Recenze Fiat Stilo JTD 3D
“Hodně muziky za málo peněz ...”

Autor recenze: Pavel Jiránek (28 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1.9 JTD 85kW Stav km při koupi:145 000 km Stav km nyní:158 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 9 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5.5 l/100 km Vloženo: 5. 6. 2013

Hodnocení inzerátu: 80 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia 1.3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

líbivý sportovní design u 3D verze
dostatek prostoru na předních sedadlech
standardně vysoká výbava
nízká spotřeba
solidní výkon motoru JTD 85kW
cenově dostupnější než "renomovaná" konk

Slabé stránky

slabší elektroinstalace
méně místa vzadu (u 3 dveřové lze očekávat)
motor při volnoběžných otáčkách více vibruje
hlučná panoramatická střecha (nerovnost, volnoběh)
nelze sklopit zadní sedačky do roviny (3 dveř)
kvalita některých (zejména plastových) dílů

Závady a opravy na autě

Za dobu mého vlastnictví zatím bez poruch. Proběhl pouze periodický servis (olej, filtr, diagnostika) a svépomocí byl vyměněn vzduchový filtr.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Než jsem Stilo koupil, nikdy jsem nechtěl Itala, stříbrnou barvu a 3 dveřovou karoserii. Nyní mám vše v jednom. Z toho stále nejhůře snáším 3 dveřovou karoserii. Tu už opravdu nikdy nechci.

Vozidlo jsem kupoval od pečlivého známého, který servis nešidil a vozidlo dostávalo vše co dostávat mělo. V podstatě k vozidlu je kompletní servisní historie za posledních cca 5 let a ve stejném duchu pokračuji i já (evidence všech nákladů, tankování, spotřeby, ...).

Trochu k šílenosti mě dovedla výměna vzduchového filtru. Ten je dost nešťastně umístěn nad spodním krytem motoru, mírně vlevo od osy vozu. Pro výměnu je třeba provést následující:

- auto na hever
- levé přední kolo demontovat
- demontovat podběh a spodní levý kryt motoru
- poté odpojit kabel z horní strany airboxu a hadici pro změnu na dolní straně
- následně airbox lze vyjmout spodem, ale přístup je velmi špatný a ideální by byla demontáž i středního krytu motoru
- po výměně vše zpátky nainstalovat

Znova už to nehodlám dělat :-)

V současnosti (6/2013) mám se Stilem najeto cca 13 000 km, přičemž jezdím jak dálnice, okresky tak město. Dlouhodobá spotřeba nyní činí 5,56 l/100 km a stále klesá. Vyšší byla přes zimu. Dá se jezdit i za výrobcem udávaných 5,3 l. Zatím koupě Itala nelituji, jediné co mi nejvíc vadí, je 3 dveřová varianta vozu, která je nejméně praktická zato však nejvíce líbivá.

Jak jsem již uvedl, eviduji veškeré náklady, investice, opravy a tankování. Díky tomu mám poměrně detailní přehled o tom, co kolik stojí.

Ve zkratce:
náklady včetně koupě: cca 90 000 Kč
tankování celkem: cca 27 000 Kč
pojištění, poplatky a jiné účty: cca 10 000 Kč
najeto od koupě: cca 13 000 km
průměrná cena za 1km: 2,11 / 0,26 / 0,50 / 6,95 (tankování / údržba / účty / vše)
průměrná cena nafty: 35,22 Kč

Dále kromě několika výjimek tankuji zásadně na Benzině, poměrně často Vervu Diesel. Díky tomu je cena paliva zpravidla o něco vyšší, ale věřím, že se mi vozidlo odvděčí nižší spotřebou, kultivovanějším chodem a delší životností.

Celkově jsem s autem spokojen a dokázal bych si danou značku představit jako další auto, ev Aflu Romeo.

V neposlední řadě jsem rád za ručitou nevšednost vozu. Fitaů Stilo na silnici nepotkáte tolik jako Octavií, Passatů, Peugeotů atp. A jak jsem si ověřil, mezi majiteli vzácnějších aut je jekési spojení (výměna pohledů při parkování vedle sebe, vzájmený úsměv atp :-).


Doplnění recenze ze dne 14.03.2014

Stav km nyní: 175 000 km

Uběhla nějaká doba a Fiat mi stále říká pane. Za 1.5 roku co jej mám byla největší závadou porucha hydrauliky na spojce, kterou jsem bohužel musel řešit na 2x. Dojížděl jsem s polofunkční spojkou z Chorvatska, ale podařilo se. Muselo se jen pořád našlapávat, aby se to odvzdušnilo a spojka vypínala. Během 10 dní mě servis stál asi 22 000 Kč, nešlo ale jen o spojku:
- komplet přední brzdy, včetně kotoučů
- hydraulika spojky
- silentbloky zadní náprava
- výfuk

Na podzim 2013 odešla žhavička, výměna všech ve Fiatu 3000,-
Jinak jen měním olej, žárovky a leju naftu.
Dlouhodobá spotřeba 5.53 l/100 km, najeto 30 000 km od koupě

Doplnil bych nějaké další poznatky za tu dobu:
+ motor 85 kW je opravdu skvělou volbou, jednoduchý a spolehlivý
+ stále slušná spotřeba

- praskající žárovky
- přístupnost částí v motoru je hrozná (např žárovky, žhavičky)
- výdržnost podvozkových částí, čeká mě výměna tlumičů a asi další silentblok na zadku)

Ještě doplním, kam se pohnuly statistiky po dalších kilometrech:

náklady včetně koupě: cca 159 000 Kč
tankování celkem: cca 62 000 Kč
pojištění, poplatky a jiné účty: cca 12 000 Kč
najeto od koupě: cca 30 000 km
průměrná cena za 1km: 2,03 / 1,02 / 0,40 / 5,17 (tankování / údržba / účty / vše)
průměrná cena nafty: 35,58 Kč


Doplnění recenze ze dne 24.11.2014

Stav km nyní: 191 000 km

Auto vlastním něco přes dva roky a společné dny se pomalu chýlí ke konci. Budoucí rodina si žádá praktičtější vozidlo a Stilo pravděpodobně brzy změní majitele. Jinak bych asi zatím neměnil. Za ty peníze to ještě nadělá mnoho služby.

V červnu 2014 bylo měněno jedno přední rameno, opraven podběh a spojler pod nárazníkem. Celkem 7600 Kč.
Jako menší rozmar jsem koupil AL kola Fiat 16" a pneu 205/55 R16. Tato sranda mě stála 11700 Kč.
Červenec 2014: výměna oleje a nějaké drobné opravy, 3600 Kč.
Listopad 2014: nějaké individuum mi u paneláku nabouralo levý přední blatník. Za 300 Kč jsou to nechával lehce srovnat, aby se s tím dalo aspoň jezdit.

Dále už jen nafta, kapalina do ostřikovačů a pár žárovek.

A opět statistiky:

dlouhodobá spotřeba stále 5.53 l/100 km
náklady včetně koupě: cca 212 000 Kč
tankování celkem: cca 92 000 Kč
pojištění, poplatky a jiné účty: cca 24 000 Kč
najeto od koupě: cca 46 000 km
průměrná cena za 1km: 2,00 / 0,93 / 0,53 / 4,60 (tankování / údržba / účty / vše)
průměrná cena nafty: 35,39 Kč

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 80


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Stilo

Vložit komentář

Kolegá má Combi diesel, celkom slúšné zvnútra a taktiež bez problémov. Chváli to, takže z výroby podarené auto zrejme :-)

24.11.2014 | 18:40:41 | _Mailo_  | 10.60.4.* Reagovat

Taky ital

Také jsem byl vždy nějak proti italským autům.
Otec ale nakonec koupil Fiat Uno, teď má Tipo a já mám Alfu 147 v 1.9 JTDm. A také nelituji koupě.
Výměnu vzduchového filtru stejným způsobem mám za sebou i já. Opravdu peklo. Pokud uvažuješ o Alfě, tak je to v podstatě FIAT vyhnaný víc "extrémů".
Spotřebu mám podobnou, když jezdím slušně. Výkon motoru ale poskočil, takže to občas láká projet. Opravy jsou o něco dražší, ale vlastně pořád o něco levnější, než na modlu "Octavii"
Řidiči Alf na sebe také koukají a nejen to. Většina z nich i mává a nebo blikne světli. Prostě takové prkotiny dotažené z itálie, co potěší.
Tak ať slouží a příští auto ať je klidně od Alfy třeba Giulietta :-)

17.07.2014 | 16:18:15 | Temp  | 94.113.27.* Reagovat

Taky Stilo

Mám taky stilo, ale 1.4 16V 5D. Musím potvrdit, že je to bezproblémové auto. Mám najeto jenom 118 tkm, ale zatím kromě spotřebáku (výfuk, brzdy, tyčky stabilizátoru) žádné problémy. Solidní spotřeba (6-7 l/100 km), pohodlí, vyšší posaz, nezájem zlodějů... Negativa: příliš malá olejová náplň (2,9 l), proto se musí úbytek oleje pečlivěji hlídat otřesný přístup k předním žárovkám ale jinak mě nic moc nenapadá...

14.06.2013 | 16:24:16 | Pippo  | 89.103.82.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Fiat Stilo
  • Fiat Stilo