Rok výroby:2011Typ motoru:Stav km při koupi:7 kmStav km nyní:33 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:26. 1. 2014
Proč C-Max: Ikdyž Ford byl pro mě dá se říct jasným favoritem při výběru nového auta objeli jsme vícero autosalónů různých značek které jsme měli v takovém užším kole abych měl jistotu že jsme zvolili správně.Byla to Kia Rio (nová) Citroën C4 a Hyundai I30 Z této trojice byla jednoznačně nejlepší Kia. Jak podvozkem tak zpracováním odhlučněním motoru i podvozku. Prostě mi padla do ruky.Takový malý šikovný autíčko.Takže to vypadalo že máme vybráno.Jenže pak přeci jen po rodinném zasedání vyhrál Ford.Původně jsme šli najisto pro New Focus,jenže nic není jenom bílé nebo jenom černé.Otevřel jsem u 5-ti dvířka kufr a ouha….to snad i felicie měla větší,tak že by combi?? Jo to už bylo lepší.Nejsem žádný chalupář ani kutil abych každý víkend něco někam převážel,ale když ho pak člověk 2x za rok potřebuje je rád že ho má.No a co čert nechtěl vedle combi stál C-max a když jsme zjistili že cena je cca. stejná jako u combi nebylo o čem.Zkuste si někdy třeba 10x zasebou nastoupit a vystoupi z maxe a pak z focuse nebo klidně i mondea …….. Pak už jen následoval bližší specifikace a výběr prodejce. Exteriér: Myslím že nemá cenu se moc rozepisovat,názor si každý udělá sám.Mě se prostě líbí Interiér: Tady platí asi to samý co o exteriéru,nic méně delším užíváním se může Váš názor na něj postupně změnit.Prostě si zvyknete :D Já jsem s tím od začátku neměl problém a byl jsem s tvary a celkovou ergonomií spokojenej.Vrchní část palubní desky a další části s kterými můžete přijít do kontaktu (boky středového panelu) jsou z měkčených plastů,bohužel do výplní dveří už se nedostali což je myslím si škoda.Aspoň ta část kam si můžete dát loket mohla být měkčená.A jěště jedna výtka ve výplni dveří je pro zpestření designu kousek čalouněný,ale látka kterou pouzili je bohužel náchylná na ulpívání prachu,takže vás to donutí častěji uklízet.Jinak je vše po ruce a ovládání je naprosto logické.PP zobrazuje běžné informace o dojezdu průměrné spotřebe teplotě venku atd.Nechá se přes něj nastavovat citlivost posilovače řízení,denní svícení a také vypínat ESP což bych řešil raději samostatným tlačítkem.Prostor pro posádku je u mě bez výhrad,nad hlavou i kolem ramen a loktů máte dostatek prostoru.Výhled je také dobrý jen si musíte dávat trochu pozor šikmo vlevo dopředu,ale to je asi běžný jev u dnešních aut.Sloupky jsou poměrně dost skloněné.Ale porovnejte to třeba s Peugeotem 3008 nebo 5008 jako jsem to udělal já a zjistíte že Max je na to jěště docela dobře.Cestování vzadu ve třech na kratší vzdálenosti (do 100 Km)je možné vcelku v klidu.Samozřejmě záleží koho tam posadíte.Prostřední sedadlo je užší.Odhlučnění interiéru jak od motoru tak od podvozku je celkem slušné.Ani odletující kamínky do poběhů nepředstavují žádný problém.Rádio které mám je to základní,přesto hraje velice dobře,nebojí se basů ani výšek,reguluje hlasitost podle rychlosti kterou jedete,jenom mu chybí aux a usb vstup který třeba focus s tím samým typem rádia má.Tady se zrovna šetřilo na nesprávném místě.Nicméně přehrává cd ve formátu mp3 a ovládaní hlasitosti nebo přepínání a ladění stanic je možné ovládačem na volantu stejně tak se ovládá i PP. S vyhříváním předního okna a předních sedaček mám zatím jen ty nejlepší zkušenosti a můžu všem doporučit.Na vlákna ve skle si časem zvyknete a po čase je ani nebudete vnímat.Jen škoda že u sedaček nejsou vyhřívaná i opěradla.Sedačky jsou dostatečně tuhé a na mojí postavu mají i dostatečné rozměry,bohužel je na nich použita ta saná látka jako ve výplni dveří a ačkoliv je na dotyk příjemná prostě se v ní drží prach.Nejvíc je to vidět v místě kde se potkává sedák s opěradlem Podvozek: Jedním slovem paráda.Na to jak vysoko má max těžiště se chová naprosto jistě,žádný extrémní náklony nebo nečekaný zvraty v chování (nedotáčivost,přetáčivost).Prostě je dobře čitelný a myslím že pud sebezáchovy většiny z nás začíná daleko dřív než končí možnosti podvozku.Zároveň není přehnaně tvrdý a dobře tlumí nerovnosti.Jěště jsem nezaznamenal nějaké rázy od kol v řízení nebo nebo něco podobného.Jen je potřeba si dávat pozor při najíždění na nebo z obrubníku zvláště pokud je max naložený na max.Světlá výška není největší a hrozí že si škrtnete.Ale z principu to není špatně,protože tohle auto je si myslím určený převážně na delší cesty a ne na nějaký poskakování po městě Motor: Já jsem zvolil nejslabší 1,6 zcela záměrně.Jezdíme většinou v autě dva plus něco málo v kufru a hlavně na krátké trasy do práce a z práce po okreskách plus víkendové výlety do 100 Km když zbyde čas,takže ušetřené peníze za silnější motor jsem dal raději do příplatkové výbavy a občas se musím smířit s horší dynamikou.Ale celkově jsem velice spokojen.Dlouhodobá spotřeba je 7,1 litru viz.www.spotreby.cz/ford-c-max-1-6-duratec-ti-vtc-77-kw-105-hp-a43428/ což vzhledem k tomu že nejsem žádný louda a vzhledem ke kopcovitému profilu kde jezdím,brdy jsou brdy,je docela slušné.Minimální spotřeba byla 6,55 L/100Km na cestě do Chorvatska při klidné jízdě,dodržování rychlostních limitů obsazení 4 lidmi plném kufru a zapnuté klimatizaci.Maximální spotřeba byla při té samé konfiguraci ale na cestě zpět z Chorvatska a nedodržování rychlosti (na dálnici v chorvatsku většinou 150Km/h) 8,69 L/100Km.Cesta do německého Amberku ve dvou lidech a plném kufru s klima při využívání v-max na německých dálnicích (míésty tachometrových 190 Km/h) znamenala spotřebu 8,44 L/100 Km.Takže za mě spokojenost Převodovka Řazení je naprosto bez problémů hodně přesné a navíc řadící páka je v C-maxu pěkně po ruce protože je výš než bývá zvykem Celkové hodnocení:Mějte na paměti že to hodnocení píšu jako spokojenný majitel,tudíž bude značně neobjektivní + Jednoznačně podvozek,řazení a v rámci možností i motor.Fakt dělá co může.I základní rádio hraje slušně.A pak taky pocit prostornosti na který když si zvyknete už nebude chtít běžný HB - Jako mínus mě napadají zatím jen světlomety.Ač jsou rozměrné jejich svítivost je slabší.Dálková světla mají sice slušný dosah,ale jen velice úzký kužel světla.Tlumená světla jsou na tom lépe ale ne o moc a například při odbočování v noci např. v lese kde nesvítí žádné pouliční lampy je potřeba dávat pozor aby jste odbočku nepřejeli.Mlhovky jsou jak jsem zjistil spíše designový prvek.Byl jsem zvyklý z felicie nebo z Octavie I na lepší svítivost.Ale kdo má zkušenost třeba z Golfa 4 ten nebude nijak strádat jak co se týče hlavních tak mlhových světlometů.Ba naopak Max je na tom o kus lépe
Co bolo dovodom predaja zanovneho auta s ktorym ste bol spokojny?
Dobry den. Chcel by som sa spytat, co bolo dovodom predaja pomerne noveho auta s malym najazdom KM. Pred par rokmi som mal tiez FORD a tiez som sa ho zbavil v priblizne po rovnakom case a km.
01.01.2015 | 12:03:56 | axel
| 91.127.152.*Reagovat
RE: Co bolo dovodom predaja zanovneho auta s ktorym ste bol spokojny?
S C-maxem jezdím denně, co se jízdních vlastností a pohodlí týká, tak max. spokojenost. Motorizace 1,6 TDi/66kw, při plném nákladu a osobách nic moc, ale většinou jezdím sám a nebo ve dvou tak OK, spotřeba 4,5 l/100 v létě, 5,3 l/100 v zimě. Trochu mi vadí červené podsvícení všech budíků. No a taky málo odkládacích prostorů v interiéru, tedy s ohledem na to, že se jedná o MPV.
05.03.2014 | 13:03:47 | Karel N.
| 80.188.226.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Ford C-Max
Co bolo dovodom predaja zanovneho auta s ktorym ste bol spokojny?
Dobry den. Chcel by som sa spytat, co bolo dovodom predaja pomerne noveho auta s malym najazdom KM. Pred par rokmi som mal tiez FORD a tiez som sa ho zbavil v priblizne po rovnakom case a km.
01.01.2015 | 12:03:56 | axel | 91.127.152.* Reagovat
RE: Co bolo dovodom predaja zanovneho auta s ktorym ste bol spokojny?
Důvodem prodeje C-Maxu byla Kuga :)
07.02.2015 | 22:14:10 | lulubel | 194.228.32.* Reagovat
Auto, do kterého se neleze, ale nasedá.
S C-maxem jezdím denně, co se jízdních vlastností a pohodlí týká, tak max. spokojenost. Motorizace 1,6 TDi/66kw, při plném nákladu a osobách nic moc, ale většinou jezdím sám a nebo ve dvou tak OK, spotřeba 4,5 l/100 v létě, 5,3 l/100 v zimě. Trochu mi vadí červené podsvícení všech budíků. No a taky málo odkládacích prostorů v interiéru, tedy s ohledem na to, že se jedná o MPV.
05.03.2014 | 13:03:47 | Karel N. | 80.188.226.* Reagovat