Rok výroby:2008Typ motoru:2200ccm / 2,2HDiStav km při koupi:0 kmStav km nyní:45 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:25. 4. 2009
Když jsem loni v červnu přebíral Jumpera, přiznávám, příliš nadšený jsem nebyl. Nedůvěřoval jsem příliš této značce a navíc nový Jumper se mě designem předku líbil mnohem méně, než jiné dodávky. Ale dnes musím přiznat, že design není vše - zejména u dodávky! Než jsem vyfasoval svého, jezdil jsme nějakou dobu s Jumperem kolegy - také šlo o typ L1H1 (tedy krátký a nízký) z roku 2007. Už toto auto mě mile překvapilo, zejména svou praktičností, ovladatelností a prostorností. Nejsem totiž zrovna konfekční postavy - měřím 205cm a vážím 130kg. Ale do Jumperu jsem se vešel v pohodě a rovněž jízda na delší vzdálenost je vcelku pohodlná. Takže k hodnocení auta. Každopádně překvapilo výbornými jízdními vlastnostmi, až nezvyklými na dodávku. Podvozek sedí v zatáčkách, řízení je přesné a posilovač je příjemně nastaven a řízení jde i při manévrování na místě lehko. Co bych vytknul je tvrdé pérování. Ale jde o dodávku, ne o limuzínu. Motor - zaslouží jen chválu. Klidný chod, zátah příjemně odspodu, dostatek výkonu, velmi úsporný! Jde o výkonější variantu ,,dvadvojky´´ - má 88kW, v kombinaci se standardně dodávanou šestistupňovou převodovkou jde o povedený pohonný agregát. Karoserie - vzato od předu - tvar přídě se mi nelíbí, evokuje ve mě tvary vétřiesky. Ale to je subjektivní. Co je však objektivní - světla jsou velmi povedená, mají zvlášt světlomet pro potkávací a zvlášť pro dálková světla. I se standardními žárovkami perfektně osvětlí silnici. Jsou však umístěny velmi vysoko, takže protijedoucí a přede mnou jedoucí řidiči jsou dost oslňování, zejména pokud zastavím těsně za předchozím autem, svítí přímo do zrcátek. Kabina řidiče - velice prakticky uspořádána! Nadchla mě spousta odkládacích prostor - např. každé dveře mají dvě kapsy, do spodní vejdou i 4 PET flašky, do horní třba škrabka na okna a podobné drobnosti. Ve dveřním madle řidiče je ovládání oken, zrcátek a zamykání nákladového prostoru. Vše je už v základu. Chválím rovněž velký výklopný ,,kastlík´´ ve středu palubky. Jeho negativem je, že případný spolujezdec na středním sedadle má málo místa na nohy, ale já jezdím sám, tak si pochvaluji to, že je kam dát třeba notebook. Navíc to má i vlastní zámek. Menší ,,kastlík´´ je i před spolujezdcem napravo, dále chválím ,, kastlík´´ shora v palubní desce - je přesně vytvarován na PET 1,5l a je propojitelný k topení (klimatizaci). Česky řečeno - v létě mám pití vychlazené, v zimě ohřáté. Praktická je i výklopná deska na papíry. Ta je však výklopná jen tehdy, pokud vůz nemá airbag spolujezdce, jinak je pevná. Volant je polohovatelný ve dvou směrech, sedadlo řidiče je polohovatelné a pohodlné. To se už nedá napsat o sedadlech spolujezdců. Teď trochu kritiky - páčka ostřikování a stírání chodí naopak! Tedy zatímco většina aut zapíná stěrače směrem nahoru, Jumper směrem dolů. Kritiku zaslouží i druhá páčka. Jednak nemá vůbec funkci světelné houkačky, rovněž přepínání světěl mi přijde nedomyšlené. Funguje tak, že jedním přitáhnutím páčky přepínám na dálkové, druhým na potkávací. Mnohem logičtější by bylo, kdyby páčka už svou pozicí dala vědět, co tam je za světla (např. dálky od sebe, potkávačky k sobě). Tvar páček je válcový, což je taky nedomyšlené, často při přepínání světel neúmyslně probliknu blinkr. Kritiku zaslouží i displej mezi přístroji. Kolegův starší Jumper jej má třířádkový, můj je jen dvouřádkový. Problém je v tom, že spodní řádek zobrazuje digitální hodiny a pozici sklopení světěl. Horní je přepínatelný, ale pokud přepnu třeba na zobrazení spotřeby, nevidím už, kolik mám najeto km -nepíjemné u dodávky, kde se píše kniha jízd.. Což je sice kompenzováno tím, že se tento údaj zobrazí po vypnutí motoru a otevření dveří. Naopak výborná ,,fičura´´ je to, že po zapnutí ,,zapalování´´ tento displej zobrazí stav oleje v motoru. Praktická je i 90l nádrž paliva, dojezd je pak přes 1000km bez tankování. Auto totiž jezdí za zhruba7,5l/100 km, pravda ne po dálnici. Aerodynamika dělá své a tam pak spotřeba vyskočí při trvalé rychlosti 130km k 9-9,5l/100 km Nákladový prostor - přístupný bočními posuvnými dveřmi a zadnímy dvoukřídlovými dveřmi. Chválím provedení dveř a jejich funkčnost, posuvné dveře mají aretaci v otevřeném stavu, otevíravé jsou aretovány v 90°, ale jdou po odaretování otevřít až na 180°. Zklamalo mě, že auto mělo na podlaze nákl. prostoru jen plech. Gumu jsem si musel koupit a nalepit sám. Pochvalu naopak zaslouží množství kotevních míst a to, že je za zadnímu dveřmi umístěná 12V zásuvka. Bohužel, tato zásuvka, stejně jako dvě další na palubní desce jsou pod proudem jen tehdy, je-li zapnuté ,,zapalování´´. Závěrem - i přes své nedostatky, zaslouží Jumper pochvalu. Zejména pro bezporuchový provoz, ekonomiku provozu a ovladatelnost.
Nevím kolik jste najezdil s crafterem bez servisu. Máme Peugeot Boxery s ročním nájezdem 370 000 Km a bez vážnějších problémů. S crafterem člověk pořád stojí kvůli filtru pevných částic, nebo turbu....pohodlí je jasně lepší ve vw, ale za tu vyšší cenu to nemá moc smysl, navíc servisní náklady jsou úplně někde jinde.....
Sám jsem jezdil asi 3roky u "autodopravy" a měl jsem rozvozovou linku cca 500-600km denně,víkendy ale volný a auto stálo.Moc se mi nechce věřit že auto nejede přes 1000km každý den vč sobot a nedělí,znamená to taky že když bude stát auto 1den v servisu tak druhý den musí najet 2000km a to se mi nezdá moc reálný protože za 370000km bude jen na servisních prohlídkách v servisu docela často.U nás ve firmě takoví nájezd neměl nikdo a to jsem jezdil u skutečně velké prosperující spediční firmy.Jestli to tak je tak grtuluju k dokonalému vytížení auta,ale já si to v reálu neumím moc představit.
13.03.2015 | 08:04:52 | pavel e36
| 37.48.45.*Reagovat
RE: roční nájezd 370000km?
samozrejme, že je to blbosť, skôr maximálne 170.000, tých 370.000 je NEREALNYCH ani na osobáku a aj keby to išlo 24 hodín v kuse. poznam maníka, čo urobil na kamione 200.000 km/rok, ale to bolo na 2 karty, porušovanie všetkého a nakoniec dostal infarkt-mrtvicu a dnes je rád, že si vie zájsť do obchodu.
Já jsem právě najel těch +- 150tis/km za rok a to se mi zdálo že jezdím opravdu hodně.Je fakt že jako řidič dodávky kartu nepotřebuješ,ale i kdyby se na tom autě střídali dva řidiči tak se mi to zdá nereálný už jenom k množství závad a servisů kterou auto z nájezdem 370000 nepochybně musí mít.
13.03.2015 | 08:36:09 | pavel e36
| 37.48.45.*Reagovat
RE: Ti co potřebují jezdit
Kam ty auta jezdí?? nějak se mě tomu nechce věřit nebo si to nedokážu představit protože kdekoliv jsem byl tak s takovou dodávkou se najelo tak 100-150 ročně a to to auto jezdilo snad celý den.
Zdravím, nechci tu rýpat nebo tak něco... 100 lidí, 100 názorů... Ale Vaši recenzi jsem nedočetl ani do konce... Nevím jak se do tohoto vozidla vejdete se svými rozměry a tvrdíte, že je auto pohodlné... Já mám 185cm a 100kg a jsem rád, že jsem si v té minikabině našel nějakou polohu, ve které mě netlačila noha o palubovku a ve které vydržím šichtu v práci... jezdím po městě a díky bohu často vylézám ven... někdy mne pošlou dál, ale v tomto vozidle mi stačí ujet Ostrava-Jihlava a zpět a jsem hotový... Vše mě bolí a jsem dost unavený... Dříve jsem jezdil mezinárodní express s VW LT, poté s VW Crafter a i po přejetí celé ČR A NĚMECKA na jeden zátah (mimo tankování) jsem nebyl z předchozích aut po 1000km zničený tak jak z Citroenu po 400km... Jízdní vlastnosti se nedají srovnat... citroen se má hodně co učit... Jízda ve VW Crafter byla radost a zábava... komfort, prostor a pohodlí... U citroenu je tomu naopak... jízdní vlastnosti jsou průměrné a v krizových situacích ve srovnání s VW je citroen až někdy nebezpečný... Na obranu citroenu musím ale říct, že jezdím celkem sportovně, na což dodávky nejsou určeny... Ale crafter tohle zvládal daleko líp a předčil v tom i lecjaké osobní auto... Jediné pozitivum u citroenu je spotřeba, jo a velký rejd. Na hopsání do města to stačí, ale jezdit dálky, tak na to chce mít buď hvězdu ve znaku nebo VW... Nevím jak nové craftery s čtyřválcema, já měl 2,5TDi myslím 101kw a ten dával vozu už slušná křídla.
02.05.2013 | 17:25:49 | Mira
| 62.209.230.*Reagovat
Má niekto skúsenosť s Fiatom Scudo, 2.0 JTD 100 kw? Najdlhšia verzia? Motor by mal byť OK, len ten zvyšok. Už to asi nie je Ducato::))
uvítal bych další recenze na Jumper,Expert nebo Scudo, uvažuji o koupi a každý názor se hodí, i když já chci osobní verzi. To přepínání světel je fakt k vzteku, já ho mám teď taky u francouze (renault) , ale jde si zvyknout, nicméně Š 120 to měla vyřešeno lépe :-(
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Jumper
Ti co potřebují jezdit
Nevím kolik jste najezdil s crafterem bez servisu. Máme Peugeot Boxery s ročním nájezdem 370 000 Km a bez vážnějších problémů. S crafterem člověk pořád stojí kvůli filtru pevných částic, nebo turbu....pohodlí je jasně lepší ve vw, ale za tu vyšší cenu to nemá moc smysl, navíc servisní náklady jsou úplně někde jinde.....
12.03.2015 | 18:48:23 | LČ | 109.238.223.* Reagovat
roční nájezd 370000km?
Sám jsem jezdil asi 3roky u "autodopravy" a měl jsem rozvozovou linku cca 500-600km denně,víkendy ale volný a auto stálo.Moc se mi nechce věřit že auto nejede přes 1000km každý den vč sobot a nedělí,znamená to taky že když bude stát auto 1den v servisu tak druhý den musí najet 2000km a to se mi nezdá moc reálný protože za 370000km bude jen na servisních prohlídkách v servisu docela často.U nás ve firmě takoví nájezd neměl nikdo a to jsem jezdil u skutečně velké prosperující spediční firmy.Jestli to tak je tak grtuluju k dokonalému vytížení auta,ale já si to v reálu neumím moc představit.
13.03.2015 | 08:04:52 | pavel e36 | 37.48.45.* Reagovat
RE: roční nájezd 370000km?
samozrejme, že je to blbosť, skôr maximálne 170.000, tých 370.000 je NEREALNYCH ani na osobáku a aj keby to išlo 24 hodín v kuse.
poznam maníka, čo urobil na kamione 200.000 km/rok, ale to bolo na 2 karty, porušovanie všetkého a nakoniec dostal infarkt-mrtvicu a dnes je rád, že si vie zájsť do obchodu.
13.03.2015 | 08:24:44 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: roční nájezd 370000km?
Já jsem právě najel těch +- 150tis/km za rok a to se mi zdálo že jezdím opravdu hodně.Je fakt že jako řidič dodávky kartu nepotřebuješ,ale i kdyby se na tom autě střídali dva řidiči tak se mi to zdá nereálný už jenom k množství závad a servisů kterou auto z nájezdem 370000 nepochybně musí mít.
13.03.2015 | 08:36:09 | pavel e36 | 37.48.45.* Reagovat
RE: Ti co potřebují jezdit
Kam ty auta jezdí?? nějak se mě tomu nechce věřit nebo si to nedokážu představit protože kdekoliv jsem byl tak s takovou dodávkou se najelo tak 100-150 ročně a to to auto jezdilo snad celý den.
13.03.2015 | 14:16:45 | | 62.245.124.* Reagovat
A řídil jsi někdy VW Crafter???
Zdravím,
nechci tu rýpat nebo tak něco... 100 lidí, 100 názorů...
Ale Vaši recenzi jsem nedočetl ani do konce...
Nevím jak se do tohoto vozidla vejdete se svými rozměry a tvrdíte, že je auto pohodlné... Já mám 185cm a 100kg a jsem rád, že jsem si v té minikabině našel nějakou polohu, ve které mě netlačila noha o palubovku a ve které vydržím šichtu v práci... jezdím po městě a díky bohu často vylézám ven... někdy mne pošlou dál, ale v tomto vozidle mi stačí ujet Ostrava-Jihlava a zpět a jsem hotový... Vše mě bolí a jsem dost unavený...
Dříve jsem jezdil mezinárodní express s VW LT, poté s VW Crafter a i po přejetí celé ČR A NĚMECKA na jeden zátah (mimo tankování) jsem nebyl z předchozích aut po 1000km zničený tak jak z Citroenu po 400km...
Jízdní vlastnosti se nedají srovnat... citroen se má hodně co učit...
Jízda ve VW Crafter byla radost a zábava... komfort, prostor a pohodlí...
U citroenu je tomu naopak... jízdní vlastnosti jsou průměrné a v krizových situacích ve srovnání s VW je citroen až někdy nebezpečný...
Na obranu citroenu musím ale říct, že jezdím celkem sportovně, na což dodávky nejsou určeny... Ale crafter tohle zvládal daleko líp a předčil v tom i lecjaké osobní auto...
Jediné pozitivum u citroenu je spotřeba, jo a velký rejd.
Na hopsání do města to stačí, ale jezdit dálky, tak na to chce mít buď hvězdu ve znaku nebo VW...
Nevím jak nové craftery s čtyřválcema, já měl 2,5TDi myslím 101kw a ten dával vozu už slušná křídla.
02.05.2013 | 17:25:49 | Mira | 62.209.230.* Reagovat
Má niekto skúsenosť s Fiatom Scudo, 2.0 JTD 100 kw? Najdlhšia verzia?
Motor by mal byť OK, len ten zvyšok. Už to asi nie je Ducato::))
15.02.2011 | 22:05:34 | ľuboš Reagovat
Super
uvítal bych další recenze na Jumper,Expert nebo Scudo, uvažuji o koupi a každý názor se hodí, i když já chci osobní verzi. To přepínání světel je fakt k vzteku, já ho mám teď taky u francouze (renault) , ale jde si zvyknout, nicméně Š 120 to měla vyřešeno lépe :-(
27.04.2009 | 19:48:22 | Vašek Reagovat