Lysé n. Lab.-trasa Třebíč,Ji,HB,Ko,Lysá.Jezdil jsem nenaložený-jen 2lidi.Spotřeba na 1.tankování 6,37 na 2. tankování 6,46.Časy kolem 2hod.15min .Způsob jízdy-dost rychle (90-110)a včas vykvaltovat a do obcí a s kopců dojíždět bez kvaltu.
Víkend v Bratislavě-neznámý terén-vjel sem do kaluže cca 20m dlouhé a odhaduji asi 40cm hluboké trochu rychleji.Náraz do vody vytrhl dolní špunty-hmoždiny- plastových podběhů a ty dřely o pneu.Na nouzovou opravu použity hmoždiny z interiéru-pod sedadly drží čalounění v podlaze.Jsou delší -nahřál zapalovačem a za tepla vrazil do děr.Na dojetí stačily ,ale dnes to vyřeším vruty. Jinak brodivost zdá se dobrá-odhaduji , že 50cm :-) by to sneslo.Ale zkoušet to znovu se mi nechce.Kdybych v té louži zůstal , tak bych tam byl asi dodones-bylo tam opravdu strašné počasí a místní hasiči měli spoustu práce.
Najeto 19 100 km .Závady -šoupací dveře drnčí uvolněný tapecírunk-opravím sám.Servis-stálo to hodně-skoro 4000-ale co mě naštvalo byl pohled na měrku oleje -jaksi jsem se nedohledal kolik ho tam je ,jen byla stále zaolejovaná. Doma jsem z motrou vypustil kapinu přes litr oleje a hle-dostal jsem se na normální hladinu-do poloviny měřeného pole.I motor výrazně ožil.Naúčtovali i dolití brzdovky-hmmm-kdyby dali míň oleje a raději ji opravdu doplnili.Asi servisy počítají s tím , že se do výměny na olej nikdo ani nepodívá, ale takhle přeplňovat motor je nebezpečné(viz . nedávno ve Světě motorů).
Ač sedadla moc kladně nehodnotím musím uznat , že to není až tak strašné.Cesta v pátekTřebíč-Denekamp(Holandsko) s přestávkami samozřejmě a v neděli zpět a ač mívám potíže se zády tak jsem dnes v pohodě.
Tak k těm pochybám o výkonu topení u 1,6 hdi Vám musím napsat,že měl jsem asi 30 aut a nejlépe topila Honda benzín a 1,6 hdi i když jen v Peugeotu Partner.Ale to je asi stejný jako Berlingo.
Spotřeba mě rozzlobila a tak jsem řešil sání vzduchu.Sání je vyvedeno nad chladič a nemá žádné předehřívání.Proto jsem na zkoušku odstranil spojovací koleno a saje to cca 20cm za chladičm.V mrazech kolem -20 nebyl problém, dřív se prohřál,nemá tak tvrdý chod( směs je chudší),celkově kladné hodnocení.Trochu problém je dnes , kdy tepoloty jsou kolem nuly-je poznat trochu línější rozjezd .ALE spotřeba šla markantně dolu-min.o 0,5 litru na sto.Takže asi budu uvažovat o nějakém rozumném předehřevu vzduchu na zimu.
Služebně Trenčín a zpět mrazy cca -15 starty bez potíží spotřeba vylezla na 7,8 ale po zahřátí jsem jej nešetřil.Trochu déle trvá vyhřátí velkého interiéru.Na dlouhou cestu v pohodě , ale nedovedu si představit jak dlouho by se ohříval interiér s HDI motorem.
Jak sem již psal-good year ultra grip-hodnocení-horší záběr,dobré vedení v zatáčkách,výborné na brzdění.Ale podle testů jsou v současné době lepší continentaly-věřím. Takže tak za tři sezony s continentaly.
Porucha žádná.Po přezutí na zimní gumy spotřeba opět mírně nad 7litrů(Goodyear ultra grip),ale spíš je to tím , že nejezdím delší trasy.Po návštěvě kovošrotu(s odpadem-nee s autem :-)) jsem zjistil váhu auta s polovinou nádrže 1150kg.Celková hmotnost podle techničáku je 1780,takže nosnost vychází cca 600kg,ale když jsem převážel 400kg pilinových briket , tak zadní kola hodně zalezly do kastle.
Spotřeba se dá udržet pod 7/100km a nejste brzdou provozu. Měká sedadla-vyseděl jsem si důlek a je to v pohodě. Výkon občas schází , ale předjíždění se dá řešit přes trojku a motor ochotně jede přes 6000ot/min-možná by šel k 7000 , ale nikdy jsem ho takhle nehonil víc jak (odhaduji) 2vteřiny-navíc v těchto situacích nečumím na otáčkoměr :-).Světla se mi zdají výborná ale mohu porovnat jen s tím co sem vlastnil.
Kluci, nechci bejt chytrej, ale u benzínu můžete měnit olej po více km, ale u lokotraktorů, bych ho měnil po 15 000km. Jistota je kulomet. Hodně lidí si už odpálilo nafťáčka, jen díky šetření a protahování intervalu, nebo nějakej levnej srajdy z tesca. Nafťáček má rád čistej olej!!!
Mám Peugeot 206 1,4 benzín.Odjazdených 160.000 km.Tu je servisný interval 30.000 km a v pohode.Olej medzi výmenami bez dolievania.Motor ide ako hodinky.V servise som bol 5x a to len na pravidelný servis po 30.000 km.Nie je dôvod skracovať doporučované servisné intervaly.Mimoriadné okolnosti na skrátenie intervalov popisuje servisná kniha.Sú to extrémne jazdné podmienky /prach,vysoké teploty.../
Dík za radu-budu o tom uvažovat.Vždy sem měnil olej na jaře a na podzim(vycházelo to na cca po 15000km).Zkusím to udělat tak i do budoucna.Takže to zkusím zkoordinovat.
..."20 000km-zdá se mito trochu moc, osobně bych u nového auta měnil olej dřív , ale asi je to vyzkoušené..." kľudne si daj olej vymeniť skôr, keďže je nové a budeš mať zábeh, ja som to robil po 8000km, nevadí ,že mám iné auto a iný motor, v princípe je to jedno.
když sem u palia ze 4000ot přeřazoval výš tak opravdu než klesly točky tak vyplo na okamžik vstřikování(prozradím- LED dioda +měřák na vstřikovací ventil)
Kangoo vyzerá fakt ako bota.Je vyššie ako širšie.Ak by som ho bral,tak jedine 1,5 dCi.Tie sú vraj kultivované a úsporné.Rozhodne výsledná cena a výbava.Nech sa o mňa predajcovia "pobijú".Kandidáti sú:Berlingo,Partner,Kangoo v nafte.
Ještě dodatek k řízení motoru. Lanko ke škrtící klapce není-na pedálu potenciometr a krokový motorek u klapky. Sice splňuje euro 4 , ale-odezva motorku na přidání plynu je poněkud pomalá, zvláště u studeného motoru.Dále vypínání vstřikování při brzdění motorem je velice líné (odezva snad 2-3sekundy) a když jedete bez kvaltu z kopce a auto se rozjíždí zařadíte a myslíte si že začnete šetřit palivo tak v tomto případě nevypne vůbec(i když jsou otáčky dostatečné)-musíte přidat plyn.U předchozího auta (Fiat Palio) mě vstřikování vypínalo i při přeřazování.Jak to vím?No vím to-mám na to své měření.Je potřeba si na tyhle skutečnosti zvyknout.Holt v zájmu ekologie se dělají všelijaké hovadiny. Jinak o Kangu jsem taky uvažoval , ale dlouhá doba dodání a díky menší šířce vypadá jak bota víc než berlingo :-), takže mi to rodina vymluvila. Ale zase má jen 1,2 motor a 16V-takže asi to bude lepší motorizace.
Uvažujem o podobnom vozidle.Na slovensku sa predáva tento model v plnej poľnej vč.metalízy za 11.890 EUR v nafte.Po pokecoch s majiteľmi benzínov a nafty vychádza spotreba o 2 litre na sto km v prospech nafťáku.Asi rozhodne kruťák a ekonomika.S dízlom by som asi v tiahlých kopčekoch nemusel radiť smerom dole.Ešte uvažujem aj o Reanaulte Kangoo Storia-starší model v akcii.Poradí niekto čo je lepšia voľba?
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Berlingo
Ventilátor topení
Včera jsem dořešil další drobnou závadu.Odešly mi regulační odpory na ventilátoru topení.Dostal jsem se k nim po demontáži motorku a odspodu se s nimi otočí šroubovákem-je to jen zacvakávací.Po prohlídce jsem zjistil , že je vadná tepelná ochrana -nelze letovat, takže jsem ji překlenul- na přívodním kabelu propojil dva dráty a zase fouká i když bez nejvyššího výkonu(ten stejně nepoužívám-velký hluk).Ale dostat ty odpory zpět byl porod.
11.04.2018 | 08:26:04 | bigben | 109.238.43.* Reagovat
servo
V Ostravě (cca 270 km od domu) při točení volantem na místě(couvání do haly) rána ,smrad , kouř a ztuhlo řízení.Kamarád koukl pod kapotu-puknul tlakový spínač na servu(potrubí) a tím vystříkl olej do motoru-proto kouř.Naštěstí Autokelly funguje i o víkendech , takže součástka objednána v Pá-v So koupena(1070 Kč) a stačila gola a klíč a na místě vyměněno(olej stál přes 500).Ten spínač je z hliníku a dost nízko , takže na něj může slaná voda a za těch pár let byl hodně rozežraný solí.
10.04.2018 | 06:17:11 | bigben | 109.238.43.* Reagovat
202000 km
Hučení od předních kol-opět ložiska.Navíc zjištěna vůle v čepu řízení , takže jsem se rozhodl udělat komplet předek a vyměněna ložiska,čepy řízení a čepy na spodních ramenech.
13.02.2018 | 06:22:11 | bigben | 109.238.43.* Reagovat
189000km
odešlo lanko spojky.naštěstí to nebylo okamžitě , ale občas se propadl spojkový pedál a musel jsem jej vrátit nohou.blbý bylo , že to bylo v době dojíždění na velkou akci kterou jsem nemohl vypustit a tak jsem trnul strachy jestli nezůstanu viset někde v polích a budou mi utíkat peníze.lanko mi objednal syn a během akce jsem dojel domů-160km - a spolu jsme to vyměnili za 15 minut(syn má zkušenosti s xsarou-je to stejný)
05.06.2017 | 05:02:54 | bigben | 86.49.167.* Reagovat
zadní náprava
187 000 km-oprava zadní nápravy plus silenbloky plus brzdová prasátka
27.03.2017 | 08:39:59 | bigben | 86.49.167.* Reagovat
po 145000 km
Při STK mě vytkli stav výfuku a brzdových kotoučů-takže vyměněno obojí včetně brzdových destiček .
20.07.2015 | 07:22:14 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
125 000 km -brzový spínač
byl jsem synkem upozorněn , že jeho kámoš mě viděl jet a stále mi svítí brzdový světla.Brzdový spínač se odporoučel , ale kupodivu šel rozdělat(i když plast je hnusně tvrdý) a opravit .Takže jezdím se starým a nový si vozím sebou-výměna zabere opravdu minimálně času.
17.11.2014 | 09:09:24 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
Rozlučka s pneumatikami po 117000km
Na autě byly z prvovýroby Michelin energy saver -ty měly na podzim 2,8-3,0mm takže jsem je po 4,5sezonách vyměnil za Continental 5(v průběhu sezony mám málo času na návštěvu pneuservisu).Staré zimní Good Year jsem sice dojížďěl ,ale už mě vadil jejich valivý odpor-ty vydržely 4zimy a asi by mohly sloužit i tuto chabou zimu-dávám je na půdu se 4mm vzorku-možná na nějaké lesní vozidlo ještě využiji.
23.04.2014 | 11:07:19 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
souhrn co bylo ve 115 000km vyměněno
-rozvody(řemen , kladka,vodní pumpa-ta se jevila OK-ale věřte tomu),řemen pohonu alternátoru, ložiska v předních kolech,dělal sem hlavu-tzn.těsnění pod hlavou,pod výfuk,sání,no a čeká mě výměna ložisek tlumičů-vržou.
Hodnocení auta dostává trhliny,ale vlastně jen kůli té prohnuté hlavě-jinak jsou to celkem běžné věci.
26.02.2014 | 07:33:22 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
Ložiska předních kol
Vyměněno v servisu-na tohle si fakt netroufnu-nemám lis a vhodný klíč na povolení náboje.
14.02.2014 | 17:18:58 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
Rozvody
Najeto 115000km a pomalu se blíží čas měnit rozvodový řemen , tak sem to udělal s předstihem(až bude hezký počasí nebude čas).Současně jsem řešil problém prosak oleje mezi blokem a hlavou,takže hlava šla dolů,nechal jsem ji zabrousit(srovnat)-prý byla hodně prohnutá na krajích- ubíraly se 0,2mm.Takže vyměněny rozvody,těsnění pod hlavou ,sáním,výfukem a řemen pohonu alternátoru a posilovače.Mimochodem-ač těsnění pod hlavou pouštělo olej na blok, tak spalovací prostor byl utěsněn dokonale a v chladicí kapalině taky bez známek oleje.A teď POZOR!!! NA KLADCE Z PRVOVÝROBY NAPÍNAJÍCÍ ROZVOĎÁK JE ZŘETELNÝ NÁPIS CHINA!!! A já, trouba, myslel,že mám francouzský auto vyrobený ve Spanělsku:-).A ještě jedna závada-čeká mě výměna ložisek v předních kolech-levý hučí už hodně a preventivně je nechám vyměnit obě.
14.02.2014 | 07:04:13 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
Akumulátor
16.1.2014 odešel akumulátor z prvovýroby-t.j.cca 4,5 roku
21.01.2014 | 17:12:21 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
pneumatiky
jak jsem psal dříve,nadělil jsem si nové zimní pneu a to Continental 850.První poznatky oproti Good Year 7-continentaly mají menší valivý odpor,lépe tlumí nerovnosti silnice(možná je to rozdílem hloubky vzorku 4mm),nevýhoda-v záběru vydávyjí hukot jak nesynchronizovaná převodovka-zvlášť na mokru.Chování na sněhu a ledu -až napadne.
11.12.2013 | 09:04:45 | bigbe | 90.181.141.* Reagovat
RE: pneumatiky
Další poznámka k pneu-continentaly jaksi hůř drží stopu v rovném směru-na dálnici musím stále korigovat volantem směr-asi moc lamel.Ale jinak na spadlé námraze jsem zkoušel prudčeji brzdit a nic-neutrhly se.Zatím čekám na pořádný sníh.
24.12.2013 | 23:31:55 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
Olej v převodovce
Za stavu 105000 jsem měnil olej v převodovce-i když by měl vydržet celou životnost auta,přece jen jsem dal na doporučení staršího olejáře , že olej degraduje samozřejmě namáháním mezi zuby ale také vzdušnou vlhkostí.Řazení jde lépe,olej byl kalný, těch 400Kč nelituji.Měněn za originál Total.V servisu mi ho nabídli za 400 litr , tak jsem si ho objednal přes net za necelých 200 za litr spolu s motorovým , takže poštovné minimální.
09.10.2013 | 08:43:12 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
První STK
STK proběhla bez potíží.Najeto 100300km .Emise naprosto vpořádku ,ostatní také.Po mých zkušenostech s ojetinami mě celkem udivilo, že jsou o.k. i čepy na přední nápravě-jak řížení tak i na spodním ramenu .Přece jen ty cesty, po kterých sem nucen jezdit ,za moc nestojí.Výfuk je sice mírně rezavý , ale jen povrchově-díra žádná.
15.07.2013 | 06:26:53 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
Brzdy
najeto 94000 a první výměna brzdových destiček.K zimním pneumatikám-před uložením-ještě mají nějakou desetinu nad 4mm , takže s nimi načnu ještě pátou sezonu a k vánocům si dám nové.
25.04.2013 | 21:37:51 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
k tlumičům
Přední Bilsteiny mají pístnici o 2mm silnější než z prvovýroby - problémy při montáži to nedělá.Pružiny silnější než na co sem byl zvyklý z osobáků-bez stahováků pružin se do toho nemá cenu pouštět.Nářadí je potřeba výběr-např.z prvovýroby je na předním tlumiči nahoře matka 21 a na držení pístnice torx a na nových byla 22 a imbus.
11.02.2013 | 08:34:48 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
tlumiče
7.2.2013 najeto 90000-houpání auta a pohled na zadní nápravu mě odhalil pravý tlumič mokrý od oleje a bohužel mně opustil i polyuretanový doraz mezi ramenem a nápravnicí. objednal sem Bilsteiny i na předek -zadek vyřeším hned a předek v týdnu.Předek řeším také-tam to na dírách taky zadrnčí-odskakuje.Snad jsem zvolil slušnou značku tlumičů-za mých mladších let patřili ke špičce.
07.02.2013 | 21:24:32 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
Ventily
Mám motor 1,4 8V-to nejlevnější a nejprimitivnější.Ještě jsem se o tom nezmiňoval-takže první kontrolu jsem dělal ve 20000km , při první výměně oleje.Jsou tam vahadla a seřízení je jak na staré škodárně-povolíte pojistnou matici 10 a seštelujete a utáhnete.Je to mnohem lepší než fiat-ten se řešil podložkami-trochu komplikovaná ojeb..ka-tam sem to nikdy neřešil.Po těch 20000 bylo vše v normě-sací 0,2 a výfuk 0,4.Od té doby sem na to nekoukl až dnes(zdálo se mi v noci o podpálených sedlech).Takže ve stavu 89000km to přece jen chtělo trochu povolit-vůle byly , ale asi o 0,05mm menší.
22.01.2013 | 14:44:26 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
po třech letech
Najeto 80 000 km , závady jen tyčky stabilizátoru,začíná se projevovat vůle v řídících čepech , tlumiče se jeví zatím dobře.Na jaře jsem měnil brzdovku , chystám se měnit chladicí kapalinu , olej si měním sám každých 20000km-právě mě to čeká.V interiéru nějaké to klepnutí.Problémy žádné.Velice užitečný vůz se slabším motorem a zatím spolehlivý.Jen dvakrát jsem demontoval zadní sedadla-je to daň za krátký zavazadelník-potřeboval jsem naložit skůtr a podruhé kolo(ale to nebylo nutné).
04.07.2012 | 22:14:25 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
tyčky stabilizátoru
Výměna neproběhla tak hladce jako poprvé-levné šunty byly hodně zarezlé a nadělaly dost problémů-jeden šroub musel jít rozbruškou.K tyčkám haevy duty-mají o hodně větší průměr kloubů.
Kontrola zimních pneu -po třech zimách sjeto na min.5,1mm-takže vydrží ještě čtvrtou sezonu-Good Year Ultra grip(ale letos míň jezdím-cena paliva...)
22.03.2012 | 06:26:24 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
tyčky stabilizátoru
Najeto 69600km a opět se hlásí tyčky stabilizátoru-to je zase po zhruba 35000km.Tentokrát zkusím heavy duty od meyle.
14.03.2012 | 07:03:23 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
Mrazy 3
Víkendová cesta TR -Trenčín-viz.mrazy2-sání opět upraveno aby to sálo až za chladičem a teplota v Trenčíně -14.Spotřeba tam a zpět cca450km-těsně pod 7.Dnes jsem dojel z Hluboké a opět těsně pod 7.Doporučuji v silných mrazech úpravu pro sání teplého vzduchu.
01.02.2012 | 19:39:33 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
Vďaka za doplňanie informácii, aj následný
komentár, stav km, spotrebu, spoľahlivosť a podobne.
Máte naozaj ľahkú nohu, super!! spotrebu, vyššiu mávame na 1,4 206...:), rovnaký motor.
P.S. HDi zohrieva oveľa rýchlejšie, aspoň 2,2 HDi, výmenník tepla funguje tak, že aj v -20 sadám do auta bez vetrovky, lebo po cca 1-2 minútach ide vlažný vzduch, o ďalšiu 1-2 minúty je už teplo. A málokedy sa človeku chce zastavovať.
Nech autíčko slúži. Kým fachčí, nepredávať. Nehrdzavie, tieto franc. autá vydržia aj 20 rokov bez prehrdzavenia, jasné, že nápravy, výfuk kvitne/ málo jazdíte, kondenzuje sa voda/, ale kasňa je vari večná.
Tie tyčky stabilizátora si radšej kúpte kvalitnejšie, vydržia min. 80.000-120000 km,
nech sa darí a bez nehôd...:))
29.08.2011 | 22:42:07 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
po dvou letech a 57000km
Hodnocení:spolehlivost 7 , jízdní vlastnosti 8 ,komfort6,provozní náklady 6 , náhradní díly 5.Spotřeba dá se do 7 v zimě mírně nad 7.A jestli bych koupil citroen?-no tohle asi ano.Upřimě-když koukám na následovníka tak nevím kam bych se s tak nízkým podvozkem v zimě dostal.Na samotu 600m.n.m.potřebuji mírně teréní vůz a na něj nemám a tak se spokojím s tímhle.A v mírném terénu a vyším sněhu určitě lepší než konkurence.
29.08.2011 | 21:50:05 | bigben | 90.181.141.* Reagovat
první oprava
Kosti za laciný peníz mají za sebou 20000km a vzhledem ke kvalitě silnic po kterých musím jezdit a k jejich ceně (viz. níže)jsem spokojen.
29.06.2011 | 06:53:02 | bigben Reagovat
fantazie???
Trasa Hladov(okr.Jihlava) benzinka-Čáslav a zpět-najeto 199,3km dotankováno 11,80 a opravdu sem se snažil(palivo platil syn a nechtěl sem mu odpustit ani halíř).Spočítejte si to sami.
04.05.2011 | 16:05:05 | bigben Reagovat
K pneumatikám
Od domu se rozjíždím po ledě do mírného kopce na good year ultra grip,syn má na služebních autech barum-jednoznačně je na ledě horší než good year.
07.01.2011 | 06:58:20 | bigben Reagovat
první oprava po 35000km
Klepání od přední nápravy.Ne moc výrazné při rychlé jízdě , ale při pojíždění na parkovištích-kostkách-hodně znervozňující.Nemám zkušenost s citroenem proto jsem hledal na citoen foru a našel-prý spojovací tyčky stabilizátoru.Jelikož sem si nebyl jistý jestli to bude tím ,objednal sem levné šunty a s přehazováním kol za zimní vyměnil.Ano-bylo to ono-hurá.Tyčky i s dopravou vyšly na 540,- a práce snad půlhodina.Naštěstí nebylo nic zarezlé a šlo to dobře povolit.Tyčky se dají koupit od nějakých 230 do 1500 a nevím jestli pětkrát draší vydrží pětkrát víc.Jestli ano tak zase nevím jestli by po několika letech provozu šly tak dobře povolit a vyměnit.Takže pro příště možná zase levné (jestli teda neodejdou po 10000km)-není to až tak hrozná práce.
21.10.2010 | 14:48:45 | bigben Reagovat
po roce
Po roce používání najeto něco málo přes 26000km.Závady žádné.Naučil jsem se s ním jezdit i relativně úsporně-spotřeba na běžné kratší cesty(nákupy a j.) je kolem 6,8 .Motor je opravdu živější než při koupi.Jen mám pocit , že začínají odcházet zadní tlumiče-uvidíme.Celkově mohu zatím říct , že za ty prachy to jde .Poprvé jsem mu i umyl střechu-ze stoličky :-)).K jeho výšce-anténa trpí v podzemních garážích, ale ještě jsem ji neztratil-občas je potřeba dotáhnout(ze stoličky nebo štaflí :-))
21.07.2010 | 06:23:23 | bigben Reagovat
spotřeba
Trasa Třebíč -Brno výstaviště-pátek až neděle(jeto 3x) spotřeba 6,2 a opravdu sem se snažil do nádrže narvat co nejvíc benzínu-způsob jízdy jako v předchozí poznámce.
21.06.2010 | 06:58:11 | bigben Reagovat
Minulý týden jsem dojížděl každodenně do Lysé n. Lab.-trasa Třebíč,Ji,HB,Ko,Lysá.Jezdil jsem nenaložený-jen 2lidi.Spotřeba na 1.tankování 6,37 na 2. tankování 6,46.Časy kolem 2hod.15min .Způsob jízdy-dost rychle (90-110)a včas vykvaltovat a do obcí a s kopců dojíždět bez kvaltu.
25.05.2010 | 06:13:51 | bigben Reagovat
první prblém
Víkend v Bratislavě-neznámý terén-vjel sem do kaluže cca 20m dlouhé a odhaduji asi 40cm hluboké trochu rychleji.Náraz do vody vytrhl dolní špunty-hmoždiny- plastových podběhů a ty dřely o pneu.Na nouzovou opravu použity hmoždiny z interiéru-pod sedadly drží čalounění v podlaze.Jsou delší -nahřál zapalovačem a za tepla vrazil do děr.Na dojetí stačily ,ale dnes to vyřeším vruty.
Jinak brodivost zdá se dobrá-odhaduji , že 50cm :-) by to sneslo.Ale zkoušet to znovu se mi nechce.Kdybych v té louži zůstal , tak bych tam byl asi dodones-bylo tam opravdu strašné počasí a místní hasiči měli spoustu práce.
17.05.2010 | 06:42:03 | bigben Reagovat
1.garanční servis
Najeto 19 100 km .Závady -šoupací dveře drnčí uvolněný tapecírunk-opravím sám.Servis-stálo to hodně-skoro 4000-ale co mě naštvalo byl pohled na měrku oleje -jaksi jsem se nedohledal kolik ho tam je ,jen byla stále zaolejovaná. Doma jsem z motrou vypustil kapinu přes litr oleje a hle-dostal jsem se na normální hladinu-do poloviny měřeného pole.I motor výrazně ožil.Naúčtovali i dolití brzdovky-hmmm-kdyby dali míň oleje a raději ji opravdu doplnili.Asi servisy počítají s tím , že se do výměny na olej nikdo ani nepodívá, ale takhle přeplňovat motor je nebezpečné(viz . nedávno ve Světě motorů).
20.04.2010 | 07:59:33 | bigben Reagovat
Sedadla
Ač sedadla moc kladně nehodnotím musím uznat , že to není až tak strašné.Cesta v pátekTřebíč-Denekamp(Holandsko) s přestávkami samozřejmě a v neděli zpět a ač mívám potíže se zády tak jsem dnes v pohodě.
08.03.2010 | 07:05:29 | bigben Reagovat
Topení
Tak k těm pochybám o výkonu topení u 1,6 hdi Vám musím napsat,že měl jsem asi 30 aut a nejlépe topila Honda benzín a 1,6 hdi i když jen v Peugeotu Partner.Ale to je asi stejný jako Berlingo.
19.02.2010 | 22:34:27 | Milan Reagovat
Mrazy 2
Spotřeba mě rozzlobila a tak jsem řešil sání vzduchu.Sání je vyvedeno nad chladič a nemá žádné předehřívání.Proto jsem na zkoušku odstranil spojovací koleno a saje to cca 20cm za chladičm.V mrazech kolem -20 nebyl problém, dřív se prohřál,nemá tak tvrdý chod( směs je chudší),celkově kladné hodnocení.Trochu problém je dnes , kdy tepoloty jsou kolem nuly-je poznat trochu línější rozjezd .ALE spotřeba šla markantně dolu-min.o 0,5 litru na sto.Takže asi budu uvažovat o nějakém rozumném předehřevu vzduchu na zimu.
29.01.2010 | 15:19:42 | bigben Reagovat
Mrazy
Služebně Trenčín a zpět mrazy cca -15 starty bez potíží spotřeba vylezla na 7,8 ale po zahřátí jsem jej nešetřil.Trochu déle trvá vyhřátí velkého interiéru.Na dlouhou cestu v pohodě , ale nedovedu si představit jak dlouho by se ohříval interiér s HDI motorem.
25.01.2010 | 22:38:17 | bigben Reagovat
k pneumatikám
Jak sem již psal-good year ultra grip-hodnocení-horší záběr,dobré vedení v zatáčkách,výborné na brzdění.Ale podle testů jsou v současné době lepší continentaly-věřím. Takže tak za tři sezony s continentaly.
21.12.2009 | 22:12:30 | bigben Reagovat
po 10000km
Porucha žádná.Po přezutí na zimní gumy spotřeba opět mírně nad 7litrů(Goodyear ultra grip),ale spíš je to tím , že nejezdím delší trasy.Po návštěvě kovošrotu(s odpadem-nee s autem :-)) jsem zjistil váhu auta s polovinou nádrže 1150kg.Celková hmotnost podle techničáku je 1780,takže nosnost vychází cca 600kg,ale když jsem převážel 400kg pilinových briket , tak zadní kola hodně zalezly do kastle.
21.11.2009 | 09:58:29 | bigben Reagovat
po 6000km
Víkend v Alpách-najeto přes 900km Linz-Salzburg-Kufstein po dálnici rychlost mezi 110-130-spotřeba 6,4 /100km.Jen tak dál.
29.09.2009 | 08:12:26 | bigben Reagovat
po 4000 km
Spotřeba se dá udržet pod 7/100km a nejste brzdou provozu.
Měká sedadla-vyseděl jsem si důlek a je to v pohodě.
Výkon občas schází , ale předjíždění se dá řešit přes trojku a motor ochotně jede přes 6000ot/min-možná by šel k 7000 , ale nikdy jsem ho takhle nehonil víc jak (odhaduji) 2vteřiny-navíc v těchto situacích nečumím na otáčkoměr :-).Světla se mi zdají výborná ale mohu porovnat jen s tím co sem vlastnil.
08.09.2009 | 06:33:10 | bigben Reagovat
aj ja ho chcem
Ahojte, chcelby som toto auto ale bojím sa tých 55 KW. Neviem či to nie je málo na toto auto. Poraďte my. Dakujem
06.09.2009 | 08:45:54 | radimk Reagovat
Kluci, nechci bejt chytrej, ale u benzínu můžete měnit olej po více km, ale u lokotraktorů, bych ho měnil po 15 000km. Jistota je kulomet. Hodně lidí si už odpálilo nafťáčka, jen díky šetření a protahování intervalu, nebo nějakej levnej srajdy z tesca. Nafťáček má rád čistej olej!!!
28.08.2009 | 07:37:29 | kraken Reagovat
Olej výmena
Mám Peugeot 206 1,4 benzín.Odjazdených 160.000 km.Tu je servisný interval 30.000 km a v pohode.Olej medzi výmenami bez dolievania.Motor ide ako hodinky.V servise som bol 5x a to len na pravidelný servis po 30.000 km.Nie je dôvod skracovať doporučované servisné intervaly.Mimoriadné okolnosti na skrátenie intervalov popisuje servisná kniha.Sú to extrémne jazdné podmienky /prach,vysoké teploty.../
28.08.2009 | 07:24:21 | Rick Reagovat
Dík za radu-budu o tom uvažovat.Vždy sem měnil olej na jaře a na podzim(vycházelo to na cca po 15000km).Zkusím to udělat tak i do budoucna.Takže to zkusím zkoordinovat.
26.08.2009 | 22:10:39 | bigben Reagovat
Výmena oleja na novom aute
..."20 000km-zdá se mito trochu moc, osobně bych u nového auta měnil olej dřív , ale asi je to vyzkoušené..." kľudne si daj olej vymeniť skôr, keďže je nové a budeš mať zábeh, ja som to robil po 8000km, nevadí ,že mám iné auto a iný motor, v princípe je to jedno.
25.08.2009 | 20:00:14 | Reagovat
pro zulyka
když sem u palia ze 4000ot přeřazoval výš tak opravdu než klesly točky tak vyplo na okamžik vstřikování(prozradím- LED dioda +měřák na vstřikovací ventil)
21.08.2009 | 06:29:13 | bigben Reagovat
Dikes
Kangoo vyzerá fakt ako bota.Je vyššie ako širšie.Ak by som ho bral,tak jedine 1,5 dCi.Tie sú vraj kultivované a úsporné.Rozhodne výsledná cena a výbava.Nech sa o mňa predajcovia "pobijú".Kandidáti sú:Berlingo,Partner,Kangoo v nafte.
20.08.2009 | 09:54:18 | Rišo Reagovat
vypinanie dodavky paliva pri preradovani??? si si isty??
20.08.2009 | 08:29:33 | zulyk Reagovat
řízení motoru
Ještě dodatek k řízení motoru. Lanko ke škrtící klapce není-na pedálu potenciometr a krokový motorek u klapky. Sice splňuje euro 4 , ale-odezva motorku na přidání plynu je poněkud pomalá, zvláště u studeného motoru.Dále vypínání vstřikování při brzdění motorem je velice líné (odezva snad 2-3sekundy) a když jedete bez kvaltu z kopce a auto se rozjíždí zařadíte a myslíte si že začnete šetřit palivo tak v tomto případě nevypne vůbec(i když jsou otáčky dostatečné)-musíte přidat plyn.U předchozího auta (Fiat Palio) mě vstřikování vypínalo i při přeřazování.Jak to vím?No vím to-mám na to své měření.Je potřeba si na tyhle skutečnosti zvyknout.Holt v zájmu ekologie se dělají všelijaké hovadiny.
Jinak o Kangu jsem taky uvažoval , ale dlouhá doba dodání a díky menší šířce vypadá jak bota víc než berlingo :-), takže mi to rodina vymluvila. Ale zase má jen 1,2 motor a 16V-takže asi to bude lepší motorizace.
20.08.2009 | 07:01:53 | bigben Reagovat
Rada
Uvažujem o podobnom vozidle.Na slovensku sa predáva tento model v plnej poľnej vč.metalízy za 11.890 EUR v nafte.Po pokecoch s majiteľmi benzínov a nafty vychádza spotreba o 2 litre na sto km v prospech nafťáku.Asi rozhodne kruťák a ekonomika.S dízlom by som asi v tiahlých kopčekoch nemusel radiť smerom dole.Ešte uvažujem aj o Reanaulte Kangoo Storia-starší model v akcii.Poradí niekto čo je lepšia voľba?
19.08.2009 | 21:11:58 | Rišo Reagovat