Rok výroby:2005Typ motoru:1,6TDCiStav km při koupi:148 500 kmStav km nyní:155 200 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:5,7 l/100 kmVloženo:1. 4. 2011
Dobrý den. V listopadu 2010 jsem si koupil ojetého Forda C-maxe 1,6TDCi - 80KW, najeto 148500km, po 1.maj. Před tím jsem měl peugeota 306-1.9 D sem let a byl jsem velice spokojen, jak spolehlivostí tak spotřebou(5,75litru/100km). Než-li jsem Maxe koupil, tak jsem vyzkoušel cca 20 aut možná i víc (v autosalonech i v bazarech) a mohu říci, že mě nadchnul pefektními jízdními vlastnotmi (nejlepší z MPV a lepší nežli většina hacbeků), velice solidní dynamikou (80 KW bohatě stačí), nízkou spotřebou - dle počítače průměr 5.7 (v TP je uvedena kombinovaná spotřeba 4,9 litru - tu jsem dosáhl jen při jedné velmi pozvolné jízdě do 90km/h na trati asi 95km, ale takto by mě vůbec nabavilo jezdit). Sedí se výše, což mi velice vyhovuje z důvodu občasné bolesti zad, místa je dostatek ve všech směrech (mám 185 cm), kufr je tak akorát - 460 litrů, zadní sedačky jdou sklopit nebo vyndat a je z toho dodávka - paráda. Po koupi jsem měnil zadní ložisko kola (trochu hučelo) za 4400,- i sprací - prodává se jen komplet. A pak jeden silenblok u př. nápravy cca za 800,-. Jinak jen jezdím a užívám si skvělého řazení a jízdy. V dubnu mě čekají výměny všech filtrů ,tak jhsem zvědav za kolik. Zatím C-Maxe velmdoporučuji.
Zdravím. tak jsem absolvoval výměnu všech filtrů o oleje. Je to trochu dražší, ale co dnes u novějších aut není. Olej jsem nechal dát (původní) Castrol 5W-30 (1900,-) ,filtr olej-vložka 240,- , filtr vzduch 295,- , palivový filtr 520,- a pylový(uhlíkový ) 720,-. A jsem rád, že nemám filtr pevných částic (plní jen euro 3). Co je mi trochu nepříjemné, že jsou slyšet v podbězích odlétávající kamínky. Manželka má fiestu a u ní je to slyšet též. U peugeota jsem toto neregistroval.
ten ľuboš je nejaká podivná entita :-) vyzná sa absolútne vo všetkých typoch áut (niet diskusie kde by sa neobjavil) a jeho názory sa zo zásady nesmia kritizovať :-) nerozumiem prečo má niekto nutkanie na jeho drísty stále reagovať. Iba mu potom zaberáte čas aby získaval ďalšie kvantá informácií a pritom hltal jeho povestné tisíce až státisíce kilometrov. Čo ak sme historicky svedkami jeho rodiacej sa geniality ? Ceňme si že nám dáva možnosť byť "pri tom".
Pravidlá: 1. avatar "luboš" má vždy pravdu 2. ak avatar "luboš" evidentne pravdu nemá alebo vzniknú pochybnosti, platí pravidlo č.1
ja osobne tiez nechapem kde berie lubos cas na tieto prispevky pri tych statisicoch kilometrov ktore najazdi. je ako chrobak truhlik vsade bol dva krat len v riti raz a tam videl peugeot hdi a ostalo mu to
Vůbec se toho nebojte,más ctejné auto i motor rv.2006 a je v pohodě. DPF se dneska řeší odstraněním např. www.fapoff.cz a máte pokoj.Cím více se bude zvedat eko,norma,tím více se budou auta srát.
Jsem čekal na to,kdy vylezeš s těma tvejma povídačkama a statisícema km naježděných ročně.Autoojetiny neznám,nekupuju,nečtu.Ty nemáš 1,6 HDI pokud vím a netvrdím,že se na něm nedaj najezdit statisíce km.Pro tenhle motor jsou naopak delší trasy lepší kvůli regeneraci FAP a zakarbonování oleje a pak problémům s turbem.Viděl jsem ho rozebranej po 340 000km najetejch za tři roky a pravidelně servisovanej u domanskýho. Zadřená vačka,válce vyběhaný motor ko. Jako ojetinu bych to doporučil jenom s prokazatelnou historií,protože se toho většinou zbavujou,když nastal nějakej ten nákladnější problém.
Jirka: Nepotrebujem vnucovať niekomu KIU, ale ak si niekto chce kúpiť diesla, MUSI byť už trochu vybehaným vodičom.
Svoj prvý diesel /405, kúpenú skoro pred 20 rokmi.../, som si tiež ZNIČIL, lebo z benzínu na diesel...., to sa zvyká ťažko.
Ak niekto nemá cit, nepozná autá, tak radšej nech si kúpi čím menej náročné na spôsob techniky jazdy.
KIA mi osobne nehovorí nič, ale ak by som mal /teoreticky/ kupovať nové, tak záruka 150.000 km,al.7 rokov je fajn.
Mne by ale nepasovala, do 2-3rokov by som prešvihol limit, ale sviatočným, ktorí najazdia 15-20.000 km/ročne... stačí bohate.
FAPu od PSA sa nebojím,lebo ho už poznám. A je LACNY.
Niekto tu dával ceny nových filtrov, ak naozaj stoja od 70-150.000 skk..., tak diesel od kor., al. jap. výrobcu s 200-250.000 km bude prakt.nepredajný, al. so strašným prepadom ceny.
A nečítaj toľko Auto ojetiny, tiež ich kupujem síce, ale už ich dááávno neberiem ako spoľahlivý zdroj informácii.
Po 400, resp. 350.000 km na HDi, žiadna výmena spojky, dvojhm. zotrvačníka, vstrekovačov a podobne.
A ak by som stočil tachometer na 100, tak nemáš šancu spoznať..:))
Asi máte novější ročníky tam už to vychytali,ale ty první do fl to byl děs běs.Šikovnej mech. od peugeota si s tím poradí,ale kdo ho nemá jako kamaráda tomu bych tohle auto nedoporučoval. Každopádně dost bolo pažoutů s fordem takový problémy nebejvaj co se týče elektriky.Ještě k lˇubošovímu příspěvku měníš tady názory jak na běžícím pásu.Můžu ti najít příspěvek,kde obhajuješ korejskou 1,6 naftu ať si to koupí,že to nemá DPF a dvouhmotu a tady mi vnucuješ HDI.Já bych tohle jako ojetinu nedoporučil ani svýmu nejhoršímu nepříteli.Než ojetý hdi tak radši benzin.
kolem sebe mám asi 15 třistasedmiček a žádné se vyložené neserou- spotřebák, občas něco v elektrice, nic zásadního. 1,6 HDi - vynikající - i ten slabší. Uznávám, že např. megane 1,5dCi v šestikvaltu je trochu někde jinde... Na 307 se mi nelíbí interiér, podvozek, je to tvrdé, motor 1,6 benzín - 80kW- to je tragedie na cesty po dálnici- a 80kW tomu motoru vůbec nevěřím....Ale poruchovost je na standartní úrovni-na firmě jsou i passaty 2,0tdi a jsou v servisu častěji, než pežoty. Osobně bych 307 nebral...ale ne ze strachu ze spolehlivosti - natož motoru. Jezdím už delší čas o 5 let starší 406, 2,2HDi, dědek který má na krku skoro 400tkm, a nemůžu říct jediné slovo...
Provokovat se nesnažím,je to z praxe a poslední 1,8 tdci se nedá srovnávat se starým 1,8 td v escortech ten byl hroznej.Z toho se použil akorát blok.Všeobecně u mechaniků jsou P 307 jako jedny z nejporuchovějších aut vůbec.
Jirka má divný názory. Myslím, že se snaži jen provokovat. Všeobecně i u automechaniků platí všechny HDička za spolehlivé. Máme na firmě několik 307 sw s 1,6hdi(66,2kw), auta uplně v pohodě spolehlivá-motoricky. A ten blábol o fordáckých dieslech, mě rozesmál, pověst těch motorů je snad nejhorší ze všech značek - však si i pamatuju, třeba skvělý 1,8TD :))
Lˇubošku je to bohušel tak.Stará vylepšená litina je nejspolehlivější diesel co se dával do loňska do focusů než zavedly Eu5.HDI motory jsou vyvíjené "společně"s fodem.do hospody na rozdíl od tebe nechodím a nejezdím Peugeotem s HDI protože nemám na to abych si kupoval levný šity.Všimni si Focusy a C maxy s dieslama jsou levnější než benzíny.Proč asi?Protože se toho každej rozumnej člověk zbaví včas než ho to sežere i s trávou kolem cesty.Jinak C max super kára spolehlivá až na motory HDI který mu to trošku kazej.
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=26426 1,4 a 1,6 TDCi - u těchto motorizaící je nově doporučena výměna oleje po 15 tis. nebo 1xročně. Doporučeno přejít na olej 5w/40. Olejovou náplň zvětšit o 0,5l. Důvod - při používaní oleje 5/30 a intervalu 20 000 dochází ke karbonizaci a následnému zanášení kanálů
Jirka: ty si riadny humorista:)), vraj forďácke sračky sú spoľahlivejšie:)), starý 30 ročný motor 1,8 tdci...
Veď Ford odoberá motory od PSA a NIE naopak!!
Rovnako aj Mazda, Volvo, Jaguár.
A už nedrístaj stále otrepané cocotiny, ktoré si niekde počul v krčme, ale si kúp HDi od PSA, nech vieš, ako má diesel vyzerať.
Ešte v 80-90 tych rokoch sa hovorilo: "Ak benzín, tak od Nissanu, ak diesel, tak od Peugeotu.
Benzín som už nemal vyše 10 rokov, tak neviem, ale HDi je nesmrteľné..., a vraj "zlobí vstřiky, turbo, fap...." bla-bla...,
Drž sa, alebo si daj nejakú záťaž, lebo ak začne hlúposť nadnášať, tak si vo vesmíre....
P.S. Gratulujem k Maxíkovi. Osobne som za 2.0 HDi, ale keď si nájdete šikovného mechanika, budete šanovať rozjazdy, vymeníte olej v prevodovke, vyhodíte chladiče a vyvapkujete od nánosov blata a prachu....:))... po 300.000 km predáte so 150.000 km... a NIKTO nespozná rozdiel:))/ trochu je komlikovanejší prístup.
C Max sa mi páčil a páči, ale nemám si kde dať pravú nohu..:(( /tiež 185-6 cm výška/
Tak to nemáš pravdu.Obecně je vžito,že forďácký diesly jsou spolehlivý a to 1,8 tdci. Přes svoje stáří oproti hdi u kterých často zlobí vstřiky,turbo,fap,dvouhmota atd...HDI povedený jsou co se týče zátahu,jízdního projevu a spotřeby.U ojetin je to ruská ruleta a otázka času,kdy se něco vysype a opravy nebejvaj nejlevnější takže výhoda nižžší spotřeby je rázem smazaná.1,6 66kw FAP nemívala u prodaných aut u nás.U dovezenejch ho mívá taky.
Zajímalo by mne, co je na motorech HDi nespolehlivého. Obecně je vžito, že jde o povedené motory (narozdíl od forďáckých dieselů). A FAP/DPF mají už dnes skoro všechny diesle :( pozn. Slabší verze 1,6 HDi 66kW ho nemá
Gratulujem k peknemu vozitku. Volba si myslim ze velmi dobra. AKurat dve veci ma trapia. 4400 za vymenu loziska? To mi pride dako ozaj moc. Horsie to je u vyberu motora. Tieto peugeotacke sa velmi kazia. Nech auticko sluzia.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford C-Max
U HDI od PSA je odporúčaný Total, aspoň u 2.0, aj 2,2, plná syntetika, stojí cca 40-50 eur, cez olej pošta ešte menej. /5w-40/
22:19: anonym: nezáviď.
09.04.2011 | 18:32:19 | ľuboš Reagovat
Zdravím.
tak jsem absolvoval výměnu všech filtrů o oleje. Je to trochu dražší, ale co dnes u novějších aut není. Olej jsem nechal dát (původní) Castrol 5W-30 (1900,-) ,filtr olej-vložka 240,- , filtr vzduch 295,- , palivový filtr 520,- a pylový(uhlíkový ) 720,-.
A jsem rád, že nemám filtr pevných částic (plní jen euro 3).
Co je mi trochu nepříjemné, že jsou slyšet v podbězích odlétávající kamínky. Manželka má fiestu a u ní je to slyšet též. U peugeota jsem toto neregistroval.
09.04.2011 | 13:56:02 | fanda Reagovat
korektne
ten ľuboš je nejaká podivná entita :-)
vyzná sa absolútne vo všetkých typoch áut (niet diskusie kde by sa neobjavil) a jeho názory sa zo zásady nesmia kritizovať :-)
nerozumiem prečo má niekto nutkanie na jeho drísty stále reagovať. Iba mu potom zaberáte čas aby získaval ďalšie kvantá informácií a pritom hltal jeho povestné tisíce až státisíce kilometrov.
Čo ak sme historicky svedkami jeho rodiacej sa geniality ?
Ceňme si že nám dáva možnosť byť "pri tom".
Pravidlá:
1. avatar "luboš" má vždy pravdu
2. ak avatar "luboš" evidentne pravdu nemá alebo vzniknú pochybnosti, platí pravidlo č.1
A basta
Ale hlavne klídek :-)))))
06.04.2011 | 22:19:27 | Reagovat
RE: korektne
ja osobne tiez nechapem kde berie lubos cas na tieto prispevky pri tych statisicoch kilometrov ktore najazdi. je ako chrobak truhlik vsade bol dva krat len v riti raz a tam videl peugeot hdi a ostalo mu to
03.05.2013 | 00:07:21 | ja | 92.17.24.* Reagovat
C-Max
Vůbec se toho nebojte,más ctejné auto i motor rv.2006 a je v pohodě. DPF se dneska řeší odstraněním např. www.fapoff.cz a máte pokoj.Cím více se bude zvedat eko,norma,tím více se budou auta srát.
05.04.2011 | 21:12:21 | Pavel Reagovat
1.8 TDCi se dělá stále i jako Euro V, ale dává se jen do Fordu Connect.
05.04.2011 | 00:11:15 | Momo Reagovat
Nevím.Necháme toho.1,8 tdci se už nedělá nesplňoval euro 5 a má malý spektrum využitelných otáček,ale je spolehlivější ve fofo II a C maxech.
03.04.2011 | 20:48:17 | Jirka Reagovat
KDE som písal o statisícoch km ročne? Máš problém pochopiť písaný text?
ľuboš.
P.S. Ten "nový" 1,8 TDci od Fordu sa robí asi 3 rokom, takže skúsenosti ešte nie sú. A objem robí motorček, takže máš pravdu, do 1,6 by som nešiel.
03.04.2011 | 20:17:01 | Reagovat
Jsem čekal na to,kdy vylezeš s těma tvejma povídačkama a statisícema km naježděných ročně.Autoojetiny neznám,nekupuju,nečtu.Ty nemáš 1,6 HDI pokud vím a netvrdím,že se na něm nedaj najezdit statisíce km.Pro tenhle motor jsou naopak delší trasy lepší kvůli regeneraci FAP a zakarbonování oleje a pak problémům s turbem.Viděl jsem ho rozebranej po 340 000km najetejch za tři roky a pravidelně servisovanej u domanskýho. Zadřená vačka,válce vyběhaný motor ko. Jako ojetinu bych to doporučil jenom s prokazatelnou historií,protože se toho většinou zbavujou,když nastal nějakej ten nákladnější problém.
03.04.2011 | 15:09:39 | Jirka Reagovat
Jirka: Nepotrebujem vnucovať niekomu KIU, ale ak si niekto chce kúpiť diesla, MUSI byť už trochu vybehaným vodičom.
Svoj prvý diesel /405, kúpenú skoro pred 20 rokmi.../, som si tiež ZNIČIL, lebo z benzínu na diesel...., to sa zvyká ťažko.
Ak niekto nemá cit, nepozná autá, tak radšej nech si kúpi čím menej náročné na spôsob techniky jazdy.
KIA mi osobne nehovorí nič, ale ak by som mal /teoreticky/ kupovať nové, tak záruka 150.000 km,al.7 rokov je fajn.
Mne by ale nepasovala, do 2-3rokov by som prešvihol limit, ale sviatočným, ktorí najazdia 15-20.000 km/ročne... stačí bohate.
FAPu od PSA sa nebojím,lebo ho už poznám. A je LACNY.
Niekto tu dával ceny nových filtrov, ak naozaj stoja od 70-150.000 skk..., tak diesel od kor., al. jap. výrobcu s 200-250.000 km bude prakt.nepredajný, al. so strašným prepadom ceny.
A nečítaj toľko Auto ojetiny, tiež ich kupujem síce, ale už ich dááávno neberiem ako spoľahlivý zdroj informácii.
Po 400, resp. 350.000 km na HDi, žiadna výmena spojky, dvojhm. zotrvačníka, vstrekovačov a podobne.
A ak by som stočil tachometer na 100, tak nemáš šancu spoznať..:))
03.04.2011 | 12:56:52 | ľuboš Reagovat
Asi máte novější ročníky tam už to vychytali,ale ty první do fl to byl děs běs.Šikovnej mech. od peugeota si s tím poradí,ale kdo ho nemá jako kamaráda tomu bych tohle auto nedoporučoval.
Každopádně dost bolo pažoutů s fordem takový problémy nebejvaj co se týče elektriky.Ještě k lˇubošovímu příspěvku měníš tady názory jak na běžícím pásu.Můžu ti najít příspěvek,kde obhajuješ korejskou 1,6 naftu ať si to koupí,že to nemá DPF a dvouhmotu a tady mi vnucuješ HDI.Já bych tohle jako ojetinu nedoporučil ani svýmu nejhoršímu nepříteli.Než ojetý hdi tak radši benzin.
03.04.2011 | 08:47:37 | Jirka Reagovat
Jirko..
kolem sebe mám asi 15 třistasedmiček a žádné se vyložené neserou- spotřebák, občas něco v elektrice, nic zásadního. 1,6 HDi - vynikající - i ten slabší. Uznávám, že např. megane 1,5dCi v šestikvaltu je trochu někde jinde... Na 307 se mi nelíbí interiér, podvozek, je to tvrdé, motor 1,6 benzín - 80kW- to je tragedie na cesty po dálnici- a 80kW tomu motoru vůbec nevěřím....Ale poruchovost je na standartní úrovni-na firmě jsou i passaty 2,0tdi a jsou v servisu častěji, než pežoty. Osobně bych 307 nebral...ale ne ze strachu ze spolehlivosti - natož motoru. Jezdím už delší čas o 5 let starší 406, 2,2HDi, dědek který má na krku skoro 400tkm, a nemůžu říct jediné slovo...
03.04.2011 | 00:22:39 | Reagovat
Provokovat se nesnažím,je to z praxe a poslední 1,8 tdci se nedá srovnávat se starým 1,8 td v escortech ten byl hroznej.Z toho se použil akorát blok.Všeobecně u mechaniků jsou P 307 jako jedny z nejporuchovějších aut vůbec.
02.04.2011 | 19:58:50 | Jirka Reagovat
Jirka má divný názory. Myslím, že se snaži jen provokovat. Všeobecně i u automechaniků platí všechny HDička za spolehlivé. Máme na firmě několik 307 sw s 1,6hdi(66,2kw), auta uplně v pohodě spolehlivá-motoricky. A ten blábol o fordáckých dieslech, mě rozesmál, pověst těch motorů je snad nejhorší ze všech značek - však si i pamatuju, třeba skvělý 1,8TD :))
02.04.2011 | 18:02:40 | Reagovat
Lˇubošku je to bohušel tak.Stará vylepšená litina je nejspolehlivější diesel co se dával do loňska do focusů než zavedly Eu5.HDI motory jsou vyvíjené "společně"s fodem.do hospody na rozdíl od tebe nechodím a nejezdím Peugeotem s HDI protože nemám na to abych si kupoval levný šity.Všimni si Focusy a C maxy s dieslama jsou levnější než benzíny.Proč asi?Protože se toho každej rozumnej člověk zbaví včas než ho to sežere i s trávou kolem cesty.Jinak C max super kára spolehlivá až na motory HDI který mu to trošku kazej.
02.04.2011 | 14:49:28 | Jirka Reagovat
olej
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=26426
1,4 a 1,6 TDCi - u těchto motorizaící je nově doporučena výměna oleje po 15 tis. nebo 1xročně. Doporučeno přejít na olej 5w/40. Olejovou náplň zvětšit o 0,5l.
Důvod - při používaní oleje 5/30 a intervalu 20 000 dochází ke karbonizaci a následnému zanášení kanálů
02.04.2011 | 13:17:14 | ford Reagovat
Jirka: ty si riadny humorista:)), vraj forďácke sračky sú spoľahlivejšie:)), starý 30 ročný motor 1,8 tdci...
Veď Ford odoberá motory od PSA a NIE naopak!!
Rovnako aj Mazda, Volvo, Jaguár.
A už nedrístaj stále otrepané cocotiny, ktoré si niekde počul v krčme, ale si kúp HDi od PSA, nech vieš, ako má diesel vyzerať.
Ešte v 80-90 tych rokoch sa hovorilo: "Ak benzín, tak od Nissanu, ak diesel, tak od Peugeotu.
Benzín som už nemal vyše 10 rokov, tak neviem, ale HDi je nesmrteľné..., a vraj "zlobí vstřiky, turbo, fap...." bla-bla...,
Drž sa, alebo si daj nejakú záťaž, lebo ak začne hlúposť nadnášať, tak si vo vesmíre....
P.S. Gratulujem k Maxíkovi. Osobne som za 2.0 HDi, ale keď si nájdete šikovného mechanika, budete šanovať rozjazdy, vymeníte olej v prevodovke, vyhodíte chladiče a vyvapkujete od nánosov blata a prachu....:))... po 300.000 km predáte so 150.000 km... a NIKTO nespozná rozdiel:))/ trochu je komlikovanejší prístup.
C Max sa mi páčil a páči, ale nemám si kde dať pravú nohu..:(( /tiež 185-6 cm výška/
02.04.2011 | 11:55:16 | ľuboš Reagovat
Tak to nemáš pravdu.Obecně je vžito,že forďácký diesly jsou spolehlivý a to 1,8 tdci. Přes svoje stáří oproti hdi u kterých často zlobí vstřiky,turbo,fap,dvouhmota atd...HDI povedený jsou co se týče zátahu,jízdního projevu a spotřeby.U ojetin je to ruská ruleta a otázka času,kdy se něco vysype a opravy nebejvaj nejlevnější takže výhoda nižžší spotřeby je rázem smazaná.1,6 66kw FAP nemívala u prodaných aut u nás.U dovezenejch ho mívá taky.
02.04.2011 | 11:34:16 | Jirka Reagovat
Zajímalo by mne, co je na motorech HDi nespolehlivého. Obecně je vžito, že jde o povedené motory (narozdíl od forďáckých dieselů). A FAP/DPF mají už dnes skoro všechny diesle :( pozn. Slabší verze 1,6 HDi 66kW ho nemá
02.04.2011 | 08:58:08 | Reagovat
To jo.Navíc má DPF a při těhle km si říká většinou o výměnu.
02.04.2011 | 08:21:08 | Jirka Reagovat
Gratulujem k peknemu vozitku. Volba si myslim ze velmi dobra. AKurat dve veci ma trapia. 4400 za vymenu loziska? To mi pride dako ozaj moc. Horsie to je u vyberu motora. Tieto peugeotacke sa velmi kazia. Nech auticko sluzia.
02.04.2011 | 08:09:37 | Reagovat