Rok výroby:1995Typ motoru:1108Stav km při koupi:8 000 kmStav km nyní:50 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 letPrůměrná spotřeba:5,7 l/100 kmVloženo:16. 2. 2007
- jednou měněny přední tlumiče, jako u každého jiného
- po devíti letech nový výfuk, jednak střední díl (prasklá střední harmonika), jednak zadní díl (ten byl jinak ještě dobrý neděravý kromě upadlé rozšířené koncovky, ale když už se to rozebíralo…)
- už od začátku trochu teče chladič, ale zatím je pořád původní, dolévám asi 0,5 litru ročně
- nové přední brzdové destičky (vlastně jen jedna z té čtveřice protože se blbě posouval ten plovoucí třmen, ostatní vydrží min. jednou tolik)
- dvakrát mi odešla plynová vzpěra třetích dveří, nová naštěstí jen za tři stovky
- několikrát se kousla rozpínací páka od ruční brzdy v zadních bubnech a trvalo třeba i 100km než se zase vrátila, takže disky občas dost hřály, přesto jsou tam brzdové čelisti stále původní
- koroze: na třetích dveřích zpočátku tři malé tečky, postupem času se zvětšily na průměr cca 1cm, patrně to je vlivem nekvalitního nástřiku už ve výrobě, jinak zatím nikde nic
- nové přední sklo rozbité kamínkem stálo 2700Kč (prima cena díky tomu, že je poměrně malé a v gumě)
- po devíti letech začala někde ve svaru sáknout nádrž. I když únik benzínu byl minimální, přeci jen představa že pod ní je občas dost rozpálený výfuk mě přiměla k tomu koupit novou za 3500Kč
Hodnocení a zkušenosti s autem
Fiat Cinquecento Sporting jsem koupil v létě 1997 a byl to vůbec první auto tohoto typu které jsem v autobazaru viděl. Byla to rok stará ojetina z Německa, bouraná na pravý předek (nový nárazník, PP blatník, světlo, tlumič) s najetými pouze osmi tisíci km. Bylo to v době kdy i malá auta byla u nás ještě docela drahá (stejné nové tehdy stálo cca 250 tis. Kč). Auto máme pořád a za celou tu dobu mě zatím nikde nenechalo stát. Jen jednou (bohužel v Rakousku) se mi stalo že když jsem k němu po týdnu přišel tak nešlo nastartovat. Na vině ovšem byl akumulátor (3roky starý), ve kterém odešel jeden článek. Stačilo ale auto popostrčit kousek z kopce a motor hned naskočil.
Auto má najeto poměrně málo – cca 50tis. km protože s ním nejezdím denně, přesto ho ale docela dost často potřebuji, klidně v něm vozím i cement a cihly, tahám přívěs. Znamená to že motoricky je na tom zatím výborně, jen karoserie je sem tam nějaký šrám a vnitřek už taky není jako nový.
Spotřeba: při běžném ježdění (1 až 2 lidi) v rozmezí 5,5 až 6l, při časté jízdě s naloženým přívěsem po městě ale vyroste až k osmi litrům. Dynamika auta pokud v tom sedíte sami je výborná, s naložením více lidmi a nákladem se pochopitelně citelně zhoršuje. Při nějaké delší jízdě je max. pohodová rychlost 130km/hod., u nás to stejně víc nejde. Ne že by to nejelo víc, ale pak už dost vzrůstá hluk od motoru, pneumatik a větru a pokud nejste hodně naložení začíná auto na nerovné silnici dost nepříjemně poskakovat. Jednou jsem to v Německu opravdu rozjel tak (když jsem potřeboval rychle předjet), že ručička tachometru šla na doraz – 180km/hod., ale to už to vypadalo že se auto vznese. Z auta je perfektní výhled na všechny strany, spodní hrana skel je velmi nízko takže je vidět i velmi blízko auta (prima při parkování), auto je kompaktní, jednoduché a praktické. Nevýhodou je menší kufr, často jezdím se sklopenými zadními sedadly.
Maličkostí které vadí je opravdu jen pár:
- stěrače mají jen dvě rychlosti, není zde cyklovač - slabší výkon čerpadla ostřikovače má za následek to, že místo kam voda dostříkne na přední sklo se dost mění v závislosti na tom jak rychle jedete nebo jak silný fouká vítr
- špatný pocit při představě že do vás někdo narazí, protože auto je opravdu titěrné, dveře jsou dost tenké a pokud do vás vrazí něco těžšího, tak hůř to vždycky odnese ten kdo je lehčí
- vlivem toho že auto má dost malý rozvor se mi s ním nepříjemně jezdí v zimě na zledovatělé silnici, je dost znát jak ustřeluje zadní náprava, prostě hůř drží přímý směr. Možná to je i kvůli tomu jak je to auto lehké. S tím ale nejde nic dělat, to k této kategorii patří.
Plusy: - výborné topení - pěkné sedačky (verze Sporting), k tomu navíc příjemný volant a řadící páka v kůži - pohodová tichá jízda po městě na 4. rychlost a pak na pětku v rychlostech do 90-100km/hod (Felicie je při této rychlosti podstatně hlučnější) - perfektní výhled z vozu (skvělé ve městě)
Abych to upřesnil s těmi tlumiči, napsal jsem to tam zavádějícím způsobem, vadné nebyly. Na tom Fiatu jsem je ale vyměnil z následujících důvodů - původní měly velmi tvrdou charakteristiku která mi nevyhovovala, nebydlím ve městě, jezdím denně domů od silnice po 2km polní cestě kam by se neodvážil leckterý sváteční offroadista a tak pokud nechci jet krokem, potřebuju měkčí charku. Původní Sachse mám ještě v garáži, můžu někomu věnovat. Přiznávám že na dnešní dobu a rozmazlence je to auto pěkná bída ale ten motor ve spojení s autem vážícím 700kg je prostě nádhera. Dneska má přes 100 000km a nemusel jsem na něj šáhnout. Táta má třicet let Wartburga kde jsou taky původní tlumiče a já nevidím důvod proč je měnit když netečou a pořád ještě nějak fungují. Možná mizerně ale to mu nevadí.
...nechci hájit Fiaty...chci reagovat na to co píšete u ostatních aut.... TRABANT - v letech 1986 - 1992 jsem opravoval Trabanty a měl s nimi otevřenou půjčovnu. průměrná životnost tlumiče u Trabanta byla kolem 30 - 40.000 km. Opotřebení bylo hůř poznat díky listovým perům. Takže většinou se měnilo jen když tekly. Fabia vydrží i přes 150.000 km Zažil jsem už hodně Felicií, který moc nejezdili a měnili se tlumiče mezi 35 -50.000 km !!! A pak nejde srovnávat auta z šedesátých let s roky devadesátými a moderním autem jako je stále fabie.... SOUDNOST při srovnávání...srovnatelné se s rovnatelným
Cinquecento má mnohé plusy .... živý motor, mále povinné ručení, nízká spotřeba, v rychlostech do 90 km slušný podvozek...levný servis.
Vždycky jsem věděl, že fiaty stojí za starou Belu, ale že je to až taková sračka mě ani ve snu nenapadlo. Prý výměna tlumičů po deseti letech jako u jiných aut. U jakých jiných??? Na Trabantu jsem je neměnil ani po 20 letech, rovněž tak u Wartburgu. U Pežota jsem na ně měl najeto 135 000 km (vy jen 50) a nebylo třeba je měnit. Manželka má na fabii 70 000 a na feldě měla 145 000 a nikde nebylo třeba je měnit. Prosakující nádrž? Taková maličkost!!! Stačí vajgl dobře hozenej pod auto a jste potencionální terorista! O ostatních závadách ani nemluvím. To je teda "auto"! Crashtesty taky mluví samy za vše...
Přidám si taky jeden komentář sám.Od té doby co jsem tohle napsal jsem si přečetl pár dalších recenzí na jiné značky a docela mě překvapilo jak se jiná auta sypou. Když uvážím že tohle je Fiat (který sám o sobě nemá moc dobrou pověst co se týče spolehlivosti) a navíc ještě smontovaný v Polsku, tak si zatím můžu blahopřát že kromě té prosakující nádrže po deseti letech jsem neměl nějaké problémy a v servisu jsem zatím nikdy nebyl.Přidám další tři nectnosti:
když často jezdím se sklopenými sedadly abych převezl něco většího, je uvnitř podstatně větší hluk - od zadních podběhů které nejsou zevnitř ničím překryté (jen holý plech) je totiž dost slyšet jak se zadní kola valí po silnici poměrně malá zpětná zrcátka. Je to dáno tím, že zrcátka běžné velikosti by na tomhle autě působila jako sloní uši všechny tři pedály jsou poměrně blízko u sebe a tak se může stát problémem jízda v případě když obujete pohodlnější širší boty. Pak nechtěně můžete sešlápnout současně plyn i brzdu po čase se začala klepat ručička rychloměru. Odstraněno zkrácením bowdenu o 2mm.Přestože je vnitřek vozu dost malý, nepůsobí nijak stísněně. Je to dáno jednak tvarem palubky (dost velké vybrání před spolujezdcem), jednak velkým prosklením které začíná relativně nízko.Jízdní vlastnosti: verze Sporting má kromě silnějšího motoru i všechny převodové stupně posunuty níž. Výsledkem je to, že při rozjezdu skoro nestačím řadit. Rychlosti lze střídat neskutečně rychle. Za výhodu považuju i to, že v tomhle autě se ještě obejdu bez posilovače řízení a díky tomu je pořád dobře cítit co to auto chce. Celkový dojem - auto je velice hravé. I když výkon motoru 40kW není na dnešní dobu nic moc, tak ve spojení s autem vážícím 730kg to působí docela jinak. Člověk má pocit neskutečné dynamiky a mrštnosti, o kterém si v nějakém velkém kočáru může jen nechat zdát. Samozřejmě mě leckteré větší a silnější auto může lehce předjet, ale tolik zábavy při řízení si v něm jeho řidič určitě neužije. Pozor – tohle všechno platí jen pokud v něm jedete sami nebo max. ve dvou. Když do něj nacpu pět lidí a dozadu ještě přívěs a celková hmotnost se tak zdvojnásobí, tak už to připomíná hlemýždě. Každý náklad navíc je velmi znát.Aby šel Sporting lépe do zatáčky, je oproti klasice trochu změněna geometrie zadní nápravy – kola mají rozbíhavost asi 2mm, u mě bohužel na horní toleranci –4mm (je to natvrdo a srovnat by to šlo jedině ohnutím celé nápravy – trubka cca 6cm v průměru). Výsledkem je skvělé vedení vozu v zatáčkách a naopak mnohem nervóznější chování na kluzku a taky pochopitelně rychlejší sjíždění pneumatik.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Cinquecento
tlumiče
Abych to upřesnil s těmi tlumiči, napsal jsem to tam zavádějícím způsobem, vadné nebyly. Na tom Fiatu jsem je ale vyměnil z následujících důvodů - původní měly velmi tvrdou charakteristiku která mi nevyhovovala, nebydlím ve městě, jezdím denně domů od silnice po 2km polní cestě kam by se neodvážil leckterý sváteční offroadista a tak pokud nechci jet krokem, potřebuju měkčí charku. Původní Sachse mám ještě v garáži, můžu někomu věnovat.
Přiznávám že na dnešní dobu a rozmazlence je to auto pěkná bída ale ten motor ve spojení s autem vážícím 700kg je prostě nádhera. Dneska má přes 100 000km a nemusel jsem na něj šáhnout.
Táta má třicet let Wartburga kde jsou taky původní tlumiče a já nevidím důvod proč je měnit když netečou a pořád ještě nějak fungují. Možná mizerně ale to mu nevadí.
18.09.2009 | 18:07:08 | Standa Reagovat
Příšerné auto - odpověď
...nechci hájit Fiaty...chci reagovat na to co píšete u ostatních aut....
TRABANT - v letech 1986 - 1992 jsem opravoval Trabanty a měl s nimi otevřenou půjčovnu. průměrná životnost tlumiče u Trabanta byla kolem 30 - 40.000 km. Opotřebení bylo hůř poznat díky listovým perům. Takže většinou se měnilo jen když tekly.
Fabia vydrží i přes 150.000 km
Zažil jsem už hodně Felicií, který moc nejezdili a měnili se tlumiče mezi 35 -50.000 km !!!
A pak nejde srovnávat auta z šedesátých let s roky devadesátými a moderním autem jako je stále fabie.... SOUDNOST při srovnávání...srovnatelné se s rovnatelným
Cinquecento má mnohé plusy .... živý motor, mále povinné ručení, nízká spotřeba, v rychlostech do 90 km slušný podvozek...levný servis.
16.09.2009 | 20:56:34 | PetIceberg Reagovat
Příšerné auto
Vždycky jsem věděl, že fiaty stojí za starou Belu, ale že je to až taková sračka mě ani ve snu nenapadlo. Prý výměna tlumičů po deseti letech jako u jiných aut. U jakých jiných??? Na Trabantu jsem je neměnil ani po 20 letech, rovněž tak u Wartburgu. U Pežota jsem na ně měl najeto 135 000 km (vy jen 50) a nebylo třeba je měnit. Manželka má na fabii 70 000 a na feldě měla 145 000 a nikde nebylo třeba je měnit. Prosakující nádrž? Taková maličkost!!! Stačí vajgl dobře hozenej pod auto a jste potencionální terorista! O ostatních závadách ani nemluvím. To je teda "auto"! Crashtesty taky mluví samy za vše...
18.01.2009 | 16:03:54 | Mány Reagovat
fiat
nema dakto manual na fiat cinquecento dajte mi vediet diki
18.01.2009 | 15:34:58 | rudolf9961 Reagovat
pokračování
Přidám si taky jeden komentář sám.Od té doby co jsem tohle napsal jsem si přečetl pár dalších recenzí na jiné značky a docela mě překvapilo jak se jiná auta sypou. Když uvážím že tohle je Fiat (který sám o sobě nemá moc dobrou pověst co se týče spolehlivosti) a navíc ještě smontovaný v Polsku, tak si zatím můžu blahopřát že kromě té prosakující nádrže po deseti letech jsem neměl nějaké problémy a v servisu jsem zatím nikdy nebyl.Přidám další tři nectnosti:
když často jezdím se sklopenými sedadly abych převezl něco většího, je uvnitř podstatně větší hluk - od zadních podběhů které nejsou zevnitř ničím překryté (jen holý plech) je totiž dost slyšet jak se zadní kola valí po silnici
poměrně malá zpětná zrcátka. Je to dáno tím, že zrcátka běžné velikosti by na tomhle autě působila jako sloní uši
všechny tři pedály jsou poměrně blízko u sebe a tak se může stát problémem jízda v případě když obujete pohodlnější širší boty. Pak nechtěně můžete sešlápnout současně plyn i brzdu
po čase se začala klepat ručička rychloměru. Odstraněno zkrácením bowdenu o 2mm.Přestože je vnitřek vozu dost malý, nepůsobí nijak stísněně. Je to dáno jednak tvarem palubky (dost velké vybrání před spolujezdcem), jednak velkým prosklením které začíná relativně nízko.Jízdní vlastnosti: verze Sporting má kromě silnějšího motoru i všechny převodové stupně posunuty níž. Výsledkem je to, že při rozjezdu skoro nestačím řadit. Rychlosti lze střídat neskutečně rychle. Za výhodu považuju i to, že v tomhle autě se ještě obejdu bez posilovače řízení a díky tomu je pořád dobře cítit co to auto chce. Celkový dojem - auto je velice hravé. I když výkon motoru 40kW není na dnešní dobu nic moc, tak ve spojení s autem vážícím 730kg to působí docela jinak. Člověk má pocit neskutečné dynamiky a mrštnosti, o kterém si v nějakém velkém kočáru může jen nechat zdát. Samozřejmě mě leckteré větší a silnější auto může lehce předjet, ale tolik zábavy při řízení si v něm jeho řidič určitě neužije. Pozor – tohle všechno platí jen pokud v něm jedete sami nebo max. ve dvou. Když do něj nacpu pět lidí a dozadu ještě přívěs a celková hmotnost se tak zdvojnásobí, tak už to připomíná hlemýždě. Každý náklad navíc je velmi znát.Aby šel Sporting lépe do zatáčky, je oproti klasice trochu změněna geometrie zadní nápravy – kola mají rozbíhavost asi 2mm, u mě bohužel na horní toleranci –4mm (je to natvrdo a srovnat by to šlo jedině ohnutím celé nápravy – trubka cca 6cm v průměru). Výsledkem je skvělé vedení vozu v zatáčkách a naopak mnohem nervóznější chování na kluzku a taky pochopitelně rychlejší sjíždění pneumatik.
30.05.2007 | 13:22:53 | Standa Reagovat
dobrá recenze, jen bych snad podotknul, že tedy se spíše s Cinquecentem všem v zimě jezdilo líp, než s ostatníma autama, ale to je asi jen věc názoru
16.02.2007 | 20:33:38 | MVF Reagovat