Rok výroby:1997Typ motoru:1200Stav km při koupi:4 kmStav km nyní:65 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?9 letPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:17. 5. 2006
Předchozí auto: Wart.,Trab. DaciaŠkoda Fiat Renault Opel
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Závady a opravy na autě
Množství nejrůznějšího typu. Od elektriky, motoru, nápravy po karoserii. Stačí se na vůz křivě podívat a už zhasíná motor. Trvalo několik let, než jsem přišel na to, jak tuto závadu odstranit. Nepomohl ani technik přímo z výrobního závodu. Nutno na jaře a posléze na podzim odpojit baterii. Po zapojení asi za 1 hodinu se řídící jednotka motoru přizpůsobí okolní teplotě a je po poruše. Je to neuvěřitelné, ale funguje to.
Časté poruchy chlazení.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor:
Pokud běží, je tichý a celkem úsporný. Není to závodník, ale pracovitý sluha.
Převodovka:
Je to kapitola sama pro sebe. Jde o kontinuální převody ( pamětníci si jistě vzpomenou na DAF, který jako prvý tuto převodovku CVT začal montovat. Tenkrát ještě s pryžovými řemeny ). Jízda je neuvěřitelně plynulá, naprosto bez rázů. Akcelerace při rozjezdu na křižovatce je příkladná, motor je stále v tahu a vůz nechá za sebou řadu podstatně silnějších vozů. Stále bezproblémová (výroba Belgie).
Podvozek:
Odpovídá třídě vozu. Výrobní vada zadní nápravy. Nutno často měnit přední silentbloky zadní nápravy. Ne však ve značkovém servisu!! tam chtějí měnit celou nápravu a jednotlivé silentbloky kupodivu nemají, přestože se v prodejnách náhradních dílů běžně prodávají. Výměna není naštěstí náročná, zvládne se doma v garáži na 2 stojáncích.
Řízení:
S posilovačem bez problémů. Velký rejd se výborně hodí ve městě.
Karoserie:
Velice prostorná, příkladně využitá prostor, jak je u Italů zvykem. Výhled z vozu velmi dobrý. Velmi brzy se však objevuje koroze. Sedadla pohodlná.
Pokud nejsou poruchy, jede se s Fiatem velmi dobře.
1) Punta jsou známá spolehlivostí a ani moje 1,2 nejeví známky poruchosti, za 3 roky jsem nekoupil nic než spotřební materiál 2) Punta a koroze? Nevím co s tím děláte ale já mám karoserii zcela zdravou 3) ano, motory Fire jsou zcela bezkonkureční, jak spotřebou, tak výkony 4) podvouzek bohužel trpí na úzká kolečka co jsou předepsaná, já mám na Puntu 195/45 R15 a disky 7x15 et25 a sedí tak, že jsem v zatáčkách těžký soupeř třeba i pro Octavii RS 5) Převodovka - kdo máte 1,1 nebo 1,2 - sežeňte si převodovku 6speed. Z Punta se stane malý ďáblík, hlavně ve městě a na silničkách 3. třídy. Dálniční dravec to nikdy nebude. 6) Kdybych někomu měl doporučit auto, Punto je na prvním místě. A to jsem jezdil ledasčím.
Chtěl bych podotknou že mám tento typ r.v. 96.Krom koroze která je vpodstatě na každém autě nemohu říci že bych měl s něčím problém.Ročně najezdím kolem 40000km a krom běžných opotřebení opravdu žádný problém.
Na fotografii vypadá velmi zachovale. Bohužel ta elektronika a spousta drobných závad to je asi pro tydle auta typické. První punta jsou nejlepší bez jakékoli výbavy. Prostě žádná elektronika, všechno pěkně ručně. Čím míň elektroniky tím míň poruch. No ale ta řídící jednotka to hold nejde. Docela mě ta Vaše finta překvapila!Jinak souhlasím, že motory 1,1 a 1,2 jsou v tedle třídě podle mě nejlepší. Rozhodně lepší ve všech směrech než uřvané, slabé a nenažrané české třináctistovky
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Punto
1) Punta jsou známá spolehlivostí a ani moje 1,2 nejeví známky poruchosti, za 3 roky jsem nekoupil nic než spotřební materiál
2) Punta a koroze? Nevím co s tím děláte ale já mám karoserii zcela zdravou
3) ano, motory Fire jsou zcela bezkonkureční, jak spotřebou, tak výkony
4) podvouzek bohužel trpí na úzká kolečka co jsou předepsaná, já mám na Puntu 195/45 R15 a disky 7x15 et25 a sedí tak, že jsem v zatáčkách těžký soupeř třeba i pro Octavii RS
5) Převodovka - kdo máte 1,1 nebo 1,2 - sežeňte si převodovku 6speed. Z Punta se stane malý ďáblík, hlavně ve městě a na silničkách 3. třídy. Dálniční dravec to nikdy nebude.
6) Kdybych někomu měl doporučit auto, Punto je na prvním místě. A to jsem jezdil ledasčím.
05.02.2012 | 00:28:07 | Ludeco | 10.27.1.* Reagovat
punto selecta
potřeboval bych poradit proč punto při rychlejším sešlápnutí plynu začne škubat?? Kdyžtak pište na můj mail.děkuju
25.02.2009 | 07:59:29 | boli Reagovat
Chtěl bych podotknou že mám tento typ r.v. 96.Krom koroze která je vpodstatě na každém autě nemohu říci že bych měl s něčím problém.Ročně najezdím kolem 40000km a krom běžných opotřebení opravdu žádný problém.
17.03.2008 | 12:42:07 | emil Reagovat
Na fotografii vypadá velmi zachovale. Bohužel ta elektronika a spousta drobných závad to je asi pro tydle auta typické. První punta jsou nejlepší bez jakékoli výbavy. Prostě žádná elektronika, všechno pěkně ručně. Čím míň elektroniky tím míň poruch. No ale ta řídící jednotka to hold nejde. Docela mě ta Vaše finta překvapila!Jinak souhlasím, že motory 1,1 a 1,2 jsou v tedle třídě podle mě nejlepší. Rozhodně lepší ve všech směrech než uřvané, slabé a nenažrané české třináctistovky
31.05.2006 | 00:39:04 | Reagovat