Rok výroby:1999Typ motoru:1.1Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:20 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:15. 4. 2006
Jelikož jsme ho kupovali nové a moc jsme zatím nenajeli s vážnějšími poruchami jsme se nesetkali.
Už jako nové špatně fungovaly ostřikovače předního skla a italskou nepřesností byla nepěkně slícovaná přední kapota. To se dalo snadno poopravit povolení úchytům a srovnáním doma v garáži jinak asi nic.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Puňta, jak mu říkáme, je šikovné městské a příměstské vozítko. Motor se 40kw z něj nedělá žádného sprintera, ale pro klidné ježdění stačí. Pokud ale potřebujete, dá se s ním jet i docela rychle, i když při plném osazení trochu ztrácí dech. Na druhou stranu s lehkou nohou a delší trasu se s ním dá jet mezi pěti a šesti litry na 100km.
Jeho výhoda je také v prostornosti. Při nákupu jsme si ji porovnávali s jinými malými auty na trhu (clio, corsa, apod.) a v tomhle ohledu je Puňta skutečně premiant. I dospělý najde dost místa pro nohy na zadním sedadle. V tomhle fiat s puntem mírně předběhl dobu, protože punto zkonstruovali mírně vyšší včetně sedadel. Projevuje se to ale snahou auta v zatáčce se převalit přes přední kolo a je potřeba s tím počítat a do zatáčky spomalit. Novější auta jsou v tomto ohledu hodně lepší. Měl jsem možnost jet v Grande puntu a rozdíl v jistotě podvozku je skutečně propastný.
Ke koloritu auta patří také různé pazvuky uvniř. Jak s ním vjedete na okresky hned se ozívá různé povrzávání od palubky nebo zrcátka. U fiatů je s tím potřeba tak trochu počítat, i když ty novější jsou na tom po této stránce určitě lépe. Na funčnost to ale nemá vliv.
auto do města 100% spokojenost. Do 50Km/h velmi živé, takže se někam nacpat není problém. Jízdní vlastnosti po městě dostačující. Jezdím s ním i mimo město (dálnice a spol), ale tam už to není taková sláva. Na dálnici jezdím 100 až 120 km/h. Auto je silně nedotáčivé, já to poznávám už na mokru. Je potřeba s tím počítat. Rovněž se dost naklání v zatáčkách, takže když budete aplikovat losí test, auto nejspíš převrátíte. Další nepříjemná věc je, že při nouzovém prudkém brzdění v zatáčce má auto tendenci přesunout zadní část dopředu, pozor na to! Jinak spokojenost, vlastním ho 3 roky, věrné auto. Pokud jezdíte často mimo město doporučuji pojistit přední sklo, 2x mi kvůli kamínkům prasklo.
Mám taky tohohle Puňtu a musím 100% souhlasit s touto recenzí. 1. Vinikající prostornost - ve srovnání s Fabií je rozhodně lepší prostornost i vzadu, kde může na dálku cestovat relativně dobře i dospělý pasažér. 2. Auto se v zatáčce jakoby převrací přes přední kolo. Je třeba s tím počítat a do ostré zatáčky zpomalit víc než s jiným autem. 3. Povrzávání - občas přístrojová deska, někdy zase zpětné zrcátko. Beru to tak, že si se mnou Puňta povídá a ani to nevnímám. Na funkčnost to vliv určitě nemá. 4. Dobrá spotřeba u malých fiaťáckých benzínů (1.1, 1.2). Jelikož jsem ho koupil nového rozhodl jsem se po nějaké době zekonomičtit provoz montáží LPG. U motoru 1.1, kt. je monovstřik, to byla investice cca. za 18 tis. Kč. Od té doby s ním jezdím na letních gumách za cca. 80-90 hal/km. Je to lepší než jsem čekal. Na nádrž ujedu asi 400 a když beru plnou platím 300-350kč. Prostě nádhera. Ekonomika provozu je jen s ohledem na palivo lepší než u jakéhokoli dieselu nehledě na další různé dieselfobní položky. Kvůli tomu odkládám i pořízení nějakého vetšího rodinného nafťáku, protože provoz bude rozhodně (a asi znatelně) drazší. 5. Je pravda, že s Puntem (1.1) se závody ve zrychlení vyhrávat nedají. V rychlostech nad 110 km/hod (dálnice) obtěžuje hluk od motoru, takže pro častý dálniční provoz se hodí silnější motor nebo spíš úplně jiné auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Punto
Recenze
Zdravím,
auto do města 100% spokojenost. Do 50Km/h velmi živé, takže se někam nacpat není problém. Jízdní vlastnosti po městě dostačující. Jezdím s ním i mimo město (dálnice a spol), ale tam už to není taková sláva. Na dálnici jezdím 100 až 120 km/h. Auto je silně nedotáčivé, já to poznávám už na mokru. Je potřeba s tím počítat. Rovněž se dost naklání v zatáčkách, takže když budete aplikovat losí test, auto nejspíš převrátíte. Další nepříjemná věc je, že při nouzovém prudkém brzdění v zatáčce má auto tendenci přesunout zadní část dopředu, pozor na to! Jinak spokojenost, vlastním ho 3 roky, věrné auto. Pokud jezdíte často mimo město doporučuji pojistit přední sklo, 2x mi kvůli kamínkům prasklo.
09.09.2010 | 08:51:44 | Zerog Reagovat
Objetivní recenze
Mám taky tohohle Puňtu a musím 100% souhlasit s touto recenzí.
1. Vinikající prostornost - ve srovnání s Fabií je rozhodně lepší prostornost i vzadu, kde může na dálku cestovat relativně dobře i dospělý pasažér.
2. Auto se v zatáčce jakoby převrací přes přední kolo. Je třeba s tím počítat a do ostré zatáčky zpomalit víc než s jiným autem.
3. Povrzávání - občas přístrojová deska, někdy zase zpětné zrcátko. Beru to tak, že si se mnou Puňta povídá a ani to nevnímám. Na funkčnost to vliv určitě nemá.
4. Dobrá spotřeba u malých fiaťáckých benzínů (1.1, 1.2). Jelikož jsem ho koupil nového rozhodl jsem se po nějaké době zekonomičtit provoz montáží LPG. U motoru 1.1, kt. je monovstřik, to byla investice cca. za 18 tis. Kč. Od té doby s ním jezdím na letních gumách za cca. 80-90 hal/km. Je to lepší než jsem čekal. Na nádrž ujedu asi 400 a když beru plnou platím 300-350kč. Prostě nádhera. Ekonomika provozu je jen s ohledem na palivo lepší než u jakéhokoli dieselu nehledě na další různé dieselfobní položky. Kvůli tomu odkládám i pořízení nějakého vetšího rodinného nafťáku, protože provoz bude rozhodně (a asi znatelně) drazší.
5. Je pravda, že s Puntem (1.1) se závody ve zrychlení vyhrávat nedají. V rychlostech nad 110 km/hod (dálnice) obtěžuje hluk od motoru, takže pro častý dálniční provoz se hodí silnější motor nebo spíš úplně jiné auto.
21.02.2007 | 11:02:14 | baroš Reagovat