Rok výroby:2008Typ motoru:Stav km při koupi:71 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:manuálJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,1 l/100 kmVloženo:15. 11. 2012
prostornost interiéru parkovácí asistent vpředu vyhřívané přední sklo
Slabé stránky
motory TDCI choulostivé na horší naftu tvrdé naladění podvozku
Závady a opravy na autě
Ztráta chladící kapaliny - 1litr za měsíc - prasklý domek termostatu - 3000Kč Prasklá hadice k turbu - 1800Kč Špony z naftového čerpadla zachycené před palivovým filtrem Vadné čidlo parkovacího asistenta - objednáno u Forda - už v barvě 1000Kč
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mám dva roky - předešlého forda focuse jsem měl 8let. Nejde se nevyhnout malému srovnání. Co se týče jízdních vlastností C-Maxe, nejsou špatné, ale je tu znát vyšší stavba karoserie - pravda je, že jde jen o zvyk a na výhody z toho plynoucí se zvykne snadno (snadnější nastupování, vyšší posazení za volantem) Co se týče jízdního komfortu - můj stary ford byl nesrovnatelně lepší. C-Max je taková židle, která nezapomene řidičovy připomenout, že projel nějakou díru. To bych od rodinného vozu nečekal. K motoru: Mám tam 1,8TDCI - papírově měl 85KW - je nutné dodat, že to není až tak málo, ale žádný zázrak to není, tak jsem nechal zvednout výkon čipem na 109 KW, po načipování jsem byl hned spokojenější, hmotnost vozidla není zanedbatelná a výkon chyběl. 2,0 jsem nechtěl, protože má filtr pevných částic. Motory 1,8 ho nemají. Z načipování vyplynula prasklá hadice turba - hadici jsem vyměnil za odolnější a je klid. Nedávno jsem nechal měnit naftový filtr. V nadobce, kde je filtr uložen byly malé špony. Mechanik mi řekl, že je to z čerpadla a že to má skoro každé TDCI u nás. Také tvrdil, že to německá TDCI nemají. Výsledek špon před filtrem je nekvalitní nafta - suchá. Kvalitu pohoných hmot nemá cenu zde rozebírat, ale dodám k tomu jen to, že tankuji pouze na Shelce. Takže to nebude asi žádný zázrak. Rada mechanika zněla, dolívat před každkým tankováním aditiva a to jak zimní, tak i letní. Je nutné dodat, že cena aditiv není malá a zvyšuje už tak vysokou cenu pohoných hmot. Otázkou je, zda to už načaté čerpadlo zachrání.
Pokud čerpadlo pouští piliny je před smrtí a můžou ti tím odejít i vstřiky,protože špony ti jdou přes ně nejdřív do motoru a pak zpátky přes nádrž do filtru.Pak už to je darda čerpadlo ze vstřikama.
RE: V Peugeotoch mám Bosh čerpadlá, aj ke malinké špony vidieť...,nie je to nič hrozné
a do tých 500.000 km,dúfam,ešte vydrží t.j.cca 100.000.
Vstrekovače bez závad.Neviem čo za somára píše v Ojetinách,že 2,2 HDi .. NEBRAŤ,ani 2.0HDi 66 kw.., ale 2.0 HDi 1000 kw idú vyxváliť do neba...
Pričom moje REALNE skúsenosti sú úúúúplne,ale úúúplne iné.
Mexanik teraz pľuje a kľaje ako pohan,lebo mu nosia práve tie "súúúper,ale no súúúper" 2.0 HDi 100kw vyrábané v spolupráci s Fordom. Čisté sračky. Niečo okolo 180-200.000 km a čerpadlá KO.. baj očko 1.300 eur v riti. To isté Ford Mondeá, už aj na mojej haraburde x5 je xytený vstrekovač.
Toho si jsem vědom, otázkou je zda strouhání čerpadla bude pokračovat i po pravidelném ošetřování nafty aditivy, která by měla zlepšit mazivost nafty. Dle mého mechanika se čerpadlo strouhá, protože tankuju suchou naftu - na Shelce :-(
29.11.2012 | 12:18:47 | Martin
| 89.103.153.*Reagovat
RE: Jirka
Tak jelikož už to tady někdo opakuje, tak vám směle napíšu. Suchá nafta neexistuje, pánové kdo tohleto mohl vymyslet. To nevíte ani co je suché a co mastné, první si tu naftu nalijte na ruce ano ať poznáte ten pocit sucha... Jestli se bavíte o pilinách, dokud to zachycuje filtr, tak se s tím počítá, filtr je třeba měnit pravidelně... Největši nepřítel tohoto systému je VZDUCH. I kdyby tam tekla voda, tak se tomu nic nestane. Ale jak se systém zavzdušní, tak je po všem. Některé čerpadla propouští vzduch, je třeba mít průhledné hadičky. Jestli tam není žádná bublinka, tak to není třeba řešit případně kontrolovat jak tlačí podávací čerpadlo. Proč hledat složitě, když to jde jednoduše. Když jsou piliny v palivovém filtru, je třeba zjistit, jestli není problém v nádrži až pak se může pokračovat dál...
Evidentně nevíš o čem se tu bavíme.Čerpadlo je mazáno naftou a pokud je špatná tzn. nemaže čerpadlo se přidírá a pouští piliny.Jsou v něm části, který se třou kov na kov o sebe a pokud to nemaže asi víš co se stane.
Hele tohle bylo s nadsázkou s tou vodou, prostě nic tak velkého neudělá škodu, jako vzduch a navíc vstřikovací čerpadlo je hned za palivovým filtrem, takže hledáš marně až někde na konci, to by byly dávno ucpaný vstřiky, takže pitomost, problém by se objevil již dááááávno a né nečistotou palivového fitru. :D
Špony mám vo filtri už vyše 300.000 km, teraz okolo 400, a stále kraksňa vrčí.
Čerpadlá sú kazové a asi sa nevyhneš repasu, aledo tých 200.000 km by to malo vydržať. Dávam VIF,osobne, či pomáha,neviem,ale zvyknem každú 2-3 nádrž naplniť na OMW super diesel MAX.
Je robený inou technologiou a ked mi dlhšie stojí auto, chcem ho trochu prehnať a premazať vstrekovače... zatiaľ to funguje. 2.0 TDci je lepší, DPF-ka sa netreba báť. Ak by si čítal a najmä veril každému trubirohovi, tak si kúpiš kolobežku..:))
Máte průser. :D Tak teď vám poradím před zimou. Všechno to vylijte jak z chladiče tak z trubek, kupte si fridex na -30°C(žádný míchání s vodou). A teď to uzavřete a dolívejte, podívejte se na obsah kolik tam toho má být a kupte si tolik Fridexu. Já odhaduji tak cca6 litrů. Musí to být plné ten chladič a pak nastartujte motor a zahřejte motor na 60°C a pustťe topení na červeno a větrák na plno, některé auta mají 2 okruhy, a nebudu na netu hledat, jestli to má i tenhle auťák. Nádobka by se měla vyprázdnit, dolívejte co to jde a pak když je plno, tak pak šlapejte na pedál. Zpětná hadička by měla zpátky čůrat vodu do nádobky. Tímto máte celý okruh uzavřen a nikde nemáte vzduch. A udělejte to co nejdřív. ) Jinak prasklé těsnění a okamžitě s tím do servisu, protože vám hrozí prasklá hlava, no a nebo vůbec ta nejhorší varianta prasklý blok a to můžete motor hodit ze srázu. S vodou si nezahrávejte. )
Aha tak sorry, teď se koukám vadný domek termostatu, tak to by mě nenapadadlo, že by to tam unikalo, i když je spousta cest kudy to téct může, hmmm hmm. :)
Víte mě strašně dojímají ty profi recenze na diesly. Prosím vás nevěřte jim. Měl jsem to sám odzkoušené nejen na Fordu, ale i na jiné značce a od tý doby sranda, u Fordu asi marketinkový tahy naruby. :D Takže nevěřit doporučovaným motorům dieslu, ale pouze u benzínu. Neustále doporučují starší modely, ale nelze si vybrat, jakoby menší zlo. U Forda I vylučovali 1.8TDCi a upředňostňovali 1.8TDDi. A že 1.8TD vůbec nejlepší motor, ale víme svý. To samý u 2.0l TDDi, že je lepší a TDCi prý nebrat. Tak tam to zůstalo, asi je to poslední model a až bude novější, tak zas budou doporučovat menší zlo, nevím ale tuším. :D Někdy se tomu začínám i smát, co zas napíšou. Zvýšení výkonu je jen odbourávání čidel, které jsou napojené na relátka je to jednoduchý systém. Jestli vám to pomůže tak to samé jako u PC přečipování procesoru, nebudete mít prostě žádnou ochranu proti přehřátí procesoru, ale týpci si tam do toho montujou až 3 ventilátory kvůli cirkulaci. Takže jezděte opatrně. Protože nejjednoduší chip je vyřazení čidel teploty. Například u čidla teploty tak při 5°C vám nepustí skoro vůbec vzduch, do 30°C vody v chladiči je zase omezené palivo atd. je tam spousta omezení, takže když chcete bortit s takovým "navýšeným výkonem" teď musíte to mít vše v hlavě. Přes zimu šlapání plynu jen na polechtání doporučuju, jinak hadice vám jasně dala najevo, že další bude na řadě turbo atd. a přes léto opět to samý dávat si bacha na teplotu motoru a teplotu okolí. nesmí být větší rozdíl jak 30°C. Pak ještě vstřikovací čerpadlo a tlaky...to se může po tomhle potentovat, ony ty Ford Motory nejsou takové držáky, aby snesly ještě takové "zvýšení výkonu" na dlouhodobé ježdění. )
Špony jsou z VT čerpadla, resp. zadírání vinou suché nafty. Lékem je aditiva a taky original 2 mikronový filtr paliva Delphi. Motor samotný je držák. Odcházejí vstřikovače, čerpadla, turba, 2hmota, spojka, ale vše podle zacházení a najetých kilometrů. Diesel není špatný, ale není pro každého. Musíš mu rozumět a vyhovat mu.
16.11.2012 | 13:56:04 | donald
| 90.177.129.*Reagovat
RE: Recenze :)) motorj e držák...:)),ale odchádza na ňom skoro všetko...:))
Čerpadlá,alebo vstrekovače odchádzajú už aj na 407,tiež majú nejaké nepodarené čerpadlo,asi tiež Delphi.
Sakra,nepochopím tých debilov vo vývoji,prečo zmenili osvedčeného dodávateľa Bosch, zlaté čerpadlo a motorček.
Nevím co znamená špony, napsal jsem si to přes internet a máš napsané, že hobliny nebo kovový odpad. Tak já Ti napíšu co to asi může být. Je to z nádrže, občas bývá zarezlá a jakmile je nádrž prázdná a na zimu to někde stojí v bazaru, tak to rezne a ten bordel je pak v naftě. Jestli jsi na to narazil, tak Ti doporučuji nikdy nejezdit na rezervu, dokud si nevyčistíš nádrž nejlépe je dát plnou. Pokud ale máš dostatek penízku, tak si tu nádrž nechej pročistit, myslím že to určitě nějaký servis umí.
RE: Recenze: Svlastik:Ked otvoríš veko palivového filtra, vyberieš filter... tak na spodu
máš malé, strieborné úlomky kovu, hoblinky vo veľkosti miniatúrnych rybích šupiniek...:)....tak to na 1000000% nemá nič spoločné s nádržou, ale s pos..tým čerpadlom.
Pár krát sa mi podarilo vyluxovať nádrž do sucha..., nikdy som s tým nemal žiaden problém, a ani netuším, ako by sa Ti mal dostať bordel do nádrže.
A ak by aj hej, prach, smetie, tak máš tam filtre, ktoré tu špinu zachytia...., takže do čerpadla sa nedostane.
Malé šupinky má KAŽDE auto, stačí si to pozrieť..:)), po nejakých 200-400.000 km určite, aj ja mám, alezatiaľ žiaden problém... ale niektoré značky to jednoducho nevedia.
RE: Recenze: Svlastik:Ked otvoríš veko palivového filtra, vyberieš filter... tak na spodu
Tak mě to celkem pobavilo, nevím možné to je, ale pojem "suchá" nafta. To je jako říct suchý olej. Prostě nafta je vcelku mastná, na druhou stranu, pokud se jezdí pořád s plnou nádrží a nevyprázdňuje se, tak se ve spod nádrže usazuje voda, ona se tam nějak dostane pomocí čerpaček hehe a jak to projede čerpadlem, tak to už se zadřít může a aditivum taky moc nepomůže. Nejlepší by byla taková pohyblivá nádrž, která vám to za jízdy promíchává. :D Vlastně nejlepší to mají ty auta, které mají před čerpadlem takový veliký palivový fitr, a některé auta tak veliký filtr nemají, do kterého vejde asi tak 0,7-1litr paliva a ona ta voda se usadí v tom filtru a pak ten fitr má zespod špunt a jen se to vylije po nějakém čase.
To máš naprostou pravdu - dvouhmotu mám taky načatou a turbo už taky fluše. Tak si říkám, jestli má cenu to opravovat, protože když to sečtu, tak jsem tam minimálně za kilo :-(
29.11.2012 | 12:41:50 | Martin
| 89.103.153.*Reagovat
RE: Recenze
Svlastik: Chip je zvýšená dávka paliva do valcov a zvýšený prietok vzduchu cez turbo.
Je to najlepšia cesta ako si odfajčiť motor, nakoľko sa teplota turba zvýši a ked to bude dlhodobé...povie pa-pa.
Ale to už tie slááávne "túúningové" firmy nehovoria, stačí predsa zázračná čierna krabička..
No právě ta zázračná černá krabička oblbuje řídící jednotku, vše povolí, to je právě ten jednoduchý chiptuning. Je to krabička z relátek, které ty čidla prostě obejdou, možná stačí jedno dvě čidla obejít a jede to líp. Protože počítač si myslí, že má zrovna ideálni podmínky k nasazení plného výkonu. Já jsem si třebas obcházel čidla, když už jsem nevěděl jak nastartovat. Tím že jsem čidlo sepnul, jsem mu ohlásil, že je zima 3 stupně a chci do motoru plnou dávku nafty a ještě k tomu žhavení vlastně jsem takovou krabičku nahradil hloupým spínačem a ta krabička se prodávala za nějakých 5 stovek. Takže ta lepší krabička "chiptuning" bude to samý o 3 obvody navíc, stačí trocha znalosti slaboproudu najít ty správné čidla a propojit je natvrdo, nebo lepší je vypínač a zapojit si to do přístrojovky, takový turbospínač. :D Ale lidi jsou hrozně leniví a navíc teď je tolik aut na výběr, že prznit takové hezké auto, to si radši člověk pořídí silnější motor. Jediné co se teď przní je snad repro, už ani to rádio se nedělá, protože tam výrobci udělali luxusní velikosti. :D Lepší vylepšení motoru je podle diagramu, to už je zásah do řídící jednotky, kde všechno funguje ale upravuje se to což je lepší varianta, ale takový stroj, který vám prostě ukáže diagram taky něco stojí a upravovat s ním to vám nějaký notebook plus koncovka neudělá, ten vám to jen ukáže. Navíc taková hovadina vám zmizne po komplet výmazu chyb nebo odpojení baterky natvrdo a máte zase prd a musíte to tam znova nahrát. Jediná možná vylepšenina je celá výměna řídící jednotky za novou z lepšího modelu. Nevím o žádné, které se dělá upgrade jako třebas načítání biosu u Počítače a máte to natrvalo. )
Komentáře uživatelů k recenzi Ford C-Max
Pokud čerpadlo pouští piliny je před smrtí a můžou ti tím odejít i vstřiky,protože špony ti jdou přes ně nejdřív do motoru a pak zpátky přes nádrž do filtru.Pak už to je darda čerpadlo ze vstřikama.
17.11.2012 | 20:56:29 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: V Peugeotoch mám Bosh čerpadlá, aj ke malinké špony vidieť...,nie je to nič hrozné
a do tých 500.000 km,dúfam,ešte vydrží t.j.cca 100.000.
Vstrekovače bez závad.Neviem čo za somára píše v Ojetinách,že 2,2 HDi .. NEBRAŤ,ani 2.0HDi 66 kw.., ale 2.0 HDi 1000 kw idú vyxváliť do neba...
Pričom moje REALNE skúsenosti sú úúúúplne,ale úúúplne iné.
Mexanik teraz pľuje a kľaje ako pohan,lebo mu nosia práve tie "súúúper,ale no súúúper" 2.0 HDi 100kw vyrábané v spolupráci s Fordom. Čisté sračky. Niečo okolo 180-200.000 km a čerpadlá KO.. baj očko 1.300 eur v riti.
To isté Ford Mondeá, už aj na mojej haraburde x5 je xytený vstrekovač.
Po roku výroby 2000 auto nekupovať?!,či čo?
Alebo iba benzín Japonca.
18.11.2012 | 15:09:45 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Jirka
Toho si jsem vědom, otázkou je zda strouhání čerpadla bude pokračovat i po pravidelném ošetřování nafty aditivy, která by měla zlepšit mazivost nafty. Dle mého mechanika se čerpadlo strouhá, protože tankuju suchou naftu - na Shelce :-(
29.11.2012 | 12:18:47 | Martin | 89.103.153.* Reagovat
RE: Jirka
Tak jelikož už to tady někdo opakuje, tak vám směle napíšu.
Suchá nafta neexistuje, pánové kdo tohleto mohl vymyslet. To nevíte ani co je suché a co mastné, první si tu naftu nalijte na ruce ano ať poznáte ten pocit sucha...
Jestli se bavíte o pilinách, dokud to zachycuje filtr, tak se s tím počítá, filtr je třeba měnit pravidelně...
Největši nepřítel tohoto systému je VZDUCH. I kdyby tam tekla voda, tak se tomu nic nestane. Ale jak se systém zavzdušní, tak je po všem.
Některé čerpadla propouští vzduch, je třeba mít průhledné hadičky. Jestli tam není žádná bublinka, tak to není třeba řešit případně kontrolovat jak tlačí podávací čerpadlo. Proč hledat složitě, když to jde jednoduše. Když jsou piliny v palivovém filtru, je třeba zjistit, jestli není problém v nádrži až pak se může pokračovat dál...
29.11.2012 | 13:26:13 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Jirka
Evidentně nevíš o čem se tu bavíme.Čerpadlo je mazáno naftou a pokud je špatná tzn. nemaže čerpadlo se přidírá a pouští piliny.Jsou v něm části, který se třou kov na kov o sebe a pokud to nemaže asi víš co se stane.
29.11.2012 | 13:52:33 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Jirka
Hele tohle bylo s nadsázkou s tou vodou, prostě nic tak velkého neudělá škodu, jako vzduch a navíc vstřikovací čerpadlo je hned za palivovým filtrem, takže hledáš marně až někde na konci, to by byly dávno ucpaný vstřiky, takže pitomost, problém by se objevil již dááááávno a né nečistotou palivového fitru. :D
29.11.2012 | 14:26:15 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
Špony mám vo filtri už vyše 300.000 km, teraz okolo 400, a stále kraksňa vrčí.
Čerpadlá sú kazové a asi sa nevyhneš repasu, aledo tých 200.000 km by to malo vydržať. Dávam VIF,osobne, či pomáha,neviem,ale zvyknem každú 2-3 nádrž naplniť na OMW super diesel MAX.
Je robený inou technologiou a ked mi dlhšie stojí auto, chcem ho trochu prehnať a premazať vstrekovače... zatiaľ to funguje. 2.0 TDci je lepší, DPF-ka sa netreba báť. Ak by si čítal a najmä veril každému trubirohovi, tak si kúpiš kolobežku..:))
Shel je iba značka.
16.11.2012 | 15:16:40 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Unikající kapalina
Máte průser. :D
Tak teď vám poradím před zimou. Všechno to vylijte jak z chladiče tak z trubek, kupte si fridex na -30°C(žádný míchání s vodou). A teď to uzavřete a dolívejte, podívejte se na obsah kolik tam toho má být a kupte si tolik Fridexu. Já odhaduji tak cca6 litrů.
Musí to být plné ten chladič a pak nastartujte motor a zahřejte motor na 60°C a pustťe topení na červeno a větrák na plno, některé auta mají 2 okruhy, a nebudu na netu hledat, jestli to má i tenhle auťák. Nádobka by se měla vyprázdnit, dolívejte co to jde a pak když je plno, tak pak šlapejte na pedál. Zpětná hadička by měla zpátky čůrat vodu do nádobky. Tímto máte celý okruh uzavřen a nikde nemáte vzduch. A udělejte to co nejdřív. )
Jinak prasklé těsnění a okamžitě s tím do servisu, protože vám hrozí prasklá hlava, no a nebo vůbec ta nejhorší varianta prasklý blok a to můžete motor hodit ze srázu. S vodou si nezahrávejte. )
16.11.2012 | 13:54:04 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Unikající kapalina
Aha tak sorry, teď se koukám vadný domek termostatu, tak to by mě nenapadadlo, že by to tam unikalo, i když je spousta cest kudy to téct může, hmmm hmm. :)
16.11.2012 | 14:00:33 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
Recenze
Víte mě strašně dojímají ty profi recenze na diesly. Prosím vás nevěřte jim. Měl jsem to sám odzkoušené nejen na Fordu, ale i na jiné značce a od tý doby sranda, u Fordu asi marketinkový tahy naruby. :D Takže nevěřit doporučovaným motorům dieslu, ale pouze u benzínu. Neustále doporučují starší modely, ale nelze si vybrat, jakoby menší zlo. U Forda I vylučovali 1.8TDCi a upředňostňovali 1.8TDDi. A že 1.8TD vůbec nejlepší motor, ale víme svý.
To samý u 2.0l TDDi, že je lepší a TDCi prý nebrat. Tak tam to zůstalo, asi je to poslední model a až bude novější, tak zas budou doporučovat menší zlo, nevím ale tuším. :D Někdy se tomu začínám i smát, co zas napíšou.
Zvýšení výkonu je jen odbourávání čidel, které jsou napojené na relátka je to jednoduchý systém. Jestli vám to pomůže tak to samé jako u PC přečipování procesoru, nebudete mít prostě žádnou ochranu proti přehřátí procesoru, ale týpci si tam do toho montujou až 3 ventilátory kvůli cirkulaci. Takže jezděte opatrně. Protože nejjednoduší chip je vyřazení čidel teploty. Například u čidla teploty tak při 5°C vám nepustí skoro vůbec vzduch, do 30°C vody v chladiči je zase omezené palivo atd. je tam spousta omezení, takže když chcete bortit s takovým "navýšeným výkonem" teď musíte to mít vše v hlavě. Přes zimu šlapání plynu jen na polechtání doporučuju, jinak hadice vám jasně dala najevo, že další bude na řadě turbo atd. a přes léto opět to samý dávat si bacha na teplotu motoru a teplotu okolí. nesmí být větší rozdíl jak 30°C. Pak ještě vstřikovací čerpadlo a tlaky...to se může po tomhle potentovat, ony ty Ford Motory nejsou takové držáky, aby snesly ještě takové "zvýšení výkonu" na dlouhodobé ježdění. )
16.11.2012 | 13:42:49 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Recenze
Špony jsou z VT čerpadla, resp. zadírání vinou suché nafty. Lékem je aditiva a taky original 2 mikronový filtr paliva Delphi. Motor samotný je držák. Odcházejí vstřikovače, čerpadla, turba, 2hmota, spojka, ale vše podle zacházení a najetých kilometrů. Diesel není špatný, ale není pro každého. Musíš mu rozumět a vyhovat mu.
16.11.2012 | 13:56:04 | donald | 90.177.129.* Reagovat
RE: Recenze :)) motorj e držák...:)),ale odchádza na ňom skoro všetko...:))
Čerpadlá,alebo vstrekovače odchádzajú už aj na 407,tiež majú nejaké nepodarené čerpadlo,asi tiež Delphi.
Sakra,nepochopím tých debilov vo vývoji,prečo zmenili osvedčeného dodávateľa Bosch, zlaté čerpadlo a motorček.
16.11.2012 | 16:17:25 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Recenze
Nevím co znamená špony, napsal jsem si to přes internet a máš napsané, že hobliny nebo kovový odpad.
Tak já Ti napíšu co to asi může být. Je to z nádrže, občas bývá zarezlá a jakmile je nádrž prázdná a na zimu to někde stojí v bazaru, tak to rezne a ten bordel je pak v naftě. Jestli jsi na to narazil, tak Ti doporučuji nikdy nejezdit na rezervu, dokud si nevyčistíš nádrž nejlépe je dát plnou. Pokud ale máš dostatek penízku, tak si tu nádrž nechej pročistit, myslím že to určitě nějaký servis umí.
16.11.2012 | 20:48:06 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Recenze: Svlastik:Ked otvoríš veko palivového filtra, vyberieš filter... tak na spodu
máš malé, strieborné úlomky kovu, hoblinky vo veľkosti miniatúrnych rybích šupiniek...:)....tak to na 1000000% nemá nič spoločné s nádržou, ale s pos..tým čerpadlom.
Pár krát sa mi podarilo vyluxovať nádrž do sucha..., nikdy som s tým nemal žiaden problém, a ani netuším, ako by sa Ti mal dostať bordel do nádrže.
A ak by aj hej, prach, smetie, tak máš tam filtre, ktoré tu špinu zachytia...., takže do čerpadla sa nedostane.
Malé šupinky má KAŽDE auto, stačí si to pozrieť..:)), po nejakých 200-400.000 km určite, aj ja mám, alezatiaľ žiaden problém... ale niektoré značky to jednoducho nevedia.
16.11.2012 | 21:30:28 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Recenze: Svlastik:Ked otvoríš veko palivového filtra, vyberieš filter... tak na spodu
Tak mě to celkem pobavilo, nevím možné to je, ale pojem "suchá" nafta. To je jako říct suchý olej. Prostě nafta je vcelku mastná, na druhou stranu, pokud se jezdí pořád s plnou nádrží a nevyprázdňuje se, tak se ve spod nádrže usazuje voda, ona se tam nějak dostane pomocí čerpaček hehe a jak to projede čerpadlem, tak to už se zadřít může a aditivum taky moc nepomůže. Nejlepší by byla taková pohyblivá nádrž, která vám to za jízdy promíchává. :D
Vlastně nejlepší to mají ty auta, které mají před čerpadlem takový veliký palivový fitr, a některé auta tak veliký filtr nemají, do kterého vejde asi tak 0,7-1litr paliva a ona ta voda se usadí v tom filtru a pak ten fitr má zespod špunt a jen se to vylije po nějakém čase.
17.11.2012 | 06:34:00 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Recenze
To máš naprostou pravdu - dvouhmotu mám taky načatou a turbo už taky fluše. Tak si říkám, jestli má cenu to opravovat, protože když to sečtu, tak jsem tam minimálně za kilo :-(
29.11.2012 | 12:41:50 | Martin | 89.103.153.* Reagovat
RE: Recenze
Svlastik: Chip je zvýšená dávka paliva do valcov a zvýšený prietok vzduchu cez turbo.
Je to najlepšia cesta ako si odfajčiť motor, nakoľko sa teplota turba zvýši a ked to bude dlhodobé...povie pa-pa.
Ale to už tie slááávne "túúningové" firmy nehovoria, stačí predsa zázračná čierna krabička..
16.11.2012 | 15:20:01 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Recenze
No právě ta zázračná černá krabička oblbuje řídící jednotku, vše povolí, to je právě ten jednoduchý chiptuning. Je to krabička z relátek, které ty čidla prostě obejdou, možná stačí jedno dvě čidla obejít a jede to líp. Protože počítač si myslí, že má zrovna ideálni podmínky k nasazení plného výkonu. Já jsem si třebas obcházel čidla, když už jsem nevěděl jak nastartovat. Tím že jsem čidlo sepnul, jsem mu ohlásil, že je zima 3 stupně a chci do motoru plnou dávku nafty a ještě k tomu žhavení vlastně jsem takovou krabičku nahradil hloupým spínačem a ta krabička se prodávala za nějakých 5 stovek. Takže ta lepší krabička "chiptuning" bude to samý o 3 obvody navíc, stačí trocha znalosti slaboproudu najít ty správné čidla a propojit je natvrdo, nebo lepší je vypínač a zapojit si to do přístrojovky, takový turbospínač. :D Ale lidi jsou hrozně leniví a navíc teď je tolik aut na výběr, že prznit takové hezké auto, to si radši člověk pořídí silnější motor. Jediné co se teď przní je snad repro, už ani to rádio se nedělá, protože tam výrobci udělali luxusní velikosti. :D
Lepší vylepšení motoru je podle diagramu, to už je zásah do řídící jednotky, kde všechno funguje ale upravuje se to což je lepší varianta, ale takový stroj, který vám prostě ukáže diagram taky něco stojí a upravovat s ním to vám nějaký notebook plus koncovka neudělá, ten vám to jen ukáže. Navíc taková hovadina vám zmizne po komplet výmazu chyb nebo odpojení baterky natvrdo a máte zase prd a musíte to tam znova nahrát. Jediná možná vylepšenina je celá výměna řídící jednotky za novou z lepšího modelu. Nevím o žádné, které se dělá upgrade jako třebas načítání biosu u Počítače a máte to natrvalo. )
16.11.2012 | 20:32:52 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat