Rok výroby:2007Typ motoru:2,2HDiStav km při koupi:0 kmStav km nyní:150 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:29. 11. 2009
Předchozí auto:Fendt TransitMBK SprinterPanav Boxer
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Závady a opravy na autě
Egr ventil - 3x výměna za nový
Startér - 1x výměna, 1x oprava
Elektrika - 2x oprava
Centrální panýlek s tlačítky - 1x výměna
Zatékání do zadních světlometů - 1x výměna, ?x oprava (prý u nových Jumperů běžná věc)
Další "drobnosti"
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám bohaté zkušenosti s řízením defacto všech dodávkových vozů, tak jsem se při svém výběru orientoval na 3 základní věci: a) skladnost v nákladovém prostoru b) jízdní vlastnosti c) spolehlivost
A) Na trhu nenajdete dodávku (vyjma bratrů od Peugeotu a Fiatu), která by měla tak dobře vyřešený nákladový prostor. Pro květináře možná nepodstatný fakt, ale já vozím krabice a v drtivé většině případů jimi naložím auto až po střechu, takže velmi oceňuji jeho "hranatost". Do obdobně objemné dodávky od konkurence nikdy nenaložím tolik zboží jen díky zužujícímu se profilu (poukazuji zejména na Master a Transit)
B) Jízdní vlastnosti jsou prostě skvělé!!! Důležitý je náhon na přední kola, který prokáže své kvality především v zimě nebo při zhoršených adhezních podmínkách. Jinak oceňuji výborný podvozek a jízdní vlatnosti blížící se osobnímu vozu, posilovač s proměnnou tuhostí a především naprosto skvělý motor. Výkon 88 kW sice vzbuzuje na první pohled lehký úsměv, nicméně v tomto případě byl kladen důraz především na jeho sílu. Když je vůz úplně prázdný, není problém "zahrabat" i na 3. rychl. stupeň, nebo bezpečně předjíždět na šestku.
C) U osobních vozů Citroen je všeobecně známo, že jsou tak levné proto, aby si člověk mohl pořídit rovnou 2 kusy, aby mohl jezit jedním, když se zrovna ten druhý spravuje. U dodávek značky Citroen by to však mělo být jinak. Spolehlivost v době, kdy jsem vůz kupoval (byl pár týdnů na trhu) nebyla známa. Po pár letech mohu zodpovědně prohlásit,že auto rozhodně spolehlivé není. Potíž je v tom, že ani konkurence na tom u současných modelů není o moc lépe. Co mě ale první dva roky používání štvalo nejvíc, byla totální nedostupnost náhradních dílů, na které se čekalo třeba i přes měsíc!!! Značce rovněž nemohu odpustit, že když se mi po pár tisích kilometrech pokazila bederní opěrka (člověk, který najezdí stovky kilometrů denně ví, o jak důležitou věc jde), dostalo se mi vysvětlení, že vada odstranit nejde, protože "tam vevnitř je tako plastový čudlík, který se časem ochechlá a prostě vyskakuje" - k jeho "nahození" je potřeba rozebrat celé sedadlo, jenže když se pak člověk posadí, stejně "čudlík" okažitě vypadne. Nejlepší je,že automobilka se tváří, že je vše v naprostém pořádku a prý zatím nehodlá nic měnit. Jinými slovy, jestli chceš mít opěrku, tak si nesedej... Citroen opravdu "překonával mé představy"... Poslední problém, který jsem řešil byla oprava startéru a pročištění kontaktů u zadních světel, které se zanáší patrně proto, že do nich teče.
Spotřeba: Osobně spotřebu moc neřeším, ale v tomto případě je velmi příznivá. Když je auto plně naloženo (a to má zvýšenou nosnost) a dávám mu zabrat (130 po okreskách), vezme si 11,5 l/100km. Běžně se s ním dá jezdit lehce přes 10 a když mi jednou vypověděly brzdy jel jsem 400 km za necelých 7 l/100km. Senzor opotřebení destiček sice funguje, nicméně je instalován na kole, kde se destičky sjíždí pomaleji (sám nechápu, proč se nesjíždí stejně) a tudíž je naprosto k ničemu - prý naprosto obvyklý problém Jumperů.
Max rychlost: Dá se dostat i nad 180 km/h, ale je to nerentabilní. Auto totiž jede jen do 3000 otáček (na 6. stupeň cca 130 km/h - tachometrových 140) a poté jde točivý moment tak strmě dolů, že se prostě nevyplatí jezdit rychleji.
Interiér: Je téměř jako v osobním voze. Plasty jsou samozřejmě tvrdé a kvalita zpracování odpovídá tomu, že se jedná o užitkový vůz. Na pohled je ale vše pěkné a přehledné. 3 lidi se sem vejdou mnohem lépe, než do předchozího modelu nebo některých aut konkurece. Řadící páka vystupuje z palubní desky těsně u volantu a ruční brzda je na levé straně řidičova sedadla, takže místa je dostatek i pro kočetiny prostředního spolujezdce.
Výbava: Přestože jsem kupoval základní verzi a připlácel si pouze za mlhovky a tažné, má vůz, vyjma klimatizace, defacto kompletní výbavu. ABS, centrál na dálkové ovládání s odděleným otvíráním kabiny a nákladového prostoru, okna elektricky stahovatená, zrcátka elektricky seříditelná a vyhřívaná, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče,...
...si kdyžtak stáhne okýnka, má je přece v elektrice, ne? Já jezdím jumperem 2018 s nejslabším motorem, ale i ten má 400Nm od 1500ot. Ale co chci říct: je jedno, že je to základní výbava- v kabině je pouze 1 (slovy jeden) držák nápojů. Jestli pro lepší výbavy montují jinou palubku a tímto zákazníka nutí si ji koupit, tak je to buď hnusné vydírání nebo soudruzi z Francie udělali někde chybu. DržákY nápojů (všimněte si množného čísla) považuji už mnoho let za standard....
16.11.2023 | 18:59:08 | Filip
| 37.188.179.*Reagovat
Nechápu jen, koupit ošizenou verzi bez jakékoliv klimatizace...
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Jumper
Bez klimy
...si kdyžtak stáhne okýnka, má je přece v elektrice, ne? Já jezdím jumperem 2018 s nejslabším motorem, ale i ten má 400Nm od 1500ot. Ale co chci říct: je jedno, že je to základní výbava- v kabině je pouze 1 (slovy jeden) držák nápojů. Jestli pro lepší výbavy montují jinou palubku a tímto zákazníka nutí si ji koupit, tak je to buď hnusné vydírání nebo soudruzi z Francie udělali někde chybu. DržákY nápojů (všimněte si množného čísla) považuji už mnoho let za standard....
16.11.2023 | 18:59:08 | Filip | 37.188.179.* Reagovat
Nechápu jen, koupit ošizenou verzi bez jakékoliv klimatizace...
14.12.2010 | 23:06:58 | Reagovat