Recenze Fiat Tempra
“Co by jste chtěli od 15 let starého auta za 30tisíc.”

Autor recenze: Radek (33 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1991 Typ motoru:1,6 Stav km při koupi:158 000 km Stav km nyní:168 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km Vloženo: 8. 8. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Tempra

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Koroze zadních podběhů.

Veškeré čepy na nápravě.

Čep řízení.

Ložisko na spojce.

Ložisko v převodovce.

Koroze výfuku.

Prorezlé trubičky brzd-vytékala brzdová kapalina.

Vyskakující 1a 2 rychlostní stupeň.

Neidentifikovatelná závada- občas po otočení klíčkem auto startuje jako když je vybitá baterie a po druhém nebo třetím pokusu normálně naskočí.

Při dešti ztrácející se podsvětlení dig. palubky (problikává, snižuje se intenzita a potom zase normálně naběhne).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem zakoupil jako bourané - po opravě, protože jsem řešil rýchlou koupi auta. Bohužel to jsem nevěděl co to přinese za problémy a náklady. Auto mám dva roky a běžně jsem v servisu každé dva měsíce a auto tam tráví jeden až dva dny. Celkovou částku za opravy jsem nepočítal.

Pokud pominu závady, které byly způsobeny možná tím že auto bylo bourané, tak: auto pohodlné, prostorné jak vpředu, tak vzadu. Není problém být řidičem a měřit více jak 2metry. V zimě na sněhu bych řekl trochu víc nejisté auto a občas mám strach s tím jet rychleji. Spotřeba v zimě kolem 8,5litru a to z 70% městský provoz. Na dálky jezdí kolem 6,7 litru při dodržování rychlostí. Z doslechu vím ale že opravdu dálky-Chorvatsko atd se dá jezdit pod 6 litrů. Sedačky pohodlné, na svou dobu příjemné vedení.

Převodovka dá se říct přesná a vcelku rozumně odstupňovaná. Hluka za jízdy do 90km/h únosný-spíše tišší auto. V rychlostech kolem 130km/h už znatelný hluk od motoru a také aerodynamický. Nad 140km/h již velmi hlučné auto a trochu nejisté ve stopě-ovšem záleží také na pneu. Kufr-velmi prostorný, ale s jednou velkou vadou. Vzpěry kufru se zasunují dovnitř do prostoru kufru a tím velmi omezují možnost mít objemnější věci naskládané do výšky. například 4 pneumatiky jsem měl opravdu problém naskládat a zavřít kufr.

Cose týká přepravy dlouhých věcí (například paluby....) tak to je skoro nemožné. sedačky se dají sklopit jen omezeně a v kufru je takové cosi umělé za sedačkami a to snižuje prostor na přepravu nákladu...nevím jak to popsat, ale prostě v tomhle je to auto na prd. Na druhou stranu není to auto pro stěhování.

Palubka-přehledná (já mám digitální), oceňuji to digitální zobrazení nedovřených dveří, prasklých žárovek atd..Palivoměr-trochu nepřesný, ale pokud si zvyknete tak víte že od začátku trvalého svícení můžete ujet v pohodě 70-100km. Osobně jsem u jedné tempry dělal díru do nádrže aby vytekl benzín. Tempra šla totiž do šrotu. na místo jsem dojel podle mě už s skoro prázdnou nádrží (svítilo to minimálně 80km) a přesto z nádrže vyteklo ještě 10litrů benzínu-změřeno!!. Brzdy-no řekl bych že od začátku nic moc nástup spíše ke konci. Ale brzdí slušně.

Tak to je vše. Vím, že to je nic moc recenze - taky těm autům moc nehovím :-).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Tempra

Vložit komentář

Hodně zdaru jak v e voze tak i pod vozem Radku.....

Makám ve velkém bazaru tak něco o Temprach vím,navíc sám jsem kdysi jednu vlastníl,jsou ale ještě horši fára za mnohem větší prachy,jako Toledo,R21,Omega,stara Ibiza a pod.,vždy se od srdce zasměju když čtu recenzí na zaručený autovrak a v něm jen sama chvala,jde vidět že to uvádíš upřimně,v duchu stránek autorecenze,motor maš asi 8V/OHC/62kW a to je ta lepši volba u Tempry,a spotřeba odpovída i podle katalogu,a za ty prachy....ja jsem ted uz spiš na bezproblemove Japonce,a pozor na nadměrnou vůlí ventilů,ty nech vymezít co 40tis.km,a rozvody měn už po 80tis.km,a motor najede i 500 tis.

24.04.2007 | 12:21:57 | Lobo Reagovat

palivomer

u palivomeru pozor, je to dosti individualni!!!! , jelikoz se kalibrace provadi(aspon to tusim) clovekem na lince,tzn ze kazdy je odlisny a ukazuje trosku neco jineho...tzn nespolehat na to sviceni!!!.,..v letech91 jde o individualni zalezitost:)..

10.08.2006 | 06:34:48 | keki Reagovat

Díky snažil jsem se popsat to pravdivě. Zapomněl jsem ještě na závady: kineťák (myslím že se to tak jmenuje) na pravé straně, prasklá hadice od serva-vytékal mi olej mikrodírkou na svod výfuku. Tady pozor originál 4000Kč za 0,5m hadice a šel jsem do kolen. Takže opraveno v servisu u známého za cca za 1000,- náhradní tlakovou hadicí a jinými koncovkami. V případě koupě tohoto auta důrazně doporučuju zkontrolovat korozi na podběhách jak jsem psal. Ale pozor ne jen tak šáhnout, ale nebojte se pořádně zatlačit nebo i dát "pěstí" nebo strčit pořádně prstem a to na více místech. Jestliže vám projede prst tak si buďte jistý že do roka tam prostrčíte ruku. Nebojte si proto kleknout a ošahat. Jinak koroze jinde vcelku v normě-ještě podvozek zkontrolujte a to hlavně blíže ke prahům. No zatím vše ať moc nekecám....

09.08.2006 | 19:56:49 | Radek Reagovat

Práveže ja chválim, velmi dobrá recenze. Žiadne vychvaľovanie ako to tu na autorecenze.cz je zvykom.

09.08.2006 | 11:29:49 |  Reagovat