Rok výroby:2000Typ motoru:1.2 16VStav km při koupi:50 000 kmStav km nyní:100 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:27. 7. 2005
Předchozí auto:Škoda 105 Fiat Uno 1.5 SXieHonda Civic 1.4 16 V
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
2004 - výměna hlučného spojkového ložiska a při té příležitosti i spojkového obložení po 70000 km, obložení by tak 20000 ještě vydrželo, ale když už to bylo rozebrané...
2005 - výměna přepínače ventilátoru (kombinovaný se spínačem klimatizace)
Veškeré plechy jsou po pěti letech netknuté, nikde nic nerezaví. Vůz má stále původní výfuk.
Kromě výměny ložiska a přepínače se náklady na provoz auta omezují na výměny oleje + filtru, výměny vzduchového filtru, dvakrát jsem měnil svíčky a jednou kabely k nim. Poměrně častá byla výměna žárovky v jenom světlometu (H7), později jsem dokoupil světla s integrovanými mlhovkami a žárovkami H1 a problém zmizel.
Motor 1.2 16V s výkonem 80 koní mi plně vyhovuje. Na jednu stranu s ním lze šetrnou jízdou dosáhnout velmi solidní spotřeby 6-6,5 litru na 100 km po městě a 4-4,5 litru mimo město, na druhou stranu má auto dost výkonu i pro rychlou jízdu po dálnicích. Maximální rychlost se s Naturalem 98/99/100 pohybuje kolem 190 km/h a v této rychlosti mám spotřebu 9-10 litrů podle kvality paliva. Do 170 km/h sedí auto velmi dobře při vyšších rychlostech je v zatáčkách na dálnici znát každá nerovnost. Celkový dojem z motoru je velmi pozitivní. Auto je velmi živé v celém rozsahu otáček, neboť 90% kroutícího momentu je k dispozici od 2200 ot./min. Tento fakt se pak odráží i ve zmíněné nízké spotřebě.
Interiér patří v téhle třídě dle mého názoru (resp. z toho, co jsem měl možnost vidět) spíš k lepší části vozů, ve srovnání s Fábií je to samozřejmě podstatně lepší, ale je to také otázka vkusu. Oproti Fábii či předposlední řadě Fiesty působí interiér vyšším dojmem a budí větší pocit pasivní bezpečnosti. Ale nehledal jsem v testech jestli je to realita nebo jen ten dojem.
Vůz jsem kupoval lehce bouraný, dovoz Švýcarsko. Oprava vyšla na velmi solidní peníze. Ceny na vrakovištích: nárazník 1000,- Kč, hauptna 1500,- Kč, blatník 1200,- Kč, přední výztuha 800,- Kč atd. Oprava po případné nehodě bude patřit asi k nejlevnějším vůbec. Doporučuju vrakoviště Vojkov (Mukařov) u Prahy, mají hodně dílů a velmi solidní ceny. Celkem vyšel 2,5 roku starý vůz včetně opravy a přihlášení na cca 175000,- Kč, pořizovací cena nového byla cca 400000,- Kč.
Na rozumné peníze vyjde i pojištění. Havarijní pojištění se spoluúčastí 10%/10000,- plus povinné ručení platím asi 12000,- Kč ročně (ČP).
Na autě je znát "italská ruka" - spousta úložných prostorů, na palubce mají speciální neklouzavý potah, nechybí mincovník či kaslík pod sedadlem spolujezdce. Šikovná věc je palubní počítač, ale neukazuje okamžitou spotřebu, pouze průměrnou od chvíle vynulování "malého" (trip) počítadla. Hodí se i možnost rozsvítit světla na cca 30 vteřin po opuštění auta, klasika Fiatu jsou světla automaticky vypínaná při vypnutí motoru. Osobně mi to hodně vyhovuje, protože jsem zvyklý svítit celoročně. Samozřejmě je možnost zapnout parkovací světla a vytáhnout klíč ze zapalování, když potřebuji auto nechat osvětlené. Diagnostika detekuje chybu žárovek předních parkovacích světel a zadních světel, což je další sympatická maličkost.
S autem jsem celkově spokojený, rozhodně bych ho doporučil. Vlastním podobný vůz z roku 2002 - 1.2 8V - platí o něm prakticky totéž, jediná výraznější závada byla výměna počítače (v záruce). Motor se chová podobně, ale maximální rychlost je cca 160 km/h, spotřeba se příliš neliší.
ono kúpiť 10 ročné zanedbané auto nie je problém... škoda že ste lepšie nevyberali, možno dovoz zo zahraničia so servisnou knihou alebo aspoň auto so základnou údržbou....
zhruba před rokem jsem si koupila punto 1.2, 16v rv.2000 a už od výjezdu z bazaru mi začal zlobit, musela jsem měnit motůrek na stahování okna u spolujezdce, stěrače, tam se rozbilo to táhlo a při nejvyšším stupni stírání se to občas rozpojí a nestírá to vůbec. Rychle mi odešla spojka a i po výmněně stále vrže a ted mi přestal fungovat i posilovač a to jsem tlačítko city servo nikdy nepoužila. Jinak je auto celkem svižné a motor tichý, ale podruhé bych volila spíš jinou značku...
Ahoj koupil jsem puntu taky, uz v bazaru sem zjistil ze nejde klima ale cena byla bezkonkurencni tak jsem ho stejne vzal. Zajimalo by me, kolik stoji vymena spinace a jak narocny ukon to je. Dikz moc.
před týdnem jsem si přeně tohle koupil, takže zatím naprostá spokojenost, ale na recnezni brzo. Nevíte jak někdo jak vynulovat palubní PC, abych si mohl vypočítat spotřebu jak budu chtít nanovo??? Nemůžu na to přijít ani kombinac s tlač. hodin nic nedělá. Díky
uvažuji o tomhle fiátku a na jiném serveru jsem si o něm četl, že účinnost ruční brzdy je mizerná a je nutno zatahovat silou až nahoru. Řadit se musí prý silou a je příliš tuhé. Je tohle pravda?
Prakticky hned po recenzi šel zadní díl výfuku, za rok pak i přední část. Auto i nadále bez problémů, jen jsem opět měnil kabely ke svíčkám a přepínač ventilátor + klima se znovu "upekl" a nejde čtvrtý stupeň. Obojí jsou evidentně chyby z vývoje, protože se to opakuje. Jinak nic vážného, rychlost i spotřeba se drží stejně, interiér celkem OK, jen začal trochu vrzat středový panel. Nicméně půjde pryč, protože čekáme přírůstek a kočárek se do kufru nevejde ;-)))
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Punto
presne tak
ono kúpiť 10 ročné zanedbané auto nie je problém... škoda že ste lepšie nevyberali, možno dovoz zo zahraničia so servisnou knihou alebo aspoň auto so základnou údržbou....
01.05.2011 | 18:28:38 | miki Reagovat
For ...
Čo ? A nejaká záruka od bazáru ? Skúšobná jazda bola ?
25.07.2010 | 11:20:57 | Matúš Reagovat
zhruba před rokem jsem si koupila punto 1.2, 16v rv.2000 a už od výjezdu z bazaru mi začal zlobit, musela jsem měnit motůrek na stahování okna u spolujezdce, stěrače, tam se rozbilo to táhlo a při nejvyšším stupni stírání se to občas rozpojí a nestírá to vůbec. Rychle mi odešla spojka a i po výmněně stále vrže a ted mi přestal fungovat i posilovač a to jsem tlačítko city servo nikdy nepoužila. Jinak je auto celkem svižné a motor tichý, ale podruhé bych volila spíš jinou značku...
25.07.2010 | 11:13:58 | ... Reagovat
Spinac klimy
Ahoj koupil jsem puntu taky, uz v bazaru sem zjistil ze nejde klima ale cena byla bezkonkurencni tak jsem ho stejne vzal. Zajimalo by me, kolik stoji vymena spinace a jak narocny ukon to je. Dikz moc.
26.06.2008 | 23:08:39 | Puntak Reagovat
řazení + ručka
ani jeden z problémů se u mě nevyskytl. Řazení OK, ručka normální...
27.07.2007 | 00:05:01 | Andee Reagovat
nulování
Snulování tripu se dělá tak, že se přepínacím tlačítkem nastaví trip na displej a podrží se to tlačítko asi dvě vteřiny a trip se vynuluje...
27.07.2007 | 00:03:43 | Andee Reagovat
nulování pal. PC???
Zdravím,
před týdnem jsem si přeně tohle koupil, takže zatím naprostá spokojenost, ale na recnezni brzo. Nevíte jak někdo jak vynulovat palubní PC, abych si mohl vypočítat spotřebu jak budu chtít nanovo??? Nemůžu na to přijít ani kombinac s tlač. hodin nic nedělá. Díky
30.05.2007 | 17:30:16 | voloďa Reagovat
ruční brzda???
Zdravím,
uvažuji o tomhle fiátku a na jiném serveru jsem si o něm četl, že účinnost ruční brzdy je mizerná a je nutno zatahovat silou až nahoru. Řadit se musí prý silou a je příliš tuhé. Je tohle pravda?
Prosím majitele těchto vozů o odpověď. Děkuji
03.05.2007 | 08:28:05 | voloďa Reagovat
další dva roky
Prakticky hned po recenzi šel zadní díl výfuku, za rok pak i přední část. Auto i nadále bez problémů, jen jsem opět měnil kabely ke svíčkám a přepínač ventilátor + klima se znovu "upekl" a nejde čtvrtý stupeň. Obojí jsou evidentně chyby z vývoje, protože se to opakuje. Jinak nic vážného, rychlost i spotřeba se drží stejně, interiér celkem OK, jen začal trochu vrzat středový panel. Nicméně půjde pryč, protože čekáme přírůstek a kočárek se do kufru nevejde ;-)))
29.04.2007 | 21:19:32 | Andee Reagovat