Rok výroby:2003Typ motoru:Stav km při koupi:126 000 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?14 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5.4 l/100 kmVloženo:11. 5. 2012
Předchozí auto:Škoda Felicia 1.3MpiCitroën Xsara 2.0i VTSCitroën Xsara 1.4i
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Motor výbava prostornost a komfort design 3D stila jízdní výkony
Slabé stránky
poddimenzovaná životnost podvozkových dílů elektronika vibrace na volnoběh relativní hlučnost motoru do 1500ot
Závady a opravy na autě
Závady: 1) Zanesený EGR ventil, dusil mi vůz a na volnoběh občas chcípal. (na místě odpojeno od napájení, auto plně pojízdné, vyčistěno s odstupem času, nyní funkční) 2) Prasklý vlnovec výfuku (vyměněn za 350Kč) 3) Prasklý poslední závit přední pružiny (cena pružin cca 800Kč za kus) 4) Porucha airbagů na PP, někde se občas přerušuje kontakt, asi v sedačce (doposud nevyřešeno ani neřešeno) 5) Vymlácené zadní silentbloky nápravnice a zadní tlumiče (zadní sb 1100Kč zadní tlumiče 1200Kč a práce 1200Kč) 6) Vadné zadní pravé ložisko ( ložisko se snímačem ABS za 650Kč jedno) 7) Prasklý silentblok předního ramene řízení (300Kč za kus)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz s velmi vyváženými jízdními vlastnostmi. Jak pro komfortní přepravu tak i pro rychlou svižnou jízdu. Ovládání je velice citlivé, řazení je průměrné a výkon je úctyhodný. Svými rozměry, rozvorem a rozchodem, včetně středně naladěného podvozku bez problému přebíjí dnešní modly VW group stejných ročníků. Podmínkou je ale 100tní stav.
Vůz je velice prostorný a pohodlný. Interiérem rozhodně mnohem zajímavější než konkurence, protože na dvoumetrové řidiče a cestující se dnes u VW nemyslí. Exteriér byl ale ten první klíč, proč sem se k 3D stilu v řadě Dynamic nakonec rozhodl. Vůz je za směšnou cenu pln elektroniky a velice nadstandardních a příjemných doplňků, které zas a znova u konkurence mnohdy ani nenajdu.
Fiat stilo rozhodně nepatří k dlouholetým držákům, o které se nemusí starat. Vůz rozhodně vyžaduje péči, jinak jezdit lépe než konkurence nebude. Rozhodně je potřeba plánovat generální údržby a výměny o dost dříve než u konkurence, ovšem ceny náhradních dílů Vám to vykompenzují, pokud tedy umíte díly shánět a věnujete tomu nějaký ten čas. Vůz ovšem téměř vůbec nekoroduje, když opominu pár malých místeček kolem lemů blatníků, které jsou místy omlácené (klasika pro 9let starý stroj), ovšem kastle vozu je téměř bez koroze. Navíc je karosérie tuhá a proto nemám o její životnosti příliš zlé zny.
Vůz se snažím udržovat ve 100tním stavu a odvděčuje se mi skvělými výsledky. Rozhodně bych doporučil Italské vozidla všem, kteří se o auta trošku zajímají a nevadí jim se vozidlu trochu více věnovat.
Přeze vše ale musím říct, že i přes nespočet drobných zásahů, mne fiat nikdy nezradil, až na příhodu s EGR, kterou sem na místě vyřešil, mne vždy dovezl z místa A na místo B a to pohodlně a příjemně (opominu-li 200km cestu s mrtvým ložiskem)
S vozem jsem tedy naprosto spokojený.
Doplnění recenze ze dne 16.05.2012
- vyměněny přední světlomety za Dectane (staré už po 9ti letech nesvítily a měly poškozený přední štít). Navíc praskaly žárovky - Slabá baterie 62ah, Nutno koupit silnější, kvůli velikému odběru elektroinstalace. - Sedačka řidiče se pod mými 105Kg začíná vyšoupávat na bočním vedením od strany dveří. Odhaduju že za 20tisíc km budou díry. - Konektor zadního světla má propálený uzemňovák. Občas mi hlásí chybu na BC. Nutno vyměnit konektor. - Doplněn po domácku vyrobený tempomat. Uvažuji nad koupi páčky z alfy romeo.
Dobrý den ako už autor recenzie spomínal toto auto kúpiť v 100% stave je možno výhra ale v mojom prípade to tak nebolo. Po týždni od kúpi som menila palivové čerpadlo 150€, za celé 3roky som do neho vrazila takmer trojnásobok ako bola cena auta. Bohužial som narazila zrovna na ten horší kus, po servise ktorý fiat absolvoval má už cez 315tkm, ktovie kolko je poctivých,...a auto fachčí, má ho brat už 2roky dal spraviť len nápravu a mení olej inak bez problému.
Kamarád má Stilo JTD a je to celkem fajn auto. Oprav na podvozku tam pár bylo, ale to už tu bylo zmiňovaný. Co ho trápí dlouhodobě je vyhřátý přepínač rychlostí ventilátoru topení. Už ho 2x měnil a stejně se to pokaždý speče a přestane fungovat, tohle Fiat celkem podělal, je to zralý tak na vyhoření.
Naposledy byl k tomu přepínači úplně spečený konektor, k novému vypínači jsem vymyslel konakty jinak a zatím to dělá dobrotu. Je možné, že v původním konektoru byly špatné kontakty a vznikal tam moc velký odpor, ale ono i řešení toho přepínače nestají za moc.
Taky mám stilo, ale 1.4 16V. Nemůžu na něj nadávat. Závad jsem měl méně než Ty, ale to může být tím, že jsem ho koupil jen s 50 000 km, takže je prostě méně opotřebovaný. Jedinou nepříjemností je spotřeba oleje cca 0,3 /1000 km, ale při 150 Kč na litr to prostě neřeším. Spotřeba perfektní, pohodlí výborné, příjemný interier... V době, kdy jsem ho kupoval, bych za stejné peníze koupil fabii 1.2 htp, takže si fakt nemůžu stěžovat. A vzhledem k zinkování vůbec neznám korozi. Prostě fajn.
11.05.2012 | 10:49:06 | Filip
| 89.103.247.*Reagovat
RE: Souhlas
Ono jde o to, že většinu problému bych ani nezmiňoval, prostě spotřební zboží, ale je nutno vyzdvihnout fakt, že elektroinstalace je opravdu Fiat klasika... Né že by tomu nebylo u jiných vozů jinak, viz moje staré citroeny stejný problém se mnou se asi nese nějaká blbá aura....
Ale olej mi vůbec vozidlo nežere. Rozhodně to během 10ti tisíc ujetých km nejsem schopný zjistit zda něco ubylo... Po 15ti, mi maximálně spadne jedna tečka na digitální měrce, opticky to zase nezjistím :-) S motorem jsem opravdu moc spokojený.
Ony zmíněné vícenaklady mne teď za poslední rok stály asi 12tisíc.... Z toho mám s podvozkem na dlouhé desetitisíce klid...
Jasně, ty náklady, které zmiňuješ, nejsou žádné drama. Já mám teď cca 103 tkm a měnil jsem tyčky stabilizátoru, výfuk a ty zadní silentbloky... Čili běžné provozní výdaje. Ta elektrika mi (ťuk ťuk) neblbne, jen asi 3x to zahlásilo chybu spollujezdcova airbagu, ale pak to zas samo zmizelo... Jo, ten olej mě nemile překvapil, žádné auto mi zatim olej nežralo. Jak jsem zjistil na diskusních fórech u tý 1.4 70 kw je to bohužel častej jev. Navíc ta 1.4 má jen cca 3,3 l oleje do plna, takže když něco ubude, rychle se to může zadřít. Nezbývá než to hlídat.
11.05.2012 | 15:24:23 | Filip
| 89.103.247.*Reagovat
RE: Souhlas
1.4i na citroenu xsaře naliješ skoro 5litrů oleje... přičemž min max je skoro 2 litry rozdíl.... Když vezmu v potaz, že během 10tisíc km mám z max skoro min, tak tvá spotřeba oleje je skoro nic :-) U mého starého vozu to bylo ale zvlněnou hlavou válců a netěsnostmi. Ovšem také si cosi pápne. Ale jak říkáš, prostě jen to musíš víc hlídat... Pokud ti olej vytéká je to v klidu, pokud ho spaluješ, to už je trošku horší, ale pokud jsou OK emise, pak není moc co řešit.
Ahoj, mám Stilo 1,6 MW a olej žere cca 0,5l/1000km. Teď na STK emise víc než výborné, až jsem čučel. V roce 2003 jsem ho kupoval nové a dodnes bych neměnil. Najel jsem 180 000km převážně po Praze a to co to auto vydrželo, je zázrak. Dokonce se mi podařilo na Momoňských válkách před pár lety obsadit 3 místo ve slalomu v kategorii kombíků a nechat za sebou mnohem vyspělejší vozy. Mnoho recenzí haní podvozek, že je zastaralí, přeposilovaný, atd. Ale pokud se o podvozek staráte, 100% stav podmínkou, odmění vás nevídanými jízdními vlastnostmi. Víte, že zadní náprava je natáčecí?! V selinblocích je hustý olej, který se v zatáčkách boční silou přelívá a náprava pak pomáhá v nedotáčivosti. V roce 2003 jsme si s tchánem kupovali auta, posledním výběrem byla oktávka a stilo, on koupil oktávku naftu 66kw, do údržby investoval podstatně více než já a to s ní jezdí jen na chalupu a zpět. Před týdnem mi odešel mou vinou alternátor, brodil jsem se záplavami a šel pod vodu a konec. Sehnal jsem originál za 2100Kč nový. Neuvěřitelná cena, proto Fiat! Tchánovu oktávku jsem si půjčil na poppojíždění: Stilo na první pohled vypadá pořád jako nové, oktávka zrezlá vyditelne na mnoha místech, oloupaný lak z kapoty a blatníků, světlomety skoro nesvítí, okno má vydrolenou gumu, řízení jde nechutně ztuha (CITI miluji), brzdy jsem dlouho hledal (našel jsem je naštěstí dřív neš kufr auta předemnou), a tak celkově konfort z jízdy, říkal jsem si krom toho že má naftu, proč to auto stálo o 150000Kč víc? ...ale hlavně že škoda. Už jsem si chtěl koupit nové auto, ale když ono něco tak velkého, sportovního, pohodlného a zároveň levného prostě na trhu není.
Mimonske valky - na tom letisti jsem s 1.9 JTD MW z roku 2004 ujel BMW 520d asi o 300 m, na konci letiste jsem mel podle tachometru neco malo pres 200. Jeli jsme to trikrat, frajer s BMW to nemohl rozchodit - auta byla stejne stara... Na dlouhych ttrasach mi podvozek Stila pripada lepe odladeny, nez Octavia - nejak me mene natrasa, vibruje. Je ale nytne se o nej starat - menit pravidelne silentbloky (kazdych 100 az 120 tisic km), cepy a tak. Obecne toto doporuceni plati na vsechna auta. Ted jsem si projel nove Lodgy 1.5 dci 107k a konecne auta, ktere bude moci nahradit Fiata Stilo MW - hezky sedi, malo zere, prostorne auta na jezdeni, ne na napravu ublizeneho ega a sebevedomi.
Zadní nápravnice to dost vyžaduje, kvůli konstrukci. Velké silentbloky hodně tlumí a drží geometrii, takže opotřebení je pak mnohem více znát. Na předku jsou zase dost choulostivé, kvůli zvýšení komfortu a jemnosti řízení....
a výměna silentbloků je nepatrný vícenáklad :-) Kdo má své auto rád a jezdí s ním hodně, se nad tímto vůbec nebude pozastavovat a vše co má gumu, bude opečovávat a pravidelně měnit.... Guma nevydrží více než železo... bohužel.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Stilo
Nesúhlas
Dobrý den ako už autor recenzie spomínal toto auto kúpiť v 100% stave je možno výhra ale v mojom prípade to tak nebolo. Po týždni od kúpi som menila palivové čerpadlo 150€, za celé 3roky som do neho vrazila takmer trojnásobok ako bola cena auta. Bohužial som narazila zrovna na ten horší kus, po servise ktorý fiat absolvoval má už cez 315tkm, ktovie kolko je poctivých,...a auto fachčí, má ho brat už 2roky dal spraviť len nápravu a mení olej inak bez problému.
30.03.2016 | 20:00:18 | ivik | 194.228.76.* Reagovat
Přepínač rychlostí ventilátoru
Kamarád má Stilo JTD a je to celkem fajn auto. Oprav na podvozku tam pár bylo, ale to už tu bylo zmiňovaný. Co ho trápí dlouhodobě je vyhřátý přepínač rychlostí ventilátoru topení. Už ho 2x měnil a stejně se to pokaždý speče a přestane fungovat, tohle Fiat celkem podělal, je to zralý tak na vyhoření.
15.05.2012 | 08:17:38 | Ferda | 94.199.40.* Reagovat
RE: Přepínač rychlostí ventilátoru
Zvláštní - o tom jsem ještě neslyšel. Asi by měl zapátrat, jestli ta příčina není ještě někde jinde - to fakt není normální.
15.05.2012 | 17:59:36 | Filip | 89.103.247.* Reagovat
RE: Přepínač rychlostí ventilátoru
hmmm, tak předpokládám že je řeč asi o manuální verzi, já mám dvouzónový automat a tam je vše digitálně, tam se přepínač nemá jak zavařit.
16.05.2012 | 10:26:55 | Kuban | 93.153.124.* Reagovat
RE: Přepínač rychlostí ventilátoru
Treba skúsiť zaniesť elektrikárovi, pozrieť poistky a pod.
16.05.2012 | 10:50:19 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Přepínač rychlostí ventilátoru
Naposledy byl k tomu přepínači úplně spečený konektor, k novému vypínači jsem vymyslel konakty jinak a zatím to dělá dobrotu. Je možné, že v původním konektoru byly špatné kontakty a vznikal tam moc velký odpor, ale ono i řešení toho přepínače nestají za moc.
18.05.2012 | 07:32:59 | Ferda | 94.199.40.* Reagovat
Souhlas
Taky mám stilo, ale 1.4 16V. Nemůžu na něj nadávat. Závad jsem měl méně než Ty, ale to může být tím, že jsem ho koupil jen s 50 000 km, takže je prostě méně opotřebovaný. Jedinou nepříjemností je spotřeba oleje cca 0,3 /1000 km, ale při 150 Kč na litr to prostě neřeším. Spotřeba perfektní, pohodlí výborné, příjemný interier... V době, kdy jsem ho kupoval, bych za stejné peníze koupil fabii 1.2 htp, takže si fakt nemůžu stěžovat. A vzhledem k zinkování vůbec neznám korozi. Prostě fajn.
11.05.2012 | 10:49:06 | Filip | 89.103.247.* Reagovat
RE: Souhlas
Ono jde o to, že většinu problému bych ani nezmiňoval, prostě spotřební zboží, ale je nutno vyzdvihnout fakt, že elektroinstalace je opravdu Fiat klasika... Né že by tomu nebylo u jiných vozů jinak, viz moje staré citroeny stejný problém se mnou se asi nese nějaká blbá aura....
Ale olej mi vůbec vozidlo nežere. Rozhodně to během 10ti tisíc ujetých km nejsem schopný zjistit zda něco ubylo... Po 15ti, mi maximálně spadne jedna tečka na digitální měrce, opticky to zase nezjistím :-) S motorem jsem opravdu moc spokojený.
Ony zmíněné vícenaklady mne teď za poslední rok stály asi 12tisíc.... Z toho mám s podvozkem na dlouhé desetitisíce klid...
11.05.2012 | 13:53:42 | Kuban | 93.153.124.* Reagovat
RE: Souhlas
Jasně, ty náklady, které zmiňuješ, nejsou žádné drama. Já mám teď cca 103 tkm a měnil jsem tyčky stabilizátoru, výfuk a ty zadní silentbloky... Čili běžné provozní výdaje.
Ta elektrika mi (ťuk ťuk) neblbne, jen asi 3x to zahlásilo chybu spollujezdcova airbagu, ale pak to zas samo zmizelo...
Jo, ten olej mě nemile překvapil, žádné auto mi zatim olej nežralo. Jak jsem zjistil na diskusních fórech u tý 1.4 70 kw je to bohužel častej jev. Navíc ta 1.4 má jen cca 3,3 l oleje do plna, takže když něco ubude, rychle se to může zadřít. Nezbývá než to hlídat.
11.05.2012 | 15:24:23 | Filip | 89.103.247.* Reagovat
RE: Souhlas
1.4i na citroenu xsaře naliješ skoro 5litrů oleje... přičemž min max je skoro 2 litry rozdíl.... Když vezmu v potaz, že během 10tisíc km mám z max skoro min, tak tvá spotřeba oleje je skoro nic :-) U mého starého vozu to bylo ale zvlněnou hlavou válců a netěsnostmi. Ovšem také si cosi pápne. Ale jak říkáš, prostě jen to musíš víc hlídat... Pokud ti olej vytéká je to v klidu, pokud ho spaluješ, to už je trošku horší, ale pokud jsou OK emise, pak není moc co řešit.
14.05.2012 | 10:55:04 | Kuban | 93.153.124.* Reagovat
RE: Souhlas
Ahoj, mám Stilo 1,6 MW a olej žere cca 0,5l/1000km. Teď na STK emise víc než výborné, až jsem čučel. V roce 2003 jsem ho kupoval nové a dodnes bych neměnil. Najel jsem 180 000km převážně po Praze a to co to auto vydrželo, je zázrak. Dokonce se mi podařilo na Momoňských válkách před pár lety obsadit 3 místo ve slalomu v kategorii kombíků a nechat za sebou mnohem vyspělejší vozy. Mnoho recenzí haní podvozek, že je zastaralí, přeposilovaný, atd. Ale pokud se o podvozek staráte, 100% stav podmínkou, odmění vás nevídanými jízdními vlastnostmi. Víte, že zadní náprava je natáčecí?! V selinblocích je hustý olej, který se v zatáčkách boční silou přelívá a náprava pak pomáhá v nedotáčivosti. V roce 2003 jsme si s tchánem kupovali auta, posledním výběrem byla oktávka a stilo, on koupil oktávku naftu 66kw, do údržby investoval podstatně více než já a to s ní jezdí jen na chalupu a zpět. Před týdnem mi odešel mou vinou alternátor, brodil jsem se záplavami a šel pod vodu a konec. Sehnal jsem originál za 2100Kč nový. Neuvěřitelná cena, proto Fiat! Tchánovu oktávku jsem si půjčil na poppojíždění: Stilo na první pohled vypadá pořád jako nové, oktávka zrezlá vyditelne na mnoha místech, oloupaný lak z kapoty a blatníků, světlomety skoro nesvítí, okno má vydrolenou gumu, řízení jde nechutně ztuha (CITI miluji), brzdy jsem dlouho hledal (našel jsem je naštěstí dřív neš kufr auta předemnou), a tak celkově konfort z jízdy, říkal jsem si krom toho že má naftu, proč to auto stálo o 150000Kč víc? ...ale hlavně že škoda. Už jsem si chtěl koupit nové auto, ale když ono něco tak velkého, sportovního, pohodlného a zároveň levného prostě na trhu není.
17.07.2012 | 22:16:25 | Jirka | 88.101.119.* Reagovat
RE: Souhlas
Mimonske valky - na tom letisti jsem s 1.9 JTD MW z roku 2004 ujel BMW 520d asi o 300 m, na konci letiste jsem mel podle tachometru neco malo pres 200. Jeli jsme to trikrat, frajer s BMW to nemohl rozchodit - auta byla stejne stara... Na dlouhych ttrasach mi podvozek Stila pripada lepe odladeny, nez Octavia - nejak me mene natrasa, vibruje. Je ale nytne se o nej starat - menit pravidelne silentbloky (kazdych 100 az 120 tisic km), cepy a tak. Obecne toto doporuceni plati na vsechna auta. Ted jsem si projel nove Lodgy 1.5 dci 107k a konecne auta, ktere bude moci nahradit Fiata Stilo MW - hezky sedi, malo zere, prostorne auta na jezdeni, ne na napravu ublizeneho ega a sebevedomi.
06.08.2012 | 14:26:28 | Ankoff | 81.200.57.* Reagovat
RE: Souhlas
Každých 100-120.000 km meníš silentbloky?
Preboha, na čo? To sa tak trhajú-praskajú?
06.08.2012 | 14:56:55 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Souhlas
Zadní nápravnice to dost vyžaduje, kvůli konstrukci. Velké silentbloky hodně tlumí a drží geometrii, takže opotřebení je pak mnohem více znát. Na předku jsou zase dost choulostivé, kvůli zvýšení komfortu a jemnosti řízení....
a výměna silentbloků je nepatrný vícenáklad :-) Kdo má své auto rád a jezdí s ním hodně, se nad tímto vůbec nebude pozastavovat a vše co má gumu, bude opečovávat a pravidelně měnit.... Guma nevydrží více než železo... bohužel.
16.08.2012 | 09:22:53 | Kuban | 93.153.124.* Reagovat