Rok výroby:1996Typ motoru:1.4 GTStav km při koupi:62 300 kmStav km nyní:65 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:7. 1. 2007
Předchozí auto: Š1000MB 120 Favorit FeliciaOpel Astra Fiat Panda Marea Weakend
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
GT je doveženo z Itálie v TP jeden majitel ŽENA. Na první pohled vypadá až podezřele zachovale. Interiér čistý-zachovalý.
Motorový prostor, buď to má fakt těch 63 000 km (zdravý rozum nechce věřit), nebo wapka pracovala skvěle. Protože žádné stopy po oleji, nikama nic nepídí. Podvozek první dojem ok. Jediná skutečná závada - špatně šlo odemykat dálkové CO. Oprava = nová baterie do DO.
Samozřejmě prevence: výměna olejů - motor - převodovka - servo; chladicí kapalina, svíčky, vzduch. filtr sériový za Green kit, nová brzdová kapalina, nové rozvody. Investice cca 7000Kč. Samotná cena GT byla 79000Kč
Hodnocení a zkušenosti s autem
Hledal jsem něco co jede i do kopce za cenu do 90 000Kč. Volba mezi Punto 1,4 GT, Ibiza 2.0 GT. Vyhrál makarónec protože je levnější po všech stránkách. Otázka je jak dlouho vydrží ?!
Výkon motoru je exelentní, pravda v silných autech toho moc odjeto nemám, takže těm šikovným co mají víc prašulí asi budu pro smích.
Pocit z toho jak zatáhne turbo je ..., jízda zatáčkama je slušná, ale chtělo by to tvrdší tlumiče (měl jsem na feldě HP sporting a to byl mazec), brzdy to chce trochu zahřát jsou tvrdší pak ale není problém a nevadnou, kdo chce jezdit bokem ať vydělá pojistku z ABS a je to, nebo dát kolíbkový vypínač.
Maximálka na tachometru byla 250km/h což jsem se smál, beru tak 200km/h, ale to už při rychlejším pohybu volantem a v mírné zatáčce auto kope a může být průser.
Jsou tam kola 15" gumy 195/45. Na sněhu gumy 195/50 R15, se chová asi nejlíp z toho čím jsem měl možnost jezdit, pokud máte trošku odhat na nájezdovou rychlost do zatáčky a když ve správný okamžik pustíte plyn tak se začne GT přetáčet což je alespoň pro mne ideální stav, když jste rychlý pomůže ABS a ruční brzda.
takže odpůrci Fiatů, škubejte si vlasy, vono pořád ještě jezdí. Další rok uběhl a měnil jsem jen přední brzdy, dále ten snížený podvozek to nevydržel (ty gumový sylembloky v tlumičích úplně vydrolený. Možná kdybzch s tím jezdil jak ty tuningový placky po rovině tak to ještě drží, ale to klouzání v zatáčce jim nedělalo dobře) takže návrat k sérii, která je ovšem oproti běžnýmu Puntu tvrdší a níže. A jinak nic jen samá pozitiva. Udělám si vánoce a dám tam nerez výfukový potrubí a závodní koncový tlumič homologovaný pro skupinu "N". za rok zase něco napíšu,
Když budu svýho čerta hodnotit po roce, tak musím těm makaróncům smeknout poklonu. Bez jediného výdrbu. Co jsem měnil tak nepočítám, že je něco špatně - to je stářím. Měnil jsem akumulátor, ložisko v PP kole, jinak nic šlape jak hodiny. Provedl jsem pouze málo úprav k obrazu svému: snížení podvozku komplet podvozek Supersport níž o 30mm, dodělal jsem sání - k tomu Greenu jsem dovedl hadici aby si přímo sál studený vzduch, z výfukového potrubí jsem sundal střední díl a dal dynamizér a zadní díl je daný taky průchozí od Ulter sport. Svíčky Denso. Nevím jak je funkční KAT, protože jsem jednu nádrž jezdil závodní benzín a to v noci bylo vidět ve zpětným zrcátku při odstavení plynu nebo při podřazení jak z výfuku šly plameny. Dále jsem dal pod motor lyžinu pač je fakt že to auto šlo níž, a já se v zatáčkách neuhlídám a sem tam ji říznu a mám strach abych neškrtl vanou. Takže suma sumárum nejsem po více jak jednom roce provozu zklamán!!! Za ty prachy se fakt v žádným autě nesvezete (atmosféra dvoulitr je proti tomuto malýmu 1,4 turbo vývar z ponožek). Je fakt že musíte počítat se spotřebou léto 8,5 l (a to ho nešetřím), zima do 10litrů. Ale bacha když ho ženete a pořád řadíte, tak počítejteaž 14 litrů = ale to je fakt palba: nádrž máte plnou, je krásná jasná noc a frčíte blbnout do lesních cestiček kde je fakt samá zatáčka, kus rovina a tak pořád dokola. A až máte dost cítíte smrad z brzd, možná trochu spojku, tak jedete dotankovat a počítáte spotřebu a jsme na těch 14 litrech. Ale je to svezení. A znovu říkám to "GT" stojí za to a nikdo mi to nevyvrátí!!!
a Este jedna vec, na to ze ma to auto vyslo na nejakych 76 - 80 tisic sk, ma KLIMATIZACIU, ele OKNA, ABS, ESP, Stresne okno v elektrike a 15tky OZ elektrony (sice starsie aj tak pekne), 2x airbag a paradne predne anatomicke sedacky
Ako nechcem byt drzi, ale ty co v nom nesedeli picu vedia. Kupil som to punto GT s nemecka za smiesnych 1800 eur co bolo v prepocte na nase 60 000Sk , prepis aj s cestrou ma vysiel na 16 litrov, tj nejakych 76 tisic km. A to bol posledny model GTcka. 1.4 turbo benzin nesklamal. od seriovky mal 98 KW, prve co sa dalo spravit bol chip - po chipe som si to bol dat odmerat za 5 kil v jednej nezavyslej bratislavskej firme. Vykon na valci 172 PS. Chip ma stal 4 litre kvoli niskemu obsahu.
Uz tam som ho kupil zo solidnymi elektronmi, kupil som tam duralove rozsirovacie podlozky a pneumatiky 225/35 R15. Nema to chybu. Namiesto zadnych tlmicov je tam torzna tyc. Predne tlmice som si dal Monroe. Brzdi super 4xkotuc. To neviem ci od vyroby ale mam ich aj na zadku.
Dal som tam green filtre , sportovy vyfuk a BLOW OFF ventil.. 0-100KM/H = 7.2 Sekundy.
A ak vam mam pravdu povedat vykon 172PS na / 1050KG je kurva dost. A fakt neviem kde by ste zohnali tak rychle auto za dobru cenu.
Otvorene vam poviem najviac sa zabavam na tych pipkosoch v bavorakoch ci pasatoch, jak maju vedla seba posadenu cajku, a na krizovatke sa idu so mnou pretekat :D Strasne ma bavi potom jak kukuju ze oni sa este len rozbyhaju a punto je uz dobrych 100 metrov pred nimi.
A toto ma bavi aj na dialniciach :D Sefkovci na pasatoch sa za mna tlacia, a keds tupim na pedal tak ich drahe auta zrazu zaiostavaju. Maximalku na rovinke som dal nieco tesne pred 230 km/h (cca 227 / 228) ale ako hovoril autor recenzie, do zataciek s mierou, je to lahke auto a treba na to cit.
Nezabudnem na to, ze asi pred tyzdnom stal taky pipkos na ALFA 156 2.4JTD - 100 KW na krizovatke vedla mna. Vytacal tam motor na neutrali. Tak som pridal aj ja. A pipkos normalne smichy zacal na mna davat :D A ked mam pravdu povedat ani si neprdol. Na dalsej krizovatke (ja som isiel v lavom pruhu on v tom rychlejsom pravom) mal vedla mna v predu volne miesto a radsej sa od hamby zaradil za mna :)
Hm, turbo zatáhne..., s mazancem a vypínačem to je luxus výbava. Za málo peněz rychlé auto = jsou rychlejší, leda že jinak je fiat rychlejší jen do servisu, furt se to kazí.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Punto
Novy majitel:-)
Auto stale drži,jezdí jak má:-)
13.01.2012 | 03:13:51 | Kali | 78.45.203.* Reagovat
auto pořád OK, prodáno. Vše je o tom jak se o auto staráte, pak bude sloužit.
26.12.2011 | 21:10:41 | Kofi | 89.102.180.* Reagovat
pořád drží pohromadě a funguje
09.12.2010 | 23:38:05 | Kofi Reagovat
Jestli jsi fanda značky mám pro tebe tip - viděl jsem včera v Mikulově Stilo Abarth 2.4 20v (2002) za kilo.
09.12.2009 | 15:51:34 | Radek Reagovat
Tak a další rok. A pořád to jezdí, vůbec ho nešetřím a jen běžný servis. Naprostá spokojenost :-))
09.12.2009 | 14:23:22 | Kofi Reagovat
další rok je za náma a ono furt jezdí
takže odpůrci Fiatů, škubejte si vlasy, vono pořád ještě jezdí. Další rok uběhl a měnil jsem jen přední brzdy, dále ten snížený podvozek to nevydržel (ty gumový sylembloky v tlumičích úplně vydrolený. Možná kdybzch s tím jezdil jak ty tuningový placky po rovině tak to ještě drží, ale to klouzání v zatáčce jim nedělalo dobře) takže návrat k sérii, která je ovšem oproti běžnýmu Puntu tvrdší a níže. A jinak nic jen samá pozitiva. Udělám si vánoce a dám tam nerez výfukový potrubí a závodní koncový tlumič homologovaný pro skupinu "N". za rok zase něco napíšu,
08.12.2008 | 23:06:22 | Kofi Reagovat
hodnocení po roce
Když budu svýho čerta hodnotit po roce, tak musím těm makaróncům smeknout poklonu. Bez jediného výdrbu. Co jsem měnil tak nepočítám, že je něco špatně - to je stářím. Měnil jsem akumulátor, ložisko v PP kole, jinak nic šlape jak hodiny. Provedl jsem pouze málo úprav k obrazu svému: snížení podvozku komplet podvozek Supersport níž o 30mm, dodělal jsem sání - k tomu Greenu jsem dovedl hadici aby si přímo sál studený vzduch, z výfukového potrubí jsem sundal střední díl a dal dynamizér a zadní díl je daný taky průchozí od Ulter sport. Svíčky Denso. Nevím jak je funkční KAT, protože jsem jednu nádrž jezdil závodní benzín a to v noci bylo vidět ve zpětným zrcátku při odstavení plynu nebo při podřazení jak z výfuku šly plameny. Dále jsem dal pod motor lyžinu pač je fakt že to auto šlo níž, a já se v zatáčkách neuhlídám a sem tam ji říznu a mám strach abych neškrtl vanou.
Takže suma sumárum nejsem po více jak jednom roce provozu zklamán!!! Za ty prachy se fakt v žádným autě nesvezete (atmosféra dvoulitr je proti tomuto malýmu 1,4 turbo vývar z ponožek). Je fakt že musíte počítat se spotřebou léto 8,5 l (a to ho nešetřím), zima do 10litrů. Ale bacha když ho ženete a pořád řadíte, tak počítejteaž 14 litrů = ale to je fakt palba: nádrž máte plnou, je krásná jasná noc a frčíte blbnout do lesních cestiček kde je fakt samá zatáčka, kus rovina a tak pořád dokola. A až máte dost cítíte smrad z brzd, možná trochu spojku, tak jedete dotankovat a počítáte spotřebu a jsme na těch 14 litrech. Ale je to svezení. A znovu říkám to "GT" stojí za to a nikdo mi to nevyvrátí!!!
27.12.2007 | 22:13:30 | Kofi Reagovat
GT
a Este jedna vec, na to ze ma to auto vyslo na nejakych 76 - 80 tisic sk, ma KLIMATIZACIU, ele OKNA, ABS, ESP, Stresne okno v elektrike a 15tky OZ elektrony (sice starsie aj tak pekne), 2x airbag a paradne predne anatomicke sedacky
23.07.2007 | 16:49:18 | GT Reagovat
GT
Ako nechcem byt drzi, ale ty co v nom nesedeli picu vedia.
Kupil som to punto GT s nemecka za smiesnych 1800 eur co bolo v prepocte na nase 60 000Sk , prepis aj s cestrou ma vysiel na 16 litrov, tj nejakych 76 tisic km. A to bol posledny model GTcka. 1.4 turbo benzin nesklamal. od seriovky mal 98 KW, prve co sa dalo spravit bol chip - po chipe som si to bol dat odmerat za 5 kil v jednej nezavyslej bratislavskej firme. Vykon na valci 172 PS. Chip ma stal 4 litre kvoli niskemu obsahu.
Uz tam som ho kupil zo solidnymi elektronmi, kupil som tam duralove rozsirovacie podlozky a pneumatiky 225/35 R15. Nema to chybu. Namiesto zadnych tlmicov je tam torzna tyc. Predne tlmice som si dal Monroe. Brzdi super 4xkotuc. To neviem ci od vyroby ale mam ich aj na zadku.
Dal som tam green filtre , sportovy vyfuk a BLOW OFF ventil.. 0-100KM/H = 7.2 Sekundy.
A ak vam mam pravdu povedat vykon 172PS na / 1050KG je kurva dost. A fakt neviem kde by ste zohnali tak rychle auto za dobru cenu.
Otvorene vam poviem najviac sa zabavam na tych pipkosoch v bavorakoch ci pasatoch, jak maju vedla seba posadenu cajku, a na krizovatke sa idu so mnou pretekat :D Strasne ma bavi potom jak kukuju ze oni sa este len rozbyhaju a punto je uz dobrych 100 metrov pred nimi.
A toto ma bavi aj na dialniciach :D Sefkovci na pasatoch sa za mna tlacia, a keds tupim na pedal tak ich drahe auta zrazu zaiostavaju. Maximalku na rovinke som dal nieco tesne pred 230 km/h (cca 227 / 228) ale ako hovoril autor recenzie, do zataciek s mierou, je to lahke auto a treba na to cit.
Nezabudnem na to, ze asi pred tyzdnom stal taky pipkos na ALFA 156 2.4JTD - 100 KW na krizovatke vedla mna. Vytacal tam motor na neutrali. Tak som pridal aj ja. A pipkos normalne smichy zacal na mna davat :D A ked mam pravdu povedat ani si neprdol. Na dalsej krizovatke (ja som isiel v lavom pruhu on v tom rychlejsom pravom) mal vedla mna v predu volne miesto a radsej sa od hamby zaradil za mna :)
23.07.2007 | 16:45:26 | GT Reagovat
Tvuj výběr byl dobrý, Punto GT je VOSTRÝ auto! Přeji mnoho rychlých RZ.
26.01.2007 | 18:24:16 | bunč Reagovat
Fiaty a Seaty sou nejlepší, a jesli si někdo přede mnou dovolí říct, že ne, rozbiju mu hubu
25.01.2007 | 20:23:03 | ts Reagovat
Měl jsi vzít radějc toGT od Seata to žere míň a je to auto. Todle to tě zežere a vpůli cesty se zastaví a půjdeš pěšky.
18.01.2007 | 21:02:10 | Reagovat
Hm, turbo zatáhne..., s mazancem a vypínačem to je luxus výbava. Za málo peněz rychlé auto = jsou rychlejší, leda že jinak je fiat rychlejší jen do servisu, furt se to kazí.
18.01.2007 | 09:05:36 | Reagovat
ital vrak abarth
17.01.2007 | 15:51:37 | Reagovat
Přeju mnoho šťastných kilometrů. Recenzi chválím
10.01.2007 | 02:12:08 | Reagovat