Rok výroby:2007Typ motoru:1600Stav km při koupi:3 600 kmStav km nyní:157 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:4-4,3 l/100 kmVloženo:29. 11. 2010
Závady – při garanční prohlídce v 90 000 km byl zjištěn mírný úbytek chladící kapaliny. Osobně bych po těchto kilometrech nic takového neřešil a dolil půllitr kapaliny. V servisu zjistili údajně prasklé sací potrubí (prochází jím chladící kapalina), příčinou byl prý špatně fugující termostat, který byl dlouho uzavřený a pak pouštěl do potrubí příliš teplou kapalinu. Potrubí i termostat byly vyměněny ještě v rámci záruky. Od té doby se motor podstatně déle zahřívá. Během několika dní po opravě začalo cosi drnčet zespodu od motoru. Bylo opraveno v rámci reklamace a zároveň zjistili, že schází jakési silentbloky krytu motoru. To už jsem začal být trochu naštvaný, protože se ve voze hrabali jen v onom pražském renomovaném servisu. Nový kryt se silentbloky namontovali zdarma, musel jsem ale čekat na dodání dílu a znamenalo to pro mne další cestu do servisu. Ve 120 tisících odešly rychle za sebou obě žárovky H1 v tlumených světlech. Ve 130 tisících přestalo svítit osvětlení ovladačů klimatizace. Mírná ztráta chladící kapaliny pokračovala (0,5 na 30 000 km), neřešil jsem to, při výměně rozvodů (150 000 km) zjištěno, že lehce podcházela vodní pumpa. Nepočítáme-li žárovky, šla zřejmě většina problémů na vrub servisu. Auto jako takové bylo prakticky bez závažnějšího problému.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Navazuji na svoji první recenzi Brava umístěnou na tomto serveru 24.1.2009. V současné době má vůz najeto 157 000 km, naprostou většinu při denní dojíždění do zaměstnání, 80% dálnice. Od poslední recenze, kterou jsem psal v době, kdy měl vůz najeto 40 000 km, přibyly dobré i horší zkušenosti. Spolehlivost – vůz vždy bez problémů startoval, v průběhu vysokých mrazů loňské zimy motor naskočil i ráno při -17 st. C hned napoprvé. Nikdy nás nenechal na holičkách, vždy jsme dojeli do cíle cesty. Servis – je to asi věcí pohledu, ale 840 Kč za hodinu práce a 10 000 Kč za garanční prohlídku mi připadá docela dost. Po skončení záruky si olej a filtry měním sám – žádný problém. Rozvody mi dělal soukromník za poloviční cenu, než byla nabídka servisu. Další zkušenosti – spotřeboval jsem jednu sadu letních (originál Continental) a jednu sadu zimních pneumatik (letní mají 2 mm a zimní (Dunlop) asi 3 mm vzorku. Zatím mám stále originální brzdové obložení, přední už je skoro u konce, zadní v polovině. Kolem 100 000 km nastal zlom a ještě klesla spotřeba paliva. Není problém jet pohodovou jízdu za 4 l/100 km, rekord jsem měl 3,8 asi na 200 km trasy. Opačný rekord na trase Pardubice - Norimberk při průměrné rychlosti 125 km/h, včetně pomalejšího průjezdu Prahou, byla průměrná spotřeby 6,6 l/100 km. Vůz byl obsazen dvěma dospělými a asi 100 kg zavazadel. Myslím, že je to rovněž dosti dobrý výsledek. Spotřeba oleje je neměřitelná, výměna po 30 000 km, nyní jezdím Paramo. Tuto lhůtu danou servisem hodlám zkrátit na 20 000, pro jistotu. V servisu měnili při každé prohlídce naftový filtr, nyní měním bez problémů po 60 000 km – stojí totiž 2400,- Kč. Zdá se mi, že nyní je motor trochu hlučnější v nízkých otáčkách, může to být ale subjektivní dojem. Posledních 50 000 km pozoruji při startu studeného motoru při teplotách pod 10 st. C oblak modrého kouře, který se vyvalí z výfuku. Během 2 vteřin kouření přestane a motor běží jak má. Diagnostika neukázala žádnou závadu, zkušený mechanik vyslovil podezření na příliš vysoké zatěžování studeného motoru, zejména při záběhu – vůz byl předváděčka (s výraznou slevou), byl půjčován potenciálním zákazníkům, v době koupi měl asi 4000 km. Subjektivně jede Bravo velmi dobře, výkon mu rozhodně neschází. Podvozek zatím nevykazuje známky nadměrných vůlí, čepy, ložiska, tlumiče – vše se zdá být v pořádku. Dokonce zatím ani nevrzají žádné plasty. Dvakrát se ozvalo jakési drnčení z výdechu topení na palubovce, samo zmizelo. Na ty kilometry by u nafťáku byl i nárok na nějakou pazvuky. Zdá se že lak je rovněž dosti kvalitní, na kapotě je minimum ďubek po kamíncích, kterých při dennodenním ježdění zvláště v zimě schytám celkem dost. Závěr: Buď jsem měl štěstí, nebo udělal Fiat dosti velký skok v kvalitě. Pokud mohu srovnávat s jinými nafťáky v rodině (2x Octavia II TDI, VW Bora, Opel Astra), tak se žádný z nich nevyhnul problémům, na stejných kilometrech je pouze Bora a ta už má měněné ložisko v kole, čepy a žhavící svíčky.
Nezbývá mi, než souhlasit s panem Pavlem. Mám totéž Bravo, kupované v dubnu 2010, najel jsem zatím 58 tis. km a kromě paradoxní výměny žárovky v zadním světle, kterou jsem musel měnit hned první den provozu, jsem neměl na autě žádnou závadu (rosící se kryt bočního blinkru, který mi byl vyměněn v záruce, do závad opravdu nepočítám!). Je pravda, že jsem spíš opatrný řidič, který denně jezdí 100 km po bezprašných dálnicích, ale semtam Bravo proženu - někdy i k těm tachometrovým 200 km/hod. Servisní interval je podle manuálu každých 35 tis. km, trošku jsem ho zkrátil, používám pořád Italy doporučovanou Selenii. Motor je stále absolutně suchý, kryt na spodku od výroby chrání motor před blátem a prachem. Dlouhodobou spotřebu mám podle palubního počítače něco málo přes 5 litrů. Žádné neduhy připisované italským autům (stávkující elektronika, rezavění) jsem zatím nepozoroval. Auto má za cenu 367 tis. Kč plno vychytávek typu parkovací senzory, Blue&Me, všechny možné ABS, ESP, zastavení v kopci při rozjezdu, dálkové stahování předních oken, kožený volant a já nevím, co ještě, proto si myslím, že jsem za ty prachy vyhrál! Díky první recenzi autora bylo urychleno mé tehdejší rozhodování, jaké auto si mám vlastně pořídit! Podle statistik jsou prodeje Brava na našem trhu tristní (v listopadu 2011 pouhých 15 ks), mrzí mě to, protože je to skvělé auto (má zkušenost), na druhou stranu se tím aspoň nestalo tuctovkou typu Oktávky, za kterou se dneska nikdo neohlédne. Kdybych měl dneska ty prachy, jel bych si koupit do Polska nejsilnější naftu (165 k), která tam vyjde na 420 tis. Kč
Vážení přátelé, snažím se oddělit dojmy a realitu. Dojem může být nadšení z toho co jsem si zrovna koupil nebo taky rozmrzelost že to není takové, jak jsem si představoval. Realita je najetých 160 000 km v podstatě bez problémů. Jinak ještě dodatek - motor přestal po startu modře kouřit. Byla to špatně nasazená kabelová koncovka na jedné žhavící svíčce - nejspíše opět dílo servisu, prostě "zlaté české ručičky", "zlatí hoši" za 840,- Kč/hod. Oleje Paramo používám již dvacet let i do motocyklu, bez problémů. Rozhodně to není žádná pofidérní firma. Fabrika stojí u Pardubic, co si koupíte, je tam opravdu vyrobeno. Podle výrobního náměstka jsou jejich oleje více aditivované než konkurence, servisy je ale moc neberou, protože z nízké ceny je i malá marže, kterou mohou zákazníkovi naúčtovat. Kdo nevěří, ať tam běží, může se podívat...myslím, že je nejdůležitější dodržet specifikaci a včas měnit. Samozřejmě, že říci v hospodě jezdím na Paramo, nebo jezdím v autě z Koreje může být pro někoho přímo dehonestující. Já se za tato fakta nestydím. Na Elantru stále vzpomínám se slzou v oku, zejména když s ní snacha přijede. V ničem obzvláště nevynikala ale vše bylo nečekaně dobré. Oproti Bravu se mi v ní rozhodně lépe sedělo. To je ale také subjektivní, jaké má kdo záda. Rovněž z ní byl podstatně lepší výhled a komfortnější sezení vzadu. Přístrojová destka byla sice "všední" ale pěkně čitelná. Motor šel hebce ale uvnitř byl hlučnější než Bravo. Taková klasika - táhnul až "ze sklepa", bezproblémové rozjezdy za jakýchkoliv podmínek - prostě objem ničím nenahradíš. Bravo je divočejší, lépe se s ním předjíždí, šestka je výborná na dálnici. Při pohodové jízdě je o dost úspornější. Když mu ale šlápnete ka krk, tak žere úpně stejně. Když si nedáte pozor, tak vám chcípne při rozjezdu, zejména při puštěné klimatizaci. To je druhá stránka dnes moderního "down sizingu". Kdyby se Elantra vyráběla a měla ten dvoulitr se šestikvaltem, tak bych do ní šel klidně znovu.
aj ja som chcel dávať olej mogul 5w40 ale u nás je nejaký predražený a dokonca som lacnejšie kúpil mobil 1 takže som dal ten.a tým čo tvrdia že selénia je kvalitnejšia ako iné oleje,to je samozrejme blbosť nieje o nič lepšia ani o nič horšia ako spomínaný mogul alebo mobil.
Ty jsi zase jeden ztěch co stím nejezdily a kritizujou.jsou to velice spolehlivé motory a držáky.Přečti si svět motorů na fiat stilo.Já neříkal že je nejlepší ale jeden z nejlepších co se týká spolehlivosti.
Správně by tam měla být SELENIE ,ale ta je dost drahá.Já dávám Q8.Tím jsem nemyslel že by PARAMO měl špatný olej,jenom si myslím že JTD si zaslouží přece jenom něco lepšího,
Nevím, co tím diskutující mínil. Paramo/Koramo vyrábí špičková motorové oleje. Stačí jen dodržet specifikaci podle výrobce motoru. Majiteli, je to mnohem lepší auto neř elantra?
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Bravo
Autor má pravdu!
Nezbývá mi, než souhlasit s panem Pavlem. Mám totéž Bravo, kupované v dubnu 2010, najel jsem zatím 58 tis. km a kromě paradoxní výměny žárovky v zadním světle, kterou jsem musel měnit hned první den provozu, jsem neměl na autě žádnou závadu (rosící se kryt bočního blinkru, který mi byl vyměněn v záruce, do závad opravdu nepočítám!). Je pravda, že jsem spíš opatrný řidič, který denně jezdí 100 km po bezprašných dálnicích, ale semtam Bravo proženu - někdy i k těm tachometrovým 200 km/hod. Servisní interval je podle manuálu každých 35 tis. km, trošku jsem ho zkrátil, používám pořád Italy doporučovanou Selenii. Motor je stále absolutně suchý, kryt na spodku od výroby chrání motor před blátem a prachem. Dlouhodobou spotřebu mám podle palubního počítače něco málo přes 5 litrů. Žádné neduhy připisované italským autům (stávkující elektronika, rezavění) jsem zatím nepozoroval. Auto má za cenu 367 tis. Kč plno vychytávek typu parkovací senzory, Blue&Me, všechny možné ABS, ESP, zastavení v kopci při rozjezdu, dálkové stahování předních oken, kožený volant a já nevím, co ještě, proto si myslím, že jsem za ty prachy vyhrál! Díky první recenzi autora bylo urychleno mé tehdejší rozhodování, jaké auto si mám vlastně pořídit! Podle statistik jsou prodeje Brava na našem trhu tristní (v listopadu 2011 pouhých 15 ks), mrzí mě to, protože je to skvělé auto (má zkušenost), na druhou stranu se tím aspoň nestalo tuctovkou typu Oktávky, za kterou se dneska nikdo neohlédne. Kdybych měl dneska ty prachy, jel bych si koupit do Polska nejsilnější naftu (165 k), která tam vyjde na 420 tis. Kč
14.12.2011 | 20:10:57 | JardaK. | 94.112.234.* Reagovat
Nejsem na oleje odborník tak jestli je to pravda stím olejem ,tak se omlouvám.
09.12.2010 | 09:58:28 | Reagovat
Odpověď ke komentářům
Vážení přátelé, snažím se oddělit dojmy a realitu. Dojem může být nadšení z toho co jsem si zrovna koupil nebo taky rozmrzelost že to není takové, jak jsem si představoval. Realita je najetých 160 000 km v podstatě bez problémů. Jinak ještě dodatek - motor přestal po startu modře kouřit. Byla to špatně nasazená kabelová koncovka na jedné žhavící svíčce - nejspíše opět dílo servisu, prostě "zlaté české ručičky", "zlatí hoši" za 840,- Kč/hod. Oleje Paramo používám již dvacet let i do motocyklu, bez problémů. Rozhodně to není žádná pofidérní firma. Fabrika stojí u Pardubic, co si koupíte, je tam opravdu vyrobeno. Podle výrobního náměstka jsou jejich oleje více aditivované než konkurence, servisy je ale moc neberou, protože z nízké ceny je i malá marže, kterou mohou zákazníkovi naúčtovat. Kdo nevěří, ať tam běží, může se podívat...myslím, že je nejdůležitější dodržet specifikaci a včas měnit. Samozřejmě, že říci v hospodě jezdím na Paramo, nebo jezdím v autě z Koreje může být pro někoho přímo dehonestující. Já se za tato fakta nestydím. Na Elantru stále vzpomínám se slzou v oku, zejména když s ní snacha přijede. V ničem obzvláště nevynikala ale vše bylo nečekaně dobré. Oproti Bravu se mi v ní rozhodně lépe sedělo. To je ale také subjektivní, jaké má kdo záda. Rovněž z ní byl podstatně lepší výhled a komfortnější sezení vzadu. Přístrojová destka byla sice "všední" ale pěkně čitelná. Motor šel hebce ale uvnitř byl hlučnější než Bravo. Taková klasika - táhnul až "ze sklepa", bezproblémové rozjezdy za jakýchkoliv podmínek - prostě objem ničím nenahradíš. Bravo je divočejší, lépe se s ním předjíždí, šestka je výborná na dálnici. Při pohodové jízdě je o dost úspornější. Když mu ale šlápnete ka krk, tak žere úpně stejně. Když si nedáte pozor, tak vám chcípne při rozjezdu, zejména při puštěné klimatizaci. To je druhá stránka dnes moderního "down sizingu". Kdyby se Elantra vyráběla a měla ten dvoulitr se šestikvaltem, tak bych do ní šel klidně znovu.
09.12.2010 | 09:05:28 | pavel Reagovat
RE: Odpověď ke komentářům
aj ja som chcel dávať olej mogul 5w40 ale u nás je nejaký predražený a dokonca som lacnejšie kúpil mobil 1 takže som dal ten.a tým čo tvrdia že selénia je kvalitnejšia ako iné oleje,to je samozrejme blbosť nieje o nič lepšia ani o nič horšia ako spomínaný mogul alebo mobil.
14.12.2011 | 21:26:31 | | 91.127.245.* Reagovat
Ty jsi zase jeden ztěch co stím nejezdily a kritizujou.jsou to velice spolehlivé motory a držáky.Přečti si svět motorů na fiat stilo.Já neříkal že je nejlepší ale jeden z nejlepších co se týká spolehlivosti.
03.12.2010 | 14:24:26 | Reagovat
kamarade,jestli si myslis,ze JTD je nejlepsi tak musis mit na hlave jitrnici a pod ni na...no..je to nejhorsi motor,kterj kdo vymyslel..
03.12.2010 | 13:51:37 | Reagovat
Správně by tam měla být SELENIE ,ale ta je dost drahá.Já dávám Q8.Tím jsem nemyslel že by PARAMO měl špatný olej,jenom si myslím že JTD si zaslouží přece jenom něco lepšího,
03.12.2010 | 13:17:46 | Reagovat
typ oleje?
Nevím, co tím diskutující mínil. Paramo/Koramo vyrábí špičková motorové oleje. Stačí jen dodržet specifikaci podle výrobce motoru.
Majiteli, je to mnohem lepší auto neř elantra?
03.12.2010 | 11:03:58 | donald Reagovat
Jak jsem již psal motory JTD jsou jedny znejlepších.Jenom mě zaráží typ oleje At ti slouží.
02.12.2010 | 21:08:54 | Reagovat
Pěkná recenze.
02.12.2010 | 20:27:41 | F.F. Reagovat